Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lordvee написа:Привет,

Добре, да приемем, че категорията е по директива на ЕС, но пак превозвача има право да си кръсти своите влакове както най му е кеф. Виж примерно немските категории -InterRegio, CityNightLine, etc.- или инталианските -IC+, Freccia Rossa, etc.- защото според мен това е просто търговско име на вид влак.
Станахме банални от повтаряне на едно и също. Вземи да намериш и да прочетеш някои нормативи по въпроса за категориите.

InterRegio (IR) и InterCity (IC) са категории.
CityNightLine е международно търговско сдружение, експлоатиращо нощни влакове. А категорията им е R. Такива са и Eurostar, осъществяващо пътнически превози под Ламанша между Франция и Англия с влакове категория ICE; TGV, извършващо превози със съответните влакове във Франция (с търговската си марка Thalys вози до Белгия и Холандия) и др.
Имена като Freccia Rossa, били те регистрирани като търговски марки или не, са просто имена на влакове и нямат нищо общо с категориите.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

Tramway написа: Станахме банални от повтаряне на едно и също. Вземи да намериш и да прочетеш някои нормативи по въпроса за категориите.
здравей,
моля те, дай линк ако имаш
Tramway написа: InterRegio (IR) и InterCity (IC) са категории.
CityNightLine е международно търговско сдружение,
Фалирало търговско дружество. Вече няма такова. Но влаковете в Германия се водят пак СНЛ, или поне по разписанията се водят така.
Tramway написа: Имена като Freccia Rossa, били те регистрирани като търговски марки или не, са просто имена на влакове и нямат нищо общо с категориите.
Ок, може би тук е мястото да ми поясните, Трамуей или друг, какво е понятието "категория влак". От сайта на ДБ чета:

Basel SBB
Mo, 13.09.10 dep 18:04 9:52 0 CNL
Hamburg Hbf Tu, 14.09.10 arr 03:56
Basel SBB
Mo, 13.09.10 dep 18:12 7:22 0 ICE
Hamburg Hbf Tu, 14.09.10 arr 01:34
Basel SBB
Mo, 13.09.10 dep 20:12 10:39 1 ICE, IC

Това категории ли са? Мерси предварително за пояснението :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

IC = Inter City.Това са някогашните експреси , движили се в границите на съответните държави.Сега са със статут на обикновени бързи влакове.Означението IC се е запазило , за да се отличават от другите категории бързи влакове като например IR (Inter Regio).
ICE = Inter City Express. Единствените влакове с категория "експрес" са ICE в Германия , TGV във Франция и мисля , че имаше и още един , ако не се лъжа Thalys-а.Тези влакове по категоризацията на UIC отговарят на всички изисквания (комфорт , скорост на движение и др.) , за да са експресни.
EC = Euro City.Това са някогашните международни екпресни влакове , сега само международни.Разликата им с IC е , че първите се движат в рамките на съответните страни , а тези пресичат държавни граници , а за страните от Еврозоната , където няма граници , просто свързват една или повече държави.Разновидност на тези влакове са EN = Euro Night , който се движат през нощта.

Кокретно за нашата страна - след като не покриват изискванията по UIC , бившите ни експресни влакове станаха УБВ-та , но Бълагрия е членка на организацията , а там такава категория няма , следователно името трябваше да се смени.И сега тези влакове са RБВ-та - бързи влакове (приравнени на бързите) със задължителна резервация за запазено място.И тук един парадокс - след като са приравнени на бързите , цените на билетите за тях следва са за бръз влак , като по - високата стойност се определя единствено и само от запазените места.И веднага пример - билет София - Пловдив втора класа редовна тарифа с бръз влак е 8.10 лв , а с RБВ следва да е 8.60 лв (т.е. в сметката влиза само запазеното място).Да , но нали БДЖ иска да скубе максимално и затова у нас всичко е наопаки.

