Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Най - масовата гледка на която съм попадал е бригада от двама кондуктори + нач. влак , от които само един кондуктор има перфоратор , а останалите проверяват като късат билетите.И ако у нас си погледна скромната колекция от билети , събрани само от миналата година (2009-та) , поне 2/3 са късани от служителите , а не дупчени.В това отношение помня и последните два пъти - в 8626 кондукторът имаше перфоратор , а нач. влака не.В "Тристранната схема" в неделя , кондукторката , която ми провери билета го скъса.Тя също не носеше перфоратор.
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

При повечето ПВ на които съм се качвал е подобна схемата. Доскоро си мислех, че е само в ''нашенските'' ПВ, но явно съм грешал. След като и в 10114 /опазил ме господ от тоя влак пак/ ми се случи :)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Снощи в 463 кондукторът беше във видимо неадекватно състояние (странен поглед, походка и поведение). Понеже не бях сам, дадох първи своя билет, скъса го, на човекът с мен го продупчи с химикал и клатушкайки се отиде към първия вагон. Малко преди Хм мина та пусна осветлението в 3-те вагона и зачака Чб, за да види кой ще се качи и да отиде да го провери. Началник-влакът пък вероятно още не е свикнал с вагоните серия 33, 43 и 45 и още преди влакът да спре на Чб отчаяно опитваше да отвори вратите, но... не се получи. :D :lol: Да се направи проверка за кондуктора, защото нарушение имаше и то не 1!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Това е отговора който получих от БДЖ, във връзка със жалбата която пуснах срещу държанието на една билетна касиерка от Подуяне.
Следващия път в който се качвам от тази гара съм им потготвил и друга изненада. :)

Уважаеми господин Гълъбов,

Позволете да Ви информирам за отговора на колегите от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, даден по повод Ваша жалба.

Бих искала да Ви уведомя, че колегите от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД извършиха разследване на обстоятелствата посочени във Вашето писмо, в следствие на което на служителката от билетните каси в гара Подуяне е наложено дисциплинарно наказание "Забележка".

Бих желала да Ви информирам, че на всички служители, пряко свързани с обслужването на клиенти, е обърнато сериозно внимание да бъдат изключително внимателни и вежливи с пътниците.


Пожелавам Ви успешен ден и оставам

С уважение,
Маруся Евтимова
експерт, сектор "Връзки с обществеността"
"Български държавни железници" ЕАД
Пътувай с влак - спаси природата !
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Яну 10, 2011 9:42 pm
Местоположение: GB

Мнение от mihaela »

На 07.01.11г си закупих двупосочен билет Габрово-Варна, тарифа ОВ (поне така пише на билета, не съм запозната с тарифите). На следващия ден, когато се опитах да заверя билета си на гара Варна, за влак Варна-Габрово с прикачвания на Зимник, Дъбово и Царева ливада, на касата ми казаха, че не мога да пътувам с този влак, с аргумента, че трябва да пътувам по същия маршрут, по-който съм пътувала на отиване (т.е. Габрово-Царева ливада-Горна Оряховица-Варна). При запитване дали мога да си доплатя разликата за двата маршрута, (която е 20-30км мисля) и да пътувам с този влак ми отговориха, че не е възможно.
Интересува ме имат ли право да ми откажат заверка на билета в този случай и защо на касите не предупреждават за такива изисквания. Не влиза ли в задълженията на служителите на БДЖ да информират за подобни изисквания при издаване на двупосочен билет и да предупреждават, че връщането е само по същия маршрут (или да бъде означено на билета)? Трето- при положение, че на касите вадят билет за разлика, ако пътуваш с бърз влак, защо не вадят билет за разлика за дължината на маршрута! Изумена съм също и от отвратителното отношение на служителките на касата, които се държаха адски арогантно!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Здравейте , mihaela
В сайта на БДЖ са описани условията при пътуване с двупосочни билети (тарифа ОВ - "Отиване и Връщане").Вижте тук.
Най - важните от условията за пътуване с двупосочни билети , ги подавам като текст:
........................
предварителна продажба:
извършва се от железопътните бюра и в гарите до 5 дни преди датата на пътуването. За празници и летния сезон се въвежда 20 дневна предварителна продажба.
...При пътуване на разстояние до 100 км не се изисква заверка на билета при пътуването на връщане.
...При пътуване на разстояние над 100 км пътуването на връщане е със задължителна заверка и издаден талон за регистриране номера на влака. Пътник без талон и с незаверен билет във влака се счита за пътник без билет.
Ако пътуването на връщане се осъществи с бърз влак със задължителна резервация или вагон от по-висока класа, пътниците задължително трябва да доплатят необходимите разлики в цената на билета и/или запазени места в гарата на връщане.

...пътуването на връщане трябва да завърши с влака, който по разписание пристига най-късно до 24:00 ч. на:
- деня на пътуването или на последния от съботни, неделни и празнични дни, когато те са поредни - на разстояние до 100 км;
- третия ден от датата на пътуване на разстояние до 300 км;
- 30-я ден от датата на пътуване на разстояние над 300 км

...Валидностен срок - 30 дни от датата на пътуване.
...Маршрутът на връщане трябва да съвпада с маршрута на отиване.........
mihaela написа:......трябва да пътувам по същия маршрут, по-който съм пътувала на отиване (т.е. Габрово-Царева ливада-Горна Оряховица-Варна). При запитване дали мога да си доплатя разликата за двата маршрута, (която е 20-30км мисля) и да пътувам с този влак ми отговориха, че не е възможно.
......
Възможно е , само където на касиерките не им се иска да пресмятат разликата в цените на двата маршрута.Затова са отговорили по този начин.
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Яну 10, 2011 9:42 pm
Местоположение: GB

Мнение от mihaela »

Благодаря за бързия отговор! Все пак мисля, че трябва да информират хората за това, за да не стават недоразумения... Лека вечер.
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Весо тогава изниква един въпрос
Отване с КПВ 28201 до Повеляново а от там с БВ 9620 до Русе
Връщане с БВ 9623 до Повеляново а от там до Добрич с КПВ 28204
къде е разликата в двата маршрута че за връщане доплатих 2лв въпреки че съм с двупосочен билет :evil:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В твоя случай , ако нито един от влаковете не е бил календарен и ти не си пътувал в първа класа на двата бързи влака , не би следвало да доплащаш.Къде даде парите - на гарата в Русе , или във влака?

Изчисляването на доплащането не е сложно , но е голяма въртележка - пример - пътувам от Русе до Търговище и си изкарвам двупосочен билет.Билетът на отиване ми е с маршрут Русе - Бяла - Горна , а на връщане Шумен - Каспичан - Самуил.За да си доплатя , касиерката на гарата трябва да погледне колко съм платил на гарата в Русе за двупосочния билет и да раздели цената на 2.След това компютърът ще и покаже цената от Търговище до Русе през Каспичан и ще ми каже колко струва.След което тази 1/2 от стария ми билет следва да го приспадне от цената на билета Търговище - Каспичан - Русе (т.е. новия билет , който си вадя) , тъй като вече съм пропътувал половината разстояние.Ако цената на новия билет е по - висока от разликата (1/2 от стария) , ще доплатя съответната сума.Ако обаче е по - ниска , никой няма да ми върне надвнесеното.Това е като при бръз влак - ако имаш билет за първа класа , а влакът е само с второкласни вагони , никой няма да ти върне разликата.
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Нито един от влаковете не е календарен оправданието беше че в едната посока тръгвам с пътнически а в другата тръгвам с бърз и трябвало да си доплатя разликата за бързия.Доплащането ми го искаха при заверката в гара Русе.Интересното бе че кондуктора се учуди защо съм си доплащал :evil:
Както и да е това беше лятото и не е единичен случай явно има някакъв бъг в системата за билетоиздаване и от там идва проблема,но лошото е че никой по касите не ти обяснява защо се доплаща и какви са ти правата,засметка на това ако попиташ "защо" се държат исключително грубо като съм имал и случаи когата са ми затваряли гишето и са ми пращали на майната ми :oops:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Яну 26, 2011 8:26 pm
Местоположение: България

Мнение от radko.dinev »

Здравейте, добри хора!
Преди да премина по същество Ви поздравявам за прекрасния форум!
Чудесно, е и че тук човек може да подаде сигнал и да се оплаче.

Та, пътувам между Пловдив и София поне няколко пъти месечно вече шеста година и чак толкова зле досега не е било, колкото тази зима. Виждам тенденция да се композират стари купейни вагони вместо от новите салонни. Не може да се отрече, че въпросните стари вагони на които аз попадам, често явно са с леко обновен вид отвътре и са винаги чисти (а и според мен много по-комфортни по принцип от салонните), но имат сериозен пробем с отоплението. И са невероятно мръсни отвън до такава степен, че трудно се вижда през прозореца.

Конкретно - на 24.01.2011, Понеделник, пътувах Сф-По с влак БВ8613, който тръгва в 10:45ч. Електронният часовник на гарата показваше -2 градуса, а беше видимо и осезаемо по-студено от Казичене до към Пазарджик.
Купих си билет І класа със запазено място (подчертавам - плащам за първа класа и запазено място!), за да пътувам по-комфортно, но уви. При качването в купето беше сравнително топло, но само след 15 минути след тръгването парното драстично намаля и през целия път беше студено. Ту духаше студен, ту съвсем леко загрят въздух, който въобще няма как да стопли. Кондукторката каза, че във всички вагони е станало студено и че даже в моето купе било доста топло; после дойде кондукторката, която отговаря за първата половина на композицията и коментира с колежката си в мое присъстиве, че и при нея също е станало така във всички вагони и че не зависи от тях, просто явно имало проблем с вагоните. Иначе били звъняли (подразбрах и съответно предполагам на началник влака) и им било потвърдено, че всичко си работи и е включено. Пътувах във вагон № 5052 1974 003-0, композиран като 11-ти (пред-пред-последен), ако има някакво значение.

Същата ситуация на 12.01.2011г с RБВ8640"Диана", качих се в 8:05ч по По-Сф в трето купе на последен вагон от композицията с № 5052 2974 057-4 и направо си стояхме с всичките дрехи, шалове и т.н., и пак измръзнахме. Там и вратата на купето не се затваряше докрай и през двусантиметровата пролука излизаше малкото топло и влизаше студа от коридора. Сходни преживявания имах и точно преди месец със същия влак.

Ето, днес случайно пък попадам на следната снимка в сайта на BTV: http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/p ... 1_vek.html.

Всичко това е просто нереално и абсурдно! Абсолютна лудост е да чакаш влакове със закъснения, да плащаш за по-удобно пътуване повече пари (Ікл. с резервация), да пътуваш на студено, да се влачиш като охлюв над 150-160мин при 150-160км разстояние и да слезеш измръзнал. А съм сигурен, че има и по-неприятни ситуации като тази от линка. В крайна сметка говорим за топлина, а не за някакви екстри и екстравгантности във влаковете.

Много Ви моля, ако има как, да уведомите който отговаря за тези въпроси в БДЖ. Надявам се, че ще помогнете тази информация да стигне до отговорните и че те ще вземат някакви адекватни мерки. Освен, че е изключително неприятно за пътниците, другата страна на монетата е, че разрешаването на въпроса най-малкото е в интерес на БДЖ да не си загуби и последната една шепа клиенти, които като другите съвсем основателно ще спрат да ползват услугата "пътуване с влак".

Благодаря!

С уважение: Радко Динев
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Към Радко Динев - обърни се към БДЖ-ЕАД чрез имейл на следния адрес: bdz@bdz.bg

Сега конкретно по един друг наболял проблем - билетните касиерки!

То човек да се чуди от къде да започне, но общото е едно - тотална некомпетентност, невъзпитано държание, незаинтересованост да предложат услугите на БДЖ и др. и др.

Миналата седмица на гара Стара Загора, билетната касиерка Мария Катанова отказа да издаде разлика от ІІ-ра към І-ва класа с мотивите, че не се полагало за този влак.

Днес същата госпожа по достоверна информация е направила друг гаф - член на Сдружението, редовно снабден с билет бобр. 925, надлежно заверен на отиване е поискал заверка за връщане и запазено място. Същата госпожа е отказала да завери билета с мотивите "Тази бланка е стара, такива билети няма отдавна, няма да ти го заверя", последвали са репликите: "Кой ви ги дава на вас тия билети?! С какво право, по служба ли сте?" и след това от записания с телефон разговор се чува репликата "Сега ще видиш как ще те свалят във влака, ще отида да кажа на кондуктора и полицаите, ти си с нередовен билет!". Тук разговора свършва.

Продължението на историята е следното: Господина отива на друга каса - в случая гише "Информация" в същата гара, където жената преглежда билета, установява, че е напълно редовен и го заверява за БВ 8612. Г-жа Катанова е ходила и при информаторката да си отстоява, че такива билети няма, при което е предупредена от колежката си със следното "Тия билети ги дават от горе" и е уверена, че е напълно редовен.
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Аз пък искам да се оплача от персонала на Бистро 8597003 на влак 8611 на 06.03.2011.Ето в какво се състои и оплакването ми .Аз и приятелката ми се качихме от Пловдив,настанихме се и решихме да отидем до бистрото и да пийнем по някоя напитка.Влязохме в бистрото и се изненадахме от това ,че е заключено : http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6915 .Имаше едно момче и едно момиче които пиеха бира и ги попитах къде е бармана?Те ми отговориха ,че бил спял в първото купе до тоалетната ,аз останах меко казано шокиран :shock: ,а приятелката ми се заливаше от смях и ми каза: Искам и аз такава работа :lol: Отидохме до купето ,естествено беше зачулено с пердета и не се виждаше нищо вътре.Почуках на стъклото и отвътре се подаде един господин (без униформа или бадж)и ми вика "не работим щото парното не работи".Казах му ,че не е проблем ,че е леко хладно и че искаме една бира и едно кафе.С 1000 зора отключи бара и ми даде бира ,но в кутийка ,защото не му се занимавало да ме чака да си изпия бирата ,за да си съберял амбалажа.Направи и едно нескафе на приятелката ми,въпреки,че тя му поиска кафе ,а не нескафе,но той отговори ,че машината му не работела .Заключи си пак бара и отиде пак да си поспи.Изпихме си напитките и се върнахме в нашия вагон.На Стара Загора попитах кондукторката ,защо Бистрото не работи ,а тя ми отговори ,че нямало парно и затова .Попитах я това какво пречи, и като няма парно в бистрото ,защо поне не минават с количката?И тя не можа да ми отговори.Някъде към Нова Загора отидох пак до бистрото ,което си беше все така затворено ,а обслужващия му персонал този път спяха в първа класа-бяха си събрали седалките и се бяха опънали все едно са удома си ,а не на работа.Попитах кондукторката къде е персонала на бистрото и няма ли да минат поне с количката ,а тя ми каза "ей там са в първа класа спят -попитай ги".Отвърнах и ,че няма смисъл да питам никого нищо ,а просто на Бургас ще пусна рапорт.Тя се стресна доста от думите ми и това беше .Реших да снимам ел.таблото на вагона за да вида дали наистина не работи отоплението или е изключено умишлено ,за да могат да се наспат сладко слако персонала му .Ето и снимките : http://www.foto.bg/showphoto.php?photo= ... puser=6915 http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=313804&cat=7669 . Аз не разбирам ,затова вие кажете дали парното е включено и не работи или просто умишлено е изключено.Върнах се отново на мястото си и някъде между Ямбол и Зимница ,се появи количкаря заедно с количката си и с вид на "туко-що събудил се битов алкохолик". Иначе ни обслужи много вежливо и културно ,но като цяло нямам думи .................Тези хора на работа ли са отишли или на почивка?
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не знам за какво парно е говорел, но се вижда, че ток има.
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Беше си хладно ,но не и студено,личеше си че парното е изключено ,но дали е повредено ,или умишлено е изключено ,за да могат да се наспят спокойно ,само те си знаят.
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак :)
Публикувай отговор

Обратно към “Тарифи, превозни документи и превозна дейност | Fares, tickets and transport activity”

Информация