
Глобален модератор
Браво!, хубави снимки някой от тях достойни за календар!. А на едва от тях май припознах един от доаените на парата, Боно...
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Товарната проба от София до Вакарел и обратно премина много добре! Локомотивът без проблеми изтегли 3 те пътнически вагона по 25/1000 нанагорнище от Побит камък до Вакарел. За всички любители на парната тяга днес бе забележителен ден и истински празник въпреки студеното време и непрекъснато валящия сняг.
Снимки от пътуването може да видите тук:
http://pivanov68.snimka.bg/hobby/paren- ... -01.556753
Снимки от пътуването може да видите тук:
http://pivanov68.snimka.bg/hobby/paren- ... -01.556753

Ето и някои клипове:evrokoma написа:Отлични снимки голям е хубавец този 05.01 и ако някой се бе сетил и клип да направинаправо щеше да е супер освен да се види как тегли по наклона а и да се чуе как пухти
http://www.vbox7.com/play:00934748
http://www.vbox7.com/play:75729035
http://www.vbox7.com/play:bc4cfd5d
http://www.vbox7.com/play:9ea1f3f3
Благодаря сърдечно на Петко за снимките! Времето е било ужасно за нас, но много красиво за снимки! Локомотивът е страхотен, много красив, и с този сняг си е цяла поезия. Много интересно звучи докато се движи, доста по-различно от нулата, който е единствения парен локомотив, който съм виждал наживо в движение засега
Отново сърдечно благодаря!

С голямо нетърпение очаквах резултатите от товарната проба! За съжаление на нея присъствах духом но не и тялом - благодарение на член на локомотивната бригада получавах актуална информация за пробата! Много се радвам, че все още има хора милеещи за железнизца и огнедишащи дракони! Поклон пред всички допринесли до възсатановяването и запаметяването на възкресението на тази бойна еденица от локомотивното стопанство на родната железница!
05.01 е със задвижване система "Driling", т.е има трети вътрешен цилиндър за задвижване на колоосите. Затова и шума й е доста по-различен - чуват се три цилиндъра, а не два както е при другите действащи (преди и сега) локомотиви 01.23, 15.215,16.01, 26.26 и 609.76. Други парни локомотиви система "Driling" са били серии 03,11,36, 46.13-46.20. Аз също вчера за пръв път чух наживо такъв парен локомотив.vladimir.lekov написа:Много интересно звучи докато се движи, доста по-различно от нулата, който е единствения парен локомотив, който съм виждал наживо в движение засега![]()
Целта на вътрешния механизъз (наричан жаргонно от експлоатационния персонал "вътрешното министерство") е създаване на по-уравновесено и равномерно движение на локомотива. Обслужването му обаче е било много трудно, а и една от колоосите трябва да бъде с вътрешно коляно за присъединяване на вътрешния мотовилков механизъм. Това е причината тези локомотиви да не са били предпочитани за работа от персонала.
При локомотивите серия 05 за пръв път се преминава от "прикрепена" към "колцева" работа. Всичките пет локомотива от тази серия са били през по-голямата част от живота си в депо Стара Загора и са обслужвали бързите и пътническите влакове от Пловдив за Бургас. От Пловдив влака е тръгвал с една бригада, на Стара Загора се сменя и заминава за Бургас с друга без влизане на локомотива в депо. На гара Стара Загора е имало изградена специална рампа за зареждане на въглища на гарата. Така локомотивите серия 05 са изминавали дневно 500 и повече километра. След това подобна схема е имало и при другите бързоходни парни локомотиви система "Driling" серия 03, които са обслужвали бързите и директните пътнически влакове от Плевен до Варна.
Добавка: серия 13 също са Drilling и са единствените в БДЖ с много интересно задвижване на вътрешния шибър без ексцентриково-кулисен механизъм.
Е.
Абсолютно си прав, Емо! Бях забравил "фрицовете"

Последно промяна от Petko Ivanov на Пет Дек 17, 2010 5:35 pm, променено общо 1 път.