И последно , за неразбралите - със статут на експреси в Европа са само ICE.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

VESO написа:IC = Inter City.Това са някогашните експреси
[...]
И последно , за неразбралите - със статут на експреси в Европа са само ICE.
Весо здравей,
Значи ако разбирам правилно ИЦЕ-то примерно се движи с категирия експрес съгласно УИК, т.е. ИЦЕ няма нищо общо с експрес, така както СНЛ няма общо с, примерно, бърз влак. Да кажем, нещо като звездите на хотелите и техните търговски наименования?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Веско, наистина по-високите цени на РБВ спрямо стандартните БВ не е нормално да са такива, каквито са, вместо приравнени, но уж по-високият комфорт /вагоните серия 63, уж с климатик/, заради тях е цялата дандания с цените. Виж, ако РБВ бяха с купейни вагони както някога и както са сега БВ, единствено с 0,50 лв щеше да се оскъпява 1 билет. За това става на въпрос.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lordvee написа: ....
Весо здравей,
Значи ако разбирам правилно ИЦЕ-то примерно се движи с категирия експрес съгласно УИК, т.е. ИЦЕ няма нищо общо с експрес, така както СНЛ няма общо с, примерно, бърз влак. Да кажем, нещо като звездите на хотелите и техните търговски наименования?
Точно.Затова 3-те екпреса в Европа ги изброих вече.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

VESO написа: Точно.Затова 3-те екпреса в Европа ги изброих вече.
Търсих но не успях да намеря нормативен акт на ЕС относно категориите. Някой може ли да ми посочи линк? Единствено намерих цитирани 120 км/ч в този документ, но естествено няма общо с категориите влак:

http://www.mtitc.government.bg/upload/docs/NarKateg.doc

В интерес на истината доста ми е странно това понятие УИК-категория, особенно за вътрешно съобщение; още повече с оглед на това, че и в БДЖ има категории които едва ли са взети предвид от УИК (доскорошният УБВ и КПВ).

По логиката на ИЦЕ-то, не виждам пречки "слънчев бряг" да е ИнтерСити или Междуградски или Експрес, да се плаща по скъпа тарифа и да пътува с УИК-категория каквато и да е ;) (а да не говорим че в УИК членуват и железници от страни които имат толкова различна система от европеиските - Индия, Япония, Южна Африка, Мароко...)
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lordvee написа:Весо здравей,
Значи ако разбирам правилно ИЦЕ-то примерно се движи с категирия експрес съгласно УИК, т.е. ИЦЕ няма нищо общо с експрес, така както СНЛ няма общо с, примерно, бърз влак. Да кажем, нещо като звездите на хотелите и техните търговски наименования?
Явно пак не си разбрал. ICE, IC, IR, R, S, P, ST, SP и др. са КАТЕГОРИИ влакове.
ICE съответства на нашата категория "експресен влак". IC, IR, R, S макар и с големи разлики помежду си, попадат в нашата категория "бърз влак". P, ST, SP горе-долу съответстват на нашата "пътнишки влак".

Туй е възможно най-простото обяснение. По-просто не мога да измисля.
А линкът за съответните документи се намира в библиотеките на НКЖИ - бул. Кн. М. Луиза 110 и БДЖ - ул. Ив. Вазов 3, София. Ако не ти са разкарва, можеш да си ги купиш от UIC. За всякаква документация са плаща.

ПП. У нас такава категория RБВ (бърз влак със задължителна резервация) няма. Туй са бързи влакове и цената на превозните документи е еднаква като на останалите такива. Единствената разлика е, че при тез купуването на плацкарта (0.50лв) е задължително, докато за другите бързи влакове и за пътнишките е по желание.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lordvee написа:....

По логиката на ИЦЕ-то, не виждам пречки "слънчев бряг" да е ИнтерСити или Междуградски или Експрес, да се плаща по скъпа тарифа и да пътува с УИК-категория каквато и да е ;)

Нали точно това обясних по - горе защо "Сл.бряг" не може - защото не отговаря нито на изискването за средна скорост , нито на предлагания комфорт.Нито един влак у нас няма тези неща , затова и не може да има категория експресен.А колкото до по - скъпата тарифа , то и сега тези влакове са такива - с по - скъпи цени на билетите.Плащаш повече , а в замяна не получаваш нищо - нито по - бързо ходене до морето , нито удобни и комфортни вагони.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Весо, не са по-скъпи, нали туй обясних. Цените са като за всички останали бързи влакове. Само че БДЖ са намерили вратичка да извиват ръцете на драгите пътници с по 50 стотинки като зорлан ги карат да купуват плацкарти. По нормалната търговска логика такова нещо може да са приложи когато търсенето превишава предлагането. Само че аз не знам мераклиите за тез влакове да са повече от местата.

За ICE, дето са експреси на експресите, резервацията НЕ Е задължителна. Един единствен път съм са лъгал да си купя плацкарта за ICE, срещу което на дисплейчето над твойта седалка ти стои изписано името и гарата, до която ти е резервацията. Всичките останали пъти съм си се качвал без място и винаги съм намирал свободно.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В БДЖ са по-скъпи отделно от 50-те стотинки.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

Tramway написа: Туй е възможно най-простото обяснение. По-просто не мога да измисля.
Здравей,

Да ти кажа, това обяснение само ти си го разбираш :) но няма значение, благодаря все пак за опита.
Tramway написа: А линкът за съответните документи се намира в библиотеките на НКЖИ - бул. Кн. М. Луиза 110 и БДЖ - ул. Ив. Вазов 3, София. Ако не ти са разкарва, можеш да си ги купиш от UIC. За всякаква документация са плаща.
Това пък въобще не го разбирам. Какво ли може да прави НКЖИ с категориите влак като най малко инфраструктурата влияе върху същите? Скоростта не зависи само от състоянието на отсечката, да не говорим за други екстри като климатик и т.н.

А и да ти кажа много е спорно дали УИК е законодателен орган и дали неговите актове имат нормативна сила особенно за вътрешно съобщение.

ПП. У нас такава категория RБВ (бърз влак със задължителна резервация) няма. Туй са бързи влакове и цената на превозните документи е еднаква като на останалите такива. Единствената разлика е, че при тез купуването на плацкарта (0.50лв) е задължително, докато за другите бързи влакове и за пътнишките е по желание.[/quote]
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:В БДЖ са по-скъпи отделно от 50-те стотинки.
Вярно, грешката е моя. Сега погледнах цените - например билетът Сф-Ва за БВ, 2кл., редовна тарифа, е 21.90 лв. А същият билет за RБВ е 24.70, което е с 13% по-скъпо. Тук не включвам 50-тях ст. Ако ги включа в двата билета, разликата става 11%.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lordvee написа:Да ти кажа, това обяснение само ти си го разбираш :) но няма значение, благодаря все пак за опита.
Правя последен опит. У нас категориите влакове са:
ЕВ - експресен влак
БВ - бърз влак
ПВ - пътнишки влак
КПВ - крайградски пътнишки влак
МБВ - международен бърз влак
МТД - международен товарен влак
ДТВ - директен товарен влак
ЛТВ - локален товарен влак
ТСВ - трудово-служебен влак
МВ - маневрен влак

Множеството други категории в чужбина в нашите наредби ги няма и затуй написах към кои наши категории са доближават.
Tramway написа: А линкът за съответните документи се намира в библиотеките на НКЖИ - бул. Кн. М. Луиза 110 и БДЖ - ул. Ив. Вазов 3, София. Ако не ти са разкарва, можеш да си ги купиш от UIC. За всякаква документация са плаща.
lordvee написа:Това пък въобще не го разбирам. Какво ли може да прави НКЖИ с категориите влак като най малко инфраструктурата влияе върху същите?
Може, но няма да го разбереш. Посочих ти къде можеш да намериш документите, които те интересуват. Освен там също и в ИАЖА, както и при всички останали жп превозвачи.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Сеп 02, 2010 4:14 pm
Местоположение: София

Мнение от lordvee »

Tramway написа: Може, но няма да го разбереш.
Приятел,

Ако ми позволиш един съвет от общ житейски характер, никога не подценявай събеседника си.

За старателните обяснения ти благодаря.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация