Странно , доколкото знам , 009+010 беше пострадала при удар със самосвал , който беше излязъл от път , успореден на ж.п. линията.Шофьорът незнайно защо завил надясно , точно към влака.
019+020 не беше с удар със скала , а с пияния водач на микробус на прелеза край някоя от спирките по линията Пловдив - Панагюрище.Със сигурност мисля , че беше Овчеполци.
019+020 не беше с удар със скала , а с пияния водач на микробус на прелеза край някоя от спирките по линията Пловдив - Панагюрище.Със сигурност мисля , че беше Овчеполци.
Последно промяна от VESO на Нед Май 22, 2011 9:56 pm, променено общо 1 път.
Изобщо не е проблема държавата! Всеки собственик на ПС пострадало при ПТП по вина на друг водач няма никакви проблеми да осъди виновника (доказано напрактика), само че БДЖ първо трябва да се сети да заведе дело.... А и да застрахова ПС за подобни случай!VESO написа:.И най - интересното - никой от тези водачи не е осъден да заплати нанесените щети.Просто в каква държава живеем...

Без резултат от преговорите между синдикати, БДЖ и финансовия министър
Без резултат приключиха преговорите между синдикатите, ръководството на БДЖ и финансовия министър Симеон Дянков за развитието и модернизацията на железопътния транспорт.
Без отговор остана и въпроса дали ще има стачка в държавната железница. Следващите разговори са насрочени за петък.
http://www.novatv.bg/news/view/2011/10/ ... 0%B8%D0%BD
Без резултат приключиха преговорите между синдикатите, ръководството на БДЖ и финансовия министър Симеон Дянков за развитието и модернизацията на железопътния транспорт.
Без отговор остана и въпроса дали ще има стачка в държавната железница. Следващите разговори са насрочени за петък.
http://www.novatv.bg/news/view/2011/10/ ... 0%B8%D0%BD
БДЖ и профсъюзите ще обсъждат колективния трудов договор
В държавната железница предстоят реформи, които да ограничат загубите до минимум. Това коментира в студиото на "Здравей, България" министърът на транспорта Ивайло Московски. Промените включват освобождаване на дружеството от губещите структури, както и закриване на линии.
Според него, преструктурирането на железниците неизбежно ще доведе и до освобождаване на служители.
В същото време днес предстои поредната среща за съдбата на работещите в БДЖ. Този път разговорите ще са между синдикатите и ръководството на компанията. Основна тема ще бъде колективния трудов договор, с който да се гарантира, че няма да има съкращения на служители.
http://www.novatv.bg/news/view/2011/10/ ... %BE%D1%80/
В държавната железница предстоят реформи, които да ограничат загубите до минимум. Това коментира в студиото на "Здравей, България" министърът на транспорта Ивайло Московски. Промените включват освобождаване на дружеството от губещите структури, както и закриване на линии.
Според него, преструктурирането на железниците неизбежно ще доведе и до освобождаване на служители.
В същото време днес предстои поредната среща за съдбата на работещите в БДЖ. Този път разговорите ще са между синдикатите и ръководството на компанията. Основна тема ще бъде колективния трудов договор, с който да се гарантира, че няма да има съкращения на служители.
http://www.novatv.bg/news/view/2011/10/ ... %BE%D1%80/
Изчезнали 609 вагона в БДЖ.... http://bnt.bg/bg/news/view/61507/stotic ... ali_ot_bdj
Уникална кражба: Над 1000 вагона изчезнаха от БДЖ
Уникална кражба разследва полицията у нас. Според министъра на транспорта Ивайло Московски около 1000 вагона от българските железници просто са изчезнали.
Изчезналите вагони са собственост на БДЖ. Всеки един от тях тежи около 35 тона и е дълъг 20-тина метра.
Междувременно според изчисления 800 милиона лева са дълговете на БДЖ към този момент. Единият от подходите, според транспортния министър, да се ограничат загубите на дружеството е оптимизирането му.
Реформи щяло има във всички структури на железницата, които от години работят на загуба.
http://www.novatv.bg/news/view/2011/10/ ... %94%D0%96/
Уникална кражба разследва полицията у нас. Според министъра на транспорта Ивайло Московски около 1000 вагона от българските железници просто са изчезнали.
Изчезналите вагони са собственост на БДЖ. Всеки един от тях тежи около 35 тона и е дълъг 20-тина метра.
