Номериране на ЖП линиите

Линиите отбелязани в червено са изцяло електрифицирани. Тези които са в синьо са частично електрифицирани и в черно са тези които са изцяло
неелектрифицирани.
Главни:
№ 1 - Калотина запад-Свиленград; **
№ 2 - София-Горна Оряховица-Варна;
№ 3 - Илиянци-Карлово-Карнобат-Синдел-разпределителна-Варна фериботна;
№ 4 - Русе север-Стара Загора-Подкова; ***
№ 5 - София-Владая-Кулата;
№ 6 - Волуяк-Перник-Гюешево; ****
№ 7 - Мездра-Видин;
№ 8 - Пловдив-Филипово-Бургас;
№ 9 - Русе запад-Каспичан;
Отклонителни:
№ 11 - Калотина-Станянци;
№ 12 - Алдомировци-Бели брег;
№ 13 - София-Банкя;
№ 14 - Подуяне разпределителна-Биримирци-Волуяк;
№ 15 - Вакарел-Чукурово;
№ 16 - Септември-Добринище; (760 mm)
№ 17 - Пазарджик-Варвара; (закрита и демонтирана, 760 mm)
№ 18 - Стамболийски-Пещера;
№ 19 - Крумово-Асеновград;
№ 21 - Червен бряг-Оряхово; (закрита и демонтирана, 760 mm)
№ 22 - Червен бряг-Златна Панега;
№ 23 - Ясен-Черквица;
№ 24 - Левски-Свищов; *
№ 25 - Левски-Троян; *
№ 26 - Хан Крум-Преслав; (закрита)
№ 27 - Шумен-Комунари;
№ 28 - Каспичан-Нови пазар (закрита)
№ 29 - Разделна-Кардам;
№ 31 - Световрачене-Курило;
№ 32 - Kремиковци-Обединена-Яна-Мусачево;
№ 33 - Столник-Казичене;
№ 34 - Юнак-Старо Оряхово;
№ 35 - Варна фериботна-Разделна;
№ 41 - Горна Оряховица-Елена; (закрита)
№ 42 - Царева ливада-Габрово;
№ 51 - Дупница-Бобов дол;
№ 52 - Генерал Тодоров-Петрич;
№ 61 - Разменна-Батановци;
№ 71 - Бойчиновци-Берковица;
№ 72 - Брусарци-Лом;
№ 73 - Видин-Кошава; (закрита)
№ 81 - Филипово-Панагюрище;
№ 82 - Филипово-Карлово;
№ 82.1 - Долна махала-Хисаря;
№ 83 - Нова Загора-Симеоновград;
№ 84 - Ямбол-Елхово;
№ 85 - Скутаре-Тракия-Пловдив разпределителна;
№ 86 - Владимир Павлов-Поморие; (закрита от Сарафово до Поморие)
№ 91 - Самуил-Силистра
Източник:
http://bgrail.info/
За тези които не знаят как се номерират отклонителните (второстепенните) жп линии!
Номерът на всяка второстепенна отсечка се състои от 2 цифри. Първата е номерът на главната линия, от която се отклонява. Втората цифра е поредният номер на отклонението от главната жп линия. Като за пример ще вземем 1-ва линия Калотина запад - Свиленград. Простира се от запад на изток, следователно номерирането на всяко последователно отклонение става от запад на изток. Ето например 11-та линия Калотина-Станянци - най-западното отклонение от 1 линия. Следващото отклонение (в посока изток) е Алдомировци-Бели брег, следователно линията е 12-та. И тъй нататък, докато се стигне до последното (най-източното отклонение) - 19-та линия Пловдив-Асеновград. Аналогичен е случаят и с другите линии. Примерно 51 линия Дупница-Бобов дол е първото отклонение, а следващото е от Генерал Тодоров до Петрич (52-ра линия). Тук последователното номериране на второстепенните участъци (отклоненията) е от север-юг, тъй като от север-юг се простира главната 5-та жп линия.
* От 10.12.2006 е прието да се смятат 24-та и 25-та линия за една обща (24-та) с маршрут Свищов-Троян. В такъв случай всяко железопътно отклонение, което се намира на изток от гара Левски, носи номер, който е с 1 по-малък спрямо този, който беше преди. Например 29-та линия Повеляново-Кардам вече се води 28-ма линия. Според мен сливането на 24-та и 25-та линия в една не много правилно решение, понеже така излиза че тази линия е някаква си, която просто пресича главната (2-ра).
** 1-ва линия е електрифицирана само между Калотина-запад и Крумово.
*** 4-та линия е електрифицирана само между Русе и Димитровград.
**** 6-та линия е електрифицирана само между Волуяк и Радомир.
Последно промяна от rexkos на Пет Сеп 28, 2007 4:17 pm, променено общо 2 пъти.