Предполагам, че настоящия материал ще ви представлява интерес, тъй като локомотиви от тази серия в движение и аз знам, че са останали само в депо Русе. Аз лично съм мярвал по някой друг локомотивен влак от бракувани машини серия 51, например в депо Каспичан. Приятно гледане!
Локомотив 51 001.6 е експонат в Националния музей на транспорта и съобщенията. Коментара оставям на вас.
http://i.data.bg/06/10/30/106400_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106405_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106407_orig.jpg
51 009.9 е един от действащите маневрени локомотиви от тази серия. Тук е в депо Русе.
http://i.data.bg/06/10/30/106410_orig.jpg
Това е 51 021.4 на маневра в разпределителна гара, източна страна. На втората снимка го хванах "в крачка" и без малко да ми избяга. Локомотива се движеше към мен, изображението само се получи по този начин. Не съм правил монтаж, от скоростта е.
http://i.data.bg/06/10/30/106413_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106415_orig.jpg
51 061.0 също в депото.
http://i.data.bg/06/10/30/106417_orig.jpg
51 072.7 отново там.
http://i.data.bg/06/10/30/106418_orig.jpg
51 009.9, 51 061.0 и 51 072.7в комплект около локомотивния обръщател.
http://i.data.bg/06/10/30/106419_orig.jpg
Най-много да има още един действащ такъв локомотив, но просто е бил някъде на маневра, където не съм успял да го хвана.
Само информативно исках да споделя, че за направата на няколко от тези снимки си имах малко проблем с транспортна полиция, но за щастие ми се размина без престрелка.
Направих темата - Важна-KRAKOMOBILA
Локомотив 51 001.6 е експонат в Националния музей на транспорта и съобщенията. Коментара оставям на вас.
http://i.data.bg/06/10/30/106400_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106405_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106407_orig.jpg
51 009.9 е един от действащите маневрени локомотиви от тази серия. Тук е в депо Русе.
http://i.data.bg/06/10/30/106410_orig.jpg
Това е 51 021.4 на маневра в разпределителна гара, източна страна. На втората снимка го хванах "в крачка" и без малко да ми избяга. Локомотива се движеше към мен, изображението само се получи по този начин. Не съм правил монтаж, от скоростта е.
http://i.data.bg/06/10/30/106413_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106415_orig.jpg
51 061.0 също в депото.
http://i.data.bg/06/10/30/106417_orig.jpg
51 072.7 отново там.
http://i.data.bg/06/10/30/106418_orig.jpg
51 009.9, 51 061.0 и 51 072.7в комплект около локомотивния обръщател.
http://i.data.bg/06/10/30/106419_orig.jpg
Най-много да има още един действащ такъв локомотив, но просто е бил някъде на маневра, където не съм успял да го хвана.
Само информативно исках да споделя, че за направата на няколко от тези снимки си имах малко проблем с транспортна полиция, но за щастие ми се размина без престрелка.
Направих темата - Важна-KRAKOMOBILA
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Поздравления Railroader. Наистина много си се постарал.
Жалко че толкова малко локомотиви от серията са останали. При вас няма ли 55-ци (на БДЖ, не частни), които да правят маневри?
Доколкото съм чувал преди локомотивите от тази серия са обслужвали пътнически влакове и ми е интересно да знам в кои направления са били?

Доколкото съм чувал преди локомотивите от тази серия са обслужвали пътнически влакове и ми е интересно да знам в кои направления са били?
Един вагон, ама пълен! (4627)

Глобален модератор
Има още два л-тива оцелели. 51135 и 51170 като втория работи и днес. Те са в оловно-цинковия завод П-в. 



Последно промяна от choveka_vlak на Сря Авг 29, 2007 8:26 am, променено общо 1 път.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Няма ли кой да йм направи по една светкавичкаchoveka_vlak написа:Има още два л-тива оцелели. 51135 и 51170 като втория работи и днес. Те са в оловно-цинковия завод П-в.



тези снимки на лок 51-021 ми припомниха времето от 1975-1977г когато работих с този лок. в подуяне -среден район заедно с колегите Минко Андреев,Тодор Вутов и Трайко Анев и тримата от Нови хан.те бяха по на 54 г/тогава пенсионирането беше на 55 г/а аз бях на 24 г/
Добре, тези локове които са останали в Русе са закарани от други депа и са събрани там или просто там са останали последните, а по другите депа са бракувани всички?

Във ВТУ има оборудване на тази серия локомотив в лабораторията, но двигателят не е пускан от доста време.VESO написа:Това са последните 51-00-ци в движение.Все се каня да ида да ги видя,но докато седя и мисля,може да ги бракуват.А те са наистина уникални.Доколкото знам,в район София също е имало такива,но май са нарязани всичките.

депо подуяне
Локомотивите сери 51 са доставени от унгарската фабрика "Ганц Маваг" през 1965-1969 г. Машинното помещение е разположено в предната им част. Надстройката и главната рама лежат върху двете двуосни талиги. Всички колооси са двигателни. Към едностепенното ресорсно окачване са включени хидравлични амортисьори. Съоръжени са с дизелов двигател 600hp при 1100 оборота/min, шестнадасетцилиндров, десетцилиндров, четиритактов V-образен, с предкамерно впръскване на горивото. Цилиндрите са отлети по двойки в един блок без сменяеми цилиндрови втулки.
Предаването на въртящия момент от дизеловия двигател на колоосите на локомотива се извършва по електрически път. Дизеловият двигател чрез гуменопалцов съединител задържа главния генератор с мощност 370 kW. Произвежданият от генератора ток захранва паралелно включените към него две групи по два серийно съединени тягови двигатели. Има конструктивна скорост 80 km/h. Снабден е с въздушна автоматична и директна спирачка "Кнор", ръчна спирачка, действаща на задната талига, и устройство за бдителност.
Локомотивите серия 51 се утвърждават като основна серия маневрени дизелови локомотиви в парка на БДЖ. По съображения от експлоатационен, ремонтен и екологичен характер с тях най-напред са подменени парните маневрени локомотиви в Железопътния възел София. Определено време те обслужват някои пътнически и работнически влакове в участъците София-Банкя, София-Златица и София-Лакатник. С попълването на локомотивния парк с дизелови влакови (магистрални) локомотиви на локомотивите серия 51 се възлага само маневрена дейност. Те показват добра маневреност и сравнително висока надежда в работата.
Предаването на въртящия момент от дизеловия двигател на колоосите на локомотива се извършва по електрически път. Дизеловият двигател чрез гуменопалцов съединител задържа главния генератор с мощност 370 kW. Произвежданият от генератора ток захранва паралелно включените към него две групи по два серийно съединени тягови двигатели. Има конструктивна скорост 80 km/h. Снабден е с въздушна автоматична и директна спирачка "Кнор", ръчна спирачка, действаща на задната талига, и устройство за бдителност.
Локомотивите серия 51 се утвърждават като основна серия маневрени дизелови локомотиви в парка на БДЖ. По съображения от експлоатационен, ремонтен и екологичен характер с тях най-напред са подменени парните маневрени локомотиви в Железопътния възел София. Определено време те обслужват някои пътнически и работнически влакове в участъците София-Банкя, София-Златица и София-Лакатник. С попълването на локомотивния парк с дизелови влакови (магистрални) локомотиви на локомотивите серия 51 се възлага само маневрена дейност. Те показват добра маневреност и сравнително висока надежда в работата.
Последно промяна от rexkos на Нед Апр 22, 2007 4:38 pm, променено общо 1 път.
вероятно е грешка при писането за броя ня цилиндрите,вярното е 16 цилиндров

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Някои му викат още и "еластичен съединител"!Labros написа:А това що значи...гуменопалцов съединител
Моля простете за невежеството,ама това понятие ми е непознато.
Една от най простите конструкции съединители въобще !Найчесто срещаният му варинат се състои от 2 главини които се нанизват на валовете на двигателя и работната машина въртящият момент от валовете към главините (и обратно) се предава посредством шпонково или шлицово съединение. Двете главини се свързват помежду си със болтови съединения, в едната главина болтовете лежат на гумени втулки , които се явяват еластичният елемент! Утре ще сканирам схеми и чертежи и ще ти ги пратя на ЛС
Информация
Модератори