Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Гръцки железници

Мнение от Labros »

:lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Labros написа:Преди се подигравахме на гърците,че били задния двор на Европа.Ама сега май сме ний тоя двор.
Железниците им са (бяха) по-зле от нашите. Ако бяхме построили линията Пловдив - Свиленград навреме (времето беше преди 5 години), щяхме все още да сме преди тях.
Но след като видях какви линии си строят покрай европейските програми оставих всяка надежда за БДЖ/НК-ЖИ.

Имайте предвид, че в състава на влака имаше вагони с максимална скорост 160км/ч. Очевидно е вярно, че не си дават зор да спазват стриктно максималните скорости.
Влак IC75 Солун - Катерини
Изображение

Влак IC75 Катерини - Лариса
Изображение
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Хубаво, имат наистина добри трасета. Но за какво превишават? Няма ли кой да проверява скоростомерните ленти?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

По темата , на гара Кулата попаднахме както на традиционно срещащите се гръцки дизели , така и на такива от серия А-450.Ето и табелката на производителя.
по това мнение
VESO написа:Малко снимки от мен.
........
Мигове , които могат да се наблюдават само на едно място в България:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6.
мога да допълня с още 2 снимки на виденият гръцки локомотив oт снимки 1-4:
с пушещ комин;
и без пушещ комин
Казаха ни , че товарните влакове се теглят най - често от тези машини , докато тези , които превозват пътници са А220.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Labros написа:Забелязвам и нещо интересно в ΟΣΕ: ІС 57 влака за Θεσσαλονικη- Αθηνα е взимал разстоянието (тогава) за 6:15 мин. Сега ІС 55 го взима за 5:04 мин. МБВ 363/505 (защото в Гърция е БВ) го взима за 6:39 мин.

Даже не са 5 часа , а 4 часа и 56 минути.Ето му разписанието:
http://www.ose.gr/ose/content/RouteInfo ... 530169&l=2
А ето и на 505:
http://www.ose.gr/ose/content/RouteInfo ... 530169&l=2

Ха , сега де. Бързият влак даже спира на по - малко гари. :roll:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

VESO написа:на гара Кулата попаднахме както на традиционно срещащите се гръцки дизели , така и на такива от серия А-450.
На Кулата традиционните са А-450.
А220 карат само влаковете с прозорци.

Нощния IC 75 пред 2 години взе Солун - Атина за 4 ч и малко при част от пътуването по старата линия (новата не беше готова).
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Имайте предвид, че в състава на влака имаше вагони с максимална скорост 160км/ч. Очевидно е вярно, че не си дават зор да спазват стриктно максималните скорости.
В Сръбските железници също имаше подобни изцепки със скоростие. 2003-та година размятахме вагон - ресторант с Vмакс 120 км/ч със някъде около 147 - 148 км/ч, а машината пък беше 145 км/ч по редуктори. Отделно не веднъж са вдигани и над 150 в участъка Рума - Шид.

Що се касае до гърците, те са шампиони по неспазване на каквито и да е правила за безопасност. Все пак още си спомняме предполагам и ти, как на Кулата излитаха на червено само щом по станцията им кажат, че са готови. Така и не успя да стане голям сакатлък - слава Богу!
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Бе не знам аз се радвам, че поне правилниците за безопасност се спазват при нази сравнително стриктно...
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

Изминалите събота и неделя бях на екскурзия до Атина и Патра. По пътя между тях се намира зъбчатата теснолинеика Диакфто-Калаврита. Има удовоствието да се повозя в една посока- от морското равнище(Диакофто) до 720м над морето (Калаврита).
Инфо за линията:
М/урелсие 750мм
дължина ~22km
Най голям наклон:
-конвеционално трасе 33 промила
-зъбчато трасе 145 промила (много е яко усещането за наклона стоиш леко приведен)
Макс скорост:
-конвеционално трасе според - 60км/ч (може би е конструктивна скоростта, защото имаше табели "30", а чак с 60 не се е движеше)
-по зъбците 16.5км/ч

Подвижния състав първоначално от 1891г с парни локомотиви. През '58 и '67 са доставили по 3 ДМВ състава изглеждащи така така. Един състав представлява вагон-захранваща част - вагон. Тяговите колела(ако така мога да се изразя) и зъбчатите такива са на вагоните.
Тази година са доставили нови 3 ДМВ състава на Stadler Rail.
Времепътуване 68мин.
Цена:
Еднопосочен 18лв
Двупосочен 36лв. Малко множко ми се струваше, но повярвайте ми напълно си заслужаваше.
По подробна информация на http://en.wikipedia.org/wiki/Diakofto_Kalavrita_Railway


Линията е отклонение от линията Атина-Патра - метрово междурелсие. В момента се строи нормалнорелсова високоскоростна магистрала м/у тези градове. Затова в момента не се движи нищо в часта Атина-Диакофто, части от нея забелязах не съществуват заради съвпадане с трасето на жп магистралата. Но, пък има доста интересни неща останали от нея:
Моста над коринския канал:
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto-kalavrita.451946
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 6.16325238
http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 6.16325240
И много мостове над автомобилната магистрала който бяха много внуштелни. 30-40м високи и с големи отвори.
По релсите в гара Диакофто си личеше, че има движени и имаше разписание за Патра.

Оставям ви да се насладите на част от снимките (около 500) тези два линка. Имах късмет, че се качихме в задната секция за да снимаме без проблем през прозрачната преграда между кабината и вагона. Също и прозорците бяха отваряеми, което си мислех, че не е така.
Тези са мой: http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 325244.big
Тези на приятел и негова приятелка които бяха с мен по време на пътуването: http://assen5.snimka.bg/hobby/diakofto- ... 334803.big
Оставил съм нарочно няколко поредни подобни снимки снимки за да забележите вертикалната крива колко е видима.
Ако има въпроси някой да пита.

Няколко филмчета които направихме:
http://www.youtube.com/watch?v=E9ymycJqap8
http://www.youtube.com/watch?v=usb0H563MP4
http://vbox7.com/play:0256beba
http://vbox7.com/play:95f33797

Приключението беше уникално. Пожелавам на всеки фен на теснолинеиките да посети тази линия определено няма да съжалява.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

OSE се очаква да закриват доста голяма част от мрежата си и да останат само с около 1000 км главни линии, което няма да е никак добре за тях.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Вижте на какви цени се натъкнах.
Билет - 10 евро.
Изображение

Кушет - 11 евро.
Изображение

Но вижте и дестинациите. :wink:
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Солун - София за 10 евро в спален вагон... добро предложение. 8)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Яну 13, 2011 12:34 pm
Местоположение: Враца

Мнение от emoboi95 »

Ето малко снимки от 15дневната ми почивка в Гърция
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
вместо тук да си паркират колите служителите на OSE те ги паркират директно на коловозитеи от колата на влака голями мързели
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
2-бистра който ги неизползват
Изображение
последната снимка и връщане към България



[/img]
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Така ли ми се привидя или наистина Дизерата им са 5 членни :roll:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация