Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Качвай! Ще е интересно. На TAURI идеята също е котируема, но имайки впредвид, че в държавната администрация е пълно с циментови глави все си мисля, че... всичко тук ще остане добри пожелания.
64.19
Мнения: 150
Регистриран на: Пет Ное 13, 2009 10:29 pm
Местоположение: Montana

Мнение от фена »

Късно е вече има телеграма и назначен влак на ТСВ - София да извърши демонтажа 70903 от Вн-Сф :cry: :cry: :cry:
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

фена написа:Късно е вече има телеграма и назначен влак на ТСВ - София да извърши демонтажа 70903 от Вн-Сф :cry: :cry: :cry:
Цялата ли линия ще демонтират или само участъка Пионер-Винпром?
Много жалко за последните останки от Софийската околовръстна линия. Всички дадени по-горе идеи са умни и значително щяха да облекчат натоварения градски транспорт в София.

Относно семафора в участъка - за щастие не е последния, останал на линия с нормално междурелсие. Есента на миналата година видях такъв на входа на Пловдив от Асеновград, където линията е до шосето. За съжаление беше почти тъмно и не можах да видя повече подробности. Хората от района сигурно са много по-добре запознати.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

По официален канал разбрах, че искат да се демонтира участъка от Слатина до Винзавода, като ще се запази частта от Подуяне до Слатина(терминал "Паплог"). Това означава, че съществуващата инфраструктура в бившия ОП Слатина може да се възстанови и да се използва за атракциони до пред самото ВТУ, от където съответно туристите да посещават музея на училището и залата на Сдружение "ЖП моделисти". Но със сигурност по-голям ефект(а и социален принос) щеше да има ако линията се запазеше до гара Пионер и съответно се изградят посочените спирки и съоръжения, с което освен за атракция, 14-та линия щеше да бъде удобен градски превоз и бърз начин за придвижване от кв. Изток до Централна гара. Представете си едно голямо спортно събитие и 1000 души с автобуси до спортната зала. С влак нещата щехя да са много по-облекчени. Но тези "отгоре" не мислят, че в Европа подобни съоръжения се строят със задължителна железопътна връзка в близост - било то влак или метрополитен. Освен това, ако някой беше помислил можеше зад гара Пионер да се изгради автостанция, от където например да тръгват автобуси към Студентски град и Симеоновския лифт. Така София щеше да се разтовари допълнително от пълчищата студенти, пълнещи автобусите от ЦЕнтрална гара към Орлов мост и обратно.
64.19
Мнения: 69
Регистриран на: Нед Окт 24, 2010 9:12 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:
краят

Мнение от bagerite »

Интересува ме, освен ВМРО, има ли от страна на ЖП феновете някакъв опит да се спре унищожаването на 14-та линия. Иначе казано, оказана ли е съпротива от някого(било то неправителствена организация) на съответното ниво?
Просто тая последна надежда за спасение.
Предполагам че в този форум членуват и хора от по-високо административно ниво(НКЖИ, Община).
Разкажете поне как се стигна до това пагубно решение и имаше ли някакъв шанс да се спаси 14-та линия.
Аз лично изпитвам вина, че не съм се опитал да направя нещо(уви нямам нищо общо с НКЖИ, общинта или ББ)
обичам влаковете
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »


За най-голямо съжаление, всичко отдавна е предрешено и РЕШЕНО:
Забалежете датите на тези цитати!?!!


Ааааа, значи все пак нещо съм запомнил, че се е движело...

Ето още "история" за гара Пионер...
От виртуалния пресцентър на общината:



Пред история от ...по-ново време...
Гара „Пионер" - на София!

10.6.2008 г.


Пак молове и бетон в Борисовата градина? Ще качим ли още един труп в невинния влак за Карнобат?

Димитър ШУМНАЛИЕВ

Един министър с помощта на един премиер решили да продават гара „Пионер". Как ще я продават, като не е тяхна? Тя е на... Борисовата градина. А Борисовата градина е на София. Даже на Бойко Борисов не е. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и един друг мъдрец, наречен Асен Гагаузов, който построи всички магистрали в България и всяка от тях става за „Формула 1", са подготвили папки с документи. Ще доказват, че гара „Пионер" е обединила 10 имота в района, собственост на Национална компания „Железопътна инфраструктура" -осиновена дъщеря на БДЖ. Ще доказват, че
имотът е вписан в цифровия кадастър на Столична община. Нищо чудно да докажат, че е в регулация. Нищо чудно да докажат, че влаковете за Карнобат тръгват от Борисовата градина.
У нас е толкова хубаво да се управлява, че всяко доказателство е невинно обладаване: временните маниаци, наречени министри по ирония на избора, могат да се съешат с която си пожелаят теза: те са недосегаеми. Ненаказуеми. Необладаеми. Ала, господа мимолетници, спектакълът гара „Пионер" предстои. И първото му действие е положено още от Фердинанд, който начева с швейцарски инженери и ботаници т.нар. Пипиниера - сърцето на бъдещата Борисова градина, която по едно време, кратко като усмивка на историята, се наричаше и Парк на свободата. Тогава лампите светеха, конни милиционери дебнеха да не се целуваме много дълго, а ако се целуваме дълго, да не пипаме копчетата. В езерото плуваха лебеди, в „Ариана" -лодки и танга. И никой не си режеше лилии, защото за тая работа режеха пръсти.
Като част от Борисовата градина гара „Пионер" заживява още преди да са се пръкнали по села и паланки родителите на днешните така наречени гаропродавачи. Вгледани в пъпа на ситуацията, продавачите на чуждо имущество
са забравили да бръкнат в паметта на съдебните архиви, за да им светне, ако могат да четат, разбира се че много преди да си напълнят папките с въздух гарата е станала част от София. И десетилетия е чистила дробовете на столицата.
За разлика от маниакалните чиновници от БДЖ, които превърнаха гара „Пионер" в кочина. В ориенталска площадка за строителни материали. Гениално!
Повече от 15 години същите тези транспортни великомъченици поддържат наемни отношения със седем строителни фирми. Вместо да отдадат гарата за оранжерии, за цветя и ботанически видове, вместо да я превърнат в жив музей на транспортното движение, в атракция за деца и внуци, свинарите от БДЖ, благословени от министрите си, произвеждаха - и произвеждат! - свинщина. Прах. Камиони. Смрад. Денонощно горящи чували, отпадъци, смазки. И всекидневно обслужват собствената си кочина
с влакови композиции
Невинните от Кубрат официално излъгаха медиите, че „се обработват по-малко от два вагона дневно или 653 на година". Националната компания „Железопътна инфраструктура" пък заяви, че получава годишен наем от 219 504 лв. за 12-те складови помещения, ползвани от 7 частни фирми. Или 18 хиляди лв. месечно. О, нещастни БДЖ-ейци! Сега ни става ясно защо сте и бедни. Във всяко отношение.
Продавачите на чуждо имущество се надяват да получат от търга най-малко 115 млн. лв. Които веднага щели да бъдат вложени в ремонтите на жп линиите София - Бургас през Пловдив и София - Перник. Модерно и напредничаво мислене! Хайде да продадем и Националната библиотека, за да решим проблемите на читалищата в страната.
По-разумно е да продадем тези министри на забвението. Или на съда!
Строителната мафия, отдавна и безвъзмездно обслужвана от властта, щастливо бройка апетитния терен. Замисля молове, кооперации, селище от затворен тип. Замисля пак бетон в Борисовата градина! Само че този път строителната мафия ще глътне тоягата.
http://www.sofia.bg/pressecentre/press. ... 1303&nxt=0
Дори в парламентарния контрол имаше питане и ...какво от това? :cry: :

Парламентарен контрол,

12.09.2008 г.


Председател: Преминаваме към питане на народния представител Минчо Христов относно политиката на българското правителство за развитието на алтернативен околовръстен железопътен транспорт в София. Заповядайте да развиете питането си.
Минчо Христов: Уважаеми колеги, г-н министър, задръстванията в София, а и в другите големи градове са изключително тежък проблем.

През април аз ви посочих конкретни факти. На ден само в София в задръстванията се изразходват над 600 хиляди литра гориво. Това са половин милиард лева годишно, които софиянци плащат от джоба си. Не говоря тук за загубеното здраве от автомобилните изпълнения, загубеното време, загубените нерви. В тази връзка преди около три месеца съм поставил и настоящия въпрос към вас. Националната компания „Железопътна инфраструктура” е предприела действия за продажбата на гара „Пионер” заедно с прилежащи 60 дка от Борисовата градина. Това е един от най-апетитните терени в София. Централно място, до Борисовата градина, от три страни граничи с тази градина, с прекрасни комуникации. Затова и началната цена е 115 млн. лева. Проблемът, г-н министър, е, че гара „Пионер” е част от околовръстна жп линия, изградена през 30-те години на миналия век. Тази линия е била ключова транспортна артерия за София. В голямата си част линията „Мусман”, т.нар. линия „Мусман” е действаща и към момента, но не за пътници, а за стоки. С минимални средства линията може да бъде ремонтирана и да се превърне в градска околовръстна железница, която да поеме значителна част от пътуващите софиянци. Такива решения има в Берлин, Париж, Токио, Ню Йорк, а и практически във всички големи европейски градове. Те намаляват драстично задръстванията и са бърз и предпочитан транспорт за много граждани. В случая на София линията е дълга около 30 км и свързва близо 15 квартала с Централна гара. Говоря за квартали като „Лозенец”, „Дианабад”, „Изгрев”, „Левски”, „Хладилника”, „Красна поляна”, „Иван Вазов”, „Обеля”. Би се съкратило драстично времето за пътувания, като ще се избегне преминаването през центъра. Ако бъде възстановена линията. Така ще се облекчи значително движението в столицата и съответно ще бъдат намалени драстично задръстванията, на които сме свидетели. Специалистите, които дойдоха при мен, твърдят, че разстоянието между Централна гара – „Хладилника” може да се премине по тази железница, при една съвременна мотриса за около 15-16 мин. Моят въпрос към вас е не считате ли, че възстановяването на тази линия е крайно необходимо за софиянци, доколкото ще облекчи драстично задръстванията в столицата.
Председател: Заповядайте, г-н министър, за вашия отговор.
Петър Мутафчиев: Уважаеми г-н председател, дами и господа народни представители, уважаеми г-н Христов. Най-напред ще кажа ясно и категорично да, считам, че създаването на железопътна система на градския транспорт в София може сериозно да помогне за превоза на пътници. Но тази система не трябва в никакъв случай да има пресечни точки с автомобилния и автобусния транспорт, тъй като ще създаде сериозни проблеми. Такъв е опитът и в Германия с есбана, и в много други страни. Изграждането на една градска железница, което вие явно имате предвид, е въпрос, който е в правомощията обаче на Столична община, която е институция, разработваща общия устройствен план на София. Именно в общия устройствен план и в частност в транспортно-комуникационните планове за една община се залага информацията, която показва как ще се развива във времето общественото, жилищното и транспортното строителство. Това е по закон правомощие на общините. Понастоящем урбанизирането на териториите е до такава степен засилено, че няма и не се предвиждат никакви свободни площи, върху които е възможно да се развият други транспортни комуникации освен градските магистрали. Съгласно устройствения план на София, на Софийска община, Метрополитенът е единственият релсов път, който е предвиден да намери приложение в градския транспорт. При изготвянето на устройствения план нееднократно сме обсъждали и искали позицията на общината за наличието на градска железница. Създаването на градска железница в този план, категорично искам да кажа, не се предвижда. Тук е мястото на въпроса ви за продажбата на гара „Пионер” и прекъсването на вече съществуващата жп линия. Ние приехме решението за продажба на гара „Пионер”, след като наистина всички възможности за създаване на такъв железопътен пръстен около София. И след като се оказа, че не може да се изпълни, аз ще ви обясня защо, тогава преминахме към продажбата, за да може да осигурим за железопътната инфраструктура над 100 млн. лева, от които тя се нуждае страшно много. За съжаление не съществува възможност гарата да послужи като основа за създаването на градска железница, тъй като вече е невъзможно от нея да се продължи железопътното трасе към Захарна фабрика, което е било преди повече от 10 години, и да се реализира една южна връзка между железопътните линии София – Пловдив и София - Перник. Невъзможно е поради създаването на бул. „България” през 1978 г., довело до демонтиране на железопътната линия по улица „Димитър Нестров” и демонтирането на гарите „Стан” и „Сердика” през 1996-1997 г. във връзка с пробива на същата улица. За живущите в южната дъга на София и предвижването им към централната част като единствена алтернатива остава наистина Метрополитенът. Във връзка с разработения проект на общия устройствен план на Столична община беше подготвено становище от Министерството на транспорта, в което ясно бе очертан стремежът ни към провеждане на политика, насочена към облекчаване на трафика в София . В становището ни са засегнати някои много важни моменти, като например северната скоростна тангента да остане градска магистрала и да не се предвижда промяна в предназначението й и собствеността на северната дъга на околовръстния път. Запазваме сервитута на двойните жп линии по всички входно-изходни направления на софийския жп възел. А за направлението запад-изток капацитет за предстояща реализация, за изграждане на софийски железопътен възел. Считам, че оптимизирането на железопътния трафик и по-добрата му организация на територията на Столична община е предпоставка за цялостно облекчаване и подобряване на градския транспорт в София. Знаете, че има една идея, която беше по инициатива на Министерството на транспорта и народни представители от Перник, да направим и спирка на метрото, така че да осигурим една добра връзка между Метрополитена и жп влака съответно за Перник на спирка Вардар. За съжаление не всички наши предложения могат да намерят приложение, тъй като, както знаете, в действащото законодателство не е регламентирана функцията на Министерството на транспорта по определяне на общата политика за транспорта в страната. Предстои ни подобен дебат със сдружението на общините. Това е според мен един съществен пропуск, който трябва да бъде коригиран и съответно да се мисли за (...) на политиката за градския транспорт. Най-малкото че вече има и европейска директива в тази посока. В този смисъл едно ново начало, както казах, е именно тази т.нар. зелена книга на ЕС към новата култура за градска мобилност, която е формирана на базата на разработване на европейската политика в областта на градския транспорт.
Уважаеми г-н Христов, още един път искам да подчертая важността на поставения от вас проблем, защото, както няма на този свят уважаваща себе си държава без железници, така и съвременният облик на един столичен град се определя от отличните си обществени комуникации. Благодаря ви.
Председател: Благодаря ви, г-н министър. Заповядайте, г-н Христов. Двата уточняващи въпроса.
Минчо Христов: Уважаеми г-н министър, аз прекрасно знам, че ръководството на Столична община е това ръководство, което саботира строежа на тази железница. Това е факт, но все пак транспортът в София е пред колапс. Вече пътуваме по час-два, понякога трих до работното си място. Затова са необходими спешни мерки. Както от страна на правителството, така и от парламента. Възстановяването на градската железница ще облекчи до голяма степен именно тези невероятни задръствания, на които сме свидетели. Аз пак ви повтарям, знам, че тези проблеми трябва да бъдат решавани от Общината. Така е по закон. Но ако Софийска община нехае и не е построила досега нито един автомобилен надлез, нито една велосипедна алея, нито един безплатен охраняем паркинг на основните транспортни входове на града, кажете ми не е ли време, бих казал крайно време правителството и парламентът да се намесят? Аз например ще ви кажа защо не е построен досега нито един безплатен общински паркинг на входовете на София, както във всички големи европейски градове. Това е, защото една криминална фирма – „Паркинги и гаражи”, която е протежирана лично от софийския кмет Бойко Борисов, се стреми да превърне цяла София в една огромна синя зона. Не само центъра. Според шефа на тази фирма от 500 паркоместа, които държавата била заела, тази фирма губела близо 3 млн. лева годишно. Само че от 10-те хиляди паркоместа останали годишната печалба на същата фирма е около милион и половина лева. Ако това не е грабеж, кражба и източване, кажете ми вие какво е. Тези хора имат и наглостта да въвеждат платени винетки за живущите в центъра. Аз мисля, че търпението на хората ще се изчерпи и просто ще ги пометат, ако те наистина се опитат да въведат нещо подобно. Хубаво е, че след двегодишни опити мои в Комисията за борба с корупцията в парламента най-сетне се намеси държавната инспекция, финансова инспекция и прокуратурата за дейността на тази криминална, подчертавам, фирма. Въпросът ми е, след като Общината видимо не се интересува от проблемите на транспорта, бих казал, саботира решаването на тези проблеми, какви действия конкретно ще предприеме правителството, пак повтарям, бих казал и парламентът, за решаването на тези проблеми. Знам, че правителството финансира Околовръстното шосе,финансира метрото, финансира основния пробив при „Тодор Александров”. Питам защо правителството не предприеме действия да финансира 30-40 надлеза, автомобилни надлеза и съответно да финансира тази градска железница, за да реши проблемите на столицата. Все пак това е столица.
Председател: Заповядайте, г-н министър.
Петър Мутафчиев: Най-напред искам да кажа, че аз не съм говорил за саботаж, н о се опитах да определя отговорностите, да се знае кой за какво е отговорен. Защото много често в парламента се случва така за проблемите. Убеден съм, че половината български граждани мислят, че министърът на транспорта определя билетчетата а градския транспорт. Искам категорично да кажа, че това е пълномощие на кметовете, на общинските съвети и те са тези със своите фирми, които определят цената на билетите в градския транспорт. Така че изцяло транспортната политика в населеното място е приоритет на Общината. Държавата е тази, която може да помага. Ние сме отворени към проблемите на всички. Включително по този въпрос, който в момента толкова усилено се говори, за боклука на София. Ние помогнахме веднъж като държава, сега в момента се иска от нас втори път да се помогне, но явно трябва да се търси решение, и то от отговорните лица за това, което е Софийска община. Така че и по отношение на паркингите, за които вие ми споделихте, и на други инфраструктурни обекти държавата е отворена за коментари с Голяма столична община, така че да намерим общия път и финансиране за решаване на тези проблеми. Но инициативата основно трябва да дойде от Общината. Тъй като тя определя плановете, тя определя стратегиите за развитие на транспортната система на града. Включително и това, което вие говорихте за сини зони, паркиране и т.н., и т.н. Аз между другото ще имам среща скоро с Общината и ще представя вашите виждания, но се надявам наистина те да бъдат по-активната страна в тази посока. Това правителство винаги е доказвало, че там, където има възлови проблеми, винаги се е притичвало на помощ на Общината. Но ние не можем да поемаме чужди отговорности, тъй като и законът не ни го позволява. В един момент ще излезе, че ние се месим в работата на Общината и вземаме техните функции, което не считам, че е нормално в една демократична и правова страна. Благодаря ви.
Председател: Благодаря ви, г-н министър. Вашето отношение, г-н Христов?
Минчо Христов: Аз продължавам да мисля, г-н министър, че е необходимо да се предприемат спешни мерки, конкретен план за действие за решаване на проблемите със задръстванията. Не само в столицата. И във всички големи български градове. Аз преди месеци със Стела Банкова внесох конкретен законопроект в тази насока, който предвижда няколко конкретни неща. Незабавно строителство на автомобилни надлези и подлези, пробиви, зелени вълни, велосипедни алеи, няколко безплатни, подчертавам, охраняеми паркинга на входовете на София. Това се прави от десетилетия в големите европейски градове и ние няма да открием топлата вода. Понеже казахте за цената на билета, ще ви кажа, че абсолютно е наложително цената на билета за градския транспорт да бъде намалена и хората да бъдат стимулирани да се движат с публичния градски транспорт. Столичната община обаче прави точно обратното. Мнозинството от ГЕРБ и от „Атака” увеличи съвсем наскоро цената на билета от 70 ст. на 1 лев. Обръщам се към вас, г-н министър, помислете за стратегическия интерес на държавата и не продавайте гара „Пионер”. Възстановете околовръстната железница и помогнете за решаването на един от най-тежките проблеми на София, този със задръстванията. Спрете всякакви разпродажби и реституции, защото утре държавата ще трябва да изкупува същите терени на многократно по-високи цени. Примерът ви го давам с това, което направи г-н Софиянски с Околовръстното, където го разпродаде на определени лица и впоследствие те продадоха тези терени на държавата на многократно, десетократно и стократно по-високи цени.


