Сега е сезона на тиквите. Вероятно за това, или може би по рождение някои хора имат тикви на раменете си.
Обясни се, че сертификат или лицензия (няма значение как ще го наречете) се издава от илиянските сърдити старчета за да се удостовери, че даден
ТИП (ВИД) конструкция возило е безопасно да е движи.
Този сертификат не удостоверява изправността на возилото
Проумейте го това.
След като сертификата е в срок от 5 години и в периода на годност нещо се повреди по локомотива, кой гарантира, че локомотива е безопасен бе тиквени умници? Нали 5 години тоя локомотив е сертифициран! Излиза, че колкото и да се поврежда, щом е сертифициран всичко е наред...по вашата тиквена логика.
То ако беше така, нямаше да има ремонтни депа, а щеше да се плаща за лиценз и
5 години гаранция за изправност.
Да ама не!
Изправността се гарантира с плановите ремонти в депата, които са ежемесечни. 
Не както при автомобилите ежегодни. Престанете да сравнявате автомобилите с локомотиви! Елементарни сте. Както автомобилите, така и локомотивите минават на периодически прегледи (ремонти). Не слчайни ремонти, а
переодически ремонти, за разлика от автомобилите. Има няма счупено - влиза в депо за ремонт при определен пробег! И този акт удостоверява изправността.
Как не можахте с тиквите си да различите сертификат от планов технически преглед или планов ремонт.
Обясни се също, че в нормалните европейски страни този сертификат се издава еднократно и се преразглежда само ако возилото претърпи изменение в конструкцията (като при модернизация).
Всички локомотиви на БДЖ имат вече сертификати, но изтекли по силата на лобисткия закон "Божков".
Обясни се, че законовия текст с преиздаванията на сертификати на всеки 5 години има за цел да се пълни с пари василбожковата „Нове холдинг“, която е и собственик на института за недоволни и сърдити пенсионери в квартала Илиянци.
Лобисткия текст в закона е поместен и гласуван пак от любители, вероятно стимулирани финансово за това си злодеяние от добрия чичко Божков.
Обясни се също така, че всички превозвачи страдат от шибания закон и си плащат рекета на Божков най-покорно.
И след всичко обяснено в тиквите ви нищо не можа да влезне.
Аман от любители в железницата! Апропо и в цялата държава.
За това сме на това дередже. Защото все любители се занимават с неща дето не им е професия, а хоби.
Та по същия начин някакви си тука хора с хоби, ми обясняват как кирливата хартийка на сърдитите старчета от института в квартал Илиянци правела локомотивите и вагоните безопасни
ЦЕЛИ 5 ГОДИНИ.
Други пък любители обясняват, как лицензията щяла да размине в междугарието двата катастрофирали влака и те нямало да се блъснат.
Така и така нищо не става от тиквите на раменете ви, вземете си направете тиквеник от тях. Таман няма да ви тежат.
п.п. Представете си абсурда - локомотивите на DB Schenker Rail са произведени от Сименс - локомотиви трето поколение. Сертифицирани в Дания. Има сертификат за движение за ЖП пътищата в западна Европа.
Да ама не!
Бай ти Спиро от института ще ги сертифицира. Бай Спиро че каже, мое ли тоа локомотив да въри.
Е, при този абсурд най-добре Пегъзи Музовски да назначат на овакантения пост шеф на ИА ЖА.