Не бързайте! Нека "Павчо" докаже, че ще бъде послушен, после ще го разходим, а накрая ще се вдигне и пиршество по случай неговото възстановяване за отбрани гости!VESO написа:Е , то навикването на помощника е било за добро , не се и съмнявам.Нали целта е постигната - локомотивът е поставен отново на "крака".
Казвайте кога ще се отваря шампанско за първата проба.

Администратор
ДД направо пее. След като получи преглед от квалифициран дизелист, двигателят получи доста добра оценка за състоянието си. Добре регулиран е, но трябва да се разработи, защото все пак последното му палене е било 2004 г.lok45111 написа:Днес най-сетне "Павчо" оживя! Дизела работи изключително добре, имаше разни тръбични проблеми по ГНА, които ще се отстранят със средства на Сдружението. Имаше и навикан помощник-машинист, тъй като доста се притесних, но все пак, той ми бе дясната ръка и щше бъде такъв и за пробата идните дниstankos написа:Браво Марио , хубава работа сте свършили !
Много съжалявам , че нямам възможност да се присъединя към бригадата !![]()
От него чакайте повече инфо, радостен момент бе и за двама ни - за мен "Павел" е като дете, което отгледах, а за него, първия му реален досег с дизелова тяга!
След отстраняване на теча при 4-та впръскателна дюза, можем да кажем, че ремонтът по ДД е приключен, и същият е годен за работа.
Оказа се, че директните спирачки не стават за нищо, защото са шибани, ъъъ така де шибърни

Запалването на машината беше също много интересно и забавно, защото има едно нещо, което може да даде яд при тоците и то е познайте... статичен

"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Администратор

Администратор

Администратор
UPDATE 23 Jul 2010
В Петък 23.07.2010 г окончателно се оправи проблема с теч на нафта, който се оказа в калпаво възстановявана след скъсване тръба за излишната нафта. Същата бе заменена с нова. С нова се замени и тръбичката към 4-та впръскателна дюза от ГНП. Направиха се стационарни проби на ДД, държи добро маслено налягане, няма течове на гориво или масло. Гарнитурите на изпускателната генерация са за смяна и идната седмица и тях ще оправим.
Появиха се малко проблеми по въздушната част - вентила за празен ход на компресора избива и не затваря при пад на налягането в ГВР под 6,5 bar, влаковия кранмашинист също ще иска търкане, защото фучи, а освен това на 3-то има голям пад на налягането в ГВ. Останалата част е добре.
Трябва да се търсят акумулаторни батерии за машината, защото нейните са тотално грохнали и в момента за да правим пробите я държим на деповско захранване от статичен преобразувател 24V.
В Петък 23.07.2010 г окончателно се оправи проблема с теч на нафта, който се оказа в калпаво възстановявана след скъсване тръба за излишната нафта. Същата бе заменена с нова. С нова се замени и тръбичката към 4-та впръскателна дюза от ГНП. Направиха се стационарни проби на ДД, държи добро маслено налягане, няма течове на гориво или масло. Гарнитурите на изпускателната генерация са за смяна и идната седмица и тях ще оправим.
Появиха се малко проблеми по въздушната част - вентила за празен ход на компресора избива и не затваря при пад на налягането в ГВР под 6,5 bar, влаковия кранмашинист също ще иска търкане, защото фучи, а освен това на 3-то има голям пад на налягането в ГВ. Останалата част е добре.
Трябва да се търсят акумулаторни батерии за машината, защото нейните са тотално грохнали и в момента за да правим пробите я държим на деповско захранване от статичен преобразувател 24V.

Администратор
UPDATE 27 Jul 2010
Днес се проведе първата(неофициална) проба на локомотива, включваща проверка на функционалността на основните възли и агрегати и изолирани придвижвания за проверка на функционирането на включвател-редуктора и ходообръщача. Пробите се проведоха при "закрити" врати. След приключването им, старши-машиниста на машината попълни описа за ремонт и записа още няколко точки допълнителен ремонт, които ще се работят утре. Ако не възникне още нещо, утре следобед ще карам "ПАВЕЛ" за измиване, след което продължавам с работата в кабината, която е далеч по-чиста от дотук мърлявите операции. Амбицията е в най - кратък срок, машината да бъде изписана и представена.
Не съм забравил и снимките от днес
Въпреки, че редостта, която ме обзе, направо ми бе помрачила акъла
Малкият и Голямата

"ПАВЧО" пред депото

Малък пушльо на стрелката

Днес се проведе първата(неофициална) проба на локомотива, включваща проверка на функционалността на основните възли и агрегати и изолирани придвижвания за проверка на функционирането на включвател-редуктора и ходообръщача. Пробите се проведоха при "закрити" врати. След приключването им, старши-машиниста на машината попълни описа за ремонт и записа още няколко точки допълнителен ремонт, които ще се работят утре. Ако не възникне още нещо, утре следобед ще карам "ПАВЕЛ" за измиване, след което продължавам с работата в кабината, която е далеч по-чиста от дотук мърлявите операции. Амбицията е в най - кратък срок, машината да бъде изписана и представена.
Не съм забравил и снимките от днес


Малкият и Голямата

"ПАВЧО" пред депото

Малък пушльо на стрелката



Администратор
UPDATE 28 Jul 2010
Днес се приключи окончателно с работата по дизелдвигателя, качи се смукателната тръба и се смениха гарнитурите на изпускателната генерация. Извърши се почистване на масло и нафта, които бяха натекли по ДД и се доляха 2 литра М10Д в компресора.
В 14:30 бях готов да изляза на втората проба на локомотива и очаквах сигнал. Тъй като имаше маневри на коловозите, които трябваше да заема, излязох към 15:20 и извърших придвижвания в двете посоки, като непрекъснато следях състоянието на основните агрегати и възли. Дизеловия двигател работеше добре, поддържаше нормална работна температура, включвател-редуктора също работеше правилно без особени шумове. Направих няколко спирания за оглед на движението, където също всичко беше наред. По време на пробата установих, че лагерния капак страна ремъчна шайба на компресора има теч на масло, който ще се отстранява в последствие. Двигателя също има малки течове, което е нормално и същите бързо ще бъдат отстранени, тъй като са от места, лесни за ревизия. От акумулаторната батерия окончателно установих, че не става нищо и ще трябва да се търсят два нови акумулатора, освен това и двете крушки на надбуферните фарове задна страна не светят, тоест за смяна са и те. В депо влязох към 16:30, направих оглед на локомотива и позачистих натеклото масло, след което подмазах движението и приключих и днешната проба.
Ще се проведат още поне две проби, преди локомотива да бъде обявен за готов напълно. Все пак техника е и изисква сериозни наблюдения и проверки, особено на отговорните възли. Да се надяваме на следващите проби да бъда вече в комплект с помощника си, който поради това, че отмаря на родното Черноморие не успя да се наслади на тези две пробички.
Естествено не съм забравил феновете и за тях има малко снимки, както и едно видео, което не блести с майсторлък, но все пак бях зает с по-важни дела, освен снимането. Приятно ви гледане
Ето го pavkata_sofiaboy74

