Серия 2020 на ÖBB е представена само от прототипът на БДЖ 04, но около него има голяма мистерия или далавера, защото ÖBB официално отрича съществуването му и бягат като дявол от тамян като чуят този номер - 2020 001. Бях разпратил писма касаещи заснемането на машината и получаване на чертежи на няколко места, но получих разбира се отговор от само от Тракцията, в който се казва, че не знаят нищо за машината, при седващото писмо отгоборът беше, че машината е премахната. Документално е бракувана от преди повече от 10 години, но тук технически архиви се пазят и продължават да имат оригинални части на склад дори и за парните машини, но за 2020 нещата не стоят така. Длъжен съм да отбележа, че машината е ИДЕНТИЧНА с 04 012.1, която е от първата доставка. Машините от доставката през 1965 имат разлики с предходната доставка от 1963 г.
Техничексите данни са аналогични с Дх-01 или серия 04, които са на разположение в темата Дл 04 - Общо описание http://lokforum.com/viewtopic.php?t=1269 Прилагам ги и тук, за пригледност.
1. Завод-производител
"Симеринг-Грац-Паукер" - Виена, Австрия.
2. Размери
2.1 Междурелсие
1435 mm
2.2 Колоосна формула
B'-B'
2.3 Диаметър на бандажите
-нови 1000 mm
-минимално допустимо износване 920 mm
2.4 Дължина
-първа доставка 18240 mm
-втора доставка 18234 mm
2.5 Ширина
-първа доставка 2950 mm
-втора доставка 2957 mm
2.6 Височина
-първа доставка 4230 mm
-втора доставка 4266 mm
2.7 База на талигата
2700 mm
2.8 Разстояние между средите на талигите
11 000 mm
3. Мощност, теглителна сила и скорост
3.1 Мощност
2х810 kW
3.2 Теглителна сила при потегляне
-първа доставка 267,5 kN
-втора доставка 275,5 KN
3.3 Минимална продължителна скорост
19,6 km/h
3.4 Продължителна теглителна сила
197 kN
3.5 Часова теглителна сила
-
3.6 Скорост при часова теглителна сила
-
3.7 Конструктивна скорост
120 km/h
3.8 Минимален радиус на вписване
100 m
3.9 Дизелов двигател
T12b
3.10 Предавателна система
хидравлична
4. Сцепна маса
81 120 kg
Аналогично на нашата любима серия 04, този локомотив е карал едни от най-тежките (не като тегло, а като трудност) влакове в Австрия, а повярвайте ми тук има доста трудни линии, които могат да съперничат на IV, но са с по-високи скорости. Локомотивно депо "София" ги експлоатира по II ЖП линия, клоновете на I ЖП линия и последно грозната картинка известна като Кресненската ограда - след електрификацията по V линия. И тук не е изключено да е имало случаи на късани влакове от тази машина, както случая малко след пробите на Дх-01. 2020 001 кара редовно нощния влак Виена-Цюрих-Милано-Рим чак до Брегенц на края на Австрийската земя до повредата в единия ДД. Днес този влак се кара от Тауруси или 1044, като вторите са рядкост. EN 466 е наистина чест да се кара и при днешната инфраструктура. Затова и цената му е скромните 52 евро за втора класа седящ.
В момента машината има две места на нахождение или е в Amstetten или е в един музей. Следната ще бъде отркита и фотографирана за форума. А това ще е първия сериозен проект на форума в чужбина!
