Преди няколко часа се чух с момчето , работещо в дирекцията , но тъй като трябва пълноценно да отпразнувам рожденния си ден , пускам информацията едва сега - значи т. нар. "Южен вариант" е готов , както вече всички разбрахте , "щастливецът" ще бъде "Сл.Бряг" 8611 / 8614 , а композицита ще бъде съставена в следния порядък - "Bmp" + "Bmp" + "Am"/"Ame" + "ARkimbz" + "Bph"" + "Bmp".Така , както ми го прати по SMS-а , разбирам следните особености:
1. лиспа на "ABbds" в състава , което означава , че може би в началото няма да има предвиден инвалиден вагон за превоз на велосипеди.
2. Композицията ще включва първокласен вагон и така написано "Am"/"Ame" , означава , че той няма да бъде от другите първокласни 63-ки (което автоматично би ограничило скоростта на целия влак до 100 км/ч) , а ще бъде или 74-ка (каквито са "Am"-тата) , или 40-ка / 50-ка (тип "Ame").Още повече , че и в момента първокласният вагон на RБВ-то е такъв и може би ще се запази.
3. Както е написано , в състава ще се включват три септемврийски 63-ки ( а не 4 , както първоначално бе обявено) и една дряновска.Това си личи от типово означение , като липсата на инвалиден вагон ще се компенсира точно с "Bph"-то.
4. За пореден път ще наблюдаваме цветущ по отношение на максималната скорост състав - бистрото ще е до 200 км/ч , дряновската 63-ка - до 160 , първокласния и останалите второкласни 63-ки - до 140.
Точна дата от която композицията да започне своя път не беше посочена , но след получаване на съобщението , се обадих на момчето и той не се ангажира със строго определена такава.Най - възможна посочи 5-ти април , но тъй като този ден е неработен , най - вероятно композицията ще потегля в своята първа релация на 6-ти (вторник).Ако процедурата по приемането на вагоните по опис в (без)Надежда , издаването им в документацията и разрешението за обслужване на влакове се забави , е възможно съставът да потегли и по - късно.Ще е нужна и заповед , според която тези вагони да следва да се отграничават от досегашните 63-ки по отношение на максимална скорост , какъвто документ до този момент не е издаден.
"Северният" вариант ще има да почака доста , тъй като до момента , ако така се развият събитията със "Сл.бряг" , ще е останал само един свободен септемврийски вагон и най - много два дряновски , минали успешно проби и сертифицирани за движение. А с 3 вагона няма как да се състави стандартно предвидена композиция.Да не говорим , че трябва да има и резерви при нужда.
Колкото до 97-ците , момчето обеща , че щом стане замяната на 8611 / 8614 , те ще се върнат отново на добрата стара "Диана". И с това разговорът ни приключи.Все пак исках да си празнувам рожденния ден.