

По принцип, за да се реализира възможно най-голяма спирачна сила и влака да спре възможно най-бързо, естествено кнора трябва да остане на 5-то положение (екстрено задържане). От машинисти съм чувал, че имало някакъв трик - удряш на екстрено, връщаш няколко зъба назад и пак на 5-то и така се реализира още по-голяма спирачна сила спрямо удрянето на 5-то и последващото чакане за спиране. 

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Нищо такова , с даване на 5-то положение просто печелиш ВРЕМЕ а не сила , спирачките от система КНОР използвани у нас имат най-голяма спирачна сила когато налягането в гл.въздухопровод е намалено до 3,5 бара(това се води пълно служебно спиране) , така ,че дали ще СЕ намалява налягането степенно(4-то положение на кран машиниста Д2 ) или изведнъж (5-то положение) спирачната сила е една и съща просто при последното се достига за най-кратко врене , след като налягането в ГВ падне под 3,5 бара вече има само разход на въздух и нищо друго.
Често някой колега като иска да спре по-бързо или става опасна ситуация макар ГВ вече да му е на 3,5 бара удря на 5-то с което прави едно голямо НИЩО.
Често някой колега като иска да спре по-бързо или става опасна ситуация макар ГВ вече да му е на 3,5 бара удря на 5-то с което прави едно голямо НИЩО.
Последно промяна от disell на Сря Сеп 15, 2010 4:50 am, променено общо 1 път.

Глобален модератор
Грешен отговор. Връщането от 5-то на 4-то не допринася с нищо, освен със загуба на ценно време.Nikss написа:По принцип, за да се реализира възможно най-голяма спирачна сила и влака да спре възможно най-бързо, естествено кнора трябва да остане на 5-то положение (екстрено задържане). От машинисти съм чувал, че имало някакъв трик - удряш на екстрено, връщаш няколко зъба назад и пак на 5-то и така се реализира още по-голяма спирачна сила спрямо удрянето на 5-то и последващото чакане за спиране.
Сигунно имаш предвид 4-то положение, 3-то е изолиране на кранмашиниста.disell написа:Нищо такова , с даване на 5-то положение просто печелиш ВРЕМЕ а не сила , спирачките от система КНОР използвани у нас имат най-голяма спирачна сила когато налягането в гл.въздухопровод е намалено до 3,5 бара(това се води пълно служебно спиране) , така ,че дали ще СЕ намалява налягането степенно(3-то положение на кран машиниста Д2 ) или изведнъж (5-то положение) спирачната сила е една и съща просто при последното се достига за най-кратко врене , след като налягането в ГВ падне под 3,5 бара вече има само разход на въздух и нищо друго.
Често някой колега като иска да спре по-бързо или става опасна ситуация макар ГВ вече да му е на 3,5 бара удря на 5-то с което прави едно голямо НИЩО.
Другото е вярно. Ако искаш по-голяма спирачна сила от 3.5 бара в СЦ, след достигането й правиш ударно лашкане на 1-во като го държиш докато препълниш влака (примерно 7 или 8 бара), след туй веднага на 5-то. Оттам нататък зависи как са регулирани функционните вентили на вагоните и какво превишаване на налягането з СЦ ще допуснат.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Много странноTramway написа:Другото е вярно. Ако искаш по-голяма спирачна сила от 3.5 бара в СЦ, след достигането й правиш ударно лашкане на 1-во като го държиш докато препълниш влака (примерно 7 или 8 бара), след туй веднага на 5-то. Оттам нататък зависи как са регулирани функционните вентили на вагоните и какво превишаване на налягането з СЦ ще допуснат.




«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Глобален модератор
Дидо, ако си на зор и нямаш алтернатива, правиш ВСИЧКО което можеш! При достигане на 3.5 в СЦ, независимо служебно или екстрено, си получил максималната спирачна сила и оттам нататък следва отслабването й от изтощаване поради спадане на налягането в запасните резервоари. Единственият ти изход е да лашнеш с препълване и пак да задържиш, вече с по-голяма сила. Имай предвид, че спирачките не разхлабват колкова бързо като на лека кола, тъй че имаш някакви секунди за пълнене. А и да не успее ударната вълна да стигне до края на влака, поне половината ФВ ще се пренастроят за новото налягане и ще напълнят запасните. Туй даже и в учебниците по спирачки го пише - как да са действа при ситуации, когато екстреното задържане не е достатъчно. А че някои не са го прочели, си е на тяхно дупе.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.





Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Информация
Модератори