
Администратор
Румънците имат модернизация, основана на IGBT, но механиката остава основен проблем, за сега нерешим. Сетих се, че през 1997 г., когато са правени проучвания за модернизация, чехите от "Шкода" са искали да направят така, като запазят общо взето само коша - ново оборудване вътре, нови талиги... Но цената е съпоставима с тази на нов локомотив. Най - удачния вариант е този, който приложиха събрите. Малки модификации без съществено изменение на основната конструкция, главно с цел подобряване на ефективността. Примера - серия 461-100. В тази насока може да се помисли доста. До каква степен да се извършат модификации, кои възли да се заменят, кои да се модифицират. Но без да се впускаме в излишна и скъпа модернизация и тиристоризация. Сърбите си залагат на доброто старо АТП, което върши идеална работа.
64.19
Описано е във форума но в общи линии: По време на изпитанията в Румъния лок 46 001 се сблъсква челно с румънски локомотив на жп полигон. Скоростта на 46 001 е била 130 (по други сведения 120 км/ч) на румънците - 80.... не имали време да задействат спирачки... резултат загиват 7 души, а над 10 са ранени......Heruvim написа:За какво "случайно" произшествие става въпрос? Може ли подробности.disell написа:Дали ако беше жив Г.Стайков тези локомотиви щяха да се доставят в България а![]()
![]()
-- всички знаем отговора и легендите около това....и "случайното" произшествие в Румъния.
Ако заради катастрофа се спираха локомотиви от експлоатация или не се приемаха никъде по света нямаше да има железници......Heruvim написа:Е защо тогава са приели локомотивите за експлоатация? Всъщност каква е била причината за катастрофата?
Причината според някои (не ги знам какво пушат) е че мамалигите нарочно са пуснали локомотив срещу нашите защото единия член от комисията (лека му пръст) не е искал да ги приема.......
Аз чух още по - безумна теория - нашият представител е отказал приемането и румънците са щели да изгубят колосали суми от недоставката за България.Тогава предложили на него за последно да се качи и да се убеди в движение на качествата на локомотивите.След като 46-00-цата потеглила , билo проведено бързо съвещание и решили с цената на животите на няколко техни машинисти доставката да се осъществи.Избрали точно тези техни хора , които са имали през годините наказания и без да подозират нищо , им наредили да се качат в "06-00-цата" (не знам серията , но мисля , че е бил 63-000) и да тръгнат уж за обслужване на товарен влак , като целта е била челен удар.Един от експертите бил попитан какво ще стане с българина (нашия представител) , а румънецът без да отговаря само жестикулирал ръка с палеца надолу , което можело да означава само едно.
Тази история ми я разказа бивш локомотивен машинист от депо Бургас , вече пенсионер.Не знам дали е истина.
Тази история ми я разказа бивш локомотивен машинист от депо Бургас , вече пенсионер.Не знам дали е истина.
Последно промяна от VESO на Пет Яну 22, 2010 12:45 pm, променено общо 1 път.
Весо безумно е, защото няма нужда да жертват цял локомотив - при тая скорост е достатъчно да сложат нещо на релсите, още по достатчно е "секуритате" да му сложи нещо в питието, случайно да го блъсне пиян шофьор, още по случайно да му подарят едно куфарче с пари......VESO написа:Аз чух още по - безумна теория - нашият представител е отказал приемането и румънците са щели да изгубят колосали суми от недоставката за България.Тогава предложили на него за последно да се качи и да се убеди в движение на качествата на локомотивите.След като 46-00-цата потеглила , били проведено бързо съвещание и решили с цената на животите на няколко техни машинисти доставката да се осъществи.Избрали точно тези техни хора , които са имали през годините наказания и без да подозират нищо , им наредили да се качат в "06-00-цата" (не знам серията , но мисля , че е бил 63-000) и да тръгнат уж за обслужване на товарен влак , като целта е била челен удар.Един от експертите бил попитан какво ще стане с българина (нашия представител) , а румънецът без да отговаря само жестикулирал ръка с палеца надолу , което можело да означава само едно.
Тази история ми я разказа бивш локомотивен машинист от депо Бургас , вече пенсионер.Не знам дали е истина.
Ааа , този път не са , защото не вярвам на разказа му.Обаче човекът не спираше да плюе по тези локомотиви , при все , че толкова години е бил на тях и да обяснява подробно как румънците наредили пускането на техния дизел и така се вживяваше , все едно е бил там.Дори взе да говори какво решение взели на съвещанието и как председателят на тяхната комисия не издържал психически на това , че загинали толкова хора и се хвърлил в р. Дунав.И още и още.
Ако възрастта му не беше толкова голяма , всеки ще каже , че този си измисля.Обаче аз го усетих , понеже хем е работил на тези машини , хем ги плюе неистово.Което не би следвало да е логично.
Ако възрастта му не беше толкова голяма , всеки ще каже , че този си измисля.Обаче аз го усетих , понеже хем е работил на тези машини , хем ги плюе неистово.Което не би следвало да е логично.
Последно промяна от VESO на Пет Яну 22, 2010 5:32 pm, променено общо 2 пъти.

Администратор
Има доза истина в това, което е разказано на Весо. Удара при гара Фаур е бил целенасочен. Локомотива серия 60 е пуснат в затворения кръгов полигон умишлено именно с цел челен удар. Трябвало е да изглежда като нещастен случай. Не един и двама човека знаят истината, че един наш велик инженер загива, за да се доставят 45 бр. технически и концептуално сгрешени електровоза, които още в първите години започват да дават тежки повреди по механичната и електрическа част.

Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm
Информация
Модератори