Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС
Извадената от експлоатация серия 04-00, както знаем всички е производство на SGP Wien. Фирма, която вече не е сред съществуващите, а е част от Siemens Transportation, и в родната фабрика на четворките и куп австрийски серии сега се сглобяват Taurus-и, ЕМВ-та и Метровагони със марката Siemens.

Серия 2020 на ÖBB е представена само от прототипът на БДЖ 04, но около него има голяма мистерия или далавера, защото ÖBB официално отрича съществуването му и бягат като дявол от тамян като чуят този номер - 2020 001. Бях разпратил писма касаещи заснемането на машината и получаване на чертежи на няколко места, но получих разбира се отговор от само от Тракцията, в който се казва, че не знаят нищо за машината, при седващото писмо отгоборът беше, че машината е премахната. Документално е бракувана от преди повече от 10 години, но тук технически архиви се пазят и продължават да имат оригинални части на склад дори и за парните машини, но за 2020 нещата не стоят така. Длъжен съм да отбележа, че машината е ИДЕНТИЧНА с 04 012.1, която е от първата доставка. Машините от доставката през 1965 имат разлики с предходната доставка от 1963 г.

Техничексите данни са аналогични с Дх-01 или серия 04, които са на разположение в темата Дл 04 - Общо описание http://lokforum.com/viewtopic.php?t=1269 Прилагам ги и тук, за пригледност.

1. Завод-производител
"Симеринг-Грац-Паукер" - Виена, Австрия.

2. Размери

2.1 Междурелсие
1435 mm

2.2 Колоосна формула
B'-B'
2.3 Диаметър на бандажите
-нови 1000 mm
-минимално допустимо износване 920 mm

2.4 Дължина
-първа доставка 18240 mm
-втора доставка 18234 mm

2.5 Ширина
-първа доставка 2950 mm
-втора доставка 2957 mm

2.6 Височина
-първа доставка 4230 mm
-втора доставка 4266 mm

2.7 База на талигата
2700 mm

2.8 Разстояние между средите на талигите
11 000 mm

3. Мощност, теглителна сила и скорост

3.1 Мощност
2х810 kW

3.2 Теглителна сила при потегляне
-първа доставка 267,5 kN
-втора доставка 275,5 KN

3.3 Минимална продължителна скорост
19,6 km/h

3.4 Продължителна теглителна сила
197 kN

3.5 Часова теглителна сила
-

3.6 Скорост при часова теглителна сила
-

3.7 Конструктивна скорост
120 km/h

3.8 Минимален радиус на вписване
100 m

3.9 Дизелов двигател
T12b

3.10 Предавателна система
хидравлична

4. Сцепна маса
81 120 kg


Аналогично на нашата любима серия 04, този локомотив е карал едни от най-тежките (не като тегло, а като трудност) влакове в Австрия, а повярвайте ми тук има доста трудни линии, които могат да съперничат на IV, но са с по-високи скорости. Локомотивно депо "София" ги експлоатира по II ЖП линия, клоновете на I ЖП линия и последно грозната картинка известна като Кресненската ограда - след електрификацията по V линия. И тук не е изключено да е имало случаи на късани влакове от тази машина, както случая малко след пробите на Дх-01. 2020 001 кара редовно нощния влак Виена-Цюрих-Милано-Рим чак до Брегенц на края на Австрийската земя до повредата в единия ДД. Днес този влак се кара от Тауруси или 1044, като вторите са рядкост. EN 466 е наистина чест да се кара и при днешната инфраструктура. Затова и цената му е скромните 52 евро за втора класа седящ.

В момента машината има две места на нахождение или е в Amstetten или е в един музей. Следната ще бъде отркита и фотографирана за форума. А това ще е първия сериозен проект на форума в чужбина! :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво, Иване!

