



http://bgrail.info/site/index.php?page=27
Най-просто.
Най-просто.

сайта найстина много помагаNikss написа:Сайтът ти обаче е безценен. Вчера ми се наложи да си припомня входните и изходните сигнали и по двете сигнализации (че ме попрепитаха и се оказах неподготвен), та се наложи да отварям наредба 58 и изгубих доста време, но пък бързо ги научих.

Saruman написа:Ще по моля някой най-просто и разбераемо да даде определения за Разделен Пост и Гара. Какви са приликите и разликите. Мерси предварително.
http://bgrail.info/site/index.php?page=27
Попаднах на един доста интересен сайт с тематика ЖП строителство: http://gleisbau-welt.de/ и обхваща доста информация. Прегледайте го 

"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."


http://gleisbau-welt.de/site/werkzeug/t ... mittel.htm
тези колички за транспорт са нищо. При нас във Велинград използват мотор ИЖ с три скорости монтиран в/у дрезинка
тези колички за транспорт са нищо. При нас във Велинград използват мотор ИЖ с три скорости монтиран в/у дрезинка


За регистриране свободност или заетост на определен участък от железния път.
Релсовата токова верига може да контролира участък от пътя с дължина до 2000 м (тази дължина варира при различните администрации) и има три режима на работа:
- нормален режим - при липса на возило в участъка и изправна релсова верига (свободен път);
- шунтов режим - при наличие на возило в участъка, което дава накъсо двете релси (зает път);
- контролен режим - при прекъсване на веригата, независимо дали участъка е зает или свободен. Прекъсване може да се получи при отпадане на захранването, прекъсване на кабел, счупване на релса и др.
Шунтовия и контролния режим дават един и същ резултат - "зает участък" и ако е сигурно, че участъкът е свободен от возило, значи релсовата верига е повредена.
Съществуват и т. нар. КЕРВ - къса електронна релсова верига. Тя регистрира наличието на возило в къс участък от пътя, като може да се използва дори при безнаставов път. Нейна особеност е, че при повреда може да не реагира на возилото, затова намира приложение само за задействане на автоматични прелези, защото там незадействането на прелеза при повреда не е фатално.
Релсовата токова верига може да контролира участък от пътя с дължина до 2000 м (тази дължина варира при различните администрации) и има три режима на работа:
- нормален режим - при липса на возило в участъка и изправна релсова верига (свободен път);
- шунтов режим - при наличие на возило в участъка, което дава накъсо двете релси (зает път);
- контролен режим - при прекъсване на веригата, независимо дали участъка е зает или свободен. Прекъсване може да се получи при отпадане на захранването, прекъсване на кабел, счупване на релса и др.
Шунтовия и контролния режим дават един и същ резултат - "зает участък" и ако е сигурно, че участъкът е свободен от возило, значи релсовата верига е повредена.
Съществуват и т. нар. КЕРВ - къса електронна релсова верига. Тя регистрира наличието на возило в къс участък от пътя, като може да се използва дори при безнаставов път. Нейна особеност е, че при повреда може да не реагира на возилото, затова намира приложение само за задействане на автоматични прелези, защото там незадействането на прелеза при повреда не е фатално.

Техник
Информация
Модератори