Още информация може да видите тук:
http://sofia.dir.bg/news.php?id=8846968
Като дете много пъти съм ходил на гара Пионер. Помня гарата пълна с вагони и денонощна маневра на два, даже и три локомотива понякога. Най-често това бяха дизели 55 (най-често 55.029), но идваха също 04 и 06. До 1989 г гарата функционираше на пълни обороти - с началник гара, дежурен ръководител, стрелочници, маневристи и др. Почти нямаше случай да не чакаме с автобусите по линия 94 на бариерата през Симеоновско шосе.
На гара Пионер често се снимаха и филми с участието на парни локомотиви. Помня много добре 28.75, малко преди да го нарежат в депо Дупница, както и 15.215, цялата черна и със символите на Третия Райх по нея. Боно Стефанов беше огняр, а името на машиниста не си спомням.
На всички е ясно защо се закрива линията. Жалко, че се пропуска поредната възможност за подобряване на транспорта в София. Гарата би могла да бъде и чудесен музей на исторически локомотиви и вагони, подобен на тези в Резита-Румъния, Варшава и Хабовка в Полша, Штрасхоф до Виена и др. В момента у нас човек няма никаква възможност да разгледа "запазените" по разни бази и депа парни локомотиви, а идеята за нов музей на железопътния транспорт вече 20-30 години виси в небитието.
http://sofia.dir.bg/news.php?id=8846968
Като дете много пъти съм ходил на гара Пионер. Помня гарата пълна с вагони и денонощна маневра на два, даже и три локомотива понякога. Най-често това бяха дизели 55 (най-често 55.029), но идваха също 04 и 06. До 1989 г гарата функционираше на пълни обороти - с началник гара, дежурен ръководител, стрелочници, маневристи и др. Почти нямаше случай да не чакаме с автобусите по линия 94 на бариерата през Симеоновско шосе.
На гара Пионер често се снимаха и филми с участието на парни локомотиви. Помня много добре 28.75, малко преди да го нарежат в депо Дупница, както и 15.215, цялата черна и със символите на Третия Райх по нея. Боно Стефанов беше огняр, а името на машиниста не си спомням.
На всички е ясно защо се закрива линията. Жалко, че се пропуска поредната възможност за подобряване на транспорта в София. Гарата би могла да бъде и чудесен музей на исторически локомотиви и вагони, подобен на тези в Резита-Румъния, Варшава и Хабовка в Полша, Штрасхоф до Виена и др. В момента у нас човек няма никаква възможност да разгледа "запазените" по разни бази и депа парни локомотиви, а идеята за нов музей на железопътния транспорт вече 20-30 години виси в небитието.
Според мен най-добре е да слезеш на Искър и от там с автобус 88 си право там. Спирката е след басейна "Диана".VESO написа:Имам въпрос.Понеже не съм от столицата , а мисля в скоро време да посета обекта на тази тема , като сляза на центр. гара , как да стигна до гара Пионер и за колко време?
И къде е по - добре да сляза от влака - на Искър , Подуяне или София?

Автобус 88 от Искър. Ще трябва да посетиш София в следващите няколко часа.
Стрелката към винзавода вече е демонтирана. Явно след нея клонът не е на НКЖИ. Така ще остане почти километър железен път без връзка със света - един грандиозен паметник на глупостта.
P.S.: Вчера фадрома рушеше пероните на Пионер.
Стрелката към винзавода вече е демонтирана. Явно след нея клонът не е на НКЖИ. Така ще остане почти километър железен път без връзка със света - един грандиозен паметник на глупостта.
P.S.: Вчера фадрома рушеше пероните на Пионер.

Администратор
Въпреки протестите явно решението на управляващите е окончателно. За пореден път в тази объркана държава ставаме свидетели как нещо готово вместо да се адаптира към градските потребности и да се превърне в едно удобство, се руши за ад може след време да се усвояват пари и да се прави същото. Защото точно това ще се случи.
64.19

Мдааа, трябва бързо да направим фотоалбум (тъкмо както е разчистено)...
А ако накой се качи да снима от високите блокове край входната гърловина (страна Слатина) ще стане и добра снимка, преди окончателно тази гара да изчезне в небитието...
Яд ме е че няма възможност, но страшно се надявам на вас за снимките
(аз от две години се глася това да направя и ето нА - вече не мога...

А ако накой се качи да снима от високите блокове край входната гърловина (страна Слатина) ще стане и добра снимка, преди окончателно тази гара да изчезне в небитието...
Яд ме е че няма възможност, но страшно се надявам на вас за снимките
(аз от две години се глася това да направя и ето нА - вече не мога...


напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"

Ето тук може да видите състоянието на линията миналата Събота.http://abs111.snimka.bg/details/linia-1 ... 0.23911852
Слизаш на Искър, мяташ се на 88, и слизаш след басеина Диана, като видиш складовете за строителни материали който са на гаратаVESO написа:Имам въпрос.Понеже не съм от столицата , а мисля в скоро време да посета обекта на тази тема , като сляза на центр. гара , как да стигна до гара Пионер и за колко време?
И къде е по - добре да сляза от влака - на Искър , Подуяне или София?
Слагам актуални снимки от гара Пионер, направени днес сутринта. В района на гарата имаше усилена работа по разчистване на клони, храсти и малки дръвчета.
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_001.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_003.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_004.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_005.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_008.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_009.jpg
Направи ми впечатление, че основния коловоз е с почти нова баластрова призма и релси. Явно скоро е правен ремонт
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_001.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_003.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_004.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_005.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_008.jpg
http://www.foto.bg/data/7750/medium/Pioner_009.jpg
Направи ми впечатление, че основния коловоз е с почти нова баластрова призма и релси. Явно скоро е правен ремонт
http://www.dariknews.bg/view_article.ph ... _id=733294
Това е било от вчера
Това е било от вчера
Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:

Снимка отпреди минути:

Полиграфснаб зареждат склада си като за последно, на Пионер е пълно с камиони, изнасящи стока...

Полиграфснаб зареждат склада си като за последно, на Пионер е пълно с камиони, изнасящи стока...
Последно промяна от Ilian на Чет Юни 16, 2011 3:22 pm, променено общо 1 път.
Информация
Модератори