Мнение 1.
По традиция , след като се сдобия с пътеводител (и/или съкратено разписание) и го разгледам обстойно , правя кратък коментар на графика , отразен в книгата.
Ето как изглежда новият пътеводител , купих го 2.50 лв от бюро "Рила" в подлеза на НДК , а на 18-ти декември на касите на центр. гара София го нямаше.
Ще разделя информацията на няколко мнения , за да може по - лесно да бъде прочетена.
Сега към коментарите - още в разписанието на международните влакове 460 и 461 (новите номера на 462 и 463) се затвърждава станалата вече две години практика да няма директен вагон за гръцката столица Αθήνα.Преди такъв беше румънският спален , по - късно заменен с кушет , който обаче ходеше до Θεσσαλονίκη.За разлика от предишното разписание , сега поне е посочена връзка за гръцката столица посредством експресен влак , свързващ двата града.Отпаднал е спалният вагон София - Budapest K. , донякъде привествам това решение , тъй като този вагон не се радваше на някаква населеност и пътуваше празен , затова и не издържа в миналия график.Добре че поне вагонът за Wien West Hbf , който се закача на 490 се е запазил и дори в събота го видях.С него композицията става двувагонна , иначе може да попаднете на уникалния случай на международен влак с един вагон.Не мога да разбера защо сърбите продължават да пускат само едно "Bl" или смесен "ABl" , а хората вътре са като в консерва.
По първа линия новост е удължения маршрут на крайградския 10270 / 10271 , който вече ще ходи до Пазарджик , само където не е указано , че ще е в работни дни.Удължването на машрута е оправдано , поради все по - големият пътникопоток , генериран от Пазарджик в посока Пловдив.Както знаем , автогарата в града се измести до гарата и поради високата цена на билета с рейса , нещата се поставиха на везни и вероятно се досещате по - голяма част от пътуващите какво са избрали.Удължено времепътуване с цели 7 минути има "Сл.бряг" 8611 в участъка СФ - ПО , 5 от които в участъка Подуяне - Септември.Въведени са "Уикендите" , този път с номера 8671 / 8672 и е върнато спирането на Дианата на Костенец в двете посоки.Колкото до участъка до Свиленград , времепътуването е чувствително увеличено.Един пример - ако 1650 в ГДВ 2010 изминаваше разстоянието от Димитровград за Пловдив за час и 18 минути , сега при ГДВ 2011 същото разстояние със спиране на същите гари и спирки се взема за час и 48 минути.Горе долу с такава разлика са и другите влакове.Положително е пускането на още 2 двойки влакове до Свиленград и запазването на бързия 1671 / 1672 , което лично оценявам в положителна насока , тъй като е удобен в неделя за пътуващите към столицата.
По 2-ра линия също имаме интересни моменти - два от влаковете са си разменили местата и това са 20221 , който е вместо 20205 , а той пък под друг номер - 20103 се движи на мястото на лакатнишкия и отгоре на това е с удължен маршут до Червен бряг - нещо наистина добро.Изместен е часът на тръгване на "Зл.пясъци" от 7:05 в 6:55 и в резултат от увеличеното времепътуване , пътува до ВА с 14 минути повече от миналия график.Отразени са и "Уикендите" , спиращи на Мездра , Плевен , Горна и Шумен.Продължава безобразието 2627 да спира на всяка керемида до Бов , а 2637 ще спира вече и на тази гара (нещо , което го нямаше в ГДВ 2010).От разписанието е отпаданала окончателно нощната двойка 2681 / 2682 , която така и не бе пусната през миналия график.Отменен е 20241 и не е ясно нощуващият 20130 с какво идва до Търговище (преди до Стражица) , за да отиде след това до Червен бряг и да влезе в рекордите по най - дълъг маршрут на ПВ , обслужван от електричка.С удължен маршрут до Варна , вместо както досега до Шумен е и 4641 / 4640.Който има възможност да пътува с него точно в "удължения" участък , може да сподели каква е населеността.Последното нещо , на което попаднах - смяната на тягата на Кардама и изчакването на връзката до и от / Пловдив ще се осъществява на Повеляново , явно поради демонтиране на отсечката от Синдел към Девня.С измемен маршрут е 20152 , който вече от Комунари ще ходи в Каспичан под номер 26200 и оттам ще отива в Горна Оряховица.Престоят на К е само 4 минути.20110 отново ще бъде транзитен в участъка Горна - Павликени.Новост е пускането на 1385 , който ще се движи малко след Янтрата.Тъй като е посочено , че през лятото ще се движи вместо 383 , отпада възможността за ранна връзка със столицата и първият влак , пристигащ в София остава 2626.И може би най - голямата новост , която с основание може да наречем "Саруманска мечта" , в този график се реализира.DESIRO-то от Свищов ще пътува до Габрово и във форума вече видяхме зимните снимки на мотрисата.
Последно промяна от VESO на Нед Дек 19, 2010 12:56 am, променено общо 3 пъти.