rexkos: За да е малко по-ясно в новата тема за какво става въпрос, въпросният вагон е от "Слънчев бряг".
какъв е първият вагон с тази врата по средата?
rexkos: За да е малко по-ясно в новата тема за какво става въпрос, въпросният вагон е от "Слънчев бряг".
rexkos: За да е малко по-ясно в новата тема за какво става въпрос, въпросният вагон е от "Слънчев бряг".
Първият вагон е за инвалиди. В него първо има три купета 1-ва класа с абсолютно същите седалки като на първокласните серия 43, обаче купетата са с врати. Снимка на купето. Следва едно второкласно купе за инвалиди с двойна врата - т.е едната като се отваря се дърпа на ляво, а другата на дясно, за да може един човек в инвалидна количка спокойно да влезе в купето. След това има една голяма ТОАЛЕТНА за инвалиди с широко плъзгаща се врата. И накрая има и фургонно помещение, където също така могат да се превозват и велосипеди.
Иначе вторият вагон в състава на "Слънчев бряг" също е инвалиден, но е по-различен. Повече информация съм дал в ТАЗИ ТЕМА.
Иначе вторият вагон в състава на "Слънчев бряг" също е инвалиден, но е по-различен. Повече информация съм дал в ТАЗИ ТЕМА.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Ако някой случаен човек иска да разбере кои са инвалидните (*) вагони , от написаните мнения няма да стане никак ясно.Затова давам по ред.
1. Серия 80 ("ABbds") - по средата е разположена широка тоалетна , специално пригодена за инвалиди , следват 3 купета първа класа и едно отделение втора , като седалките са идентични на тези в седящите вагони от серия 43. Накрая посредством врата са преминава в широко помещение , пригодено с вертикални рамки за превоз на велосипеди.Снимки на вагоните:
- външен вид (този , който съм показал има оцветяване бяло с червена линия - аналогична ливрея на вагоните серия 97 , бистрата и спалните от серии 71 и 76.Същестуват още 4 типа ливреи - червенобяла , светлосиня , изцяло червена и синьожълта;
- интериор:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
- номер.
2. Серия 33 ("Bbds") - 18 метрови.По - къси са от нормалните вагони и в тях има само второкласно отделение , като едни от седалките са идентични със серия 43 (единични) , други на серия 45 (обща).След отделението се намира неголямо помещение и тук както и при серия 80 има места за поставяне на велосипеди.Още едно нещо , което обединява двете серии с DESIRO-то и се среща както при вагоните серия 97 , така и при бистрото - има малки сгъваеми седалки за сядане , които са доста неудобни и без подлакътници.По средата има тоалетна , пригодена за инвалиди.Снимки на вагоните:
- външен вид (има и такива , оцветени в синьо);
- интериор:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
- талига;
- номер.Серията е 33 , но преди време се срещаха софийски екземпляри , имащи 43-та серия , като този.
Ето една снимка , за да видите нагледно външната разлика между "ABbds" и "Bbds".
3. Серия 63 ("Bpb"). Почти по нищо не се различават от нормалните 63-ки.Това , което отличава вагона са 2 неща - по - широка тоалетна в единия край , която е специално пригодена за инвалиди (самият вагон в съставите на влаковете се води "С") , и място за инвалидни колички в единия край на салона.То се намира вдясно от вратата , а срещу него две от седалките са раздалечени една от друга на разстояние , което е по - голямо от това на останалите седалки в салона.Снимки на вагона:
- външен вид;
- интериор;
- номер.
4. Серия 44 ("Bhmpz").Повече информация за тези вагони има в съответната тема за дряновските 44-ки.
- външен вид;
интериор:
- снимка 1;
- снимка 2;
- широката тоалетна за инвалиди;
- номер.
От мен е това.Който иска , да допълва.
(*) Пояснение - според новата Директива N 10 , част от Европейската харта за правата на хората в неравностойно положение , думата инвалид се приема като нарицателно , което оскърбява честта , морала и достойнството на съответното лице , страдащо от продължителен или непрекъснат физически недъг и / или психично заболяване , водещи до затруднено координационно движение.Затова е въведено определение за тази категория хора и точният превод на думата в българския език е "трудноподвижно лице". Оттук и вагоните , даващи възможност на такова лице да пътува с тях по един или друг начин и да ги използва пълноценно като останалите пътници , имат наименование "вагони за превоз на трудноподвижни лица".
1. Серия 80 ("ABbds") - по средата е разположена широка тоалетна , специално пригодена за инвалиди , следват 3 купета първа класа и едно отделение втора , като седалките са идентични на тези в седящите вагони от серия 43. Накрая посредством врата са преминава в широко помещение , пригодено с вертикални рамки за превоз на велосипеди.Снимки на вагоните:
- външен вид (този , който съм показал има оцветяване бяло с червена линия - аналогична ливрея на вагоните серия 97 , бистрата и спалните от серии 71 и 76.Същестуват още 4 типа ливреи - червенобяла , светлосиня , изцяло червена и синьожълта;
- интериор:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
- номер.
2. Серия 33 ("Bbds") - 18 метрови.По - къси са от нормалните вагони и в тях има само второкласно отделение , като едни от седалките са идентични със серия 43 (единични) , други на серия 45 (обща).След отделението се намира неголямо помещение и тук както и при серия 80 има места за поставяне на велосипеди.Още едно нещо , което обединява двете серии с DESIRO-то и се среща както при вагоните серия 97 , така и при бистрото - има малки сгъваеми седалки за сядане , които са доста неудобни и без подлакътници.По средата има тоалетна , пригодена за инвалиди.Снимки на вагоните:
- външен вид (има и такива , оцветени в синьо);
- интериор:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
- талига;
- номер.Серията е 33 , но преди време се срещаха софийски екземпляри , имащи 43-та серия , като този.
