Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Уважаеми форумци и колеги,

всеки от нас пътува с влак и не веднъж е ставал свидетел на какви ли не парадокси, сцени и изпълнения, свързани с обслужването и комфорта при пътуване. Именно за това е и тази тема.

За какво да се сигнализира:

(1) Грубо държание от страна на превозния персонал

(2) Нарушаване на разпоредбите за служебно пътуващите във влака лица - неправомерно заключени купета, престой на лица нямащи право на това в І-ви клас(полицаите например)

(3) Неправилно издадени билети във влака или на касите

(4) Неправомерно санкциониране или отстраняване(сваляне) от влак. В този случай е добре да бъдат налични и документите за пътуване

(5) Нарушаване на наредбата за забрана на тютюнопушенето във влака

(7) Неотоплени, неосветени, мръсни или с други неизправности, нарушаващи комфорта на пътуване вагони

( 8 ) Проблеми с колетни пратки

След като бъде публикувано мнението, екипът на форума ще съдейства за свеждане на сигнала до знанието на съответните служби. В сигнала задължително точно опишете датата, № на влака, гарата или участъка, в който сте пътували и по възможност други данни, улесняващи извършването на проверка по сигнал.

Поздрави!
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Добра тема , Марио оправи си 8-мата точка , като цифрата "8" я отдели с два интервала от двете страни от скобата - ако са слети (както си ги дал) се получава емотиконка. :lol:
Значи при забелязана нередност , тук пускаме: дата , номер на влака , име на кондуктор / -ка , нач.влак , които са причина за тези случаи. А ако съм нямал възможност да видя името , може ли при подаване на датата и номера на влака , да се провери кой е бил тогава на смяна?
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Колкото и пъти напоследък да пътувам с влак наблюдавам системно не спазване на наредбата забраняваща тютюнопушенето в влаковете. Редовно се носи дим от към тоалетната и после си хвърлят фосовете в тоалетната и обгаря тоалетната чиния.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Някои пътници си мислят, че още са в гимназията и се крият по нуждниците да пушат.
Масово забраната за тютюнопушене не се спазва в нощните влакове.
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Браво колега много точно определение с няколко думи. :thumbleft:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тютюнопушенето е забранено във ВСИЧКИ категории влакове, независимо от класата на вагона, продължителността на пътуването или наличието на вагон - бюфет /бистро/.

Служебния персонал също няма право да пуши по време на пътуванетто във влака, за което също може да бъде санкциониран или да бъде потърсена отговорност.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Иди ги виж в 5625 след Перник... пушат и началника и кондуктора... :lol:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нали Наско и ти бяхте вдигнали страхотен скандал на някакъв кондуктор , който се прибираше без служба в 40164.Пушеше си на прозореца в коридора.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Нали Наско и ти бяхте вдигнали страхотен скандал на някакъв кондуктор , който се прибираше без служба в 40164.Пушеше си на прозореца в коридора.
В цитирания случай се уведомява началник - влака и служителите на Транспортна полиция, които са ДЛЪЖНИ да вземат мерки и да санкционират нарушителя. Ако това не стане, в първата гара с Транспортна полиция, имаш право да предявиш претенция към полицаите във влака и към превозната бригада. След приключване на пътуването подаваш рапорт съдържащ номера на влака, датата, обстоятелства свързани с нарушението и по възможност имената на полицая/началник - влака, отказали да съдействат за преустановяване на закононарушението.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Във връзка с нередности, констатирани на 18.12.2009 г. във влак 2613 и на 19.12.2009 г. във влак 2612, изпратен е сигнал до Управителя на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД:
ДО: Управителя на
„БДЖ – Пътнически превози” ЕООД
Инж. Недялка Райкова


ОТНОСНО: Нередности, свързани с обслужването на пътниците във вагон – бюфетите на БВ 2613/2612

Уважаема Г-жа Райкова,

Потребителят на Форум „Локомотиви” Светослав Дешев отнесе до администрацията на Форума сигнали, свързани с културата на обслужване и качеството на услугата, предлагана от вагон – бюфетите, обслужвани от Фирма „Марти” ООД гр. Плвевен.
• На 18.12.2009 г., Г-н Дешев пътува от София до Левски с БВ 2613 и посещава бюфет № 50 52 85 47 002-5. Още от гара София, околната температура в салона на бюета според уредите за измерване на температура на климатика е 12 градуса. Преддверията на вагона са силно обледенени, поради което вратите за преход между този и съседните вагони са блокирали. По сведения и на други пътуващи във влака, от прозорците се е усещал порив на студен въздух, а до гара Левски, температурата се повишава за кратко с 1 градус, след което отново остава 12 градуса и не се променя. Сигнализирано е до обслужващата бюфета служителка, която обаче заявила че нищо не може да направи.
• На 19.12..2009 г. Г-н Дешев пътува от Левски до София с БВ 2612, в състава на който отново е включен вагон – бюфет № 50 52 85 47 002-5. Посещавайки бюфета, отново констатира същите нередности – вагона е студен, температурата в салона не се покачва повече от 14 градуса. Отново служителката, обслужваща бюфета вдига ръце безучастно.
• При двата дни на пътуването с цитирания вагон – бюфет, освен това са констатирани силни вибрации и изпадане в резонанс на вагона, което говори за нередности по уредите за гасене на колебанията и плъзгалките на вагона.
Изхождайки от така направените констатации,считам, че е редно да бъде извършена проверка, а на Фирма „Марти” ООД да бъде обърнато внимание за привеждане на обслужваните от нея вагони в техническа годност.
За верността на горното, потвърждавам с готовност да дадем допълнителни разяснения по случаите, описани в този документ и оставам,


С уважение,


Марио Евстатиев,
Администратор на Форум „Локомотиви”


21.12.2009 г.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Това , което колегата форумец amon е преживял наистина не е приятно , но какво повече да очакваме от една стара 47-ца , макар и преустроена в бюфет.
Аз ако бях собственик на въпросната фирма , експлоатираща вагона , още преди да започна дейност , щях да взема мерки за обезпечаване на изолацията , за да не се влияе вътрешната температура от външни фактори.От тази снимка се вижда , че в бюфета има климатик , той не е ли работил , когато amon е пътувал?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Климатика е неефективен при такава ниска външна температура.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Климатика е неефективен при такава ниска външна температура.
А отоплението на вагона е било по някаква причина неизправно и в двата дни :roll: :twisted:
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Подай сигнал и за неуредиците вчера във Варна. Недопустимо е над 15 минути около 60 човека да стоят на перона. А какво да се каже за непочистените перони? Няколко пътника паднаха много ефектно. Цяло чудо бе, че някой не си строши ръка или нога.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

По същия начин мръзнах и аз, на 25 ноември. Отключиха вагоните чак в 8.40, народа го брулеше ледения вятър по перона.
Публикувай отговор

Обратно към “Тарифи, превозни документи и превозна дейност | Fares, tickets and transport activity”

Информация