driver написа:същото колата да не ти мине на преглед пред контролен орган и да си караш спокоен защото ти си си направил прегледа като те спе кат напише акт ти да оспорваш защото в европата не било така нищо че си внарушение
Глупости на търкалета ръсите. Сертификата е логично да е еднократен акт. Техническия преглед в КАТ е равносилен на плановите ремонти в депата. Както автомобила минава всяка година на ТП, така и локомотивите минават при определен пробег на ремонт. Това е разликата между технически преглед и сертификат.
Глупост е да се подновява сертификат на дадено ТПС при положение, че не е модернизирано или не е изменяно.
Сертификата има за цел да удостовери, че даден тип конструкция возило е безопасна и че е безопасно такъв вид конструкция да се движи по ЖП пътищата в БГ. Няма ли изменение в конструкцията, не е необходимо да се сертифицира всеки 5 години, освен ако занятието има за цел източване на средства.
Сертификата не удостоверява дали вече лицензираната конструкция на дадено возило е технически изправно (експлоатационна повреда или дефект). Техническата изправност се удостоверява с ведомствените планови ремонти, като те се контролират от приемчици на фирмата.
46-401 написа:За нас сертификатите ще са задължителни и ще си плащаме в Илиенци, а за локомотивите на БДЖ ще се прави изключение? Всички превозвачи по закон са с еднакви права. Онзи ден и двата катастрофирали локомотива на БДЖ са били с изтекли сертификати. Ако беше наша машина веднага щяха да ни направят на пух и прах, а можеше и лиценза за превоз да ни вземат, но за БДЖ всичко може.
Пак ръсите простотии. Вие от вашата компания си гледайте във вашето канче. Не се напиняйте толкова.
Разбирам логиката ви - ако катастрофиралите локомотиви имаха неизтекли сертификати щяха да се разминат на междугарието Драгоман-Драгоил по въздуха.
Логиката ви е меко казано сбъркана! Това е от много напъване.
Интересно какво ли ще стане, ако ръководители движение тип гламари пуснат един срещу друг в междугарие два локомотива на БЖК с неизтекли сертификати.
Най вероятния отговор е, че машинистите на БЖК ще бъдат сплескани от сертифицирани локомотиви.
Друго си е. Не е като да те сплеска несертифициран локомотив на БДЖ. Някак си метала на сертифицирания локомотив на БЖК ще влиза по-добре и по-плавно в тъканите на машинистите.
Нали така!