Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

Точно това си мислех да предложа и аз.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Глас в пустиня ще бъде. Явно парите , които "прекалено важните хора" дават на чиновниците от БДЖ са по - голям стимул , отколкото правата на гражданите на свободно предвижване в границите на държави - членки на ЕС.
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

А после интересно кой ще плати глобата, която ще я отперат на БДЖ и на гръцките железници. "Прекалено важните хора" ли? Защото въпросната глоба няма да може да се обжалва пред български съд. И като се дава информация за някакъв договор и какво пише в него, не се дава с недомлъвки, а се казва кой го е подписал. Задължително отдолу трябва да пише Иван, Драган или Петкан. Така може да се търси отговорност от подписалия и изготвилия тая простотия.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Аз изпращам ето това писмо директно до съответния еврокомисар и до човека от неговия екип, който отговаря за железопътния транспорт:

To M-r Jacques Barrot

And M-r Miguel Sagredo

European Commission

Directorate General-

Energy and Transport




Dear M-r Barrot, M-r Sagredo,


My name is ............... and I am from Bulgaria. As you know, our country already is a full member of European Union. This means that we have the same rights and obligations as all other European citizens. But it is not valid for Bulgarian State Railways (Balgarski Darzhavni Zheleznitsi – BDZ) and Greek National Railways (OSE). Because these two state companies make a discrimination against us, all Bulgarian citizens. In this reference I want to make a complaint against these organizations.

In brief the problem consists of the international fast trains that run between Sofia, the capital of Bulgaria, and Thessaloniki. In Bulgarian territory these trains stop at Blagoevgrad and at Sandanski. Blagoevgrad is a relatively big (for Bulgarian standards) city with almost 74 000 inhabitants. There are also situated two big universities – one Bulgarian and one American (The American University in Bulgaria) with almost 10 000 students. Sandanski, from its side, is a smaller (with 28 000 inhabitants) town but it is one of the biggest Bulgarian touristic centers and one of the biggest European SPA resorts. Near it is Melnik, the smallest town of Bulgaria, but also very big touristic attraction. But in spite of our European rights, Bulgarian citizens are not allowed to use the international trains mentioned for domestic (internal) travels. This can be done only by Greek citizens. Therefore both Bulgarian and Greek railway companies threat us as “second – hand” or “lower” persons and citizens. Maybe this is a unique case for the whole European Union. I don`t know other country – member, in which the international trains cannot be used for domestic travels, without crossing the fictive state borders. In this reference I contacted the chiefs of Bulgarian State Railways and our Ministry of Transport. But they didn`t want to resolve the problem and told that the passengers simply had to fulfill the “orders” of the state transport company. But BDZ practically doesn`t offer and alternative – in this direction the passenger have to use the domestic “fast” trains that in fact are “stopping” ones which stop at most small villages. In result the travel time between Sofia and Sandanski (186 kilometers) is almost 4 hours with the “fast” train compared to 3 hours with the international, which isn`t allowed for Bulgarians, as mentioned. I don`t want to talk about the very bad quality of the coaches, that now are used for the “fast” (stopping) trains. From other hand, we in Bulgaria still don`t have another, alternative railway operator that carries passengers. In brief I want BDZ and OSE not to discriminate me and all Bulgarian citizens. Also all other international trains in the remaining directions (for example to Belgrade, Budapest, Vienna, Bucuresti, Istanbul) are allowed for domestic travels.

Here is the timetable that I am talking about (in only one direction, i think that this is enough):


Train Number: 361 5621 5611 5623 363

Sofia (Dep.) 7.00 7.36 11.50 15.50 17.30

Sandanski (Arr.) 10.20 11.47 15.51 19.55 20.52



The “problem” trains are these that are marked with red. I have to mention, that they have seating coaches with space enough available for international and domestic passengers.

You also can see the website of BDZ: www.bdz.bg


I hope that If you can`t help in the resolving of this very big problem, will tell me to which other person of the European Commission`s equipe I can address my complaint.



Имената и разписанията вече не са актуални, разбира се. В момента, в който заработи новата Еврокомисия, тоест другия месец, всичко ще бъде докладвано и на новия комисар. Доколкото знам, "договорът" е изискан от комисията, защото всички до един директно ми отговориха, че с новия регламент и права на пътниците от първи януари тази година проблемът ще бъде решен. Дори в листовката относно правата на потребителите в ЕС, която я има и на български, е посочен точно нашия конкретен случай.

Би могло да се пише дори директно до Бойко Борисов. Защо казвам това - участвам в проекта за газопровод Набуко. По него трябваше да се извърши въздушно заснемане на проектираното трасе с въртолет. Фирмата, която трябваше да го направи, половин година не получи разрешение за летене заради затлачването на молбата в ДАНС. А това заснемане се извършва при специални условия - само ранна пролет и късна есен, когато няма листа по дърветата. През другото време е безсмислено. А като има снежна покривка или ниски облаци - съвсем. Та най-накрая управителят драсна едно писмо до Бойко Борисов и разрешението дойде на другия ден!

