
Напротив Емиле, въпросът е точно принципно БДЖ да си оправи бакиите в края на краищата. Има ЕС, движението в неговите рамки е свободно и дори не е необходимо специално да има "вътрешни" вагони. А "личният интерес" е свързан с това, че точно заради тези жепейски бакии постоянно имам проблеми. Водех лекции по Благоевград, разни презентации по Сандански, сватби, кръщенета и прочие и един път не се случи да стигна навреме и безпроблемно. Или пишман-бързият влак ще стигне по никое време, или автобус ще закъснее или още по-лошо ще даде фира по пътя.
Между другото, въпреки че не става дума за разглеждания регион, Тошко ме подсети за Бургаско - турската фирма Ентуртранс. Това може би е най-кожодерската фирма в България. Всичките им автобуси са турски боклуци в отвратително състояние, вътре е мръсно, мирише на изгорели газове, често срещано явление е водачът да е пил. И возят на космически цени - доскоро София-Бургас с тях беше 28 лева при 22-24 с другите - конкурентни фирми. Но намалиха цената на 20 лева и сега возят най-евтино след като почнаха да дъргасат празни автобуси. Но друга ми беше мисълта, а именно, че най-голямата тесла е Бургас-Русе, Бургас-Шумен, Бургас-Свищов, Бургас-Плевен и Бургас -Ловеч. Там тази фирма е монополист и взема по 18 (осемнадесет)! лева в едната посока за има-няма стотина километра. Сливен-Габрово например има само два автобуса дневно, и двата са на Ентуртранс и билета е 17 лева....Един такъв екземпляр с моя милост вътре замалко да се обърне на път към Габрово в Шипченския проход. А шофьорът лъхаше на ракия от пет метра....Само че въпросната фирма, в която работят почти изцяло турци, е един от основните донори за партийната каса на ДПС....Даже на най-новите им автобуси от двете страни има щамповано огромно изображение на джамия....
Между другото, въпреки че не става дума за разглеждания регион, Тошко ме подсети за Бургаско - турската фирма Ентуртранс. Това може би е най-кожодерската фирма в България. Всичките им автобуси са турски боклуци в отвратително състояние, вътре е мръсно, мирише на изгорели газове, често срещано явление е водачът да е пил. И возят на космически цени - доскоро София-Бургас с тях беше 28 лева при 22-24 с другите - конкурентни фирми. Но намалиха цената на 20 лева и сега возят най-евтино след като почнаха да дъргасат празни автобуси. Но друга ми беше мисълта, а именно, че най-голямата тесла е Бургас-Русе, Бургас-Шумен, Бургас-Свищов, Бургас-Плевен и Бургас -Ловеч. Там тази фирма е монополист и взема по 18 (осемнадесет)! лева в едната посока за има-няма стотина километра. Сливен-Габрово например има само два автобуса дневно, и двата са на Ентуртранс и билета е 17 лева....Един такъв екземпляр с моя милост вътре замалко да се обърне на път към Габрово в Шипченския проход. А шофьорът лъхаше на ракия от пет метра....Само че въпросната фирма, в която работят почти изцяло турци, е един от основните донори за партийната каса на ДПС....Даже на най-новите им автобуси от двете страни има щамповано огромно изображение на джамия....
И аз съм имал работа в Сандански, като трябваше да тръгна от Благоевград. В колко часа имаше влакове? Някъде около 5:30 тръгваше 50131 и около 10:30 5621. Е, не ми вършеха работа. Пътувах нелегално с идеално удобния 361 и бях на гарата в Сандански в 10 часа. За съжаление поради невозенето на пътници вътрешно съобщение, както вече сме писали, община Сандански не подсигурява автобуси за МБВ 36х. Таксита нямаше, добре, че имам приятели и така успях да стигна навреме в града. Така де, да стане ясно, че лично сме засегнати от проблема. Аз, като не мога да пътувам с автобус, а влак има - да не ми дадат да се кача и на него ли?
Да не би за тези влакове да няма държавна субсидия? Или са на печалба с 20-30 пътника, а понякога няма и толкова?