Понеже темата е за Борисов, ето нещо (което НЯМА да прехвърля тук директно заради п........стите от "Сега")
та си го четете там, пък може да го коментираме тук:

http://www.segabg.com/online/new/articl ... 0040000502

Става въпрос за започналото разчистване на западната гърловина в гара Пионер,
от растителността, защото започват демонтаж на релсите до винзавода в кв."Хладилника".
Като идея за един прав и по-широк булевард до ул.Сребърна, не е лошо като идея,
но лошото е че в района на гара Пионер той ще завива и ....извежда на Гражданска защита,
тоест пак в тесен булевард.
А пък това за велоалеята не е лошо, ама дали ще бъде направено?
Във всеки случай - жалко, че още едно "парче" от тази бивша околовръстна линия ще си отиде в небитието завинаги.
Май ще трябва да ходим да направим последните снимки на гара Пионер!?!!
:(

То и ВМРО се опитва да направи нещо, като признавам, че идеята на този Джамбаски (който и да е той),
е наистина много по приемлива от велоялея или нов транспортен булевард.
Все пак ще има връзка с последната (за сега) спирка на метрото в Хладилника.
Само трябват не да се изкарат пари от скрап, ами да се дадат пари за реновиране.... :(

И идеята на Джамбазки...
http://www.vmro.bg/index.php?option=com ... &Itemid=25
Та така, там ще има велоалеи...ама ако е така ...глухо като сега, ще има толкове бездомни песове, че един колоездач няма да го използва.
Ама като се има предвид изчерпването на петрола...все пак сме напред с материала!!! :evil: :evil: :evil:
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

А това е било предложението на инж.Димитър Деянов горе долу по това време, в списание "Железопътен транспорт",
но за съжаление никой не може да се пребори с тази (и която и да е друга) власт когато те си наумят нещо...

С мотриса "Дезиро" до Аерогара София

Инж. Димитър ДЕЯНОВ

За разлика от други столици и големи градове в Европа и света, където градските управи работят в тясно сътрудничество с националните жп администрации за максимално използване на железниците във вътрешноградския и крайградския пътнически транспорт, у нас не е така. Столичната община и БДЖ въобще не контактуват по тези проблеми или го правят, само ако трябва да се ликвидира някоя част от съществуващата жп мрежа на територията на столицата. Така беше при ликвидирането на гарите Сердика и Стан, а още по-рано на гара Перловец, по-голямата част от околовръстната линия и т.н. Вече няколко десетилетия жп инфраструктурата на територията на града като че ли пречи на Софийската община и тя всячески се стреми да я ликвидира, вместо да я усъвършенства и използва пълноценно за градски пътнически транспорт и икономично снабдяване на столицата с масови стоки и други товари.

Въпреки тази неблагоприятна ситуация, си позволявам да възобновя едно предложение отпреди девет години за бърза жп връзка между Централна гара София и Аерогарата, като се надявам, че този път то ще срещне разбиране. За целта може да се използва значителна част от вече съществуващата жп инфраструктура. Необходимо е само да се доизградят малки отсечки в района около гара Слатина (фиг. 1). Това са 400-500 метра нов железен път между съществуващата част на бившата околовръстна линия, от района на сп. Христо Смирненски до гара Слатина (поз. 1) и други около 800-900 метра от края на жп естакадата (между гара Слатина и гара Подуяне-разпределителна) до Аерогарата (поз. 2). Непосредствено до Аерогарата ще се развият два челни приемно-отправни коловоза (полезна дължина около 100 метра), с удобни перони за слизане и качване на пътниците.

За подвижен състав ще се използват една или при по-голяма честота на движението – две дизелови мотриси от типа "Дезиро" (серия 10). Във втория случай те ще се разминават в гара Слатина или между гарите София и Подуяне-пътническа. Времето за пътуване по маршрута Централна гара София - Подуяне - Слатина - Аерогарата или обратно ще бъде около 17-20 минути. Това време е недостижимо, за никакво друго превозно средство по градските улици.

