
Здравейте. Имам няколко въпроса относно ел. лоците и тяхното взаимодействие с тока. Разполагат ли локомотивите с понижаващ трансформатор? Възможно ли е тока,който се използва да се върне обратно в мрежата след като локомотива го използва? Ако евентуално напрежението подавано от мрежата е по-високо има ли някакъв шанс локомотива да издържи? Благодаря ви много! 


Да в локомотивите има понижаващ трансформатор.Напрежението на мрежата е 25kV,тяговите двигатели работят на 1800V ако не се лъжа ,има и извод собствени нужди 220V.Тяговия трансформатор може да работи както в понижаващ така и повишаващ режим, но родните Шкоди нямат режим ракаптулативно спиране.Нека колегите ме поправят ако греша понеже това са ми знанията от училище още 

Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Трансформатор има, използвания ток може да се върне до толкова, доколкото пушека от ауспуха може да се върне в резервоара.WOLFMX написа:Здравейте. Имам няколко въпроса относно ел. лоците и тяхното взаимодействие с тока. Разполагат ли локомотивите с понижаващ трансформатор? Възможно ли е тока,който се използва да се върне обратно в мрежата след като локомотива го използва? Ако евентуално напрежението подавано от мрежата е по-високо има ли някакъв шанс локомотива да издържи? Благодаря ви много!
Съвременните променливотокови локомотиви при спиране връщат ток в контактната мрежа - двигателите им работят в генераторен режим, и през инверторите и пантографа - тока се подава на КМ.
Напрежението в КМ е 25 000 волта, локомотивите имат две защити - за минимално напрежение 21,5 кV и максимално напрежение 27,5 кV
Има защита която при напрежение над 31 kV директно заземява контактната мрежа за да не се повреди локомотивното оборудване (по-точно-да не се наруши диелектричната якост на изолацията ) .
Нарича се "вилитов разрядник" , той е свързан след пантографите постоянно но при нормално напрежение в КМ са с безкрайно съпротивление и не осъществяват верига .
Нарича се "вилитов разрядник" , той е свързан след пантографите постоянно но при нормално напрежение в КМ са с безкрайно съпротивление и не осъществяват верига .

Една корекция само - правилната думичка е "рекуперативно".evrokoma написа:Да в локомотивите има понижаващ трансформатор.Напрежението на мрежата е 25kV,тяговите двигатели работят на 1800V ако не се лъжа ,има и извод собствени нужди 220V.Тяговия трансформатор може да работи както в понижаващ така и повишаващ режим, но родните Шкоди нямат режим ракаптулативно спиране.Нека колегите ме поправят ако греша понеже това са ми знанията от училище още
Двигателите на нашите ел. локомотиви също на теория могат да работят в генераторен режим, на практика това се случва само при тези, които имат реостатна спирачка.При тях произведената електрическа енергия от двигателите (когато работят в генераторен режим) отива в тази спирачка и така се получава т.нар. "реостатно спиране".
Последно промяна от cronos на Съб Юли 02, 2011 9:33 am, променено общо 1 път.
Точно така - вентилния отвод представлява последователно свързани искрови междини и нелинейни съпротивления и след понижаване на напрежението в КМ, той възстановява изолационните си свойства.dobo написа:Хм кат казваш разрядник, той не е ли с цел при постъпване на вълна на пренапрежение по КМ да задейства и да предпази оборудването от тази вълна, а не да заземява КМ ?
По темата - конструктивно локомотивния трансформатор представлява три трансформатора, поставени в общ казан и на общ магнитопровод (при серия 41, трансформаторите са четири на два магнитопровода). Това са регулируем автотрансформатор, секциониран с 33 извода, чрез който, се регулира напрежението на ТД; напрежението на вторичната страна на автотрансформатора се явява първично на главния тягов трансформатор, чиито две вторични намотки (изводи m1 до m4), захранват двата тягови изправителя и ТД; и нерегулируем трансформатор за влаковото отопление и собствени нужди на локомотива.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене

Тяговите двигатели ако работят на 1800 V ще се изпържат... оборотите са 1800, но не и напрежението... то е 800 V (номиналното мисля, че беше 750). Токът е 1500А. Що се отнася до минималнонапреженовата защита, тя мисля, че беше за 19,5 , а не за 21,5 kV, виждал съм локомотиви да вървят при 20 kV U в КМ. 

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Техник
Номиналното напрежение е това напрежение, за което е изчислена изолацията на локомотива! Тя трябва да допуска до 20 % безвредно повишаване на напрежението.Тяговите двигатели ако работят на 1800 V ще се изпържат... оборотите са 1800, но не и напрежението... то е 800 V (номиналното мисля, че беше 750).
Номиналната честота на въртене се ограничава и зависи от здравината на бандажите на колектора.

Информация
Модератори