да допълня ощетил държавата... сарсеминplastikat написа:Сега казаха по БТВ ,че били дали бившия шеф на БДЖ на прокуратурата за присвояване на 26 милиона лева. Найс а ?
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак 
evrokoma написа:http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/u ... 2011g.html
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/p ... 2011g.html
някой знае ли кой е влака
Какво се е запалило? Спирачките?
Те няма как да се запалят... те могат да прегреят ако е имало дълго време задържане на повече атмосфери по стръмно надолнище.WOLFMX написа:evrokoma написа:http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/u ... 2011g.html
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/p ... 2011g.html
някой знае ли кой е влака
Какво се е запалило? Спирачките?
Nikss написа:Те няма как да се запалят... те могат да прегреят ако е имало дълго време задържане на повече атмосфери по стръмно надолнище.WOLFMX написа:evrokoma написа:http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/u ... 2011g.html
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/p ... 2011g.html
някой знае ли кой е влака
Какво се е запалило? Спирачките?
А този огън е мираж ...........
Огън няма никъде. Това са напечените накладки.
В същото време продължителното движение с голяма скорост на самозадържал вагон води точно до това.
Както и да спускаш надолнището, не можеш да напечеш накладките толкова, че да светят като крушки, както се вижда на снимката.Nikss написа:Те няма как да се запалят... те могат да прегреят ако е имало дълго време задържане на повече атмосфери по стръмно надолнище.
В същото време продължителното движение с голяма скорост на самозадържал вагон води точно до това.
Понякога се случва някой вагон да не разхлаби или да разхлабва много бавно - неизправен функционен вентил, препълнена командна камера и др.
Препълването пък се получава при твърде настойчиво ударно разхлабване от страна на машиниста. Ако и отвора, през който командната камера се зарежда е малко по-проходим, препълването е налице и след нормализиране на налягането, спирачката задържа.
При серия 74 с тяхната общо взето трагична спирачка и голям влак, един задържал вагон много лесно остава неоткрит, докато не изпуши.
Случва се и някой злоумишлено да затегне ръчната спирачка. На снимката обаче не е такъв случая, защото тя задържа само външните колооси при тези вагони.
Препълването пък се получава при твърде настойчиво ударно разхлабване от страна на машиниста. Ако и отвора, през който командната камера се зарежда е малко по-проходим, препълването е налице и след нормализиране на налягането, спирачката задържа.
При серия 74 с тяхната общо взето трагична спирачка и голям влак, един задържал вагон много лесно остава неоткрит, докато не изпуши.
Случва се и някой злоумишлено да затегне ръчната спирачка. На снимката обаче не е такъв случая, защото тя задържа само външните колооси при тези вагони.
Е тоз самозадържал вагон няма ли да забавя движението на цялата композиция? При това положение, ако не се знае, че има такъв вагон, машинистът постоянно набира позиции или е на тяга, защото скоростта постоянно намалява... вследствие на това се получава продължителното триене и впоследствие напичане на накладките/калодките.
74 ли са с най-трагична спирачка? И от дисковите, и от пътническите вагони ли? 63 според мен са с по-калпава. И заради кои кочини свалиха всички БВ, ЕВ и МВ от 125 на 115%? Навремето 47 са били основата на всички категории пътнически влакове, 74 се появяват след тях... дали те не са предизвикали това понижение на сп.% с 10 пункта надолу, щом като максималната им скорост е занижена с 30 пункта (от 160 на 130 км/ч)?
74 ли са с най-трагична спирачка? И от дисковите, и от пътническите вагони ли? 63 според мен са с по-калпава. И заради кои кочини свалиха всички БВ, ЕВ и МВ от 125 на 115%? Навремето 47 са били основата на всички категории пътнически влакове, 74 се появяват след тях... дали те не са предизвикали това понижение на сп.% с 10 пункта надолу, щом като максималната им скорост е занижена с 30 пункта (от 160 на 130 км/ч)?
74 са с най-трагична спирачка. Затова когато в по-голям влак един вагон държи, забавянето не винаги е толкова явно.
Всъщност и само с един вагон да е влака, ако той е 74, дори при пълно служебно задържане, спирачния ефект на вагона е трудно доловим. Ясно е, че във влак с няколко вагона, един задържал има нищожен ефект.
При 63 има и държащи, и недържащи.
А 47, заедно с 45 са най-държеливите вагони, които се движат у нас.
Всъщност и само с един вагон да е влака, ако той е 74, дори при пълно служебно задържане, спирачния ефект на вагона е трудно доловим. Ясно е, че във влак с няколко вагона, един задържал има нищожен ефект.
При 63 има и държащи, и недържащи.
А 47, заедно с 45 са най-държеливите вагони, които се движат у нас.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Ако се потегли човешки на първа позиция ясно ще се чуе или усети придърпването. На полезните надолнища също има вероятност да се хване липсата на инерция у влака, но ако говорим за 8613/2, който е с над 10 вагона ...
Калодковите спирачни системи имат един основен недостатък - коефициента им на триене силно зависи от скоростта, т.е. при скорости над 130-160км/ч стават неефективни (а при ниските скорости коефициента приема големи стойности и има опасност от блокиране на колелата) в сравнение с дисковите, които нямат този проблем. Именно затова в модерните ЖП състави са внедрени и разработени системите диск/фрикционен елемент.
Със сините вагони на OSE какви ли не издевателства са правени, но така и един път не видях да запушат или да се запалят. За справка на всяка колоос са монтирани по ТРИ спирачни вентилирани диска.
Калодковите спирачни системи имат един основен недостатък - коефициента им на триене силно зависи от скоростта, т.е. при скорости над 130-160км/ч стават неефективни (а при ниските скорости коефициента приема големи стойности и има опасност от блокиране на колелата) в сравнение с дисковите, които нямат този проблем. Именно затова в модерните ЖП състави са внедрени и разработени системите диск/фрикционен елемент.
Със сините вагони на OSE какви ли не издевателства са правени, но така и един път не видях да запушат или да се запалят. За справка на всяка колоос са монтирани по ТРИ спирачни вентилирани диска.
Отклоняваме се от темата и моля модератор да прецени дали е удачно последните мнения да бъдат отдалане в нова тема в подфорума за вагоните !
Питането ми е следното : Има ли вагони на БДЖ с дискови спирачки с вентилирани дискове ? Нещо отдавна внедрено в автомобилостроенето.
Може би е глупав въпроса , но съм "бос " по темата !
Питането ми е следното : Има ли вагони на БДЖ с дискови спирачки с вентилирани дискове ? Нещо отдавна внедрено в автомобилостроенето.
Може би е глупав въпроса , но съм "бос " по темата !
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am