

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:25 pm, променено общо 1 път.
Железниците им са (бяха) по-зле от нашите. Ако бяхме построили линията Пловдив - Свиленград навреме (времето беше преди 5 години), щяхме все още да сме преди тях.Labros написа:Преди се подигравахме на гърците,че били задния двор на Европа.Ама сега май сме ний тоя двор.
Но след като видях какви линии си строят покрай европейските програми оставих всяка надежда за БДЖ/НК-ЖИ.
Имайте предвид, че в състава на влака имаше вагони с максимална скорост 160км/ч. Очевидно е вярно, че не си дават зор да спазват стриктно максималните скорости.
Влак IC75 Солун - Катерини

Влак IC75 Катерини - Лариса

По темата , на гара Кулата попаднахме както на традиционно срещащите се гръцки дизели , така и на такива от серия А-450.Ето и табелката на производителя.
по това мнение
с пушещ комин;
и без пушещ комин
Казаха ни , че товарните влакове се теглят най - често от тези машини , докато тези , които превозват пътници са А220.
по това мнение
мога да допълня с още 2 снимки на виденият гръцки локомотив oт снимки 1-4:
с пушещ комин;
и без пушещ комин
Казаха ни , че товарните влакове се теглят най - често от тези машини , докато тези , които превозват пътници са А220.
Labros написа:Забелязвам и нещо интересно в ΟΣΕ: ІС 57 влака за Θεσσαλονικη- Αθηνα е взимал разстоянието (тогава) за 6:15 мин. Сега ІС 55 го взима за 5:04 мин. МБВ 363/505 (защото в Гърция е БВ) го взима за 6:39 мин.
Даже не са 5 часа , а 4 часа и 56 минути.Ето му разписанието:
http://www.ose.gr/ose/content/RouteInfo ... 530169&l=2
А ето и на 505:
http://www.ose.gr/ose/content/RouteInfo ... 530169&l=2
Ха , сега де. Бързият влак даже спира на по - малко гари.


Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 11:25 pm, променено общо 1 път.
На Кулата традиционните са А-450.VESO написа:на гара Кулата попаднахме както на традиционно срещащите се гръцки дизели , така и на такива от серия А-450.
А220 карат само влаковете с прозорци.
Нощния IC 75 пред 2 години взе Солун - Атина за 4 ч и малко при част от пътуването по старата линия (новата не беше готова).

Администратор
В Сръбските железници също имаше подобни изцепки със скоростие. 2003-та година размятахме вагон - ресторант с Vмакс 120 км/ч със някъде около 147 - 148 км/ч, а машината пък беше 145 км/ч по редуктори. Отделно не веднъж са вдигани и над 150 в участъка Рума - Шид.bdz46 написа:Имайте предвид, че в състава на влака имаше вагони с максимална скорост 160км/ч. Очевидно е вярно, че не си дават зор да спазват стриктно максималните скорости.
Що се касае до гърците, те са шампиони по неспазване на каквито и да е правила за безопасност. Все пак още си спомняме предполагам и ти, как на Кулата излитаха на червено само щом по станцията им кажат, че са готови. Така и не успя да стане голям сакатлък - слава Богу!
64.19
Изминалите събота и неделя бях на екскурзия до Атина и Патра. По пътя между тях се намира зъбчатата теснолинеика Диакфто-Калаврита. Има удовоствието да се повозя в една посока- от морското равнище(Диакофто) до 720м над морето (Калаврита).
Инфо за линията:
М/урелсие 750мм
дължина ~22km
Най голям наклон:
-конвеционално трасе 33 промила
-зъбчато трасе 145 промила (много е яко усещането за наклона стоиш леко приведен)
Макс скорост:
-конвеционално трасе според - 60км/ч (може би е конструктивна скоростта, защото имаше табели "30", а чак с 60 не се е движеше)
-по зъбците 16.5км/ч
Подвижния състав първоначално от 1891г с парни локомотиви. През '58 и '67 са доставили по 3 ДМВ състава изглеждащи така така. Един състав представлява вагон-захранваща част - вагон. Тяговите колела(ако така мога да се изразя) и зъбчатите такива са на вагоните.
Тази година са доставили нови 3 ДМВ състава на Stadler Rail.
Времепътуване 68мин.
Цена:
Еднопосочен 18лв
Двупосочен 36лв. Малко множко ми се струваше, но повярвайте ми напълно си заслужаваше.
По подробна информация на http://en.wikipedia.org/wiki/Diakofto_Kalavrita_Railway
Линията е отклонение от линията Атина-Патра - метрово междурелсие. В момента се строи нормалнорелсова високоскоростна магистрала м/у тези градове. Затова в момента не се движи нищо в часта Атина-Диакофто, части от нея забелязах не съществуват заради съвпадане с трасето на жп магистралата. Но, пък има доста интересни неща останали от нея:
Моста над коринския канал:
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto-kalavrita.451946
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 6.16325238
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 6.16325240
И много мостове над автомобилната магистрала който бяха много внуштелни. 30-40м високи и с големи отвори.
По релсите в гара Диакофто си личеше, че има движени и имаше разписание за Патра.
Оставям ви да се насладите на част от снимките (около 500) тези два линка. Имах късмет, че се качихме в задната секция за да снимаме без проблем през прозрачната преграда между кабината и вагона. Също и прозорците бяха отваряеми, което си мислех, че не е така.
Тези са мой: http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 325244.big
Тези на приятел и негова приятелка които бяха с мен по време на пътуването: http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 334803.big
Оставил съм нарочно няколко поредни подобни снимки снимки за да забележите вертикалната крива колко е видима.
Ако има въпроси някой да пита.
Няколко филмчета които направихме:
http://www.youtube.com/watch?v=E9ymycJqap8
http://www.youtube.com/watch?v=usb0H563MP4
http://vbox7.com/play:0256beba
http://vbox7.com/play:95f33797
Приключението беше уникално. Пожелавам на всеки фен на теснолинеиките да посети тази линия определено няма да съжалява.
Инфо за линията:
М/урелсие 750мм
дължина ~22km
Най голям наклон:
-конвеционално трасе 33 промила
-зъбчато трасе 145 промила (много е яко усещането за наклона стоиш леко приведен)
Макс скорост:
-конвеционално трасе според - 60км/ч (може би е конструктивна скоростта, защото имаше табели "30", а чак с 60 не се е движеше)
-по зъбците 16.5км/ч
Подвижния състав първоначално от 1891г с парни локомотиви. През '58 и '67 са доставили по 3 ДМВ състава изглеждащи така така. Един състав представлява вагон-захранваща част - вагон. Тяговите колела(ако така мога да се изразя) и зъбчатите такива са на вагоните.
Тази година са доставили нови 3 ДМВ състава на Stadler Rail.
Времепътуване 68мин.
Цена:
Еднопосочен 18лв
Двупосочен 36лв. Малко множко ми се струваше, но повярвайте ми напълно си заслужаваше.
По подробна информация на http://en.wikipedia.org/wiki/Diakofto_Kalavrita_Railway
Линията е отклонение от линията Атина-Патра - метрово междурелсие. В момента се строи нормалнорелсова високоскоростна магистрала м/у тези градове. Затова в момента не се движи нищо в часта Атина-Диакофто, части от нея забелязах не съществуват заради съвпадане с трасето на жп магистралата. Но, пък има доста интересни неща останали от нея:
Моста над коринския канал:
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto-kalavrita.451946
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 6.16325238
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 6.16325240
И много мостове над автомобилната магистрала който бяха много внуштелни. 30-40м високи и с големи отвори.
По релсите в гара Диакофто си личеше, че има движени и имаше разписание за Патра.
Оставям ви да се насладите на част от снимките (около 500) тези два линка. Имах късмет, че се качихме в задната секция за да снимаме без проблем през прозрачната преграда между кабината и вагона. Също и прозорците бяха отваряеми, което си мислех, че не е така.
Тези са мой: http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 325244.big
Тези на приятел и негова приятелка които бяха с мен по време на пътуването: http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 334803.big
Оставил съм нарочно няколко поредни подобни снимки снимки за да забележите вертикалната крива колко е видима.
Ако има въпроси някой да пита.
Няколко филмчета които направихме:
http://www.youtube.com/watch?v=E9ymycJqap8
http://www.youtube.com/watch?v=usb0H563MP4
http://vbox7.com/play:0256beba
http://vbox7.com/play:95f33797
Приключението беше уникално. Пожелавам на всеки фен на теснолинеиките да посети тази линия определено няма да съжалява.

Ето малко снимки от 15дневната ми почивка в Гърция

















































вместо тук да си паркират колите служителите на OSE те ги паркират директно на коловозитеи от колата на влака голями мързели












2-бистра който ги неизползват

последната снимка и връщане към България
[/img]

















































вместо тук да си паркират колите служителите на OSE те ги паркират директно на коловозитеи от колата на влака голями мързели













2-бистра който ги неизползват

последната снимка и връщане към България
[/img]

Информация
Модератори