БДЖ излизат в национална стачка от 10 март
Железничарите започват национална стачка с едночасови предупредителни действия на 10 март.
11 март ще бъде началото на безсрочната ефективна стачка. Това стана ясно след заседание на синдикатите. На него бе поканен и транспортният министър Александър Цветков, но той не се отзова.
Протестните действия предвиждат влаковете на БДЖ да бъдат спрени от движение от 8.00 до 16.00 часа.
В bTV Новините един от синдикалните лидери Петър Бунев бе категоричен, че нещата могат да имат и поносима цена. За тях показателят рестрикции е ненормален и има други, които да покажат визията за развитие на железницата.
Припомняме, че напрежението в железничарските среди се покачи, след като бе подписано споразумение за заем със Световната банка. То предвижда да бъдат съкратени разходите за персонал с най-малко 30%. Бе направена и програма за съкращаването на близо 8000 души до 2016 година.
линк: http://www.btv.bg/news/ikonomika-biznes ... _mart.html
Ще спрат ли влаковете заради стачката на железниците
Железничарите започват национална стачка, заради несъгласие с плана за съкращение в държавните компании - БДЖ и Железопътна инфраструктура. Първите стачни действия са предупредителни - на 10 март влаковете ще спрат за един час от 10 до 11 ч. А от 11 март, ако няма споразумение с правителството, ще започне голямата стачка, която е обявена за безсрочна. Тогава всички влакове ще спират от 8 до 16 ч. всеки ден. По този начин точно половината от превозите няма да бъдат изпълнени.
Недоволството сред железничарите беше породено от подписаното споразумение за заем от Световната банка, което предвижда минимум 30 на сто намаление на разходите за персонал. Така според сегашния план за преструктуриране на железниците, близо 6000 души ще бъдат съкратени следващите четири години.
Синдикатите са твърдо против съкращенията
Настояват и правителството да гарантира инвестиции в железниците. След двучасово съвещание на синдикални структури беше обявено, че ще има стачка, каквато не е имало от десетилетия. Страната ще бъде парализирана.
„Последната стачка е била през 1919 г., говорим за истинска стачка. Имаше друго предложение, което даваше възможност да се започне стачката преди празниците. Но отново разум и толерантност към обществото, заради празниците”, обясни Пламен Димитров, КНСБ.
Планът за преструктуриране на БДЖ предвижда служителите да бъдат съкратени на четири етапа - по 1000 души тази и следващата година и по 400 през 2013 и 2014 г. Синдикатите обаче искат да си отиват по максимум 400 души на година. Според транспортния министър, потърпевши служители от съкращенията няма да има.
„Намаление на състава, да не казвам съкращение, защото това намаление на състава означава пенсиониране, без да бъдат назначавани хора. От естественото текучество ще се възползваме също, без да бъдат взимани външни хора. Така че това намаление не е равносилно на съкращение”, увери транспортният министър Александър Цветков.
Докато страните се договорят, пътниците остават потърпевши
Железничарите искат също гаранции, че ще бъдат инвестирани достатъчно пари в железниците, за да се подобри качеството на услугата.
„Когато няма пари, няма и безопасност. Знаете колко е плачевно състоянието на железниците. Което значи, че ако няма пари, ще има катастрофи и жертви. Това за съжаление никой не го мисли”, отбеляза Розен Зарков,
Синдикатите поискаха премиерът, подобно на магистрала „Люлин”, да контролира железниците поне веднъж месечно.
От изказването на министър Цветков стана ясно, че правителството не възнамерява да отстъпи от съкращенията и че те няма да имат лоши последствия за служителите, но ще са добре за модернизацията на железниците.
„От заема няма да има модернизация, защото той ще е единствено за покриване на стари задължения, Ако някой смята, че може да съкращава по 100 човека на година по естествен начин, това няма как да стане”, каза bTV Новините един от синдикалните лидери в железниците - Петър Бунев. По думите му подобряването на състоянието на железниците става само с инвестиции.
линк: http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html
Железничарите започват национална стачка с едночасови предупредителни действия на 10 март.
11 март ще бъде началото на безсрочната ефективна стачка. Това стана ясно след заседание на синдикатите. На него бе поканен и транспортният министър Александър Цветков, но той не се отзова.
Протестните действия предвиждат влаковете на БДЖ да бъдат спрени от движение от 8.00 до 16.00 часа.
В bTV Новините един от синдикалните лидери Петър Бунев бе категоричен, че нещата могат да имат и поносима цена. За тях показателят рестрикции е ненормален и има други, които да покажат визията за развитие на железницата.
Припомняме, че напрежението в железничарските среди се покачи, след като бе подписано споразумение за заем със Световната банка. То предвижда да бъдат съкратени разходите за персонал с най-малко 30%. Бе направена и програма за съкращаването на близо 8000 души до 2016 година.
линк: http://www.btv.bg/news/ikonomika-biznes ... _mart.html
Ще спрат ли влаковете заради стачката на железниците
Железничарите започват национална стачка, заради несъгласие с плана за съкращение в държавните компании - БДЖ и Железопътна инфраструктура. Първите стачни действия са предупредителни - на 10 март влаковете ще спрат за един час от 10 до 11 ч. А от 11 март, ако няма споразумение с правителството, ще започне голямата стачка, която е обявена за безсрочна. Тогава всички влакове ще спират от 8 до 16 ч. всеки ден. По този начин точно половината от превозите няма да бъдат изпълнени.
Недоволството сред железничарите беше породено от подписаното споразумение за заем от Световната банка, което предвижда минимум 30 на сто намаление на разходите за персонал. Така според сегашния план за преструктуриране на железниците, близо 6000 души ще бъдат съкратени следващите четири години.
Синдикатите са твърдо против съкращенията
Настояват и правителството да гарантира инвестиции в железниците. След двучасово съвещание на синдикални структури беше обявено, че ще има стачка, каквато не е имало от десетилетия. Страната ще бъде парализирана.
„Последната стачка е била през 1919 г., говорим за истинска стачка. Имаше друго предложение, което даваше възможност да се започне стачката преди празниците. Но отново разум и толерантност към обществото, заради празниците”, обясни Пламен Димитров, КНСБ.
Планът за преструктуриране на БДЖ предвижда служителите да бъдат съкратени на четири етапа - по 1000 души тази и следващата година и по 400 през 2013 и 2014 г. Синдикатите обаче искат да си отиват по максимум 400 души на година. Според транспортния министър, потърпевши служители от съкращенията няма да има.
„Намаление на състава, да не казвам съкращение, защото това намаление на състава означава пенсиониране, без да бъдат назначавани хора. От естественото текучество ще се възползваме също, без да бъдат взимани външни хора. Така че това намаление не е равносилно на съкращение”, увери транспортният министър Александър Цветков.
Докато страните се договорят, пътниците остават потърпевши
Железничарите искат също гаранции, че ще бъдат инвестирани достатъчно пари в железниците, за да се подобри качеството на услугата.
„Когато няма пари, няма и безопасност. Знаете колко е плачевно състоянието на железниците. Което значи, че ако няма пари, ще има катастрофи и жертви. Това за съжаление никой не го мисли”, отбеляза Розен Зарков,
Синдикатите поискаха премиерът, подобно на магистрала „Люлин”, да контролира железниците поне веднъж месечно.
От изказването на министър Цветков стана ясно, че правителството не възнамерява да отстъпи от съкращенията и че те няма да имат лоши последствия за служителите, но ще са добре за модернизацията на железниците.
„От заема няма да има модернизация, защото той ще е единствено за покриване на стари задължения, Ако някой смята, че може да съкращава по 100 човека на година по естествен начин, това няма как да стане”, каза bTV Новините един от синдикалните лидери в железниците - Петър Бунев. По думите му подобряването на състоянието на железниците става само с инвестиции.
линк: http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html
Много се издразних,като казаха 'Парите от националната банка няма да се изпозлват за модернизация'.bobara_e_tuk написа:БДЖ излизат в национална стачка от 10 март
Железничарите започват национална стачка с едночасови предупредителни действия на 10 март.
11 март ще бъде началото на безсрочната ефективна стачка. Това стана ясно след заседание на синдикатите. На него бе поканен и транспортният министър Александър Цветков, но той не се отзова.
Протестните действия предвиждат влаковете на БДЖ да бъдат спрени от движение от 8.00 до 16.00 часа.
В bTV Новините един от синдикалните лидери Петър Бунев бе категоричен, че нещата могат да имат и поносима цена. За тях показателят рестрикции е ненормален и има други, които да покажат визията за развитие на железницата.
Припомняме, че напрежението в железничарските среди се покачи, след като бе подписано споразумение за заем със Световната банка. То предвижда да бъдат съкратени разходите за персонал с най-малко 30%. Бе направена и програма за съкращаването на близо 8000 души до 2016 година.
линк: http://www.btv.bg/news/ikonomika-biznes ... _mart.html
Ще спрат ли влаковете заради стачката на железниците
Железничарите започват национална стачка, заради несъгласие с плана за съкращение в държавните компании - БДЖ и Железопътна инфраструктура. Първите стачни действия са предупредителни - на 10 март влаковете ще спрат за един час от 10 до 11 ч. А от 11 март, ако няма споразумение с правителството, ще започне голямата стачка, която е обявена за безсрочна. Тогава всички влакове ще спират от 8 до 16 ч. всеки ден. По този начин точно половината от превозите няма да бъдат изпълнени.
Недоволството сред железничарите беше породено от подписаното споразумение за заем от Световната банка, което предвижда минимум 30 на сто намаление на разходите за персонал. Така според сегашния план за преструктуриране на железниците, близо 6000 души ще бъдат съкратени следващите четири години.
Синдикатите са твърдо против съкращенията
Настояват и правителството да гарантира инвестиции в железниците. След двучасово съвещание на синдикални структури беше обявено, че ще има стачка, каквато не е имало от десетилетия. Страната ще бъде парализирана.
„Последната стачка е била през 1919 г., говорим за истинска стачка. Имаше друго предложение, което даваше възможност да се започне стачката преди празниците. Но отново разум и толерантност към обществото, заради празниците”, обясни Пламен Димитров, КНСБ.
Планът за преструктуриране на БДЖ предвижда служителите да бъдат съкратени на четири етапа - по 1000 души тази и следващата година и по 400 през 2013 и 2014 г. Синдикатите обаче искат да си отиват по максимум 400 души на година. Според транспортния министър, потърпевши служители от съкращенията няма да има.
„Намаление на състава, да не казвам съкращение, защото това намаление на състава означава пенсиониране, без да бъдат назначавани хора. От естественото текучество ще се възползваме също, без да бъдат взимани външни хора. Така че това намаление не е равносилно на съкращение”, увери транспортният министър Александър Цветков.
Докато страните се договорят, пътниците остават потърпевши
Железничарите искат също гаранции, че ще бъдат инвестирани достатъчно пари в железниците, за да се подобри качеството на услугата.
„Когато няма пари, няма и безопасност. Знаете колко е плачевно състоянието на железниците. Което значи, че ако няма пари, ще има катастрофи и жертви. Това за съжаление никой не го мисли”, отбеляза Розен Зарков,
Синдикатите поискаха премиерът, подобно на магистрала „Люлин”, да контролира железниците поне веднъж месечно.
От изказването на министър Цветков стана ясно, че правителството не възнамерява да отстъпи от съкращенията и че те няма да имат лоши последствия за служителите, но ще са добре за модернизацията на железниците.
„От заема няма да има модернизация, защото той ще е единствено за покриване на стари задължения, Ако някой смята, че може да съкращава по 100 човека на година по естествен начин, това няма как да стане”, каза bTV Новините един от синдикалните лидери в железниците - Петър Бунев. По думите му подобряването на състоянието на железниците става само с инвестиции.
линк: http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html
БДЖ НАД ВСИЧКО!
и аз се издразних много като разбрах, че парите няма да ходят за модернизация, но забележете по надоло каква интересна анкета има http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html

спокойно хора дори и да има стачка забележете, че тя ще е само 8 часа от 8 до 16 часа. През другите 16 часа от денонощието влакове ще се движат така, че няма от какво да се притеснявате. Нощните влакове не попадат в часовете на стачката 


Голяма работа... точно нощните влакове по това време на годината генерират по-малко приходи от дневните.RAILWAYSTATION написа:спокойно хора дори и да има стачка забележете, че тя ще е само 8 часа от 8 до 16 часа. През другите 16 часа от денонощието влакове ще се движат така, че няма от какво да се притеснявате. Нощните влакове не попадат в часовете на стачката

Нас никой не ни пита, за нас се знае какво ще кажем.Bdz_fan_site написа:Отговор Гласували
Да 16.45%
Не 42.44%
Не ползвам БДЖ 41.11%![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Тия хора направо ме учудват,това е най-удобният,винаги топъл и бърз транспорт,направо им се чудя!!!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
не всички нощни влакове правят връзки за околните градове и села където няма жп линия 


за сега нищо няма... но може и нещо да излезе до края на деня 


Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am
На мен ми е любопитно какво ще стане ако спрат влаковете за 8ч. Къде ще ги спират тия тръгналите сутринта рано, като например 8611,7620 и т.н 


Глобален модератор
Да разбира се!Tramway написа:А любопитно ли ти е защо са налага да са стига до такива крайни действия?

Глобален модератор
Защото в оздравителната програма за БДЖ са предвижда съкращение на 1000 души през 2012г и по 400 през 2013 и 14г. Инак нанай пари от ЕС. Само че досегашната практика показва, че отново ще съкращават технически и експлоатационен персонал, т.е. който докарва парите, а администрацията ще си остане да ги яде. Подобна е ситуацията и в НКЖИ. Тъй че кой влак кога ще спира е последна грижа. Всъщност до ефективна стачка може и да ни се стигне (дай Боже).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Хич не е последна грижа! Г-н пътника много ще го бърка ако се качи на гара X в 6 часа и трябва да стигне в 10 часа в гара Y, а влака спре в 8 часа в гара Z. И няма да е само 1 пътник, много пътници които разчитат да стигнат навреме това ще ги бърка. Но на пътниците няма да ги и интерисува че железничарите стачкуват, тях ги интерисува да си стигнат на мястото. И според мене не е много правилно пътниците да го ядат това. Да спрат товарните, дори и пътническите, но не по време в което много хора разчитат да бъдат превозени!Tramway написа:Тъй че кой влак кога ще спира е последна грижа.
Информация
Модератори