Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС
За да не продължавам да осирам темата за ГДВ 2010 искам да прехвърлим размишленията и коментарите си тук !
Според мен Графика за Движение на Влаковете касаещ югозападната част на страната се нуждае от нова направа / на чисто както се казва / !
Похвално е усилието на Рекскос , но то се отнася за вече компрометиран и достатъчно объркан такъв .
Нека се заложат първо МБВ , ще кажете закъсняват , но който закъснява - чака / такива 36х не возещи вътрешно съобщение да се радват на красивата природа на пустинята /! След това Бързите влакове да станат бързи без да чакат за срещи с ПВ , като в участъка София - Радомир спират само на Перник . Като такива има задължително пристигащи в крайните си гари в началото на работния ден около 8ч. Също така обедни, и задължително такива тръгващи след края му около 17ч. Преди и след бързите влакове задължително Пътнически такива за довождащ - развождащ транспорт на пътниците от и за възловите гари ! Пътническите влакове да се застъпват на гара Радомир , защото сега до Перник е бъкано с влаци ,а между Перник и Дупница са недостатъчно , пък към Кулата бързите изпълняват тази функция . С цел икономии БДЖ трябва да осмисли варианта влаковете за Кюстендил да тръгват от Радомир и да не се допуска движение на ДМВ от София / вярно неудобно е да се прекачваш , но и без това пътуващите в участъка го правят единствено заради по-ниската цена . Това отчасти ще отпуши малко движението ./.
Следващите две препоръки се отнасят до НК ЖИ .
Първо да се стегне участъка през " Пустинята " до проектни параметри , защото в светлото бъдеще София - Радомир може би ще се реконструира някога и тогава ще им трябва за частично прехвърляне на трафика .
С цел привличане на клиенти на гарите да бъдат обособени охраняеми паркинги , където срещу представяне на двупосочен билет да имаш право да оставиш автомобила си срещу символична сума / да кажем 10ст/ч./ в диапазона на заминаване и пристигане на използваните влакове удостоверявано с билет.
Сигурно изпускам доста неща , но очаквам да ме допълните!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Това с кюстендилските влакове да са само до и от Радомир ще окаже негативно влияние върху населеността.Голяма част от пътуващите , качаващи се на гарата в Кю отива в столицата и едва ли ще ги накараш да се прикачват , още повече че има доста директни автобуси между двата града.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Ако веднага след пристигането, най-много до 5 минути има връзка не мисля, че ще се отрази.
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

Весо е прав, хората толкова ги мързи да ходят до София. Че ако ги накараш да се и прекачват директно ще се завъртят на пета и в рейса.
То остава и връзката да е повече от 5 мин директно никои няма да се качи. Един познат каза, че никога не е пътувал до Кюстендил за 6 години в София. А и пътуването си е по-бавно от рейса за 85 км .
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Дори и да е 5 минути връзката , пак е трудно да се прикачаш.Не знам в другите страни , но у нас тази практика не намира приложение и всеки би се зарадвал на директни вагони , отколкото на прикачане.Да ви кажа как е в Румъния - там хората също са мързеливи горе долу колкото нас , но CFR е намерила решение за този проблем.В какво се състои то - тръгва влак от Timisoara до столицата Bucuresti (разстоянието може да го видите на картата) с 4 вагона. На гара А (пример) се прикачат още 3 вагона , които идват от друг град , на гара Б още два вагона , на гара В още 3 и така , когато пристигне в столицата , този влак е от порядъка на 12-13 вагона.Представете си само у нас - 2612 тръгва от Варна с 5 вагона , на Шумен прикачат два от Комунари , на Горна 3 , идващи от Ст.Загора и два от Русе , на Левски два от Свищов и един от Троян , на Мездра - три от Видин.И когато този влак дойде в София , съставът ще е 18 вагона.Само че в Румъния тези градове , от които идват директните вагони са много по - големи и населението масово използва влака в своите предвижвания , затова и се учудваме как една 17 вагонна композиция пристига в Букурещ пръскаща се по шевовете.Прикачанията там са изключително рядко.

Това с прикачанията е болен въпрос и в Пловдивско , като поради тази причина мотрисите за Хисар са почти празни.Ако се направи нов график , премахнат се прикачанията на Долна Махала и се пуснат повече диретни влака ПО - Хр , нямащи нищо общо с карловските , то пътниците ще изоставят автобусите.Познавам страшно много хора , които мразят прикачвания от един влак на друг и за повечето пътници , това е свързано с неудобство , притеснение и тормоз.А ако се случат възрастни хора , които се предвижват бавно , майки с малки деца , хора с обемисти багажи или семейства с няколко деца , считайте прикачането напълно за нереално.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

У нас директните вагони също бяха често срещани, но в последните години полека лека изчезват като вид връзка. Едно време е имало директни вагони Видин - Варна и Монтана(тогава Михайловград) - Варна. Лятото е имало и спален от Монтана до морската ни столица.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Изчезват защото:
1. населението в страната прогресивно намалява;
2. намалява броят на хората , които ползват влак;
3. важна роля играят още два показателя - финансови възможности и възраст. Както знаем , влакът като основно превозно средство се ползва от т. нар. "средна класа" хора.Богатите имат коли и пътуват с тях , бедните нямат пари и не пътуват.Друг показател е възрастта - пенсионерите , студентите , учениците и близките на работещи в системата на железницата ползват влака по - често в своите предвижвания , понеже разполагат със съответните карти , легитимации и превозни документи , даващи им право да пътуват с намаление или безплатно.Но по - голяма част от населението ни (все още) - това са хората , които попадат в едни осреднени граници - за тях билетът не може да се каже , че е прекалено скъп , но срещу тази цена те виждат каква услуга получават - неотоплени , мръсни , стари , мирищещи и неподдържани вагони.Като се прибавят несигурността в наше време (катастрофи и зачестилите пожари) и ниското ниво на обслужване , тези хора използват влак колкото се може по - рядко и само при неотложни случаи.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Имах предвид следното- влакът от Кюстендил пристига на 3-ти коловоз, а влакът за София е на 2-ри. Мама му стара значи ако не успеят пътниците да преминат половин метър за 5-6 минути :!:

Влаковете от/за София- Кюстендил допълнително натоварват 5-та линия.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Имах предвид следното- влакът от Кюстендил пристига на 3-ти коловоз, а влакът за София е на 2-ри. Мама му стара значи ако не успеят пътниците да преминат половин метър за 5-6 минути :!:
Според мен има резон да не се прави простотията с прекачването - ще избягат и малкото пътуващи. По - скоро кюстендилските влакове да изместят в разписанието си някои от "трамваите". Няма смисъл от 40 чифта влакове София - Перник - София на ден.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Нека да има "трамвай" София-Перник-Кюстендил. Вместо да пътуват почти празни влакове до Перник и Кюстендил, да се върже тогава по някакъв начин (те умните графисти знаят как, ама май се убеждавам, че не знаят) "трамваите" да се явяват БВ/ПВ до Кюстендил.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Който бърза да стигне между София и Кюстендил взема автобуса или ползва собствен превоз , с влака просто технологично за момента е невъзможно да се осъществи конкурентно времепътуване . За това БДЖ трябва да атакува ценово , като единствено възможния начин за сваляне на разходите е придвижването с ДМВ да бъде на най-кратко разстояние ! Който гони икономическа изгода едно прекачване с минимално изчакване няма да го откаже ! За това ми беше и мисълта за удължаване на Пернишките трамваи до Радомир , като на всеки такъв има продължение и за Кюстендил ! А БВ от София да има само в посока Кулата ! Радикално , но данеби да има директни вагони за Свищов например , като там населеността на влаковете е завидна !
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Значи специално за Кюстендил проблемът е най-вече в ниската скорост Радомир-Кюстендил. На кой му е приятно да се лангърка 50 километра час и половина? Дезиро-то нали е лек тонаж и едва ли е нужно да върви като костенурка с 40 километра - трябва да станат поне 60-70. А като добавим и спиранията на всяка керемидка София-Радомир. За прекачванията съм склонен да се съглася, въпреки че не са нещо ненормално в напредналите ж.п. администрации. Тука хората ще зареват до небето, ако ги накараш да изминат пеша 5 метра най вече заради многото багажи.

Единственото, което за сега спасява задника на БДЖ е, че автобусите за Кюстендил, които са на всеки половин час, тръгват все още от автогара Овча Купел, а не от новата автогара. Когато това стане край с БДЖ в това направление, ако не се справят с кандилкането. Още повече, че цената на билета за автобуса е горе долу колкото този за влака.
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Сега гледам разписанието в интернет и какво откривам. Сутрин в 08.00 заминава 5622, е, защо толкова скоро след него - в 08:15 заминава 50272, интервала е 15 минути само. Разбирам, че има хора, които искат да си стигнат и до селата, но много е на често. Аз лично съм на мнение че по пета трябва следното да стане: БВ - ПВ - БВ - ПВ - БВ - ПВ и всичко това през час и половина, максимум 2. Сега от 08:15 до 14:30 няма никакъв влак посока София. Е, може ли толкова време без никакъв влак ? Частната автогара е в съседство с гарата, автобус има на всеки час и 10 минути, а празен автобус не можеш да видиш. Не знам как ви звучи идеята да УБВ по пета, но на мен ми звучи добре. Това да бъде такъв влак, който да кажем, тръгва в 10.00 от София и спира на Перник, Дупница, Благоевград, Сандански, Петрич, Кулата, без да чака по селата. Пернишките трамваи също не е лошо да се разредят малко, като например сутрин от 06:00 до 09:00 на всеки час, после от 12:00 до 15:00 и от 17:00 до 20:00, накрая и един късен в 22.00. И още нещо - не знам кой, как и защо е кръстил сп. Струмско на Благоевград - сп., влака си спира в Струмско, който не знае е доста объркващо...Това са общо-взето моите идеи, но, ако се прави нов ГДВ трябва да се помисли наистина в кои часове има голям пътникопоток и да се пускат повече влакове тогава :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ГДВ по 5-та е сбъркан отвсякъде. В действителност от Кулата към София има много големи времеви интервали без никакъв влак, докато от Перник към София на 30 мин. се движат пътнически влакове.

Според мен е редно да има от Кулата към София следните влакове:

:arrow: БВ на 05:40

:arrow: ПВ на 07:00

:arrow: МБВ 360 на 09:00*

:arrow: БВ на 12:00

:arrow: БВ на 14:30

:arrow: БВ на 17:30

:arrow: МБВ 362 на 20:00*

*Влаковете да возят пътници във вътрешно съобщение. От София за Кулата трябва да има аналогичен брой влакове. Часовете съм ги дал като примерни, но може да се изготви и точен проект, синхронизиран с движението на останалите влакове по 5-та линия.

В този случай обаче щат - нещат трябва да отпаднат половината "трамваи" Сф - Пр - Сф, едно, че натоварват излишно движението по 5-та, едно, че при наличните влакове може да се синхронизира така движението, че на около час от Перник да има влак към София в ненатоварения часови интервал.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нека след международния в 20:00 да си остане пътническия за Дупница , поне в 20:11.Защото след 17:30 няма никакъв влак за селищата на север.
Публикувай отговор

Обратно към “График за движение на влаковете | Trains schedule”

Информация