Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив
Попитай знаещия!

Мнение от Heruvim »

Пускам тази тема, по модел на такава в друг форум, понеже имам всякакви въпроси и ще е безмислено на отварям нови теми в различни раздели, пък и въпросите не са ми издържани на високото професионално ниво в този форум. Затова ще питам тук.
Например.
Влак с какъв тонаж може да изтегли локомотив от 07 серия по направлението Пловдив - Панагюрище, защото днес видях следната и картинка - два локомотива 07 и 06 да теглят 3 (три) товарни вагона. Понеже живея близо до тази линия като малък съм виждал по един локомотив и то 06 да тегли по 15 вагона. Защо така?
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Ами единия локомотив просто е използвал трасе, за да не плащат отделно трасе за него
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Точно на подобна ситуация , само че от този тип попаднах на Септември , а влакът от снимката замина в посока Пловдив.
52-00-ката беше в студено състояние.
Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от Heruvim »

Т.е. "БДЖ" да не плаща на "НКЖИ".
Благодаря за отговора.
В този ред на мисли се сетих за друг въпрос:
Когато два локомотива теглят заедно влак и нямат действаща "СМЕ", как се синхронизират двете бригади. Как точно решават кога да тръгнат и контролерите да са на едни и същи позиции? И също спирането само от челният локомотив ли се управлява?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

СМЕ изобщо не се ползва. Не е необходимо двата локомотива да са на една и съща позиция, важното е където трябва и двата да дърпат, а това общо взето локомотивните бригади си го знаят според масата на влака и няма нужда от някаква специална синхронизация.
Спирачката се управлява винаги от челния локомотив.
Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от Heruvim »

А при сдвоени "ЕМВ" та, "СМЕ" използва ли се?
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Heruvim написа:А при сдвоени "ЕМВ" та, "СМЕ" използва ли се?
Възможно е само че трябва да са свързани със специални кабели. Също така теоретично е възможно и електровози да се свързват по този начин.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

При ЕМВ 32/33 има т.нар. "междувагонки" - електрически многополюсни съединители, които предават електрическите сигнали от системата за управление на водещия ЕМВ на тази на водения ЕМВ.

При ЕЛ 41 - 45 има същата система, която отново е изпълнена с кабели, завършващи с многополюсни съединители.

При ЕЛ 44 001/2 и 46 200, системата "Много единици" е цифрова и там кабела за пренос на данни е един с многополюсни куплунзи в двата края.

При ЕМВ 30/31 и ДМВ 10, СМЕ е интегрирана в главите на автосцепките, като за целта от двете страни на главата има електрически съединители.

При ДЛ 06, системата "Много единици" е комбинирана. Предава се електрически сигнал и въздушна команда , като за целта има по едно допълнително "черво" над плуга, по което се предава налягане към регулатора ан оборотите на втория локомотив.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

От тази снимка на лявата мотриса се виждат кабелите за системата "много единици". А връзката с електровоз и 32-00-ка , става посредством това нещо.Нарича се двузвенка.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Но при ЕМВ и ЕЛ не става дума за СМЕ, а просто за теглене. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от Heruvim »

Друг въпрос:
При ползването на два или дори на три локомотива за един влак (главно товарен) не се ли получават колебания в захранването на КМ? Все пак три големи консуматора?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Heruvim написа:Друг въпрос:
При ползването на два или дори на три локомотива за един влак (главно товарен) не се ли получават колебания в захранването на КМ? Все пак три големи консуматора?
Колебания в КМ има, но те не са меродавни, ако трите единици ТПС работят в синхрон, което се постига добре дори от старите системи СМЕ. В Събрия съм пробвал с 2Х5740 кВт на влак с маса 2900 тона, по наклон от 22% нямаше никакъв проблем с двата локомотива. Околните ЕМВ обаче бяха изключили :lol:
Мнения: 73
Регистриран на: Пон Дек 18, 2006 8:40 am
Местоположение: Пловдив

Мнение от lz1tee »

07 написа:Ами единия локомотив просто е използвал трасе, за да не плащат отделно трасе за него
Това е така по принцип, но специално за Панагюрище двата локомотива се използват поради малката норма за участъка. В случая си ги видял да дърпат 3 вагона, но на връщане/ или отиване състава може да е бил 20 пълни вагона, които сам локомотив да не може да се справи..
Мнения: 52
Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 4:40 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от Heruvim »

lz1tee написа:
07 написа:Ами единия локомотив просто е използвал трасе, за да не плащат отделно трасе за него
Това е така по принцип, но специално за Панагюрище двата локомотива се използват поради малката норма за участъка. В случая си ги видял да дърпат 3 вагона, но на връщане/ или отиване състава може да е бил 20 пълни вагона, които сам локомотив да не може да се справи..
Аз понеже живея близо до тази линия (какви номера сме правили на машинистите :oops: ), та често ги гледам. Спомням си, че преди 20 години само шестици обслужваха влаковете и много рядко имаше влакове с два локомотива. Също съм виждал товарен влак да не може да изкачи надлеза над магистралата между спирките Царацово и Бенковски, като преди това е спрял на Бенковски, та го връщаха да се засилва.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Heruvim написа:При ползването на два или дори на три локомотива за един влак (главно товарен) не се ли получават колебания в захранването на КМ? Все пак три големи консуматора?
Получават се... но това не пречи, стига да не пада напрежението под 19-20 kV.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация