Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Освен ако в Наредбата пише нещо друго...
За съжаление се оказва точно така. Текстовете в НАРЕДБА‭ № ‬42‭ ‬ОТ‭ ‬6‭ ‬ЮЛИ‭ ‬2001‭ ‬Г.‭ ‬ЗА ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ПРЕДПРИЯТИЯ ЗА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ И/ИЛИ ТОВАРИ И НА ЛИЦАТА,‭ ‬ИЗДАВАЩИ СЕРТИФИКАТ ЗА БЕЗОПАСНОСТ доста се различава от тези в ЗЖТ! :
Раздел II.‭ ‬Лицензия за извършване на проверка за техническата изправност на возилата и проверка на съответствието на правоспособността и квалификацията на персонала,‭ ‬зает пряко с управлението им

Чл.‭ ‬16.‭ (‬Изм.‭ ‬-‭ ‬ДВ,‭ ‬бр.‭ ‬14‭ ‬от‭ ‬2003‭ ‬г.‭) ‬Лицензията за извършване на дейностите по проверка на техническата изправност на возилата за осигуряване на безопасна експлоатация по жп инфраструктура и проверката на съответствието на правоспособността и квалификацията на персонала,‭ ‬зает пряко с управлението им,‭ ‬се издава на физически или юридически лица,‭ ‬регистрирани по Търговския закон,‭ ‬или които са създадени от Министерския съвет или от друг държавен орган,‭ ‬които отговарят на изискванията по чл.‭ ‬45,‭ ‬ал.‭ ‬5,‭ ‬т.‭ ‬2,‭ ‬3‭ ‬и‭ ‬4‭ ‬ЗЖТ.



Чл.‭ ‬17.‭ (‬1‭) (‬Изм.‭ ‬-‭ ‬ДВ,‭ ‬бр.‭ ‬95‭ ‬от‭ ‬2006‭ ‬г.‭) ‬Лицензията се издава от министъра на транспорта или упълномощено от него лице.
‭(‬2‭) ‬Лицензията е поименна и не подлежи на преотстъпване.
‭(‬3‭) ‬Лицензията се издава за срок‭ ‬5‭ ‬години.
......................................................
Както виждате, принципна разлика с чл.‭ ‬45,‭ ‬ал.‭ ‬2 от ЗЖТ - там лиценза е безсрочен, с преразглеждане на всеки 5 години! А по-нататък чл. 30 "уточнява" нещата:

Глава трета.‭ ‬ИЗДАВАНЕ НА СЕРТИФИКАТИ ЗА БЕЗОПАСНОСТ‭ (‬ЗАГЛ.‭ ‬ИЗМ.‭ ‬-‭ ‬ДВ,‭ ‬БР.‭ ‬97‭ ‬ОТ‭ ‬2005‭ ‬Г.‭)
Чл.‭ ‬30.‭ (‬1‭) ‬Сертификатът за безопасност,‭ ‬в т.‭ ‬ч.‭ ‬и комплект протоколи с резултатите от извършените проверки,‭ ‬се издава от лицензираните лица по чл.‭ ‬45‭ ‬ЗЖТ.‭ ‬Сертификатът за безопасност удостоверява годността на возилата и персонала за безопасна експлоатация по жп инфраструктура.
‭(‬2‭) ‬Сертификатът за безопасност не подлежи на преотстъпване.
‭(‬3‭) ‬Сертификатът за безопасност се издава за движение по железопътната инфраструктура със срок на валидност‭ ‬5‭ ‬години при условие,‭ ‬че на провежданите ревизии ежегодно се потвърждава съответствието с изискванията.
Това е положението! "Лош закон, но закон!"
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Сертификата както се казва и в едната статия е типов за допускане на дадена конструкция ПЖПС за движение по националната мрежа. В Европа, сертифициране се прави само веднъж - при новодоставен или модернизиран ПЖПС. Не на 5 години като у нас.
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

същото колата да не ти мине на преглед пред контролен орган и да си караш спокоен защото ти си си направил прегледа като те спе кат напише акт ти да оспорваш защото в европата не било така нищо че си внарушение
Мнения: 12
Регистриран на: Нед Яну 24, 2010 1:02 pm
Местоположение: София

Мнение от 46-401 »

За нас сертификатите ще са задължителни и ще си плащаме в Илиенци, а за локомотивите на БДЖ ще се прави изключение? Всички превозвачи по закон са с еднакви права. Онзи ден и двата катастрофирали локомотива на БДЖ са били с изтекли сертификати. Ако беше наша машина веднага щяха да ни направят на пух и прах, а можеше и лиценза за превоз да ни вземат, но за БДЖ всичко може.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

И без тази хартийка машините си вървят.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Именно. Сертификат влак не кара. :twisted: Сертификат влак спира. :lol:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

driver написа:същото колата да не ти мине на преглед пред контролен орган и да си караш спокоен защото ти си си направил прегледа като те спе кат напише акт ти да оспорваш защото в европата не било така нищо че си внарушение
Глупости на търкалета ръсите. Сертификата е логично да е еднократен акт. Техническия преглед в КАТ е равносилен на плановите ремонти в депата. Както автомобила минава всяка година на ТП, така и локомотивите минават при определен пробег на ремонт. Това е разликата между технически преглед и сертификат.
Глупост е да се подновява сертификат на дадено ТПС при положение, че не е модернизирано или не е изменяно.
Сертификата има за цел да удостовери, че даден тип конструкция возило е безопасна и че е безопасно такъв вид конструкция да се движи по ЖП пътищата в БГ. Няма ли изменение в конструкцията, не е необходимо да се сертифицира всеки 5 години, освен ако занятието има за цел източване на средства.
Сертификата не удостоверява дали вече лицензираната конструкция на дадено возило е технически изправно (експлоатационна повреда или дефект). Техническата изправност се удостоверява с ведомствените планови ремонти, като те се контролират от приемчици на фирмата.
46-401 написа:За нас сертификатите ще са задължителни и ще си плащаме в Илиенци, а за локомотивите на БДЖ ще се прави изключение? Всички превозвачи по закон са с еднакви права. Онзи ден и двата катастрофирали локомотива на БДЖ са били с изтекли сертификати. Ако беше наша машина веднага щяха да ни направят на пух и прах, а можеше и лиценза за превоз да ни вземат, но за БДЖ всичко може.
Пак ръсите простотии. Вие от вашата компания си гледайте във вашето канче. Не се напиняйте толкова.
Разбирам логиката ви - ако катастрофиралите локомотиви имаха неизтекли сертификати щяха да се разминат на междугарието Драгоман-Драгоил по въздуха.
Логиката ви е меко казано сбъркана! Това е от много напъване.
Интересно какво ли ще стане, ако ръководители движение тип гламари пуснат един срещу друг в междугарие два локомотива на БЖК с неизтекли сертификати.
Най вероятния отговор е, че машинистите на БЖК ще бъдат сплескани от сертифицирани локомотиви. :lol:
Друго си е. Не е като да те сплеска несертифициран локомотив на БДЖ. Някак си метала на сертифицирания локомотив на БЖК ще влиза по-добре и по-плавно в тъканите на машинистите.
Нали така!
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Сертифицирането на 5 години е умело създадена схема за наливане на пари в поредното разклонение на империята "Божков". Що се касае до техническите прегледи на колите и локомотивите, Дидо ясно обясни. Колата минава на годишен технически преглед, а локомотивите минават средно всеки месец на такъв и то доста обширен по операции. Тоест няма място за сравнение на сертификата, който всъщност утвърждава, че даден вид ПЖПС е стандартизиран за движение по националната мрежа и техническите прегледи и планови ремонти.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Не съм "експрес по въпроса", както е казал милиционерът в известния виц, но за мен абдикирането на държавата от контрола по безопасността и техническото състояние на ВСИЧКИ видове превозни средства, не само на ЖП техниката, логично доведе нещата до сегашния хал. Нима ГТП на автобусите, извършвани набързо...след съответната сума от знайни и незнайни частни фирми, сертифицирани също набързо и също след съответната сума, са някаква гаранция? Справка - автобусът, помел 17 души на Ямболския Бакаджик миналата година.
Апропо, доколкото съм разбрал правилно, съгласно ЗЖТ и въпросната Наредба 42, на сертифициране подлежи не само подвижният ЖП състав, но и ЖП инфраструктурата. Там как е положението? Платили ли са си навреме?
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Машинист_на_сън написа:Платили ли са си навреме?
Ама защо трябва да си плащат и да пълнят гушата на ония милионер Васил Божков. Не разбрахте ли, че този тип ограбва, както БДЖ така и всички останали превозвачи, така и инфрата. Возилата на инфрата също се сертифицират НА ВСЕКИ 5 одини от недоволните пенсионери на Васил Божков от известния на всички институт за "сърдити старчета" в квартал Илиянци.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 15
Регистриран на: Нед Сеп 23, 2007 10:56 am

Мнение от ceco_sim »

Според данни от 16ч "само" 7500 товарни вагона, 920 пътнически вагона и 500 единици ТПС (всичките от парка на бедеже; закръглени към по-малка стойност са числата!) са с ИЗТЕКЛИ ревизии!!! Помислете в какво се качвате и какво управлявате. Данните са свободно достъпни от Европа, там всички ги виждат!
Маймуни се качват по светофори, други се катерят по локомотиви, влизат в гари... обаче никой не иска да възприеме истината, че компанията е толкова зле, колкото само по-горните числа могат да покажат.
И ми говорите за евро законодателството колко било зле. Та ние нашите закони не спазваме, които можеше да станат евро изискване, а камо ли някакви си европейски.
Деца... :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ceco_sim написа:Според данни от 16ч "само" 7500 товарни вагона, 920 пътнически вагона и 500 единици ТПС (всичките от парка на бедеже; закръглени към по-малка стойност са числата!) са с ИЗТЕКЛИ ревизии!!! Помислете в какво се качвате и какво управлявате. Данните са свободно достъпни от Европа, там всички ги виждат!
Маймуни се качват по светофори, други се катерят по локомотиви, влизат в гари... обаче никой не иска да възприеме истината, че компанията е толкова зле, колкото само по-горните числа могат да покажат.
И ми говорите за евро законодателството колко било зле. Та ние нашите закони не спазваме, които можеше да станат евро изискване, а камо ли някакви си европейски.
Деца... :D
Пишеш пълни глупости!

Ревизията е едно, а сертификата за безопасност, който СТАНДАРТИЗИРА даден тип ПЖПС е съвсем друго. Технически преглед на подвижен състав ес прави на всеки 20 работни дни, експлоатационен преглед - на всеки 24 или 48 часа, отделно се извършват планови и извънпланови ремонти. Сертификата не регламентира техническата годност на машината, а само удостоверява, че дадената конструкция отговаря на даден стандарт!!!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Грешни пари се дават на НИИТ за нищо. 5 ли, та 7 хиляди ли беше само за няква лепенка и то само за 1 лок! И това на всеки 5 години... достатъчно е веднъж дошъл даден вид ТПС (новодоставен), приет и преминал всякакви проби да бъде сертифициран за движение. Сертификат и за модернизираните, но за тези с непроменена конструкция какво се е променило за 5 години и в тях и по жп мрежата толкова сериозно, че да е оправдано харченето на такива суми за подновяване на нещо, меко казано, ненужно?!? Както се упомена всяка единица подвижен състав преминава всякакви прегледи и ремонти на различни периоди от време, които сертификатът няма как да удостовери!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Във в. "Сега" от 13.10.2010 има още по този въпрос:
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000502
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Визират 06 060, но тя бе спряна за кратко и бе в изолация. Не в брак. После пусната да работи и то след голям ремонт.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”