Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

kamen написа:А при товарните превози няма ли ги пак тези разходи? Ако в един такъв влак се качат около 150 човека до варна * 30лв/човек = 4500лв. приход от един курс.
Само трасето струва повече от 4500 лв в една посока. Ами тока, ами амортизационните, ами заплатите и т.н? Ето защо никой не иска пътнишки превози без държавна субсидия, както е по цяла Европа. У нас само БДЖ и Булмаркет имат лицензии за пътнишки превози, но последният все още не ги извършва.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Булмаркет и да има, защо не е посочено в сайта на ИАЖА?
Мнения: 13
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Местоположение: София

Мнение от kamen »

Само трасето струва повече от 4500 лв в една посока.
Ти ме уби с тази сума. Ако НКЖИ прибира от БДЖ по 4500 лв в едната посока за всеки влак от София до Варна къде са всички тези пари. Не е ли това нечовешки висока цена за експлоатация на твърде старата и амортизирана ЖП мрежа. Как изобщо я оправдават при положение, че не съм чул да правят големи инвестиции в мрежата.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Изкарах ги около 1000 лв за бърз влак с електрически локомотив с маса 300 тона (5 вагона), движещ се на 530 км по І категория линия.
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

Tramway написа:
kamen написа:А при товарните превози няма ли ги пак тези разходи? Ако в един такъв влак се качат около 150 човека до варна * 30лв/човек = 4500лв. приход от един курс.
Само трасето струва повече от 4500 лв в една посока. Ами тока, ами амортизационните, ами заплатите и т.н? Ето защо никой не иска пътнишки превози без държавна субсидия, както е по цяла Европа. У нас само БДЖ и Булмаркет имат лицензии за пътнишки превози, но последният все още не ги извършва.
Емо тука влизат ли % за шефове , началник гари, персонал, "бонус" за други превозвачи, охрана от външна фирма, социалните придобивки на разни други величия и т. на. т.? :lol:
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Заявка на трасе - Х лв.
Резервация на трасе- Х лв.
Изпълнение на курса - Х лв.
Наем на локомотив от БДЖ Локомотиви - Х лв.
Наем на вагони от БДЖ ПП - Х лв.
Разходи за персонал- Х лв.
и др.
От приходите махнете % за продажбата на билети .
И така сигурно излиза 4500лв. за влак до Бургас .
Изводите си правете сами !
:twisted:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

stankos написа:.....
Наем на локомотив от БДЖ Локомотиви - Х лв.
Наем на вагони от БДЖ ПП - Х лв.
Разходи за персонал- Х лв.
...
:twisted:
При частния оператор тези 3-те суми могат да изчезнат , ако има собствен подвижен състав - локомотиви и вагони.Но пак цената е нереално висока.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Голям проблем също е цената на инфраструктурната такса т./км. съотнесена към същата осъществена с шосеен транспорт !
За същото има натиск от ЕС да бъде намалена и пропорционална .
Едва тогава железопътните превози могат да бъдат наистина конкурентни на автомобилния транспорт !
Мнения: 13
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Местоположение: София

Мнение от kamen »

Разходите за ток са ок. Дори излиза по-евтино на пътник на километър от разходите на един автобус, но явно разхода за използване на трасето е голямата спирачка. Иначе идеята ми беше частния оператор да има собствени влакове, а не да наема такива от БДЖ. Дори според мен ако се използват съвременни мотрисни влакове от сорта на сименските разходите за ток може да паднат и под 1000лв на курс. Разходите за персонал при нов оператор също могат да са максимално оптимизирани. Само разходите по ползване на трасето от НКЖИ не ми беше ясно, че е такава циформания.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Защо решихте, че частника ще взима ПС под наем от БДЖ?
Ставаше дума, че различните структури в БДЖ наемат подвижния състав помежду си.
БДЖ наема собствените си локомотиви от себе си.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Съвсем грубо се опитах да обясня структурата на приходите и разходите за определяне на себестойността на един влак в БДЖ !
Много ясно е ,че при един частен превозвач тази структура ще изглежда по един по различен начин !
Европейската комисия забранява кръстосаното субсидиране на различните видове превози т.е. приходите и разходите за пътнически превози не трябва да се смесват със същите за товарни превози . Понеже единия вариант е самия ТПС да бъде разпределен между Пътнически превози и Товарни превози , което знаем не може за момента да стане е решено същият да бъде отделен в ново дружество БДЖ Локомотиви !
Поради посочените по горе счетоводни еквилибристики няма вариант в БДЖ да има влак с прозорци на печалба ! Като оставям настрана огромната административна "шапка " , която трябва да се "изхранва" някак си !
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

По тази стара тема възобновявам дискусията със следните данни (непроверени но достоверни):

един пътнически влак струва като разход на италианските железници (трениталия) от 7,50 до 9,50евро/км (средна композициа 8 вагона / около 500/600 места).

голмяма жп компания може да се възползва от икономия на мащаба, докато малка компания има като предимство гъвкавостта.

мисля, че в българия разходите няма да могат да са много по-различни: може би една частна компания добре организирана може да постигне разход от 5евро/км, което ще прави разтоянието софия-варна да струва около 5200 лева. Ако влака се движи постоянно с 60% посещаемост това прави да кажем 300 пътника за средно разстояние 120км и цена да кажем 5,50 лв., това прави ~7200 лв. приходи...

Ако пътниците паднат на 45%, тогава приходите ще са от порядъка на ~5400лв...

Колко са средно/ден пътниците по главните направления софия/варна и софия/бургас? или по-точно, колко са от софия до пловдив, пл-сз и т.н.?
Публикувай отговор

Обратно към “Други превозвачи | Other rail carriers”

Информация