Междувременно според изчисления 800 милиона лева са дълговете на БДЖ към този момент. Единият от подходите, според транспортния министър, да се ограничат загубите на дружеството е оптимизирането му.
Реформи щяло има във всички структури на железницата, които от години работят на загуба.
http://www.novatv.bg/news/view/2011/10/ ... %94%D0%96/

На 3-ти при срещата при бат Бойко, Тренчев каза на журналистите, че се е крало с ръце и крака. Греши. Не е само с ръце и с крака.
При добре развити седалищни мускули се краде и с дирник. 



«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Започна процедура за продажба на "БДЖ - товарни превози"
Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви процедура за продажбата на 100% от компанията "БДЖ - товарни превози", съобщиха от ведомството. Решение за откриване е било взето на 30 септември.
Компанията в момента е част от "Холдинг Български държавни железници" и държи около 80% от превоза на товари в страната. Парите от продажбата на "БДЖ- товарни превози" ще отидат в БДЖ, съобщиха от агенцията. От министерството на транспорта очакват продажбата на дружеството да бъде осъществена в най-песимистичния вариант до една година.
До няколко дни се очаква агенцията за приватизация да обяви процедура за оценител на компанията. Избраната фирма ще анализира състоянието на дружеството и ще препоръча метод за неговата продажба.
По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружеството обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии. Отчетът на дружеството за първите шест месеца на годината показва загуба от над 3.3 млн. лв.
Компанията обаче успяла да свие отрицателния си резултат, който за същия период на миналата година е бил близо 9.56 млн. лв. През тази година приходите на "БДЖ - товарни превози" са 85.9 млн. лв., което е увеличение с 28.8 млн. спрямо шестмесечието на 2010 г. Разходите обаче също са нараснали - от 66.7 млн. на 89.3 млн. лв.
По думите на транспортния министър Ивайло Московски раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен заемът от 460 млн. лв. от Световната банка за "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".
Има и утвърден план за преструктуриране на някои от губещите дейности на БДЖ, които ще бъдат възложени на външни подизпълнители, обяви през миналия месец Московски. Предвижда се част от персонала да продължи да се занимава със същата дейност, но като аутсорсинг. Хората в пенсионна възраст ще бъдат освободени, очаква се и да бъдат закрити между 20-30 губещи линии.
http://www.dnevnik.bg/pazari/2011/10/06 ... i_prevozi/
Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви процедура за продажбата на 100% от компанията "БДЖ - товарни превози", съобщиха от ведомството. Решение за откриване е било взето на 30 септември.
Компанията в момента е част от "Холдинг Български държавни железници" и държи около 80% от превоза на товари в страната. Парите от продажбата на "БДЖ- товарни превози" ще отидат в БДЖ, съобщиха от агенцията. От министерството на транспорта очакват продажбата на дружеството да бъде осъществена в най-песимистичния вариант до една година.
До няколко дни се очаква агенцията за приватизация да обяви процедура за оценител на компанията. Избраната фирма ще анализира състоянието на дружеството и ще препоръча метод за неговата продажба.
По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружеството обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии. Отчетът на дружеството за първите шест месеца на годината показва загуба от над 3.3 млн. лв.
Компанията обаче успяла да свие отрицателния си резултат, който за същия период на миналата година е бил близо 9.56 млн. лв. През тази година приходите на "БДЖ - товарни превози" са 85.9 млн. лв., което е увеличение с 28.8 млн. спрямо шестмесечието на 2010 г. Разходите обаче също са нараснали - от 66.7 млн. на 89.3 млн. лв.
По думите на транспортния министър Ивайло Московски раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен заемът от 460 млн. лв. от Световната банка за "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".
Има и утвърден план за преструктуриране на някои от губещите дейности на БДЖ, които ще бъдат възложени на външни подизпълнители, обяви през миналия месец Московски. Предвижда се част от персонала да продължи да се занимава със същата дейност, но като аутсорсинг. Хората в пенсионна възраст ще бъдат освободени, очаква се и да бъдат закрити между 20-30 губещи линии.
http://www.dnevnik.bg/pazari/2011/10/06 ... i_prevozi/
Дянков: Не се плаша от стачки в БДЖ, ако искат да дойдат под прозореца ми
Финансовият министър Симеон Дянков окачестви сегашното ръководство на БДЖ като най-доброто, което железниците са имали до момента.
Не се обсъждат засега допълнителни финансови механизми, заяви той преди началото на втората среща между синдикатите, ръководството на БДЖ и правителството. Министър Дянков допълни, че застава зад реформите, но не ги смята за достатъчни, съобщи БНР.
"Не се плаша от стачки. Ако искат да заповядат пред Министерство на финансите. Преди ние да видим реални реформи, аз няма да подпиша заем. Тези 771 млн. лв. да ми опишат как ще ги платят, защото те не са на държавата. Тук няма държавни гаранции, те са на дружеството. Компанията явно е финансова нездрава и няма смисъл да наливаме в бездънна каца допълнителни прави от бюджета", заяви Дянков.
Очаква се днес да стане ясно дали ще има стачка в Българските държавни железници. В министерския съвет предстои нова работна среща за проблемите на компанията, след като в понеделник управляващи и синдикати не успяха да стигнат до конкретно споразумение. Ще присъстват премиерът Бойко Борисов, министрите на транспорта Ивайло Московски и на финансите Симеон Дянков и ръководствата на двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа".
За да получат заем от Световната банка в размер на 460 млн.лв., който се очаква да оздрави сектора, БДЖ ще трябва да изплащат текущите си задължения и дълговете си. Това беше категоричната позиция на финансовия министър Симеон Дянков.
"Заемът ще се подпише. Въпросът е, че той ще се подпише когато видим, че има достатъчно допълнителни приходи в БДЖ, така че те да могат да покриват поне лихвите по заемите, които в момента са тяхна тежест, нямат държавна гаранция и както казах от края на 2007 година, началото на 2008 година, не се изплащат. Аз като финансов министър не мога да дам тези пари, просто те да потъват по същия начин както са потъвали в предното десетилетие."
От началото на седмицата синдикатите преговарят за колективен трудов договор и за спиране на масовите съкращения, които се предвиждат. Позицията им е, че преструктурирането на железниците ще се осъществява по начина, по който е договорено с тях преди месеци. В противен случай стачка ще има, заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.
"До този момент нямаме съгласие по това какви и колко съкращения ще има. Мисля, че сме на същото състояние, в каквото бяхме и преди време с оптимизъм и някаква надежда, че до края на седмицата това може да бъде променено. Може и да няма стачка, ако до петък намерим решение на тези въпроси", каза Пламен Димитров.
http://www.novini.bg/news/25381-%D0%B4% ... D0%B8.html
Финансовият министър Симеон Дянков окачестви сегашното ръководство на БДЖ като най-доброто, което железниците са имали до момента.
Не се обсъждат засега допълнителни финансови механизми, заяви той преди началото на втората среща между синдикатите, ръководството на БДЖ и правителството. Министър Дянков допълни, че застава зад реформите, но не ги смята за достатъчни, съобщи БНР.
"Не се плаша от стачки. Ако искат да заповядат пред Министерство на финансите. Преди ние да видим реални реформи, аз няма да подпиша заем. Тези 771 млн. лв. да ми опишат как ще ги платят, защото те не са на държавата. Тук няма държавни гаранции, те са на дружеството. Компанията явно е финансова нездрава и няма смисъл да наливаме в бездънна каца допълнителни прави от бюджета", заяви Дянков.
Очаква се днес да стане ясно дали ще има стачка в Българските държавни железници. В министерския съвет предстои нова работна среща за проблемите на компанията, след като в понеделник управляващи и синдикати не успяха да стигнат до конкретно споразумение. Ще присъстват премиерът Бойко Борисов, министрите на транспорта Ивайло Московски и на финансите Симеон Дянков и ръководствата на двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа".
За да получат заем от Световната банка в размер на 460 млн.лв., който се очаква да оздрави сектора, БДЖ ще трябва да изплащат текущите си задължения и дълговете си. Това беше категоричната позиция на финансовия министър Симеон Дянков.
"Заемът ще се подпише. Въпросът е, че той ще се подпише когато видим, че има достатъчно допълнителни приходи в БДЖ, така че те да могат да покриват поне лихвите по заемите, които в момента са тяхна тежест, нямат държавна гаранция и както казах от края на 2007 година, началото на 2008 година, не се изплащат. Аз като финансов министър не мога да дам тези пари, просто те да потъват по същия начин както са потъвали в предното десетилетие."
От началото на седмицата синдикатите преговарят за колективен трудов договор и за спиране на масовите съкращения, които се предвиждат. Позицията им е, че преструктурирането на железниците ще се осъществява по начина, по който е договорено с тях преди месеци. В противен случай стачка ще има, заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.
"До този момент нямаме съгласие по това какви и колко съкращения ще има. Мисля, че сме на същото състояние, в каквото бяхме и преди време с оптимизъм и някаква надежда, че до края на седмицата това може да бъде променено. Може и да няма стачка, ако до петък намерим решение на тези въпроси", каза Пламен Димитров.
http://www.novini.bg/news/25381-%D0%B4% ... D0%B8.html
Правителството в шок, БДЖ пред катастрофа
Германия си прибира всичките 50 влака Сименс
Нов скандал избухва в БДЖ.
Германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка Сименс, които се движат у нас.
Новината се върти от няколко дни в медийното пространство, но вече бе потвърдена и от чиновници в Министерството на транспорта и БДЖ.
http://novini.dir.bg/news.php?id=966532 ... Q.facebook
Германия си прибира всичките 50 влака Сименс
Нов скандал избухва в БДЖ.
Германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка Сименс, които се движат у нас.
Новината се върти от няколко дни в медийното пространство, но вече бе потвърдена и от чиновници в Министерството на транспорта и БДЖ.
http://novini.dir.bg/news.php?id=966532 ... Q.facebook
Московски: БДЖ е в технически фалит
„БДЖ е в технически фалит и се търсят начини за намаляване на оперативните загуби“, заяви транспортният министър Ивайло Московски.
Министърът говори след третата поред среща от преговорите между ръководството на железницата и синдикатите.
Пари за заплати обаче още има, увери председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.
За първите осем месеца на годината БДЖ са със загуби от 25 млн. лв., като за същия период на 2010 година загубата на железниците е била 48 млн. лв.
„За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров.
"Крайната цел е така да направим реформите и така да бъде подписан колективният трудов договор, че през 2012 г. железницата да не е на загуба", обясни Московски.
Късно снощи от министерството са изпратили предложение до синдикатите за подобна оптимизация.
От ведомството предлагат съкращаване или разреждане на 182 влака, но кои ще са те, ще се изясни след обсъждане с областните и общинските управи.
„Тази тяхна заявка за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо както за хората, живеещи в тези общини и региони, така и за работещите в компанията. На всичко отгоре икономията, която се очаква, е от порядъка на 25-26 млн. лв. на годишна база, които няма как да спасят БДЖ", заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.
„Съкращаването на влакове е в много груб разчет показано, извадени са влакове с възможно най-ниска рентабилност, основно губещи", коментира предложените за спиране линии Московски.
Стана ясно още, че синдикатите са се съгласили да бъде подписан старият колективен трудов договор, който изтече преди няколко месеца.
Разговорите на ниво работни групи продължават в Министерството на транспорта.
http://www.dnes.bg/politika/2011/10/13/ ... lit.131194
„БДЖ е в технически фалит и се търсят начини за намаляване на оперативните загуби“, заяви транспортният министър Ивайло Московски.
Министърът говори след третата поред среща от преговорите между ръководството на железницата и синдикатите.
Пари за заплати обаче още има, увери председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.
За първите осем месеца на годината БДЖ са със загуби от 25 млн. лв., като за същия период на 2010 година загубата на железниците е била 48 млн. лв.
„За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров.
"Крайната цел е така да направим реформите и така да бъде подписан колективният трудов договор, че през 2012 г. железницата да не е на загуба", обясни Московски.
Късно снощи от министерството са изпратили предложение до синдикатите за подобна оптимизация.
От ведомството предлагат съкращаване или разреждане на 182 влака, но кои ще са те, ще се изясни след обсъждане с областните и общинските управи.
„Тази тяхна заявка за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо както за хората, живеещи в тези общини и региони, така и за работещите в компанията. На всичко отгоре икономията, която се очаква, е от порядъка на 25-26 млн. лв. на годишна база, които няма как да спасят БДЖ", заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.
„Съкращаването на влакове е в много груб разчет показано, извадени са влакове с възможно най-ниска рентабилност, основно губещи", коментира предложените за спиране линии Московски.
Стана ясно още, че синдикатите са се съгласили да бъде подписан старият колективен трудов договор, който изтече преди няколко месеца.
Разговорите на ниво работни групи продължават в Министерството на транспорта.
http://www.dnes.bg/politika/2011/10/13/ ... lit.131194
Бюджет 2012 спира влакове
Бюджет 2012 ще спре движението на влаковете, ако числата в точките, касаещи капиталовите трансфери и субсидиите към БДЖ останат същите. Това заяви за Money.bg председателят на Съюза на българските железничари Петър Бунев.
В доклада към Бюджет 2012 г. е записано, че субсидията, която Министерство на финансите (МФ) ще даде на БДЖ Пътнически превози ще бъде 170 млн. лв., колкото беше и през 2011 г. Железниците ще получат с 30 млн. по-малко капиталови трансфери от договореното в меморандума между министрите на транспорта и социалната политика Александър Цветков (вече бивш) и Тотю Младенов - от една страна, и представителите на синдикатите от друга.
Според Петър Бунев планирания капиталов трансфер от 20 млн. лв., който е "копи-пейст" от настоящата година ще стигне само да бъдат закупени новите спални вагони, които се произвеждат в Турция.
В становището на Министерството на финансите, в което обясняват запазването на размера на капиталовия трансфер, пише: "Независимо от ремонтите, които се предприемат, конструкцията на 70 на сто от вагонния парк на „БДЖ - Пътнически превози" е морално и физически остаряла и не позволява модернизация в съответствие със съвременните изисквания - автоматично затваряне на вратите, климатични инсталации, пожароизвестителни системи и други."
Това означава напрактика, че тези вагони ще бъдат оперативни докато са технически изправни.
По отношение на преговорите за колективния трудов договор Бунев заяви, че няма никакъв напредък по съществените точки между представеителите на синдикатите и ръководството на компанията.
Бюджет 2012 ще спре движението на влаковете, ако числата в точките, касаещи капиталовите трансфери и субсидиите към БДЖ останат същите. Това заяви за Money.bg председателят на Съюза на българските железничари Петър Бунев.
В доклада към Бюджет 2012 г. е записано, че субсидията, която Министерство на финансите (МФ) ще даде на БДЖ Пътнически превози ще бъде 170 млн. лв., колкото беше и през 2011 г. Железниците ще получат с 30 млн. по-малко капиталови трансфери от договореното в меморандума между министрите на транспорта и социалната политика Александър Цветков (вече бивш) и Тотю Младенов - от една страна, и представителите на синдикатите от друга.
Според Петър Бунев планирания капиталов трансфер от 20 млн. лв., който е "копи-пейст" от настоящата година ще стигне само да бъдат закупени новите спални вагони, които се произвеждат в Турция.
В становището на Министерството на финансите, в което обясняват запазването на размера на капиталовия трансфер, пише: "Независимо от ремонтите, които се предприемат, конструкцията на 70 на сто от вагонния парк на „БДЖ - Пътнически превози" е морално и физически остаряла и не позволява модернизация в съответствие със съвременните изисквания - автоматично затваряне на вратите, климатични инсталации, пожароизвестителни системи и други."
Това означава напрактика, че тези вагони ще бъдат оперативни докато са технически изправни.
По отношение на преговорите за колективния трудов договор Бунев заяви, че няма никакъв напредък по съществените точки между представеителите на синдикатите и ръководството на компанията.
"Независимо от ремонтите, които се предприемат, конструкцията на 70 на сто от вагонния парк на „БДЖ - Пътнически превози" е морално и физически остаряла и не позволява модернизация в съответствие със съвременните изисквания - автоматично затваряне на вратите, климатични инсталации, пожароизвестителни системи и други."
Поредния ****... При талиги за 180 км/ч и читав кош какво не може да се промени , бре? размер на врати ли , тоалетни ли , конструкция на прозорците ли ,въздуховоди ли? Или подпокривното пространство му е малко за монтаж на климатици?
Ей такива е'''ха маата на железницата..
Поредния ****... При талиги за 180 км/ч и читав кош какво не може да се промени , бре? размер на врати ли , тоалетни ли , конструкция на прозорците ли ,въздуховоди ли? Или подпокривното пространство му е малко за монтаж на климатици?
Ей такива е'''ха маата на железницата..