Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Nikss написа:Грешни пари се дават на НИИТ за нищо. 5 ли, та 7 хиляди ли беше само за няква лепенка и то само за 1 лок! И това на всеки 5 години... достатъчно е веднъж дошъл даден вид ТПС (новодоставен), приет и преминал всякакви проби да бъде сертифициран за движение. Сертификат и за модернизираните, но за тези с непроменена конструкция какво се е променило за 5 години и в тях и по жп мрежата толкова сериозно, че да е оправдано харченето на такива суми за подновяване на нещо, меко казано, ненужно?!? Както се упомена всяка единица подвижен състав преминава всякакви прегледи и ремонти на различни периоди от време, които сертификатът няма как да удостовери!
Лицето Васил Божков има много силно парламентарно лоби и не е изключено текстовете в закона и наредбите да са нарочно написани така, че да си е осигурил една постоянна "хранилка" !
Както е известно на всички по-лошото от държавния монопол е частния такъв !
Не нормално е единствения сертифициращ орган в една държава да бъде частно лице независима , че се назовава Национален институт !
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Васил Божков си е Васил Божков и всичко, което казваш за него, е абсолютно вярно. Но ако бараките, движещи се сега по родната ни ж.п. мрежа - старите вагони-кокошарници, електричките серия 32 и прочие купчини скраб смятате, че са годни и безопасни за превоз на пътници, аз съм трамвай. Кое говедо допуска все още тяхната експлоатация? И кой в депо Безнадежда въобще допуска счупените джамове на вагоните да се заменят с обикновено или "домашно" стъкло, а не с автомобилно. Това е нещо абсолютно забранено и престъпно по всички правила. При една по-сериозна катастрофа много хора ще получат изключително сериозни наранявания точно поради тая причина. Ама дядовците от Божковия институт си траят за това....Решението е едно-единствено - обявява се БДЖ в несъстоятелност, конкурс за нов национален ж.п. превозвач, който да получава социалната държавна субсидия и да покрива определени изисквания, след което ще имаме що-годе нормални влакове, нормално за сегашната инфраструктура ГДВ - без ограничени до сто локомотиви, вагони и т.н. Никой не иска ТеЖеВе. Иска се нормално транспортно обслужване поне като в Унгария, Полша или Чехия. А не БДЖ сами да се стремят да изгонят и малкото останали пътници към автобуса, за което транспортните фирми щедро се отплащат.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

И си и не си прав, ама ми е болно вече да пиша...
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 15
Регистриран на: Нед Сеп 23, 2007 10:56 am

Мнение от ceco_sim »

lok45111 написа:
ceco_sim написа:Според данни от 16ч "само" 7500 товарни вагона, 920 пътнически вагона и 500 единици ТПС (всичките от парка на бедеже; закръглени към по-малка стойност са числата!) са с ИЗТЕКЛИ ревизии!!! Помислете в какво се качвате и какво управлявате. Данните са свободно достъпни от Европа, там всички ги виждат!
Маймуни се качват по светофори, други се катерят по локомотиви, влизат в гари... обаче никой не иска да възприеме истината, че компанията е толкова зле, колкото само по-горните числа могат да покажат.
И ми говорите за евро законодателството колко било зле. Та ние нашите закони не спазваме, които можеше да станат евро изискване, а камо ли някакви си европейски.
Деца... :D
Пишеш пълни глупости!

Ревизията е едно, а сертификата за безопасност, който СТАНДАРТИЗИРА даден тип ПЖПС е съвсем друго. Технически преглед на подвижен състав ес прави на всеки 20 работни дни, експлоатационен преглед - на всеки 24 или 48 часа, отделно се извършват планови и извънпланови ремонти. Сертификата не регламентира техническата годност на машината, а само удостоверява, че дадената конструкция отговаря на даден стандарт!!!
Не ми се заяжда, заблуждавайте се колкото искате. Данните за возилата с изтекъл и без сертификат за безопасност също ги имам. Само за пример - вагонът на тсв-то никога не е имал СБ. Ревизията му е изтекла на 18.12.2008г. Ако на растъра е написано нещо друго... досещайте се какви "ремонти" и "проверки" е преминавало (най-много някои ръчички на псевдо специалисти, дето нямат място там да са пипали)...
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Павеле , сам разбираш , че това няма как да стане , тъй като прекалено много интереси за замесени - като се започне от депутати , които имат автобусни фирми в нарочени региони , та се стигне до корумпирани чиновници , които с пари или със заплахи са принудени да правят такива графици , че да са удобни часовете единствено на автобусните фирми за осъществяване на курсове.Така че проблемът е повсеместен и са нужни радикални решения - ако дойде друг национален ж.п. превозвач на мястото на БДЖ , първото нещо , което да се направи е да се изгонят търтеите и лентяите по различните ръководни постове , заради които компанията е била на това дередже.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Да, тя затова се случи катастрофата, защото вагонът не бил "......." - разбирайте не е платена сумата за хартийката.
Или тази хартийка ще запуши дупките по кабините, които зимата са облепени с тиксо все едно е час по "Труд и Техника".
А да, разбрах - лицензията ще накара 46 204, 46 229, 46 242, 46 235, 44 002 и оградата в ПОДУЕНЕ отново да вдига прахоляк по инфрата?
Както машинистите получават ВЕДНЪЖ лицензът, че са ГОДНИ да практикуват професията ТАКА трябва да бъде и за локомотивите.
А вече, че няма пари за части и за поддръжка...КОЙ ли е виновен?
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

нестава вапрос за лиценз а за сертификат за безопасност на возилата не търсете под вола теле закона е нарушен кога най сетне ще се научим да работим а не да се чудим как да приметнем закона и повлияни от глупавите ни началници се мъчим и ние да сме солидарни стях бдж е в агония от лош миниджмънт колкото по дълго продължава толкова по зле някой опитвал ли се е да събуди мъртвец!
Мнения: 15
Регистриран на: Нед Сеп 23, 2007 10:56 am

Мнение от ceco_sim »

42 072.9 написа:Да, тя затова се случи катастрофата, защото вагонът не бил "......." - разбирайте не е платена сумата за хартийката.
Или тази хартийка ще запуши дупките по кабините, които зимата са облепени с тиксо все едно е час по "Труд и Техника".
А да, разбрах - лицензията ще накара 46 204, 46 229, 46 242, 46 235, 44 002 и оградата в ПОДУЕНЕ отново да вдига прахоляк по инфрата?
Както машинистите получават ВЕДНЪЖ лицензът, че са ГОДНИ да практикуват професията ТАКА трябва да бъде и за локомотивите.
А вече, че няма пари за части и за поддръжка...КОЙ ли е виновен?
Айде ходи се оплаквай срещу ЗДП, че трябва всяка година колата ти да минава технически преглед. Или ти като смениш маслото и сложиш бензин смяташ, че колата ти е годна за движение :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ceco_sim написа:Не ми се заяжда, заблуждавайте се колкото искате. Данните за возилата с изтекъл и без сертификат за безопасност също ги имам. Само за пример - вагонът на тсв-то никога не е имал СБ. Ревизията му е изтекла на 18.12.2008г. Ако на растъра е написано нещо друго... досещайте се какви "ремонти" и "проверки" е преминавало (най-много някои ръчички на псевдо специалисти, дето нямат място там да са пипали)...
НАй-малкото някой като теб, който дори не се е представил във форума има право да влиза и да започва да плюе наляво - надясно без и грам да е запознат къде какви ремонти, ревизии и проверки се извършват. В депата има много кадърни хора, но получават мизерни заплати, за липса на части да не говорим. И пак се справяме с ремонтите, дори и да трябва да купуваме с лични пари някои материали!

Ако не спреш да плюеш, лично ще се постарая да не можеш дори като гост да посещаваш този форум!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

По-кротко! Не можеш да гарантираш за всеки един колко си върши работата, а и не работниците в канала са виновни, че един или друг вагон не е спрян за ревизия.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Сега е сезона на тиквите. Вероятно за това, или може би по рождение някои хора имат тикви на раменете си.
Обясни се, че сертификат или лицензия (няма значение как ще го наречете) се издава от илиянските сърдити старчета за да се удостовери, че даден ТИП (ВИД) конструкция возило е безопасно да е движи.
Този сертификат не удостоверява изправността на возилото :!:
Проумейте го това.
След като сертификата е в срок от 5 години и в периода на годност нещо се повреди по локомотива, кой гарантира, че локомотива е безопасен бе тиквени умници? Нали 5 години тоя локомотив е сертифициран! Излиза, че колкото и да се поврежда, щом е сертифициран всичко е наред...по вашата тиквена логика.
То ако беше така, нямаше да има ремонтни депа, а щеше да се плаща за лиценз и 5 години гаранция за изправност.
Да ама не!
Изправността се гарантира с плановите ремонти в депата, които са ежемесечни. :!: Не както при автомобилите ежегодни. Престанете да сравнявате автомобилите с локомотиви! Елементарни сте. Както автомобилите, така и локомотивите минават на периодически прегледи (ремонти). Не слчайни ремонти, а переодически ремонти, за разлика от автомобилите. Има няма счупено - влиза в депо за ремонт при определен пробег! И този акт удостоверява изправността.
Как не можахте с тиквите си да различите сертификат от планов технически преглед или планов ремонт.
Обясни се също, че в нормалните европейски страни този сертификат се издава еднократно и се преразглежда само ако возилото претърпи изменение в конструкцията (като при модернизация).
Всички локомотиви на БДЖ имат вече сертификати, но изтекли по силата на лобисткия закон "Божков".
Обясни се, че законовия текст с преиздаванията на сертификати на всеки 5 години има за цел да се пълни с пари василбожковата „Нове холдинг“, която е и собственик на института за недоволни и сърдити пенсионери в квартала Илиянци.
Лобисткия текст в закона е поместен и гласуван пак от любители, вероятно стимулирани финансово за това си злодеяние от добрия чичко Божков.
Обясни се също така, че всички превозвачи страдат от шибания закон и си плащат рекета на Божков най-покорно.
И след всичко обяснено в тиквите ви нищо не можа да влезне.
Аман от любители в железницата! Апропо и в цялата държава.
За това сме на това дередже. Защото все любители се занимават с неща дето не им е професия, а хоби.
Та по същия начин някакви си тука хора с хоби, ми обясняват как кирливата хартийка на сърдитите старчета от института в квартал Илиянци правела локомотивите и вагоните безопасни ЦЕЛИ 5 ГОДИНИ.
Други пък любители обясняват, как лицензията щяла да размине в междугарието двата катастрофирали влака и те нямало да се блъснат.
Така и така нищо не става от тиквите на раменете ви, вземете си направете тиквеник от тях. Таман няма да ви тежат.

п.п. Представете си абсурда - локомотивите на DB Schenker Rail са произведени от Сименс - локомотиви трето поколение. Сертифицирани в Дания. Има сертификат за движение за ЖП пътищата в западна Европа.
Да ама не!
Бай ти Спиро от института ще ги сертифицира. Бай Спиро че каже, мое ли тоа локомотив да въри.
Е, при този абсурд най-добре Пегъзи Музовски да назначат на овакантения пост шеф на ИА ЖА.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

Евала за труда да обясниш ама пак ще има неразбрали. В тоя ред на мисли и да им го нарисуваш пак няма да разберат защото просто не искат или не могат а по вероятно и двете.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Дидо добре го е обяснил, въпроса е, че много хора са си навили на пръста, че сертификата указва техническата годност и едва ли не, локомотив с изтекъл сертификат не е годен. А това не е вярно.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Евала за разяснението пич. Все пак не трябва да се забравя, че в пътните листове пише именно, че локомотивът е ТЕХНИЧЕСКИ изправен, което изобщо не се влияе от наличието или отсъствието на сертификата. :!:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”