Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Не знам , но дочух , че пожарът в нощния влак за Кардам е бил извършен от младежи , вербувани от хора на ДПС , само и само жертвите да помрачат националния празник 3-ти март.И явно тези , които са искали , са постигнали целта си.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

VESO написа:Не знам , но дочух , че пожарът в нощния влак за Кардам е бил извършен от младежи , вербувани от хора на ДПС , само и само жертвите да помрачат националния празник 3-ти март.И явно тези , които са искали , са постигнали целта си.
Нишо подобно. Причината е друга. Не е свързана въобще с празници и тем подобни.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Оф, тоя пожар не ни ли омръзна да го дъвчем?! Пиянска простотия и туристически газов котлон - резултата бе на лице!
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Весо и ти си пощурял.
Пожара е възникнал в 6-то купе на кушет-вагона, предизвикан е от пияни жени, запалили примус. (вижда се на снимката отвора в тавана, следствие на взривната вълна). Пили са, чрез примуса става пожар, но женорята тръгва да гаси огъня с подръчни средства. В паниката заливат огъня с алкохол, разгаря се, подпалва се гетинакса. Но от движението и скоростта огъня се прехвърля в/у другия вагон. Резултатът: заключени врати, нежелание на пътниците да напуснат вагона (заради багажа си) и ей ти жертвите.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник
Re: одърне

Мнение от bdz46 »

lok45111 написа:Машината се е завъртяла и врязала в първата класа. Загинали са няколко човека от вагона, включително дежурния патрул на транспортна милиция, който тогава е минавал през коридора. Ако не ме лъже паметта, 8 човека са били загинали във влака + 2 - мата машинисти. И всичко това заради една малка грешка - незабелязан навреме указател за намаление. От тогава намалението също носи цифра на табелата си, а не само знак за начало!
Пропуснатото намаление е на Роман. Не съм сигурен дали тогава е въведен указателят, но навремето намаленията са имали само предсигнали, както е навсякъде в нормалните страни (но там има и АЛС).
На Одърне по моите сведения входният сигнал е бил даден за главен, а първата стрелка е била за отклонение по вина на дежурния стрелочник, който е работил с разделен комплект ключове за правия клон на стрелката. Така стрелката е била обърната за отклонение, а стрелочника е поставил в апарата на РУКЗ ключа за правия коловоз, който би трябвало да виси на ключалката на стрелката, свързан неразделно с нейния ключ.
Машината преминава успешно първата стрелка, но изпада на втората, завърта се и вагоните връхлитат върху челната кабина.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
След!, Роман се започна с поставянето на пред сигналните табели!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България
Re: одърне

Мнение от disell »

lok45111 написа:
riko написа:Някой знае ли нещо за катастрофата на Одърне 1988 год.?Вярно ли е че е имало много повече загинали от двамата машинисти?
......И всичко това заради една малка грешка - незабелязан навреме указател за намаление. От тогава намалението също носи цифра на табелата си, а не само знак за начало!
Грешка , това се отнася за катастрофата в Роман , при тази на Одърне просто не е бил нареден маршрутът за главния коловоз от постовия стрелочник и влакът с над 95 км/ч влиза в отклонение от което и дерайлира.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

nikol4yy написа:Можеби не знаеш, но и ЕВ "Янтра" (208/7) е катастрофирвала в София. Тогава тя е била с обновен састав на най-много един месец с 74-ки, но заради не изместени стрелки ТВ се врязва в нея и повече от 60% от пътниците загиват. Естествено и от вагоните нищо не става.
Ей човек ти малко мислиш ли преди да пишеш такива цифри...
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България
choveka_vlak написа:След!, Роман се започна с поставянето на пред сигналните табели!.
Не предсигналните , а УКАЗАТЕЛ-ните табели за намалението , след Одърне въведоха онзи с точката за гари с РУКЗ , а после го допълниха за прелезите и за изключени стрелки от централизацията на гарата .
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аз визирах старата сигнализация като цяло, където вместо да има цифра, началната за намалението табела беше само зелено - жълт правоъгълник. Ако не се лъжа, Романската катастрофа стана заради едно такова 25.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
disell написа:
choveka_vlak написа:След!, Роман се започна с поставянето на пред сигналните табели!.
Не предсигналните , а УКАЗАТЕЛ-ните табели за намалението , след Одърне въведоха онзи с точката за гари с РУКЗ , а после го допълниха за прелезите и за изключени стрелки от централизацията на гарата .
Моя грешка!, премам бързането е лош съветник!. 8)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

А за катастрофата на Златуша някои може ли да каже нещо съществено?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Някъде имаше тема май...
Най-общо:
Влак с две машини - начело и бутаща. Влакът се скъсва преди спирка Златуша. Бригадите на двете машини се разбират да придвижат двете части (всяка машина да си придвижи нейната част) в равния участък на спирката, след което задната машина да подаде първия вагон след скъването на опашката на предната част, където вагонът да се завърже с въже и да отпътува с предната част. После челната машина трябва да се върне да вземе и задната част.
Челната машина изтегля предната част до спирката и спира. В това време задната машина бута с пълна сила задната част и тя се разбива в задницата на предната част.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от shotik »

bdz46 написа:Някъде имаше тема май...
Най-общо:
Влак с две машини - начело и бутаща. Влакът се скъсва преди спирка Златуша. Бригадите на двете машини се разбират да придвижат двете части (всяка машина да си придвижи нейната част) в равния участък на спирката, след което задната машина да подаде първия вагон след скъването на опашката на предната част, където вагонът да се завърже с въже и да отпътува с предната част. После челната машина трябва да се върне да вземе и задната част.
Челната машина изтегля предната част до спирката и спира. В това време задната машина бута с пълна сила задната част и тя се разбива в задницата на предната част.
Кога е била тази катастрофа ? И на спирката кой ще обслужва стрелките ,за да се прави маневра ?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Миналата година. На спирката стрелки няма.
Идеята е била бутащата машина да набута задната част на влака върху предната, така че вагона след скъсването да се върже с въже към предната част.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация