http://www.pbase.com/ngruev/mapsofsofia - тук може да се проследи развитието на линията през годините.
Гари по линията:
Пионер - още съществува и работят два от 6те коловоза
Военни Погреби - извадена напълно през 2005/6 - разтоварището е в момента частен склад.
Арсеналска - на нейно място беше пазарчето в Лозенец, а сега CCS, облсужвала е казармите.
Перловец - разтоварище за въглища и отоплителни материали за София, много прашно е било около нея. Точната локация е на мястото на платното посока Бояна на бул. България. Затрита при строежа на НДК и изместването на казармите.
Стан - приемното здание в момента частна къща
Сердика - затрита при строежа на пробива "Опълченска" - до края стояха открити вагони... Връзката до нея пък беше затрита при строежа на пробива "Димитър Несторов"
Биримирци - действаща
Подуене - действаща
Има(ло) клонове до Булгарплод, Винзавода, ТЕЦ Земляне, Балканкар
Гари по линията:
Пионер - още съществува и работят два от 6те коловоза
Военни Погреби - извадена напълно през 2005/6 - разтоварището е в момента частен склад.
Арсеналска - на нейно място беше пазарчето в Лозенец, а сега CCS, облсужвала е казармите.
Перловец - разтоварище за въглища и отоплителни материали за София, много прашно е било около нея. Точната локация е на мястото на платното посока Бояна на бул. България. Затрита при строежа на НДК и изместването на казармите.
Стан - приемното здание в момента частна къща
Сердика - затрита при строежа на пробива "Опълченска" - до края стояха открити вагони... Връзката до нея пък беше затрита при строежа на пробива "Димитър Несторов"
Биримирци - действаща
Подуене - действаща
Има(ло) клонове до Булгарплод, Винзавода, ТЕЦ Земляне, Балканкар
Щеше да е фантастично, ако бяха запазили гара Сердика и да насочат всички влакове до Перник към нея, както е в Лондон. Когато са планирали София замисълът е бил точно такъв. Тя е копирала Лондон - в сравнително малкия център имаш четири гари, от които можеш да хванеш влакове за главните дестинации...
Можеше да се разиграе много хубаво местенце около тази гара, примерно да е като Лондонските стари покрити гари с хубава фасада, стъклен покрив и три-четири перона...
Можеше да се разиграе много хубаво местенце около тази гара, примерно да е като Лондонските стари покрити гари с хубава фасада, стъклен покрив и три-четири перона...

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
В момента има през ден движение до гара Пионер. Преди се качваха влакове и до Винзавода, но доколкото знам, това вече не се прави. В описанието е пропусната гара Слатина, която сама по себе си представлява един дълъг маневрен район. Началото е при сп. Смирненски, а края пред входа на ВТУ "Т. Каблешков". Отклонението за "Булгарплод" вече го няма и не се ползва. По линията може да се види входния семафор на гара Слатина, намиращ се от страната на Гео Милев.
Все още се ползва стрелката след ВТУ "Т. Каблешков", която води до терминала "ПАП ЛОГ", който функционира пълноценно.
В района на гара Слатина се намира пункт за вторични суровини, който също през ден издава пълни и получава празни вагони.
На мястото на "УНИТЕХ Инженеринг" също е имало коловоз, който вече не съществува.
Все още се ползва стрелката след ВТУ "Т. Каблешков", която води до терминала "ПАП ЛОГ", който функционира пълноценно.
В района на гара Слатина се намира пункт за вторични суровини, който също през ден издава пълни и получава празни вагони.
На мястото на "УНИТЕХ Инженеринг" също е имало коловоз, който вече не съществува.
64.19

Администратор
14811/812 може и да вървят до Слатина, но до Пионер определено не е през ден. Линията е ръждясала, буренясала и на Пионер рампите пред строителните складове вече са храсталясали. Може да дават по някои друг вагон на 1-2 седмици под крановете за претоварване на камиони.
Към Хладилника от миналата година нищо не е ходило.
Към Хладилника от миналата година нищо не е ходило.

Администратор
При всички положения, ако станат нещата за атракционно до Пнр, някой ще трябва да приведе линията във вид, нормален за посрещане на туристи. Това не ми се вижда как ще стане освен ако НК "ЖИ" ЖП секция - София І не се впрегнат с всички усилия да изрежат бурените. А последното не ми се вярва.
Освен това бих желал да попитам, от Пнр нагоре има ли как да се стигне с атракционен влак и дали някой знае във Винзавода може ли да се обръща локомотив. Някой някъде беше споменавал за обръщател или обръщателно ухо
Освен това бих желал да попитам, от Пнр нагоре има ли как да се стигне с атракционен влак и дали някой знае във Винзавода може ли да се обръща локомотив. Някой някъде беше споменавал за обръщател или обръщателно ухо

64.19

Администратор
Дефакто ако трябва да се качи влак нагоре, въпреки, че не виждам нещо интересно там, след това локомотива трябва да бута състава до Пнр, от където да застане начело, макар и с двигателя към влака(визира се V22).bdz46 написа:Никакви уши няма, още по-малко пък обръщатели.
До винзавода все още може да се стигне, храстите още не са станали дървета.
Към Тодор: Може ли да се намери и пусне някаква схема на тази линия от гара Пд до последната стрелка по нея, както и да се дадат примери за интересни за снимане места.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Здравейте,за линията към Пионер,вече няма какво да се снима,но ще разкажа какво знам аз.
Когато почнах 1972 г да работя,по линията са ми казвали ,че е можело от г.София през Слатина,Пионер ,Хладилника ,Зах.фабрика да се обиколи и пак в г.София да се стигне.През 1965г до 1969 г учих в Завод 12,по късно преименуван "Средец" и идваха за електрокари да товарят.
През 1973 г .лично съм вкарвал вагони в Хладилника,Винзавод и Мототехника.Стигал съм с вагони близо до жк.Емил Марков,за да може през стрелката да ги вкараме в Мототехника.От към З.фабрика съм вкарвал и взимал вагони от завод Средец,6-ти септември ,от Сердика и под моста на Опълченска,но не съм минавал целия пръстен.
Под депо Подуяне имаше вторични суровини ,там където сега има площадки за игра,и друга линия която стигаше чак зад вагоноремонтното депо.Зад поста в миячката на Подуяне имаше линии за строителните и подбивните машини.
Една линия имаше стрелка за отклонение при Гърбавия мост на г Подуяне и стигаше до армейския батальон,сега на мястото на който се изгражда МОЛ.
При тази криза ,невиждам да се възстанови тази линия,по-скоро ще я закрият,защото не е рентабилна,не виждам и наплив от желаещи да обикалят с нея,дори да стане линия към метрото или градския транспорт.
Навремето е била добра,защото нямаше толкова много и толкова големи камиони,въглищата за хората ,електрокарите ,цистерните с млеко са се превозвали най- лесно и бързо с маневрените влакове,сега за съжаление не е така.
По някои направления се е ползвала и за превоз на жп служителите,сега също не е така и съм сигурен ,че няма и да бъде занапред.
Моето виждане е ,че скоро може да бъде закрита и да бъдат ползвани участъци от нея за изграждане на улици по трасето .
Когато почнах 1972 г да работя,по линията са ми казвали ,че е можело от г.София през Слатина,Пионер ,Хладилника ,Зах.фабрика да се обиколи и пак в г.София да се стигне.През 1965г до 1969 г учих в Завод 12,по късно преименуван "Средец" и идваха за електрокари да товарят.
През 1973 г .лично съм вкарвал вагони в Хладилника,Винзавод и Мототехника.Стигал съм с вагони близо до жк.Емил Марков,за да може през стрелката да ги вкараме в Мототехника.От към З.фабрика съм вкарвал и взимал вагони от завод Средец,6-ти септември ,от Сердика и под моста на Опълченска,но не съм минавал целия пръстен.
Под депо Подуяне имаше вторични суровини ,там където сега има площадки за игра,и друга линия която стигаше чак зад вагоноремонтното депо.Зад поста в миячката на Подуяне имаше линии за строителните и подбивните машини.
Една линия имаше стрелка за отклонение при Гърбавия мост на г Подуяне и стигаше до армейския батальон,сега на мястото на който се изгражда МОЛ.
При тази криза ,невиждам да се възстанови тази линия,по-скоро ще я закрият,защото не е рентабилна,не виждам и наплив от желаещи да обикалят с нея,дори да стане линия към метрото или градския транспорт.
Навремето е била добра,защото нямаше толкова много и толкова големи камиони,въглищата за хората ,електрокарите ,цистерните с млеко са се превозвали най- лесно и бързо с маневрените влакове,сега за съжаление не е така.
По някои направления се е ползвала и за превоз на жп служителите,сега също не е така и съм сигурен ,че няма и да бъде занапред.
Моето виждане е ,че скоро може да бъде закрита и да бъдат ползвани участъци от нея за изграждане на улици по трасето .

Администратор
Днес успях да намеря два чертежа на бившите вече гари Пионер и Слатина. Сега същите се водят ОП(опорни пунктове), като в гара Пионер вече няма и сигнализация. Влиза се без вход по условията на движение в маневрен район. Според служители на 1-ва ЖП секция София, железния път е много слаб и вероятно линията трябва да бъде или спешно ремонтирана или закрита.
Ето чертежите:
ОП "Слатина"
ОП "Пионер" с прилежащите индустриални клонове
Ето чертежите:
ОП "Слатина"
ОП "Пионер" с прилежащите индустриални клонове
64.19
Информация
Модератори