Единственото място, където влакът и уличното движение ще се подчиняват на едни и същи светофари, е пресичането на улицата към Булгарплод (сега там е зеленчуковата борса). Затова спирката на влака, по посока към Аерогарата, ще бъде на перон (поз. 4), а в обратната посока – на перон (поз. 5). Светофарите ще са отворени постоянно за уличното движение и ще го спират само, когато влакът трябва да премине, след като се е установил и потегля от спирката.

Ако бъде възстановен и демонтираният понастоящем къс (около 250 метра) участък (поз. 3 на фиг.1), е възможно да се създаде и пряк железопътен маршрут: Аерогара - гара Слатина - надлез Дървеница (връзка с метрополитена на станция 10 и автогара Юг) - гара Пионер (за кв. "Дианабад") - Софияленд - Хладилника (връзка с трамвай № 9, 14 и автобусни линии). При този маршрут само Симеоновско шосе ще се пресича на ниво, като пресичането ще се регулира с обикновени светофари.

Възможността сравнително лесно да се усъвършенства наличната (но вече малко останала) жп инфраструктура в градските райони, за които става дума, предоставя отлични условия да се създадат нови, неразработени досега маршрути в помощ на столичния градски транспорт. Железниците могат да ускорят превоза на пътници по тях, да намалят замърсяването на околната среда в градските зони, да увеличат удобствата на пътуващите до и от такива транспортни възли като Централна гара и Аерогарата, а чрез връзките с метрополитена, трамвайните и автобусните линии да създадат условия за бърза връзка между железопътния, въздушния и градския транспорт в столицата.

Предлагам Министерството на транспорта, Столичната община, летищният комплекс, НК ЖИ, БДЖ ЕАД и други заинтересовани институции и граждани да подкрепят идеята за бърза железопътна връзка с Аерогара София. За целта е необходимо под егидата на Министерството на транспорта и Столичната община да се пристъпи към кратко инвестиционно проучване и ускорено проектиране на направените предложения, като едновременно се осигури целева финансова помощ за доизграждане на съществуващата жп инфраструктура, необходима най-напред за линията до Аерогара София.
http: //www.jptactis.com/ Archives/jpt406 /dejanov.htm

Не ходете в архива на списанието (линка) вмъкнал се е Троянец

--------------------------

Дружество за Запазване и
Развитие на Железницата


Интересно това дружество дали съществува още????
http://www.bluelink.net/maritza/


гледам че е било "базирано" май в пловдивски компютър...
Това е ...кратка история на последните останки от линията.
Ходете снимайте, документирайте, да могат след години тези след нас
да не се чудат (виж темите за околовръстната железопътна линия в мрежата)
като нас кое, къде и как е съществувало...
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Мнения: 69
Регистриран на: Нед Окт 24, 2010 9:12 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:
Благодаря

Мнение от bagerite »

Благодаря, приятели!
Наистина не съм бил никак наясно за ставащото относно околовръстната линия. Не знам до колко граждански протест би попречил на ликвидирането и дали може да се организира. Протеста на ВМРО явно не постигна нищо.......

Жалко, една автентична и живописна линия, носеща духа на едни по-добри за железниците времена, преживяла много десетилетия, ще загине за няколко дни и за винаги...
обичам влаковете
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Утре 15.06. от 11 часа пред Министерството на транспорта ще има митинг срещу демонтирането на околовръстната линия. Организира се от ВМРО.

Няма значение кой на коя партия симпатизира,важна е инициативата и ние сме длъжни да ги подкрепим.

Така,че както се пее в една стара опозиционна песен от 50-години

"Зози и суинги,хайде на митинги,няма вече свобода"

За пояснение зозите са били жени и момичета с леко според тогавашните стандарти поведение. Според сегашните те са просто светици.
Суингите пък са носели тесни" Кюнци" панталони и сака с отрязани ръкави.
Мнения: 176
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 9:59 pm
Местоположение: Димитровград и София
Обратна връзка:

Мнение от SoAlien »

Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

misan_71 написа:Утре 15.06. от 11 часа пред Министерството на транспорта ще има митинг срещу демонтирането на околовръстната линия. Организира се от ВМРО.

Няма значение кой на коя партия симпатизира,важна е инициативата и ние сме длъжни да ги подкрепим.
Такива прояви обикновено нямат никакъв ефект. Никой няма да обърне внимание и на таз, защото първо, в сметките на градоустройствения план линията отдавна не фигурира, второ, терените отдавна са нагласени за продажба и парите от нея за "усвояване", и трето, протестира се против нещо без да е ясно защо и без идея какво да са прави с таз линия ако тя остане. Ако са разработи програма за експлоатация на линията със съответни прогнозни печалби може да са води някаква борба за спасяването й. Но тъй да стои линия, водеща към нищото, без да може да са ползва за каквото и да било, няма как да стане. Когато имаше предложения линията да са включи в транспортната схема на града като бърза връзка на кварталите Хладилника, Пнр, Изгрев, Изток, Г. Милев и Слатина с Пд и ц. гара Сф, както и Кр. поляна, Зап. парк, Гевгелийски със ЗФ и Сф, са донесе вода от 9 кладенеца как няма да стане. Защото от години някои са облизват в очакване на паричките от терените. Те и на участъка ЗФ-Стн бяха скроили шапката, но газовата криза през 2009г го спаси (поне засега). Тъй че, и на мен ми е мъчно, но за таз линия, както казват китайците, causa perdutta....
По-добре да вдигаме патардия за спасяване на 41-ва линия, за която има съвсем конкретни планове.
misan_71 написа:За пояснение зозите са били жени и момичета с леко според тогавашните стандарти поведение. Според сегашните те са просто светици.
Суингите пък са носели тесни" Кюнци" панталони и сака с отрязани ръкави.
И са слушали джаз, и са танцували туист - все престъпления, равносилни на държавна измяна.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Протестира се със съвсем конкретни планове,като единия ще е електрификация на участъка Подуене -Хладилника и пускане на мотрисните влакове от Перник до там. Това е отлична идея на инж Симеон Ананиев

Може да има,може и да няма ефект,но ние сме длъжни да отидем там и да протестираме. Просто за да докажем,че поне има някакви зачатъци на гражданско общество и да не ни е срам после,че нищо не сме направили.

Съгласно една от последните директиви на Европейската комисия ,до 30 години ,целия градски транспорт трябва да е електрически.

При това положение,да се унищожава готова линия ,коато може да се електрифицира и да се използва максимално успешно е крайно безотговорно.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Щом е наредил "великия " БББ почти сигурно е ,че ще я махнат , но неведнъж сме били свидетели на промяна на вече приети решения под силен обществен натиск ! В този случай протеста би имал успех , ако се наблегне на интегрирането на линията в системата на градския транспорт в София и връзката й с така обичаното от него метро ! Влаковете обслужващи линията дали ще са от Перник ,Костинброд или Лакатник няма никакво значение .
Столична община развяват и един проект за изграждане на трамвайно трасе от Семинарията до Студентски град и съчетано с експлоатацията на това трасе би дало много добри транспортни връзки !
Аз лично разграничавайки се от ВМРО ще отида в 11ч. да протестирам пред МТИТС за запазване на линията и интегрирането й в системата на градския транспорт .
Мнения: 69
Регистриран на: Нед Окт 24, 2010 9:12 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:
Поне като фенове на ЖП транспорта и хора, които обичат да виждат работещи влакове в днешният абсурден свят, трябва да подкрепяме всяко усилие за спасяване на околовръстната линия.
Моля ви участвайте ако ви е възможно в тази кауза! В противен случай ще изчезне уникалното трасе, минаващо през едни от най-хубавите части на София. Нека спрем прогонването на железницата от нашия общ дом София и от ежедневието ни изобщо!
обичам влаковете
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Техниката на ДП "ТСВ" е струпана в сточна гара - пътепоставящ кран+55-ца. Знаете какво значи това... :evil:
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация