Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

По принцип, за да се реализира възможно най-голяма спирачна сила и влака да спре възможно най-бързо, естествено кнора трябва да остане на 5-то положение (екстрено задържане). От машинисти съм чувал, че имало някакъв трик - удряш на екстрено, връщаш няколко зъба назад и пак на 5-то и така се реализира още по-голяма спирачна сила спрямо удрянето на 5-то и последващото чакане за спиране. :idea:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Ясно, мерси. Аз за това попитах понеже вчера влака не спря напълно. Намали рязко скоростта и после без да спира започна да набира!
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Нищо такова , с даване на 5-то положение просто печелиш ВРЕМЕ а не сила , спирачките от система КНОР използвани у нас имат най-голяма спирачна сила когато налягането в гл.въздухопровод е намалено до 3,5 бара(това се води пълно служебно спиране) , така ,че дали ще СЕ намалява налягането степенно(4-то положение на кран машиниста Д2 ) или изведнъж (5-то положение) спирачната сила е една и съща просто при последното се достига за най-кратко врене , след като налягането в ГВ падне под 3,5 бара вече има само разход на въздух и нищо друго.
Често някой колега като иска да спре по-бързо или става опасна ситуация макар ГВ вече да му е на 3,5 бара удря на 5-то с което прави едно голямо НИЩО.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Nikss написа:По принцип, за да се реализира възможно най-голяма спирачна сила и влака да спре възможно най-бързо, естествено кнора трябва да остане на 5-то положение (екстрено задържане). От машинисти съм чувал, че имало някакъв трик - удряш на екстрено, връщаш няколко зъба назад и пак на 5-то и така се реализира още по-голяма спирачна сила спрямо удрянето на 5-то и последващото чакане за спиране. :idea:
Грешен отговор. Връщането от 5-то на 4-то не допринася с нищо, освен със загуба на ценно време.
disell написа:Нищо такова , с даване на 5-то положение просто печелиш ВРЕМЕ а не сила , спирачките от система КНОР използвани у нас имат най-голяма спирачна сила когато налягането в гл.въздухопровод е намалено до 3,5 бара(това се води пълно служебно спиране) , така ,че дали ще СЕ намалява налягането степенно(3-то положение на кран машиниста Д2 ) или изведнъж (5-то положение) спирачната сила е една и съща просто при последното се достига за най-кратко врене , след като налягането в ГВ падне под 3,5 бара вече има само разход на въздух и нищо друго.
Често някой колега като иска да спре по-бързо или става опасна ситуация макар ГВ вече да му е на 3,5 бара удря на 5-то с което прави едно голямо НИЩО.
Сигунно имаш предвид 4-то положение, 3-то е изолиране на кранмашиниста.
Другото е вярно. Ако искаш по-голяма спирачна сила от 3.5 бара в СЦ, след достигането й правиш ударно лашкане на 1-во като го държиш докато препълниш влака (примерно 7 или 8 бара), след туй веднага на 5-то. Оттам нататък зависи как са регулирани функционните вентили на вагоните и какво превишаване на налягането з СЦ ще допуснат.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Tramway написа:Другото е вярно. Ако искаш по-голяма спирачна сила от 3.5 бара в СЦ, след достигането й правиш ударно лашкане на 1-во като го държиш докато препълниш влака (примерно 7 или 8 бара), след туй веднага на 5-то. Оттам нататък зависи как са регулирани функционните вентили на вагоните и какво превишаване на налягането з СЦ ще допуснат.
Много странно :? Този номер след пълно служебно ли се прави? Независимо от това дали след екстренно или след пълно служебно, ако се направи препълване на 1-во така или иначе за да има ефект трябва да се изчака няколко секунди ако е дълъг влака. При това положение при надвишаване над 3.5 Atm в ГВ, вагоните ще започнат да лашкат. Докато задържат наново при повторното даване на 5-то вероятно ще се удължи спирачния път в опит да се постигне малко повече налягане в СЦ, АКО ФВ на вагоните въобще допуснат превишаване на налягането в СЦ. Демек едва ли някой гламав би си правил експерименти със съмнителен ефект при положение че има препятствие на пътя. :lol: Пък кой знае, гламави машинисти не липсват в БДЖ. Даже са в изобилие. Достатъчно е да четат форума и да експериментират. :lol:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Дидо, ако си на зор и нямаш алтернатива, правиш ВСИЧКО което можеш! При достигане на 3.5 в СЦ, независимо служебно или екстрено, си получил максималната спирачна сила и оттам нататък следва отслабването й от изтощаване поради спадане на налягането в запасните резервоари. Единственият ти изход е да лашнеш с препълване и пак да задържиш, вече с по-голяма сила. Имай предвид, че спирачките не разхлабват колкова бързо като на лека кола, тъй че имаш някакви секунди за пълнене. А и да не успее ударната вълна да стигне до края на влака, поне половината ФВ ще се пренастроят за новото налягане и ще напълнят запасните. Туй даже и в учебниците по спирачки го пише - как да са действа при ситуации, когато екстреното задържане не е достатъчно. А че някои не са го прочели, си е на тяхно дупе.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Знае ли се със сигурност коя машина дерайлира на Орешец. Някой спомена за 45 182. Тя ли е наистина и има ли големи поражения по нея?
Мнения: 150
Регистриран на: Пет Ное 13, 2009 10:29 pm
Местоположение: Montana

Мнение от фена »

Да 45-182 е дерейлиралия локомотив, но ще е по интересно да се разбере как е станало.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Интересно е да се каже има ли изкъртени плуг, ГВР и/или засегнати други елементи от механиката и дали е изоран част от пътя на мястото на инцидента. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 54
Регистриран на: Чет Авг 13, 2009 8:58 pm
Местоположение: Mezdra

Мнение от tsolov69 »

45-182 си дойде до Мездра на самоход Vmax40кm/h. Дори си докара и злополучния хопер.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

44174 скоро излиза от ремонт.
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

4(4) ? 174 ??
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

44174
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Това най - новата 44-00-ка ли е? :roll:
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Оптимисти. :D :lol: Поне дайте снимки. Аз лично не вярвам, освен ако не я пращат в друго депо, смисълът от нея, както и от 44 140 е абсолютно никакъв, ама ходи го разправяй на празни тикви. :evil:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация