

Акредитиран фотограф


Администратор
В КЦМ-АД гр. Пловдив има два локомотива серия 51.
51 135, бивша собственост на лок. депо Пловдив се намира пред депото и се използва за резервни части.
51 170 също бивша ПО машина се намира вътре в депото, годен е и се използва като резервен локомотив при влизане на ТГМ-а за ревизия или някакви аварийни ситуации. Локомотива се припалва отвреме на време за да се поддържа в готовност. Ето как изглежда кабината му:

51 135, бивша собственост на лок. депо Пловдив се намира пред депото и се използва за резервни части.
51 170 също бивша ПО машина се намира вътре в депото, годен е и се използва като резервен локомотив при влизане на ТГМ-а за ревизия или някакви аварийни ситуации. Локомотива се припалва отвреме на време за да се поддържа в готовност. Ето как изглежда кабината му:

Като гледам снимката и се сещам за 51-21 ,с който локомотив съм работил най-много ,в Среден район на Подуяне разпределителна,трета маневра.
На снимката се вижда колко добре е избрано мястото на дръжките за контролера и директната спирачка и като се прави лашкане/което сега е забранено доколкото знам/от позиция се връща на позиция "1а" и се хваща ръчката на спирачката.Задържаш,връщаш на неутрално и буташ контролера на "0".Прави се така,за да не се изключи отведнъж,защото от големия ток ,при изключване на ходовите контактори се получават силни искри.
Със сгъвката отдолу на коляното може да се превключва хода ,без да се ползва ръката.Отдясно под прозореца на добро място е разхлабителния вентил на локомотивната спирачка и често се полваше за разхлабването и ,за да не се хлъзне локомотива.
За неработилите и невиждали на живо този локомотив ,само могат да съжаляват и да ми завиждат на удоволствието с което съм работил с него.
На снимката се вижда колко добре е избрано мястото на дръжките за контролера и директната спирачка и като се прави лашкане/което сега е забранено доколкото знам/от позиция се връща на позиция "1а" и се хваща ръчката на спирачката.Задържаш,връщаш на неутрално и буташ контролера на "0".Прави се така,за да не се изключи отведнъж,защото от големия ток ,при изключване на ходовите контактори се получават силни искри.
Със сгъвката отдолу на коляното може да се превключва хода ,без да се ползва ръката.Отдясно под прозореца на добро място е разхлабителния вентил на локомотивната спирачка и често се полваше за разхлабването и ,за да не се хлъзне локомотива.
За неработилите и невиждали на живо този локомотив ,само могат да съжаляват и да ми завиждат на удоволствието с което съм работил с него.

Молба към Марио (ако още има път към МОВ - Перник) - в района на фабриката се намира една 51-00-ца , във видимо неработоспособно състояние (единствената и снимка е тази и съм я правил на 1-ви април 2010 г. и както от нея се вижда , локомотивът се намира между две големи жълти халета) , както и при първа възможност можеш ли да проучиш кой номер е тя и каква е съдбата и?

Администратор

Акредитиран фотограф

Акредитиран фотограф
Днес случайно намерих дома в учебници от ПЖИ една корица на сп.Железопътен транспорт ,1976 или 1977 г,на която е сниман лок.51 21 ,управляван от мен в 3-та маневра в среден район на ПДТ/така се водеше тогава,днес мисля ,че е Подуяне разпределителна/.
http://shotik.snimka.bg/other/lokomotiv ... 8.26487724
http://shotik.snimka.bg/other/lokomotiv ... 8.26487724
Информация
Модератори