Най-малко места има в серии 19-74 и 19-40 по 54( 9 купета по 6 места) места, най много има в барутниците 21-50, някои са с по 6 в купе, но има и с по 8 тогава стават 88 места, във фургони, вагони за инвалиди има по-малко места но предполагам че питаш за "чисти" вагони.... иначе най малко пътници може да превози спален вагон - 10 кабини по 2ма - 20 човека.. около 20 седящи места има и в инвалидните вагониSaruman написа:Коя серия вагони има най-много места и коя най-малко?
Saruman , това някъде го дискутирахме по форума , да повторя:
- серия 15 ("Am") - 60 места;
- серия 17 ("Bm") - 80 места;
- серия 33 (идентични на 45 , включително "Byu" , "Byz" и " Byuu") - 86 места (има и такива с 83 места , а пък този "Byuuz" , който е идентичен на серия 43 е с 84.);
- серия 40 ("AB") - 60 места;
- серия 40 ("Ame") - 54 места;
- серия 40 ("Bme") - 80 места;
- серия 43 ("ABy") - 73 места;
- серия 43 ("By") - 80 места;
- серия 44 ("Bmpz") - 60 места;
- серия 44 ("Bhmpz") - 65 места;
- серия 47 ("Amе") - 60 места;
- серия 47 ("Bm") - 80 места , но има русенски екземпляри с 60 места ;
- серия 47 ("Bm") /конски/ - 80 места;
- серия 50 ("Аmе") - 60 места;
- серия 50 ("Bmz") - 60 места , но се срещат пловдивски екземпляри с 11 купета по 8 места , или 88 места;
- серия 63 ("Amp") - 58 места;
- серия 63 ("Bmp") - 78 места;
- серия 63 ("Bpb") - 65 места;
- серия 74 ("Am") - 54 места;
- серия 74 ("Bm") - 72 места;
- серия 97 ("Bimz") - 60 места.
Надявам се информацията да ти е полезна.
- серия 15 ("Am") - 60 места;
- серия 17 ("Bm") - 80 места;
- серия 33 (идентични на 45 , включително "Byu" , "Byz" и " Byuu") - 86 места (има и такива с 83 места , а пък този "Byuuz" , който е идентичен на серия 43 е с 84.);
- серия 40 ("AB") - 60 места;
- серия 40 ("Ame") - 54 места;
- серия 40 ("Bme") - 80 места;
- серия 43 ("ABy") - 73 места;
- серия 43 ("By") - 80 места;
- серия 44 ("Bmpz") - 60 места;
- серия 44 ("Bhmpz") - 65 места;
- серия 47 ("Amе") - 60 места;
- серия 47 ("Bm") - 80 места , но има русенски екземпляри с 60 места ;
- серия 47 ("Bm") /конски/ - 80 места;
- серия 50 ("Аmе") - 60 места;
- серия 50 ("Bmz") - 60 места , но се срещат пловдивски екземпляри с 11 купета по 8 места , или 88 места;
- серия 63 ("Amp") - 58 места;
- серия 63 ("Bmp") - 78 места;
- серия 63 ("Bpb") - 65 места;
- серия 74 ("Am") - 54 места;
- серия 74 ("Bm") - 72 места;
- серия 97 ("Bimz") - 60 места.
Надявам се информацията да ти е полезна.


И още малко цифри oт други вагони , които са различни от седящите:
- серия 33 ("Bbds") - 23 места;
- серия 80 ("ABbds") - 30 места , разделени 12 в първа и 18 във втора класа;
- серия 57 ("Dlm") - 3 места;
- серия 55 ("BRm") - 36 места;
- серия 91 ("ARmz") - 18 места;
- серия 97 ("ARkimbz") - 18 места;
- серия 30 ("WLABm") - 30 места;
- серия 40 ("Bcme") - 72 места;
- серия 80 ("Bcm" и "Bcme") - 60 места (натъкнах се на тази снимка от 1989-та година на кушет с 80 места);
- серия 71 ("WLABmz") - 33 места;
- серия 76 ("WLABmh") - 33 места;
- серия 80 ("WLAB" и "WLABm") - 30 места.
От ретро вагоните съм попадал на обикновен седящ от серия 10 (тип "S" ), който има 42 места (намиращ се в Ремиза) , а зелените "митеранки" на гаражните коловози на центр. СФ , които са серия 37 ("Bee") имат 72 места;
- серия 33 ("Bbds") - 23 места;
- серия 80 ("ABbds") - 30 места , разделени 12 в първа и 18 във втора класа;
- серия 57 ("Dlm") - 3 места;
- серия 55 ("BRm") - 36 места;
- серия 91 ("ARmz") - 18 места;
- серия 97 ("ARkimbz") - 18 места;
- серия 30 ("WLABm") - 30 места;
- серия 40 ("Bcme") - 72 места;
- серия 80 ("Bcm" и "Bcme") - 60 места (натъкнах се на тази снимка от 1989-та година на кушет с 80 места);
- серия 71 ("WLABmz") - 33 места;
- серия 76 ("WLABmh") - 33 места;
- серия 80 ("WLAB" и "WLABm") - 30 места.
От ретро вагоните съм попадал на обикновен седящ от серия 10 (тип "S" ), който има 42 места (намиращ се в Ремиза) , а зелените "митеранки" на гаражните коловози на центр. СФ , които са серия 37 ("Bee") имат 72 места;

Глобален модератор
Не забравяй и серия 19 с около 300 места, не помня точно колко.VESO написа:.............От ретро вагоните съм попадал на обикновен седящ от серия 10 (тип "S" ), който има 42 места (намиращ се в Ремиза) , а зелените "митеранки" на гаражните коловози на центр. СФ , които са серия 37 ("Bee") имат 72 места;
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Ами Бае , трябваше да напишеш , че става дума за тях.Аз не знам коя серия са били и свързвам цифрата "19" единствено с "кренвирша" 19001-7.Аз и се зачудих как мотрисата ще събере 300 души , но все пак човекът искаше цифри на вагони , които и досега съществуват.А двуетажните вече са в небитието.Ако имаш спомени , сподели с нас колко места действително са имали.
Аз мисля , че тези вагони , за да разполагат 300 места , следва да се има предвид , че се касае за целия състав от 4 парчета , който не може да бъде разделян.
Аз мисля , че тези вагони , за да разполагат 300 места , следва да се има предвид , че се касае за целия състав от 4 парчета , който не може да бъде разделян.

Целият "състав" от четири парчета всъщност е един четирисекционен вагон. Не са четири отделни вагона, защото в експлоатационни условия секциите са неделими една от друга. Конкретно при тоя чешит има три триосни Jacobs талиги над хармониките плюс по една двуосна в двата края на вагона. Освен този тип от 1954-та г - в БДЖ е имало само от него, в бившата ГДР има още две, по-нови разновидности, а именно - отделни четириосни двуетажни вагони, обикновени и командни - с кабина за управление на влака, и петсекционен вагон с външни врати точно в "хармониките" и командна кабина в единия край. От отделните вагони има почти в целия бивш соцлагер, а петсекционният вагон е експлоатиран само в ГДР и не е изнасян. Всъщност първият двусекционен двуетажен вагон с командна кабина е произведен в завода в Гьорлиц още преди Втората световна война.
При Дезиро-то е същата работата - дефакто е съчленена мотриса, а не ДМВ или ЕМВ.
При Дезиро-то е същата работата - дефакто е съчленена мотриса, а не ДМВ или ЕМВ.


Малко обещани снимчици за Весо от уникалните вагони серия 20-57 и 10-15, които есента намерихме на една от товарните гари в Русе. Намерихме и вагони 92-57 001 и 20-40 001, както и 3 Русенски бюфета 85-47.
Този призрак е бил някаква си серия:
http://media.snimka.bg/8031/022317723-big.jpg?r=0
51 52 10 15 027-9 Bm:
http://media.snimka.bg/8031/022317721-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317712-big.jpg?r=0
50 52 85 47 023-1 BRm:
http://media.snimka.bg/8031/022317719-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317716-big.jpg?r=0
51 52 10 15 028-1 Аm:
http://media.snimka.bg/8031/022317710-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317706-big.jpg?r=0
50 52 85 47 021-5 BRm:
http://media.snimka.bg/8031/022317700-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317699-big.jpg?r=0
51 52 20 57 008-6 Вm:
http://media.snimka.bg/8031/022317697-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317695-big.jpg?r=0
51 52 20 57 003-7 Bm:
http://media.snimka.bg/8031/022317680-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317677-big.jpg?r=0
51 52 20 40 001-1 Bm:
http://media.snimka.bg/8031/022317673-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317667-big.jpg?r=0
51 52 92 57 001-4 Dlm:
http://media.snimka.bg/8031/022317652-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317644-big.jpg?r=0
Обща снимка на редиците с вагони:
http://media.snimka.bg/8031/022317642-big.jpg?r=0
Освен тея дълги редици зад тях има още 2 по къси там са вагоните от 4646/7 47-ци 3Х3. Както виждате вагоните са със завързани с тел врати, против проникване вътре. Погледнахме вътре в някои вагони изглеждат позапазени, бюфетите са доста интересни. Има една 40-ка с много интересна тапицерия, бяла на червени точки, плюшена. Има и много 47-ци но не съм качил снимки, някой ден требва по подробно да ги разгледам всичките, дано да е с Весо.
По груби сметки там има над 50 вагона. Надявам се че ще ви е интересно!
Този призрак е бил някаква си серия:
http://media.snimka.bg/8031/022317723-big.jpg?r=0
51 52 10 15 027-9 Bm:
http://media.snimka.bg/8031/022317721-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317712-big.jpg?r=0
50 52 85 47 023-1 BRm:
http://media.snimka.bg/8031/022317719-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317716-big.jpg?r=0
51 52 10 15 028-1 Аm:
http://media.snimka.bg/8031/022317710-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317706-big.jpg?r=0
50 52 85 47 021-5 BRm:
http://media.snimka.bg/8031/022317700-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317699-big.jpg?r=0
51 52 20 57 008-6 Вm:
http://media.snimka.bg/8031/022317697-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317695-big.jpg?r=0
51 52 20 57 003-7 Bm:
http://media.snimka.bg/8031/022317680-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317677-big.jpg?r=0
51 52 20 40 001-1 Bm:
http://media.snimka.bg/8031/022317673-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317667-big.jpg?r=0
51 52 92 57 001-4 Dlm:
http://media.snimka.bg/8031/022317652-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/8031/022317644-big.jpg?r=0
Обща снимка на редиците с вагони:
http://media.snimka.bg/8031/022317642-big.jpg?r=0
Освен тея дълги редици зад тях има още 2 по къси там са вагоните от 4646/7 47-ци 3Х3. Както виждате вагоните са със завързани с тел врати, против проникване вътре. Погледнахме вътре в някои вагони изглеждат позапазени, бюфетите са доста интересни. Има една 40-ка с много интересна тапицерия, бяла на червени точки, плюшена. Има и много 47-ци но не съм качил снимки, някой ден требва по подробно да ги разгледам всичките, дано да е с Весо.

Блгодаря много! Тези 57-ци като гледам по отопление са си чисти 47-ци.
Стана ми интересно за тези два бюфета.От колко ли време са спрени......
Колкото до второкласната 40-ка с номер 51 52 20 40 001 - 1 , за мен предизвиква учудване , тъй като трескаво издирвам още такива вагони.За сега съм попаднал на идентичен вагон с номер 026 , ето една снимка на него от 20-ти януари 2010 г. в композицията на 8613.Както се вижда 40-ката е със заоблени прозорци , а не с квадратни.
Saruman , ти помниш ли , когато се прибирахме с 40103 от Дряново с Марио каква серия бе странния вагон със сините седалки , в който пътувахме?
Стана ми интересно за тези два бюфета.От колко ли време са спрени......

Колкото до второкласната 40-ка с номер 51 52 20 40 001 - 1 , за мен предизвиква учудване , тъй като трескаво издирвам още такива вагони.За сега съм попаднал на идентичен вагон с номер 026 , ето една снимка на него от 20-ти януари 2010 г. в композицията на 8613.Както се вижда 40-ката е със заоблени прозорци , а не с квадратни.
Saruman , ти помниш ли , когато се прибирахме с 40103 от Дряново с Марио каква серия бе странния вагон със сините седалки , в който пътувахме?


Ето снимката, но за жалост вагона се загуби някъде, може и той да е при другите си събратя:
http://media.snimka.bg/4315/014885557-big.jpg
http://media.snimka.bg/4315/014885557-big.jpg
Информация
Модератори