Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София
Здравейте. Имам няколко въпроса относно ел. лоците и тяхното взаимодействие с тока. Разполагат ли локомотивите с понижаващ трансформатор? Възможно ли е тока,който се използва да се върне обратно в мрежата след като локомотива го използва? Ако евентуално напрежението подавано от мрежата е по-високо има ли някакъв шанс локомотива да издържи? Благодаря ви много! :)
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Да в локомотивите има понижаващ трансформатор.Напрежението на мрежата е 25kV,тяговите двигатели работят на 1800V ако не се лъжа ,има и извод собствени нужди 220V.Тяговия трансформатор може да работи както в понижаващ така и повишаващ режим, но родните Шкоди нямат режим ракаптулативно спиране.Нека колегите ме поправят ако греша понеже това са ми знанията от училище още :oops:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
WOLFMX написа:Здравейте. Имам няколко въпроса относно ел. лоците и тяхното взаимодействие с тока. Разполагат ли локомотивите с понижаващ трансформатор? Възможно ли е тока,който се използва да се върне обратно в мрежата след като локомотива го използва? Ако евентуално напрежението подавано от мрежата е по-високо има ли някакъв шанс локомотива да издържи? Благодаря ви много! :)
Трансформатор има, използвания ток може да се върне до толкова, доколкото пушека от ауспуха може да се върне в резервоара.
Съвременните променливотокови локомотиви при спиране връщат ток в контактната мрежа - двигателите им работят в генераторен режим, и през инверторите и пантографа - тока се подава на КМ.
Напрежението в КМ е 25 000 волта, локомотивите имат две защити - за минимално напрежение 21,5 кV и максимално напрежение 27,5 кV
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Има защита която при напрежение над 31 kV директно заземява контактната мрежа за да не се повреди локомотивното оборудване (по-точно-да не се наруши диелектричната якост на изолацията ) .
Нарича се "вилитов разрядник" , той е свързан след пантографите постоянно но при нормално напрежение в КМ са с безкрайно съпротивление и не осъществяват верига .
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юни 29, 2010 10:24 am
Местоположение: София

Мнение от cronos »

evrokoma написа:Да в локомотивите има понижаващ трансформатор.Напрежението на мрежата е 25kV,тяговите двигатели работят на 1800V ако не се лъжа ,има и извод собствени нужди 220V.Тяговия трансформатор може да работи както в понижаващ така и повишаващ режим, но родните Шкоди нямат режим ракаптулативно спиране.Нека колегите ме поправят ако греша понеже това са ми знанията от училище още :oops:
Една корекция само - правилната думичка е "рекуперативно".
Двигателите на нашите ел. локомотиви също на теория могат да работят в генераторен режим, на практика това се случва само при тези, които имат реостатна спирачка.При тях произведената електрическа енергия от двигателите (когато работят в генераторен режим) отива в тази спирачка и така се получава т.нар. "реостатно спиране".
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Хм кат казваш разрядник, той не е ли с цел при постъпване на вълна на пренапрежение по КМ да задейства и да предпази оборудването от тази вълна, а не да заземява КМ ?
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

dobo написа:Хм кат казваш разрядник, той не е ли с цел при постъпване на вълна на пренапрежение по КМ да задейства и да предпази оборудването от тази вълна, а не да заземява КМ ?
Точно така - вентилния отвод представлява последователно свързани искрови междини и нелинейни съпротивления и след понижаване на напрежението в КМ, той възстановява изолационните си свойства.

По темата - конструктивно локомотивния трансформатор представлява три трансформатора, поставени в общ казан и на общ магнитопровод (при серия 41, трансформаторите са четири на два магнитопровода). Това са регулируем автотрансформатор, секциониран с 33 извода, чрез който, се регулира напрежението на ТД; напрежението на вторичната страна на автотрансформатора се явява първично на главния тягов трансформатор, чиито две вторични намотки (изводи m1 до m4), захранват двата тягови изправителя и ТД; и нерегулируем трансформатор за влаковото отопление и собствени нужди на локомотива.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Тяговите двигатели ако работят на 1800 V ще се изпържат... оборотите са 1800, но не и напрежението... то е 800 V (номиналното мисля, че беше 750). Токът е 1500А. Що се отнася до минималнонапреженовата защита, тя мисля, че беше за 19,5 , а не за 21,5 kV, виждал съм локомотиви да вървят при 20 kV U в КМ. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

19.5 до 29.5kV. Номиналното напрежение на КМ е 25kV; тяговата подстанция подава 27.5kV, с което се компенсира загубата на напрежение от товарите, респективно електрическия подвижен състав.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Благодаря много! Какво означава репекуративно спиране и каква е разликата между това и реостатното спиране?
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

WOLFMX написа:Благодаря много! Какво означава репекуративно спиране и каква е разликата между това и реостатното спиране?
При рекуперативното спиране произведената от ел.двигателите електроенергия се връща в КМ. При реостатното - се подава към товарни съпротивления които топлят околната среда!
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Тяговите двигатели ако работят на 1800 V ще се изпържат... оборотите са 1800, но не и напрежението... то е 800 V (номиналното мисля, че беше 750).
Номиналното напрежение е това напрежение, за което е изчислена изолацията на локомотива! Тя трябва да допуска до 20 % безвредно повишаване на напрежението.
Номиналната честота на въртене се ограничава и зависи от здравината на бандажите на колектора.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Благодаря на всички за полезната информация! :)
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

И аз благодаря за поправките явно доста неща съм позабравил от училище :oops:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация