Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф
БДЖ излизат в национална стачка от 10 март

Железничарите започват национална стачка с едночасови предупредителни действия на 10 март.

11 март ще бъде началото на безсрочната ефективна стачка. Това стана ясно след заседание на синдикатите. На него бе поканен и транспортният министър Александър Цветков, но той не се отзова.

Протестните действия предвиждат влаковете на БДЖ да бъдат спрени от движение от 8.00 до 16.00 часа.

В bTV Новините един от синдикалните лидери Петър Бунев бе категоричен, че нещата могат да имат и поносима цена. За тях показателят рестрикции е ненормален и има други, които да покажат визията за развитие на железницата.

Припомняме, че напрежението в железничарските среди се покачи, след като бе подписано споразумение за заем със Световната банка. То предвижда да бъдат съкратени разходите за персонал с най-малко 30%. Бе направена и програма за съкращаването на близо 8000 души до 2016 година.

линк: http://www.btv.bg/news/ikonomika-biznes ... _mart.html

Ще спрат ли влаковете заради стачката на железниците

Железничарите започват национална стачка, заради несъгласие с плана за съкращение в държавните компании - БДЖ и Железопътна инфраструктура. Първите стачни действия са предупредителни - на 10 март влаковете ще спрат за един час от 10 до 11 ч. А от 11 март, ако няма споразумение с правителството, ще започне голямата стачка, която е обявена за безсрочна. Тогава всички влакове ще спират от 8 до 16 ч. всеки ден. По този начин точно половината от превозите няма да бъдат изпълнени.

Недоволството сред железничарите беше породено от подписаното споразумение за заем от Световната банка, което предвижда минимум 30 на сто намаление на разходите за персонал. Така според сегашния план за преструктуриране на железниците, близо 6000 души ще бъдат съкратени следващите четири години.

Синдикатите са твърдо против съкращенията

Настояват и правителството да гарантира инвестиции в железниците. След двучасово съвещание на синдикални структури беше обявено, че ще има стачка, каквато не е имало от десетилетия. Страната ще бъде парализирана.

„Последната стачка е била през 1919 г., говорим за истинска стачка. Имаше друго предложение, което даваше възможност да се започне стачката преди празниците. Но отново разум и толерантност към обществото, заради празниците”, обясни Пламен Димитров, КНСБ.



Планът за преструктуриране на БДЖ предвижда служителите да бъдат съкратени на четири етапа - по 1000 души тази и следващата година и по 400 през 2013 и 2014 г. Синдикатите обаче искат да си отиват по максимум 400 души на година. Според транспортния министър, потърпевши служители от съкращенията няма да има.



„Намаление на състава, да не казвам съкращение, защото това намаление на състава означава пенсиониране, без да бъдат назначавани хора. От естественото текучество ще се възползваме също, без да бъдат взимани външни хора. Така че това намаление не е равносилно на съкращение”, увери транспортният министър Александър Цветков.

Докато страните се договорят, пътниците остават потърпевши

Железничарите искат също гаранции, че ще бъдат инвестирани достатъчно пари в железниците, за да се подобри качеството на услугата.

„Когато няма пари, няма и безопасност. Знаете колко е плачевно състоянието на железниците. Което значи, че ако няма пари, ще има катастрофи и жертви. Това за съжаление никой не го мисли”, отбеляза Розен Зарков,

Синдикатите поискаха премиерът, подобно на магистрала „Люлин”, да контролира железниците поне веднъж месечно.

От изказването на министър Цветков стана ясно, че правителството не възнамерява да отстъпи от съкращенията и че те няма да имат лоши последствия за служителите, но ще са добре за модернизацията на железниците.

„От заема няма да има модернизация, защото той ще е единствено за покриване на стари задължения, Ако някой смята, че може да съкращава по 100 човека на година по естествен начин, това няма как да стане”, каза bTV Новините един от синдикалните лидери в железниците - Петър Бунев. По думите му подобряването на състоянието на железниците става само с инвестиции.

линк: http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html
Мнения: 147
Регистриран на: Съб Дек 11, 2010 9:30 pm
Местоположение: София

Мнение от Bdz_fan_site »

bobara_e_tuk написа:БДЖ излизат в национална стачка от 10 март

Железничарите започват национална стачка с едночасови предупредителни действия на 10 март.

11 март ще бъде началото на безсрочната ефективна стачка. Това стана ясно след заседание на синдикатите. На него бе поканен и транспортният министър Александър Цветков, но той не се отзова.

Протестните действия предвиждат влаковете на БДЖ да бъдат спрени от движение от 8.00 до 16.00 часа.

В bTV Новините един от синдикалните лидери Петър Бунев бе категоричен, че нещата могат да имат и поносима цена. За тях показателят рестрикции е ненормален и има други, които да покажат визията за развитие на железницата.

Припомняме, че напрежението в железничарските среди се покачи, след като бе подписано споразумение за заем със Световната банка. То предвижда да бъдат съкратени разходите за персонал с най-малко 30%. Бе направена и програма за съкращаването на близо 8000 души до 2016 година.

линк: http://www.btv.bg/news/ikonomika-biznes ... _mart.html

Ще спрат ли влаковете заради стачката на железниците

Железничарите започват национална стачка, заради несъгласие с плана за съкращение в държавните компании - БДЖ и Железопътна инфраструктура. Първите стачни действия са предупредителни - на 10 март влаковете ще спрат за един час от 10 до 11 ч. А от 11 март, ако няма споразумение с правителството, ще започне голямата стачка, която е обявена за безсрочна. Тогава всички влакове ще спират от 8 до 16 ч. всеки ден. По този начин точно половината от превозите няма да бъдат изпълнени.

Недоволството сред железничарите беше породено от подписаното споразумение за заем от Световната банка, което предвижда минимум 30 на сто намаление на разходите за персонал. Така според сегашния план за преструктуриране на железниците, близо 6000 души ще бъдат съкратени следващите четири години.

Синдикатите са твърдо против съкращенията

Настояват и правителството да гарантира инвестиции в железниците. След двучасово съвещание на синдикални структури беше обявено, че ще има стачка, каквато не е имало от десетилетия. Страната ще бъде парализирана.

„Последната стачка е била през 1919 г., говорим за истинска стачка. Имаше друго предложение, което даваше възможност да се започне стачката преди празниците. Но отново разум и толерантност към обществото, заради празниците”, обясни Пламен Димитров, КНСБ.



Планът за преструктуриране на БДЖ предвижда служителите да бъдат съкратени на четири етапа - по 1000 души тази и следващата година и по 400 през 2013 и 2014 г. Синдикатите обаче искат да си отиват по максимум 400 души на година. Според транспортния министър, потърпевши служители от съкращенията няма да има.



„Намаление на състава, да не казвам съкращение, защото това намаление на състава означава пенсиониране, без да бъдат назначавани хора. От естественото текучество ще се възползваме също, без да бъдат взимани външни хора. Така че това намаление не е равносилно на съкращение”, увери транспортният министър Александър Цветков.

Докато страните се договорят, пътниците остават потърпевши

Железничарите искат също гаранции, че ще бъдат инвестирани достатъчно пари в железниците, за да се подобри качеството на услугата.

„Когато няма пари, няма и безопасност. Знаете колко е плачевно състоянието на железниците. Което значи, че ако няма пари, ще има катастрофи и жертви. Това за съжаление никой не го мисли”, отбеляза Розен Зарков,

Синдикатите поискаха премиерът, подобно на магистрала „Люлин”, да контролира железниците поне веднъж месечно.

От изказването на министър Цветков стана ясно, че правителството не възнамерява да отстъпи от съкращенията и че те няма да имат лоши последствия за служителите, но ще са добре за модернизацията на железниците.

„От заема няма да има модернизация, защото той ще е единствено за покриване на стари задължения, Ако някой смята, че може да съкращава по 100 човека на година по естествен начин, това няма как да стане”, каза bTV Новините един от синдикалните лидери в железниците - Петър Бунев. По думите му подобряването на състоянието на железниците става само с инвестиции.