Почивка на слънце

Пред пазача

Детайли от пулта, забелязахте ли нещо

Естествено пак кабината

И видеото
http://www.youtube.com/watch?v=-gpDHLzHWQA
Днес се приключи окончателно с работата по дизелдвигателя, качи се смукателната тръба и се смениха гарнитурите на изпускателната генерация. Извърши се почистване на масло и нафта, които бяха натекли по ДД и се доляха 2 литра М10Д в компресора.
В 14:30 бях готов да изляза на втората проба на локомотива и очаквах сигнал. Тъй като имаше маневри на коловозите, които трябваше да заема, излязох към 15:20 и извърших придвижвания в двете посоки, като непрекъснато следях състоянието на основните агрегати и възли. Дизеловия двигател работеше добре, поддържаше нормална работна температура, включвател-редуктора също работеше правилно без особени шумове. Направих няколко спирания за оглед на движението, където също всичко беше наред. По време на пробата установих, че лагерния капак страна ремъчна шайба на компресора има теч на масло, който ще се отстранява в последствие. Двигателя също има малки течове, което е нормално и същите бързо ще бъдат отстранени, тъй като са от места, лесни за ревизия. От акумулаторната батерия окончателно установих, че не става нищо и ще трябва да се търсят два нови акумулатора, освен това и двете крушки на надбуферните фарове задна страна не светят, тоест за смяна са и те. В депо влязох към 16:30, направих оглед на локомотива и позачистих натеклото масло, след което подмазах движението и приключих и днешната проба.
Ще се проведат още поне две проби, преди локомотива да бъде обявен за готов напълно. Все пак техника е и изисква сериозни наблюдения и проверки, особено на отговорните възли. Да се надяваме на следващите проби да бъда вече в комплект с помощника си, който поради това, че отмаря на родното Черноморие не успя да се наслади на тези две пробички.
Естествено не съм забравил феновете и за тях има малко снимки, както и едно видео, което не блести с майсторлък, но все пак бях зает с по-важни дела, освен снимането. Приятно ви гледане

Ето го pavkata_sofiaboy74


Почивка на слънце

Пред пазача

Детайли от пулта, забелязахте ли нещо


Естествено пак кабината

И видеото
http://www.youtube.com/watch?v=-gpDHLzHWQA
Пу, пу!
Забелязваме нещо минало държавна проверка на пулта.
Радостен съм, че болешките на малък ПАВЕЛ са отстранени и вече дори трябва да мислим за миячката и да го излъскаме за представянето. Котка път няма да ни мине, щото е на уруки, ако аз мина път на котката, та избягват.
Помошникът ще се наслаждава на другите проби с парцал и пароструйка в ръка и чака момента с голямо нетърпение

Радостен съм, че болешките на малък ПАВЕЛ са отстранени и вече дори трябва да мислим за миячката и да го излъскаме за представянето. Котка път няма да ни мине, щото е на уруки, ако аз мина път на котката, та избягват.
Помошникът ще се наслаждава на другите проби с парцал и пароструйка в ръка и чака момента с голямо нетърпение

