Ако някой случаен човек иска да разбере кои са
инвалидните (*) вагони , от написаните мнения няма да стане никак ясно.Затова давам по ред.
1. Серия 80 ("ABbds") - по средата е разположена широка тоалетна , специално пригодена за инвалиди , следват 3 купета първа класа и едно отделение втора , като седалките са идентични на тези в седящите вагони от серия 43. Накрая посредством врата са преминава в широко помещение , пригодено с вертикални рамки за превоз на велосипеди.Снимки на вагоните:
-
външен вид (този , който съм показал има оцветяване бяло с червена линия - аналогична ливрея на вагоните серия 97 , бистрата и спалните от серии 71 и 76.Същестуват още 4 типа ливреи -
червенобяла ,
светлосиня ,
изцяло червена и
синьожълта;
- интериор:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
-
номер.
2. Серия 33 ("Bbds") - 18 метрови.По - къси са от нормалните вагони и в тях има само второкласно отделение , като едни от седалките са идентични със серия 43 (единични) , други на серия 45 (обща).След отделението се намира неголямо помещение и тук както и при серия 80 има места за поставяне на велосипеди.Още едно нещо , което обединява двете серии с DESIRO-то и се среща както при вагоните серия 97 , така и при бистрото - има малки сгъваеми седалки за сядане , които са доста неудобни и без подлакътници.По средата има тоалетна , пригодена за инвалиди.Снимки на вагоните:
-
външен вид (има и
такива , оцветени в синьо);
- интериор:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
-
талига;
-
номер.Серията е 33 , но преди време се срещаха софийски екземпляри , имащи 43-та серия , като
този.
Ето
една снимка , за да видите нагледно външната разлика между "ABbds" и "Bbds".
3. Серия 63 ("Bpb"). Почти по нищо не се различават от нормалните 63-ки.Това , което отличава вагона са 2 неща - по - широка тоалетна в единия край , която е специално пригодена за инвалиди (самият вагон в съставите на влаковете се води "С") , и място за инвалидни колички в единия край на салона.То се намира вдясно от вратата , а срещу него две от седалките са раздалечени една от друга на разстояние , което е по - голямо от това на останалите седалки в салона.Снимки на вагона:
-
външен вид;
-
интериор;
-
номер.
4. Серия 44 ("Bhmpz").Повече информация за тези вагони има в съответната тема за дряновските 44-ки.
-
външен вид;
интериор:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
широката тоалетна за инвалиди;
-
номер.
От мен е това.Който иска , да допълва.
(*) Пояснение - според новата Директива N 10 , част от Европейската харта за правата на хората в неравностойно положение , думата
инвалид се приема като нарицателно , което оскърбява честта , морала и достойнството на съответното лице , страдащо от продължителен или непрекъснат физически недъг и / или психично заболяване , водещи до затруднено координационно движение.Затова е въведено определение за тази категория хора и точният превод на думата в българския език е "трудноподвижно лице". Оттук и вагоните , даващи възможност на такова лице да пътува с тях по един или друг начин и да ги използва пълноценно като останалите пътници , имат наименование "вагони за превоз на трудноподвижни лица".
Последно промяна от VESO на Съб Мар 10, 2012 9:16 pm, променено общо 13 пъти.