Заповядайте, ако ви представлява интерес!... Това е запис на предаването "Екип 5" от снощи, 25 февруари по БНТ 1. Понеже предаването се състои от две части, вие пуснете плейъра точно от 19:35 мин. нататък до края, където водещата разговаря с двама събеседници в студиото и един по телефона относно железничарската стачка и положението в родните железници.
Щом влезете в линка на БНТ продукции, вдясно трябва да има набор от запис на програмата, която е вървяла вчера. Търсите "Екип 5" от 25 февруари.
http://bnt.bg/bg/productions
Щом влезете в линка на БНТ продукции, вдясно трябва да има набор от запис на програмата, която е вървяла вчера. Търсите "Екип 5" от 25 февруари.
http://bnt.bg/bg/productions
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Последно: Стачка в БДЖ, влаковете спират
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=805152
Мъчно ми е и ми се плаче за родната железница.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=805152
Мъчно ми е и ми се плаче за родната железница.


Върху две гуми или върху две талиги по две релси!

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Дали ще има стачка или не, едно вече напълно сигурно - на 11.03 и дните след това никой здравомислещ човек няма да се качи на влак. Всеки ще избере алтернативен превоз с автобус, кола, маршрутка, такси и т.н. Малкото останали клиенти на товарни превози вече са се насочили или скоро ще изберат частните превозвачи. Задават се колосални печалби за автобусните компании за сметка на огромни загуби за БДЖ - материални и морални.44142 написа:Незнам какви стачки мислят но масово сред железничарите се приказва, че няма да стачкуват.
Нека всички, които са решили да спират влаковете си, да се замислят до какво ще доведат действията им в дългосрочен план. Все пак сега е 2011 г, а не 1919, когато железницата е била единственото средство за транспорт в страната............

Администратор
Има един особен момент обаче. Например аз и ти няма да стачкуваме, началник-влака "Х" също, качваме се, обаче няма кой да ни светне изхода, защото дежурните по гарите пък стачкуват. И какво правим?44142 написа:Незнам какви стачки мислят но масово сред железничарите се приказва, че няма да стачкуват.
Отделно мисля, че тази стачка няма ясни искания - прави се подобно на тази през 98-ма година и лично за мен е със съмнителен успех. Трябваше, главното стачно искане да бъде СЪКРАЩЕНИЯТА НА ПЕРСОНАЛ ДА СЕ ПРОВЕДАТ ОТ АДМИНИСТРАЦИЯТА!!! И без това, същата е толкова раздута, че не ми се говори. Защото ако съкратят работници - ремонт, превозняци и локомотивен персонал, кой ще остане после да крепи и без това грохналото ни ЖеПе. Никой.
Отделно и Петко е прав - стачката само ще откаже окончателно хората от пътуванията с влак и ще се върнем години назад, когато влаковете си се кандилкаха празни.


То ако се замислим май това е целта на стачката. Що не стачкуват от администрацията (или аз поне не съм чул там да стачкуват). Винаги се удря по наи-болезнените места а именно тези които реално работят. Марио ги изброи вечеlok45111 написа:......
Отделно и Петко е прав - стачката само ще откаже окончателно хората от пътуванията с влак и ще се върнем години назад, когато влаковете си се кандилкаха празни.

Защо мислите, че БДЖ ще се съсипе от тая стачка и ще се отдръпнат хората ?
Момента е подходящ, защото в момента нафтата лети с скоростта на светлината, а както знаете нещо в България да пада със същата скорост няма.Тоест едва ли нафтата ще поевтинее скоро.
Щом се качва нафтата, скачат билетите по дългите дестинации от рода София-Варна, Бургас-София и т.н.
И пак БДЖ-то идва като най-евтин транспорт, щото макар да ни убеждават, че кризата е само в главите ни много хора цепят стотинката на две и предпочитат по-евтиното.
Така, че си мисля, че няма да е толкова пагубно.Е вярно ще има нерви, обаче целта е важна.
И малко още реалност - защо си мислите, че тая стачка ще успее ? Като знам какви сме единни, най-много някой КПВ да закъснее с някой час и туй то.Пък и часа за стачкуване е един нямам думи.Като ще е гарга да е рошава - я един цял ден без нито пътнически нито товарен влак да видим ефекта няма ли да е по-голям ? Какво ще се отдръпнат товародателите ли ? Те като ги гледам май са се препънали да искат да работят с БДЖ.
И като за край - що не стачкува администрацията.И какъв ще е ефекта, ако някакви си чиновници турят по една табелка стачка ? Май май никъв няма да е.Пък и тях съкращение не ги грози.Брадвата ще е само за експлотационния персонал.
Момента е подходящ, защото в момента нафтата лети с скоростта на светлината, а както знаете нещо в България да пада със същата скорост няма.Тоест едва ли нафтата ще поевтинее скоро.
Щом се качва нафтата, скачат билетите по дългите дестинации от рода София-Варна, Бургас-София и т.н.
И пак БДЖ-то идва като най-евтин транспорт, щото макар да ни убеждават, че кризата е само в главите ни много хора цепят стотинката на две и предпочитат по-евтиното.
Така, че си мисля, че няма да е толкова пагубно.Е вярно ще има нерви, обаче целта е важна.
И малко още реалност - защо си мислите, че тая стачка ще успее ? Като знам какви сме единни, най-много някой КПВ да закъснее с някой час и туй то.Пък и часа за стачкуване е един нямам думи.Като ще е гарга да е рошава - я един цял ден без нито пътнически нито товарен влак да видим ефекта няма ли да е по-голям ? Какво ще се отдръпнат товародателите ли ? Те като ги гледам май са се препънали да искат да работят с БДЖ.
И като за край - що не стачкува администрацията.И какъв ще е ефекта, ако някакви си чиновници турят по една табелка стачка ? Май май никъв няма да е.Пък и тях съкращение не ги грози.Брадвата ще е само за експлотационния персонал.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Поради високите цени на горивата все повече хора предпочитат да пътуват с влак вместо с автобус. Мотрисите DESIRO също привличат много пътници (само ж.п.спотърите се радваме, когато вместо тях пътува дизел с един вагон или стара руска "чамуга" серия 32). От началото на годината БДЖ има постоянен растеж на превозените пътници, като тенденцията е това да продължи. Точно в този момент спирането на влаковете ще се отрази пагубно за компанията и ще донесе огромни печалби на конкурентите и.dobo написа:Момента е подходящ, защото в момента нафтата лети с скоростта на светлината, а както знаете нещо в България да пада със същата скорост няма.Тоест едва ли нафтата ще поевтинее скоро.
Щом се качва нафтата, скачат билетите по дългите дестинации от рода София-Варна, Бургас-София и т.н.
И пак БДЖ-то идва като най-евтин транспорт, щото макар да ни убеждават, че кризата е само в главите ни много хора цепят стотинката на две и предпочитат по-евтиното.
.
Че то толкова експлоатационен персонал няма. Май този път администрацията е също застрашена, което обяснява този внезапен порив за стачкуване с неясни и почти липсващи искания - все пак повечето синдикални членове са в администрацията.dobo написа:Пък и тях съкращение не ги грози.Брадвата ще е само за експлотационния персонал.
Аз поне все още не съм разграничил някакво ясно и конктретно искане, само общи приказки.
Информация
Модератори