Всъщност, това е наистина първия сериозен чужбински форумен проект. При добро развитие дори се обмисля варианта за предложение до Австрийските железници, доброволна бригада, на която само да се осигури пътуването, престоя и дневния разклад, да реставрира и подготви за постъпване в музей на локомотива.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Или ако от ÖBB нямат намерение да се занимават с машинато, може да се инициират преговори с БДЖ за използване на някои части за 04 012.
Все пак за тях това е единствен прототип с минимална музейна стойност, докато ние единствени сме имали такива серийни локомотиви.
С това 2020.01, 04 012 и 04 025 стават единствени в света.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Или ако от ÖBB нямат намерение да се занимават с машинато, може да се инициират преговори с БДЖ за използване на някои части за 04 012.
Все пак за тях това е единствен прототип с минимална музейна стойност, докато ние единствени сме имали такива серийни локомотиви.
С това 2020.01, 04 012 и 04 025 стават единствени в света.
Като гледам развилата се тема в друг раздел тук, оставам с впечатление, че ÖBB не само нямат интерес към машината, но се чудят как да се оттърват от нея. Факта, че вместо да се реставрира е премахната говори показателно за това. Да се надяваме нашия колега Иван Кацев, който освен радетел за музейното дело в железниците е високообразован човек и активен участник и съорганизатор на проекти, да инициира преговори, да се обсъдят идеи и да се предприемат действия, каквито и да било те - дали наша бригада да реставрира машината за стационарно експониране или да се докарат части или цялата машина у нас и да се окомплектова от трите останали една годна.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Когато видя машината ще кажа мнението си относно възможността за възстановяване. Надявам се да не е разкрадено.
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

http://www.rangierdiesel.de/index.php?n ... n=portrait

Пише, че е преместен 27.07.2002 в Grafenegg-Etsdorf
а после в Амщетен през 2005г. А пък аз го снимах миналта година на Зютбанхоф... Някъква мега загатка е този локомотив. На мойте снимки се вижда че ги няма номера и ÖBB-то което пак е няк'ва загатка, нещо на конспирация ми намирисва :lol: . Смисъл да махнат номерата за да не я познае някой и да пита Аджеба кой е тоя лок 2020.01 който седи на Зютбанхоф? Що е е такова състояние? и т.н.
Още нещо което открих http://www.privat-bahn.de/OeCD.html
Списък с локомотиви на Австриския клуб за история на дизеловите локомотиви- може и с тях да се направи контакт....
http://www.oemt.at/Mitglieder/OECDG.htm има и-меил

Успех от мен с търсенето!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Асене,

благодарим много за полезната информация и линковете. В действителност, търсенето ще е доста трудно, но тук съм гласувал доверието си изцяло на нашия чуждестранен пратеник Иван Кацев. След като се намери локомотива и се уточни състоянието му и плановете за неговото бъдеще, ще се действа по един от описаните от мен по - горе варианти. Този локомотив е част и от историята на българските железници, тъй като той поставя началото на дизеловата тяга у нас с доставката на серия Дх-1(04-00), строени на базата от изпитанията му в България.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Вчера на проведената запивка с различни жп-фенове и моделисти се разбра, че сдружението, което е било собственик на машината вече не съществува, но все пак ще се опитат да ми намерят някаква връзка за да мога да получа допуск до машината и да я снимам отвътре и детайлно.
Машината още се намира зад локомотивното хале в Amstetten, което е на 126 км западно от Виена по железен път.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

NiGhtPiSH написа:Вчера на проведената запивка с различни жп-фенове и моделисти се разбра, че сдружението, което е било собственик на машината вече не съществува, но все пак ще се опитат да ми намерят някаква връзка за да мога да получа допуск до машината и да я снимам отвътре и детайлно.
Машината още се намира зад локомотивното хале в Amstetten, което е на 126 км западно от Виена по железен път.
Ванка ако можеш установи собственика към момента кой е и контактите му. Другото ше го изговориме в друга тема на друго място :)
Публикувай отговор

Обратно към “Магистрални дизелови локомотиви | Main line diesel locomotives”

Информация