Администратор
Аз присъствах на товарната проба на 05-01. Влакът беше съставен от три вагона серия 21-45, които бяха композирани на 2-ри коловоз на гара София. Пробата бе назначена за 10:00, но влакът поради технологично необходимо за машината време замина в 10:30, като преди това 05-01 прегарира вагоните от 2-ра на 1-ва, където се качиха и гостите. Приемателната комисия бе съставена от Директора на депо София инж. Стефан Деянов, ръководителя на Район София инж. Георги Георгиев, специалисти от Държавен технически надзор, а сред гостите се открояваха инж. Димитър Деянов - дългогодишен директор на депо София и един от "виновниците" за опазване на парната тяга, инж. Емил Стрезов - специалист парна тракция, както и работници от депо София, взели участие във възстановителния ремонт. Представители на Форума не липсваха също - Тодор Чолаков, Петко Иванов, Ивайло Стоянов, отделно през целия път фотографи от Моделинга следваха влака и правеха снимки.
Самата проба мина добре, на нея се проявиха някои кусури на машината, които още от днес се коригират и същата ще се подготви за пътуването идната седмица, което ще е първата и задача след възстановяването.
Снимки съм направил, но същите ще бъдат качени днес по-късно на галерията на сайта.
Самата проба мина добре, на нея се проявиха някои кусури на машината, които още от днес се коригират и същата ще се подготви за пътуването идната седмица, което ще е първата и задача след възстановяването.
Снимки съм направил, но същите ще бъдат качени днес по-късно на галерията на сайта.


Глобален модератор
Корекция: инж. Деянов е бил н-к ремонт и н-к експлоатация, не е бил директор.lok45111 написа:....инж. Димитър Деянов - дългогодишен директор на депо София и един от "виновниците" за опазване на парната тяга....
Сега по темата: макар че възстановителния ремонт на 05.01 още не е приключил - има още доста операции докато машината добие оригиналната си конфигурация и довършителни работи, след товарната проба тя официално е въведена в експлоатация и редовно зачислена в парка на депо Сф (макар че освен една година в депо ГО целият й живот е преминал в депо СЗ), тъй че думата "възстановяване" се премахва от заглавието и темата се променя на "Локомотив 05.01".
Ето малко снимки и от мен от товарната проба Сф-Вк (влак 10303) и Вк-Сф (влак 10304) на 16.12.2010г.
http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/65 ... 00545g.jpg
http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/a8 ... dc905g.jpg
http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/c2 ... ece95g.jpg
http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/96 ... d2215g.jpg
http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/e6 ... 7a855g.jpg
http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/fd ... 3c885g.jpg
http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/fa ... 10e85g.jpg
http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/25 ... 21815g.jpg
http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/70 ... f5855g.jpg
http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/39 ... 96235g.jpg
http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/8c ... 5ddb5g.jpg
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
Ето и от мен снимки:
На обръщателя в депо София
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... tatelq.jpg
На гара Вакарел
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 01-Vk1.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... napred.jpg
Между две епохи
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _44-63.jpg
Работно място на машиниста
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... kabina.jpg
Детайли
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... taili1.jpg
Станимир Стойчев маже движенито
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... mazane.jpg
Машиниста Ангел позира с машината си
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... siev-2.jpg
С тендера напред към София
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... na_pyt.jpg
На обръщателя в депо София
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... tatelq.jpg
На гара Вакарел
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 01-Vk1.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... napred.jpg
Между две епохи
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _44-63.jpg
Работно място на машиниста
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... kabina.jpg
Детайли
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... taili1.jpg
Станимир Стойчев маже движенито
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... mazane.jpg
Машиниста Ангел позира с машината си
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... siev-2.jpg
С тендера напред към София
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... na_pyt.jpg

Администратор

Сведущите по въпрса да не забравят да информират навреме, моля! 
Иначе- явно на много хора трябва да се стиска ръката. Като отворих първите постове по темата - те оптимистичните прогнози са..."да се надяваме към май 2011"... А свирката свирна след 7 месеца! А и какъв красавец ...та с други думи - голямо БРАВО, момчета !!! Ех всичко да ставаше така...

Иначе- явно на много хора трябва да се стиска ръката. Като отворих първите постове по темата - те оптимистичните прогнози са..."да се надяваме към май 2011"... А свирката свирна след 7 месеца! А и какъв красавец ...та с други думи - голямо БРАВО, момчета !!! Ех всичко да ставаше така...

Ако не се случваше, никога не бих повярвал че в разсипаната ни железница ще възкръснат някои парни машини.
Тези хора които са отговорни за случващото се и които го правят заслужават Нобелова награда!
Моля Ви предупреждавайте във форума кога и накъде ще пътуват машините, когато ги види човек е разтърсващо, като скок във времето.
Тези хора които са отговорни за случващото се и които го правят заслужават Нобелова награда!
Моля Ви предупреждавайте във форума кога и накъде ще пътуват машините, когато ги види човек е разтърсващо, като скок във времето.
обичам влаковете
Информация
Модератори