линк: http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html
Много се издразних,като казаха 'Парите от националната банка няма да се изпозлват за модернизация'.
БДЖ НАД ВСИЧКО!
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

и аз се издразних много като разбрах, че парите няма да ходят за модернизация, но забележете по надоло каква интересна анкета има http://www.btv.bg/news/bulgaria/institu ... tsite.html
Мнения: 398
Регистриран на: Съб Ное 21, 2009 12:12 am
Местоположение: grad shumen
няма

Мнение от RAILWAYSTATION »

спокойно хора дори и да има стачка забележете, че тя ще е само 8 часа от 8 до 16 часа. През другите 16 часа от денонощието влакове ще се движат така, че няма от какво да се притеснявате. Нощните влакове не попадат в часовете на стачката :P
Мнения: 147
Регистриран на: Съб Дек 11, 2010 9:30 pm
Местоположение: София

Мнение от Bdz_fan_site »

Отговор Гласували
Да 16.45%
Не 42.44%
Не ползвам БДЖ 41.11% :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: Тия хора направо ме учудват,това е най-удобният,винаги топъл и бърз транспорт,направо им се чудя!!! :evil:
БДЖ НАД ВСИЧКО!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:
Re: няма

Мнение от Nikss »

RAILWAYSTATION написа:спокойно хора дори и да има стачка забележете, че тя ще е само 8 часа от 8 до 16 часа. През другите 16 часа от денонощието влакове ще се движат така, че няма от какво да се притеснявате. Нощните влакове не попадат в часовете на стачката :P
Голяма работа... точно нощните влакове по това време на годината генерират по-малко приходи от дневните. :wink:
Bdz_fan_site написа:Отговор Гласували
Да 16.45%
Не 42.44%
Не ползвам БДЖ 41.11% :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: Тия хора направо ме учудват,това е най-удобният,винаги топъл и бърз транспорт,направо им се чудя!!! :evil:
Нас никой не ни пита, за нас се знае какво ще кажем.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

не всички нощни влакове правят връзки за околните градове и села където няма жп линия :oops:
Мнения: 98
Регистриран на: Нед Юли 04, 2010 4:41 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Мнение от DamianKanev »

В сутришния блок (бТВ) имало ли е нещо по-въпороса? Ако, да ще мога ку линк. :)
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

за сега нищо няма... но може и нещо да излезе до края на деня :roll:
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

За пръв път чувам да има стачка,защото се налага да има съкращения :D
На всичкото отгоре ние,работещите дори не знаем за такава,явно само там по канцелариите се надъхват :D
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Яну 13, 2011 12:34 pm
Местоположение: Враца

Мнение от emoboi95 »

На мен ми е любопитно какво ще стане ако спрат влаковете за 8ч. Къде ще ги спират тия тръгналите сутринта рано, като например 8611,7620 и т.н :?:
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

А любопитно ли ти е защо са налага да са стига до такива крайни действия?
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Яну 13, 2011 12:34 pm
Местоположение: Враца

Мнение от emoboi95 »

Tramway написа:А любопитно ли ти е защо са налага да са стига до такива крайни действия?
Да разбира се!
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Защото в оздравителната програма за БДЖ са предвижда съкращение на 1000 души през 2012г и по 400 през 2013 и 14г. Инак нанай пари от ЕС. Само че досегашната практика показва, че отново ще съкращават технически и експлоатационен персонал, т.е. който докарва парите, а администрацията ще си остане да ги яде. Подобна е ситуацията и в НКЖИ. Тъй че кой влак кога ще спира е последна грижа. Всъщност до ефективна стачка може и да ни се стигне (дай Боже).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Tramway написа:Тъй че кой влак кога ще спира е последна грижа.
Хич не е последна грижа! Г-н пътника много ще го бърка ако се качи на гара X в 6 часа и трябва да стигне в 10 часа в гара Y, а влака спре в 8 часа в гара Z. И няма да е само 1 пътник, много пътници които разчитат да стигнат навреме това ще ги бърка. Но на пътниците няма да ги и интерисува че железничарите стачкуват, тях ги интерисува да си стигнат на мястото. И според мене не е много правилно пътниците да го ядат това. Да спрат товарните, дори и пътническите, но не по време в което много хора разчитат да бъдат превозени!
Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”

Информация