"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Администратор
UPDATE 30 Jul 2010
Вчера се извърши монтаж на нови и ревизирани акерманови ръкави, като отново се направи оглед по въздушната инсталация. Взе се решение, директната спирачка страна машинист-локомотивен да се замени с ревизирана такава и да се направи нова проверка за плътността при работа с нея.
На 29.07.2010 г. технолог по измерванията посети депото на "София Мел" АД и изръши измервания на бандажите и колоосите и дебелометрия на въздушните резервоари на локомотива. Измерените показатели бяха в нормите, което е удостоверено със съответните документи, приложени към описа за ремонт на локомотива.
Направи се пореден оглед на ДД, за което е съставен протокол за преценка на състоянието на агрегата, по предписанията на който ще се извършат някои допълнителни ревизии и малки ремонти за отстраняване на следремонтни дефекти.
Вчера се извърши монтаж на нови и ревизирани акерманови ръкави, като отново се направи оглед по въздушната инсталация. Взе се решение, директната спирачка страна машинист-локомотивен да се замени с ревизирана такава и да се направи нова проверка за плътността при работа с нея.
На 29.07.2010 г. технолог по измерванията посети депото на "София Мел" АД и изръши измервания на бандажите и колоосите и дебелометрия на въздушните резервоари на локомотива. Измерените показатели бяха в нормите, което е удостоверено със съответните документи, приложени към описа за ремонт на локомотива.
Направи се пореден оглед на ДД, за което е съставен протокол за преценка на състоянието на агрегата, по предписанията на който ще се извършат някои допълнителни ревизии и малки ремонти за отстраняване на следремонтни дефекти.
Вчера бяха свалени 4-та и 5-та глава на цилиндрите на ДД и утре ще бъдат отнесени за ревизия, защото очевидно те дават проблеми.
Беше свалена планката, в която се държат повдигачите на главите и по нея трябва да се изработят гарнитури.
Кабината вече е оборудвана и с машинистки стол и с нова брава, за да не може който си иска да пипа по кабината.
Следващите стъпки са повторно сглобяване на ДД, проби и монтаж на скоростомерна инсталация.
Беше свалена планката, в която се държат повдигачите на главите и по нея трябва да се изработят гарнитури.
Кабината вече е оборудвана и с машинистки стол и с нова брава, за да не може който си иска да пипа по кабината.
Следващите стъпки са повторно сглобяване на ДД, проби и монтаж на скоростомерна инсталация.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Администратор
Нещата откъм ДД не са много розови, главно заради трудното набавяне на резервни елементи.NiGhtPiSH написа:Вчера бяха свалени 4-та и 5-та глава на цилиндрите на ДД и утре ще бъдат отнесени за ревизия, защото очевидно те дават проблеми.
Беше свалена планката, в която се държат повдигачите на главите и по нея трябва да се изработят гарнитури.
Кабината вече е оборудвана и с машинистки стол и с нова брава, за да не може който си иска да пипа по кабината.
Следващите стъпки са повторно сглобяване на ДД, проби и монтаж на скоростомерна инсталация.
По време на пробите, по ДД се проявиха следните дефекти:
1. Теч на масло при основите на водачите на повдигателните пръти(износени уплътнители);
2. Нарушена геометрия на уплътнителния ръб на 4-та цилиндрова глава(същата подлежи на брак и замяна с нова);
3. Нагорели 2-ра, 3-та и 6-та дюзи;
По тези повреди се работи. Контролно е свалена и 5-та цилиндрова глава и на същата ще се направи ревизия. 4-та ще се смени. Може да се наложи да сменим и още един-два пръскача на дюзи, както и посочените проблемни уплътнители на водачите на повдигателните пръти.
Другите възли на машината са добре. Има дребни точки, по които успоредно се работи.

Администратор
UPDATE 06 Aug 2010
Днес, работата по отстраняване на точките допълнителен ремонт, записани в лист - протоколите от проби 1 и 2 продължи с набавяне на нова цилиндрова глава за замяна на негодната 4-та, демотаж, ревизия и монтаж на водачите на повдигателните пръти от 4-та глава на новата глава, ревизия и почистване на 5-та цилиндрова глава и подготовка за ревизия на впръскателните дюзи, за които монтьора по ГНП има съмнение, че сред тях има поне още една, която работи неправилно и "мъти" пушека на ДД
Ето и снимки в хронологичен ред:
1. Нова и отремонтирана цилиндрови глави

2. Монтаж на водач на повдигателните пръти на новата глава

3. Притягане на опорната гайка на водача на повдигателните пръти

4. Монтаж на кобилиците

5. Общ изглед на новата глава със свален капак

6. Комплетка от 6 бр впръскателни дюзи, подредени в реда, в който са монтирани на ДД

Ето го и помощника Иван Н. Кацев, позиращ седнал на новия стол в кабината

Днес, работата по отстраняване на точките допълнителен ремонт, записани в лист - протоколите от проби 1 и 2 продължи с набавяне на нова цилиндрова глава за замяна на негодната 4-та, демотаж, ревизия и монтаж на водачите на повдигателните пръти от 4-та глава на новата глава, ревизия и почистване на 5-та цилиндрова глава и подготовка за ревизия на впръскателните дюзи, за които монтьора по ГНП има съмнение, че сред тях има поне още една, която работи неправилно и "мъти" пушека на ДД

Ето и снимки в хронологичен ред:
1. Нова и отремонтирана цилиндрови глави

2. Монтаж на водач на повдигателните пръти на новата глава

3. Притягане на опорната гайка на водача на повдигателните пръти

4. Монтаж на кобилиците

5. Общ изглед на новата глава със свален капак

6. Комплетка от 6 бр впръскателни дюзи, подредени в реда, в който са монтирани на ДД

Ето го и помощника Иван Н. Кацев, позиращ седнал на новия стол в кабината

Информация
Модератори