Моето мнение е точно обратното - от 8671 / 8672 има много по - голям смисъл , отколкото от северните им събратя.По важни показатели като
населеност в композициите (1) и
състав(2) на вагони Южният Weekend изпреварва доста Северния.
(1) 8671 е доста населен в петък , но свободни места все пак се намират , аз от София веднъж намерих "сепаре" от единичните седалки в едната част на вагона , където имаше конкакт за зареждане.На Пловдив слизат доста хора , но има и немалък брой качващи се , за Ст.Загора нямам впечатления от влака , но в Бургас 8671 пристига с населеност над 50%.При 8672 нещата са малко по - други - с това спиране на Ямбол влакът се препълва и ако вагоните са купейни , свободно купе няма да се намери никъде.На Ст. Загора и Пловдив отново качващите се са в пъти повече от слизащите и при салонен вагон , рядко ще има свободна седалка , като всички сепарета са заети и е изключено да има място дори и на единичните седалки , където да се седне.И още една причина в неделя 8672 да бъде предпочитан от ямболци , старозагорци , пловдивчани и софианци - "Сл.бряг" , освен че пристига малко по - късно , е и календарен и цените на билетите са по - високи отколкото в Уикенда.
Два пъти съм виждал 2671 при потегляне от София и хората са доста по - малко в сравнение с идентичната композиция на другия край на перона.На 21-ви април засякох влака във Варна и въпреки че беше последен работен ден , населеността в 4-те вагона бе твърде ниска - да слязоха по - малко и от 100-тина души.За 2672 предполагам е по - пълен , но ме съмнява броят на пътници да надвишава тези в Южния влак.
(2) За съставите е излишно да говорим - 8671 / 8672 са винаги с 5 седящи вагона , генериращи висока населеност и тяхната бройка дори не е спадала.2671 / 2672 се движат с 4 вагона , дори по едно време композицията беше с 3.И какво може да си помисли човек , гледйки съставите на
единия и на
другия влак - че има някакво явно несъответствие между тях и единия явно превъзхожда другия по брой на пътниците вътре.Ако беше другояче , защо на 2671 / 2672 не се пуснат 5 седящи вагона?
И в заключение - идеята да се пуснат тези влакове бе повече от практична (затова казвам , че е едно от малките похвални неща на Дирекцията от години насам) с цел създаване удобство на хората от по - големите градове като Пловдив , Стара Загора , Плевен и Шумен да си отиват по родните места в петък , а в неделя - да заминават към столицата.И докато на юг този "опит" даде своите добри плодове , на север нещо хората така и не намериха "общ език" с влака.За причините няма да пиша , всеки от вас може да се досети и сам.
Последно промяна от VESO на Съб Апр 30, 2011 11:05 pm, променено общо 2 пъти.