Да не би за тези влакове да няма държавна субсидия? Или са на печалба с 20-30 пътника, а понякога няма и толкова?


Модератор
Специално от Варна за Русе не е лошо да има алтернатива след 9622,който тръгва доста раничко от Варна - 17:35. Мисля,че именно такова мислене от сорта "тази линия е слаба и ненаселена" е безкрайно неправилно.Просто именно отчайващата липса на влакове по девета линия си казва думата и отдавна е станала причина да отблъсне пътниците от влаковете.

Администратор


Администратор

Така. Айде да поизтупаме темата от прахоляка, понеже всеки път като се пътува в това направление си е все същия батак, че и по-лошо. Но този път чашата преля. Та тръгнахме с жена ми към Сандански миналия четвъртък, на 6-ти май. Ако бях сам, директно щях да приложа познатата тактика със зачертване на номера на влака от билета и да се кача където трябва, без да цепя басма на никого, но както и да е - не мога да я подложа на кондукторски дерибейщини. В следствие на незнайно откъде постъпващите прахоляци и изгорели газове в салона на рейса (само информативно, беше един уж чисто нов китайски боклук Кинг Конг, който отделно от това друсаше като каруца по разнебитен коларски път), в един от тунелите на Кресненското дефиле моя милост порядъчно оповръща автобуса и в добавка припадна. "Събудих" се целия залят с вода и с чисто нова блуза, която трябваше директно да се изпере. Преди това успях да кажа на жена ми да потърси внезапната спирачка и да спре автобуса, каквато се оказа въпросната чан-чунска бандура просто няма. На всичкото отгоре после шофьорът се държа отвратително, че съм му бил ос*ал автобуса и съм нарушавал пътуването и спокойствието на 50 човека. И "Като ти става лошо, ходи си хвани влака". В следствие на което изригнах и му казах в очите, че точно неговите шефове и тези на другите фирми наливат комисионни на оялите се дебелосерковци от БДЖ да поддържат неадекватно времепътуване и калпави влакове, за да набутват хората по автобусите и да си пълнят гушите. После няма какво да разправям - дойде линейка от Кресна, хората ми дадоха някакво хапче и продължих пътуването, наблюдавайки позеленялата от яд физиономия на шофьора.
За протокола, в обратната посока беше почти невъзможно да се намери свободно място в автобусите за вчера, а като изпреварихме в района на Струмяни 5624 видях, че влакът беше кажи-речи пълен с въздух.
Та онези хайвани от БДЖ да престанат да си играят с търпението на хората и да си оправят бакиите, защото ако не намерят час по-скоро решение, ще нахълтам с една дебела тояга на Вазов-3 и ще я строша в главата на някой висш ж.п. чиновник - диване.
Освен това се установи, че горноджумайските хулиганско-мутрафонски фирми Скатопара-5 и Струма-11, които най-вероятно представляват "прекалено важните хора" са успели да гушнат освен линията Благоевград-София, също и най-апетитните курсове Благоевград-Сандански-Петрич. Освен, че са най-големите главорези, техните автобусоподобни бараки пък съвсем не стават за нищо.
За протокола, в обратната посока беше почти невъзможно да се намери свободно място в автобусите за вчера, а като изпреварихме в района на Струмяни 5624 видях, че влакът беше кажи-речи пълен с въздух.
Та онези хайвани от БДЖ да престанат да си играят с търпението на хората и да си оправят бакиите, защото ако не намерят час по-скоро решение, ще нахълтам с една дебела тояга на Вазов-3 и ще я строша в главата на някой висш ж.п. чиновник - диване.
Освен това се установи, че горноджумайските хулиганско-мутрафонски фирми Скатопара-5 и Струма-11, които най-вероятно представляват "прекалено важните хора" са успели да гушнат освен линията Благоевград-София, също и най-апетитните курсове Благоевград-Сандански-Петрич. Освен, че са най-големите главорези, техните автобусоподобни бараки пък съвсем не стават за нищо.

Модератор

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Сега се зачетох в темата и се като поразмишлявам, възможно ли е всички КПВ от/до Перник и от/до Дупница да бъдат "сляти" и да се движат всичките до Благоевград например ? Така ще има връзка със София средно на всеки час - час и десет минути, а щом до Перник има начин да ходят ЕМВ Дезиро, то мисля, че същото може да го правят и до Благоевград, даже ще е по-удобно за пътниците и повече хора биха използвали този начин на придвижване. Да останат три влака - сутрин, обед и вечер от/за Петрич директни, през другото време КПВ Петрич - Благоевград (един към 10 сутринта от Бг, връщане в 12 ч от Петрич, после в 16.00 пак от Бг и връщане в 18.30 от Петрич). Единият от трите влака Петрич - София може да бъде експресен (сутрешния например) като спира само на Сандански, Благоевград, Дупница и Перник. Възможно ли е такова нещо?

Модератор

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Да, това е така, но това е само 1 влак на ден, а трамвая да е само до Перник не ми се струва нормално. Ако има хубави вагони или поне Дезиро, доста хора биха предпочели влака.todor plamenov написа:Всичко може само желание трябва да има.А ЕМВ "Дезиро" си ходят по принцип до Благоевград с чифтовете 50111/50110. Повечето бързи влакове по пета линия трябва да приемат статута на действително бързи влакове, защото сега са само проформа такива.

Модератор
Трамваите, пътуващи между София и Перник се радват на добра населеност, заради големия процент перничани работещи и учещи в София и поради факта, че двата града почти са се сляли. За да може да се оформи приличен пътникопоток, който да оправдае няколко ежедневни ПВ за Благоевград се искат гъвкав график (в това число създаване на подходящи връзки в София с влакове от Северна България) и не на последно място намаляване на времепътуването, което обаче си е проблем на инфраструктурата.

Глобален модератор
1. За да се случи туй трябва да има сериозна обосновка, включваща анализ на съществуващия и потенциалния пътникопоток.БДЖ написа:Сега се зачетох в темата и се като поразмишлявам, възможно ли е всички КПВ от/до Перник и от/до Дупница да бъдат "сляти" и да се движат всичките до Благоевград например ? Така ще има връзка със София средно на всеки час - час и десет минути, а щом до Перник има начин да ходят ЕМВ Дезиро, то мисля, че същото може да го правят и до Благоевград, даже ще е по-удобно за пътниците и повече хора биха използвали този начин на придвижване. Да останат три влака - сутрин, обед и вечер от/за Петрич директни, през другото време КПВ Петрич - Благоевград (един към 10 сутринта от Бг, връщане в 12 ч от Петрич, после в 16.00 пак от Бг и връщане в 18.30 от Петрич). Единият от трите влака Петрич - София може да бъде експресен (сутрешния например) като спира само на Сандански, Благоевград, Дупница и Перник. Възможно ли е такова нещо?
2. На въпросните КПВ трябва да са промени категорията в ПВ.
3. Трябва да има наличен свободен подвижен състав, който да покрие влаковете при силно удълженото времепътуване, както и да са направи реорганизация на графика на персонала.
Не вярвам туй да се случи, но ти все пак направи предложение до БДЖ-ПП ЕООД.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

По добре да не се и занимава да им пише. Аз писах 2 писма, като в едното имаше госта добри идеи за връзки около ГО, но нищо. Отговориха ми след един месец, че цяло да има среща в ГО да се рещава с общините! Нито ми отговориха дали са добри идеите или дали ще ги бъде или не. Така че и да пишеш ще е писмо до втора глуха.
Информация
Модератори