Ето една снимка , за да видите нагледно външната разлика между "ABbds" и "Bbds".
3. Серия 63 ("Bpb"). Почти по нищо не се различават от нормалните 63-ки.Това , което отличава вагона са 2 неща - по - широка тоалетна в единия край , която е специално пригодена за инвалиди (самият вагон в съставите на влаковете се води "С") , и място за инвалидни колички в единия край на салона.То се намира вдясно от вратата , а срещу него две от седалките са раздалечени една от друга на разстояние , което е по - голямо от това на останалите седалки в салона.Снимки на вагона:
- външен вид;
- интериор;
- номер.
4. Серия 44 ("Bhmpz").Повече информация за тези вагони има в съответната тема за дряновските 44-ки.
- външен вид;
интериор:
- снимка 1;
- снимка 2;
- широката тоалетна за инвалиди;
- номер.
От мен е това.Който иска , да допълва.
(*) Пояснение - според новата Директива N 10 , част от Европейската харта за правата на хората в неравностойно положение , думата инвалид се приема като нарицателно , което оскърбява честта , морала и достойнството на съответното лице , страдащо от продължителен или непрекъснат физически недъг и / или психично заболяване , водещи до затруднено координационно движение.Затова е въведено определение за тази категория хора и точният превод на думата в българския език е "трудноподвижно лице". Оттук и вагоните , даващи възможност на такова лице да пътува с тях по един или друг начин и да ги използва пълноценно като останалите пътници , имат наименование "вагони за превоз на трудноподвижни лица".
Последно промяна от VESO на Съб Мар 10, 2012 9:16 pm, променено общо 13 пъти.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Аз подадох информация за това в колко ливрeи са се движили.
Мисля , че в депо (без)Надежда има такъв вагон.Там се натъкнах и на 18-метров , които бе в оригиналната си зеленикава ливрея , още както е дошъл у нас.
Мисля , че в депо (без)Надежда има такъв вагон.Там се натъкнах и на 18-метров , които бе в оригиналната си зеленикава ливрея , още както е дошъл у нас.
Последно промяна от VESO на Вто Окт 13, 2009 9:46 pm, променено общо 1 път.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Администратор
Имаше период, в който "Диана"-та беше с изцяло синьо - жълта композиция и този вагон за превоз на ТПЛ се движеше на нея. После като дадоха 97-те на "Диана"-та, вагонът започна да скитосва я на "Слънчев бряг", я на "Чайка"-та. Ако не ме лъже паметта, в момента вагона седи на ограда в ОП "Надежда" в очакване на ревизия. Със сигурност ще загуби синьо - жълтата си ливрея, тъй като вече кажи - речи няма с какво да се окомплектова.Labros написа:Разбира се. Тоя вагон съм го засичал на "Дияна"-та, когато се движеше със състава с 43-та серия в същата ливрея- синьо-жълта. Беше в пълна хармония с другите вагони.
А някой сети ил се да спомене бяло - сиво - червения инвалиден, който тръгна с първите вагони 22-97
64.19
Подал съм му снимка , той е дори първия , за който съм споменал.А тук го имам на клип.
Администратор
Да сега видях. Много добра веше идеята с този вагон, а и като цяло еднаквата ливрея придава много красив общ вид на влака. Иначе да дам пояснение, че тези вагони освен за превоз на ТПЛ, са предвидени и за превоз на велосипеди. 18 метровите пък имат стойки и за ски, вероятно са били част от туристически или излетни влакове.VESO написа:Подал съм му снимка , той е дори първия , за който съм споменал.А тук го имам на клип.
64.19
В една от темите (не помня вече коя) един форумец попита защо вагоните от серия 63 "Bpb" са с по - малко места от нормалните второкласни 63-ки "Bmp". Причината , както упоменах тогава е , че се водят инвалидни "C" , а това , което ги отличава от стандартните второкласни 63-ки , съм го представил нагледно:
- снимка 1;
- снимка 2.
Тоалетната , която се намира зад раздалечените седалки на сепарето е по - широка , специално пригодена да се използва от трудноподвижно лице.
- снимка 1;
- снимка 2.
Тоалетната , която се намира зад раздалечените седалки на сепарето е по - широка , специално пригодена да се използва от трудноподвижно лице.
Честно , Ванчо съвсем съм изключил , че си бил ти , за което ти се извинявам.Тези дни съм малко напрегнат от едни изпити и блуждая в съвсем различни светове. 
Сега стана ли ти ясно , защо тези 63-ки имат по - малко места от другите?
Марио , ако не се лъжа беше направил снимка отвътре на Дряновския инвалиден и там тези неща също ги има.
Сега стана ли ти ясно , защо тези 63-ки имат по - малко места от другите?
Марио , ако не се лъжа беше направил снимка отвътре на Дряновския инвалиден и там тези неща също ги има.
Днес попаднах на една 80-ка за превоз на трудноподвижни лица , която стоеше край "ВРЗ 99" , имаше номер 50 52 84 80 003 - 2 и явно чакаше да влиза вътре.Ето и снимки:
- външен вид;
- номера.
- външен вид;
- номера.
Информация
Модератори