А договорът може да се изиска по закона за достъп до обществена информация. http://www.mtitc.government.bg/page.php ... 147&id=277

Не, че не ми омръзна вече 5 години (!) да се занимавам с глупостите и простотиите на разни посиричи от пътническите превози, но това тяхното вече минава всякакви граници. Току що писах до Министър-председателя, да видим дали ще има файда.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Това , което знам до момента за гръцките влакове е следното - преди време се срещнах с моя познат , който както знаете участва в сформираната комисия , наблюдаваща извършването на пробите на новите 63-ки и решава къде и на кои влакове да ги пуснат.Тогава (преди Нова година) го помолих да ми даде информация за влакове 360/-1/-2/-3 и разбрах следното.

Съгласно сключеното споразумение влаковете не трябва возят пътници вътрешно съобщение , както в България , така и в Гърция , а гражданите от едната държава могат да закупят билет за определена гара само в другата държава.Всички приходи от продажба на билети се получават от държавата на чиято територия в гарите са закупени билетите.Още - вагоните се предоставят само и единствено от гръцките железници (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος) , като съставите им се определят изрично - само седящи вагони , като за един от влаковете е предвидена опция да возят спални вагони между столиците на двете държави.Всички липси и повреди са за сметка на българската ж.п. администрация.Съществуват и клаузи за промяна на договора , стига едната страна да отправи предизвестие към другата и тя да го одобри.

Каква е реалността - в южната ни съседка тези влакове се използват за вътрешно съобщение най - спокойно.По електронната поща си пиша с един грък , който от ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ редовно си пътува с 360 до ΡΟΔΟΠΟΛΗ и когато го попитах как си изважда билет , той ми отговори , че си го закупува на касите от Солунската гара.Споделих това с моя познат от Дирекцията , а той учуден ми заяви , че според подавана от гърците информация , тези влакове от ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ спирали на ΣΤΡΥΜΩΝΑΣ и ΠΡΟΜΑΧΩΝ , след което влизали в българска територия.Не стига това , но и гърците роптаели , че влаковете губели доста минути от времепътуването , понеже спирали на излишно много наши гари.Една проверка показа , че освен на тези две гари , влаковете спират на още 2 - ΡΟΔΟΠΟΛΗ и ΚΙΛΚΙΣ , от където се качват и слизат пътници за вътрешността на страната.И се получава абсурдният факт (отричан от гърците) , че пътник от южната ни съседка спокойно може да си пътува с влаковете до която си иска гара в гръцка или българска територия , а при нас билети се издават само в международно направление.
Отделно от това - за "прекалено важните хора" - термин , използван от момчето.Това били някакви бизнесмени , които имали интерес договорът с гърците да не се преразглежда в частта за возене на пътници в нашия ж.п. участък.От скоро явно нещо се е случило и преди Нова година нашите чиновници са изисквали от гърците цялата документация относно тези влакове. Това явно е разбрано от "прекалено важните хора" , един от тях дошъл в управлението и предложил да увеличи двойно премиите само и само нашите да се откажат от замислената крачка.Както всички се досещат , станалото е повече от логично - нашите чиновници прекратили преговорите с гръцката страна , смята се , че "важните" хора разполагат с някакви връзки и в ΟΣΕ , тъй като още на следващия ден след отказа , от гръцката администрация дошло писмо , в което БДЖ били предупредени , че ако разрешат превоза на пътници вътрешно съобщение , или прикачат негръцки вагони към композициите , влаковете моментално ще бъдат спрени от движение в наша територия и ще пътуват само в участъка ΑΘΗΝА - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΤΡΥΜΩΝΑΣ.

За сега това е всичко , което знам по случая. Момчето не пожела да ми каже нито какво е станало с преговорите , нито кои от въпросните чиновници държат "картите" за тези влакове в ръцете си.Едно е сигурно - още доста време 360/-1/-2/-3 няма да возят желаещите да пътуват във вътрешно съобщение българи.
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Добре де, какво ще стане ако се кача в този влак с редовен билет за Благоевград или Сандански ? ще ме изхвърлят в движение ли ?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Едва ли ще те изхвърлят в движение... ще те свалят на следващата гара... въпросът е как ще си вземеш билет точно за тези проблемни влакове, като такива не се издават. :?
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Nikss написа:Едва ли ще те изхвърлят в движение... ще те свалят на следващата гара... въпросът е как ще си вземеш билет точно за тези проблемни влакове, като такива не се издават. :?
Ми работа е лесна. Ако пътуваш до Благоевград с 361 с билет за 5621, в най-лошия случай ще те свалят на следващата гара, тоест на Благоевград, защото дотам влакът никъде не спира. :D
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

На нас с Vladyar ни поискаха 30 лв в 362 от Кулата до София и срещу тази сума с билети , написани във влака щяха да ни пуснат да пътуваме.Но нито мен , нито Vladyar някой ни е удрял по главите с чук , че да се съгласим.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Явно това е редовна практика, понеже лятото 2007г. трябваше да пътувам от Кулата до София с влак 360 и отново ми бе поискана сумата от 30 лева... Има обаче и начин, по който можеш да пътуваш безплатно, стига да имаш малко късмет - безплатен билет за "L" класата. 8)
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

rexkos написа:
Nikss написа:Едва ли ще те изхвърлят в движение... ще те свалят на следващата гара... въпросът е как ще си вземеш билет точно за тези проблемни влакове, като такива не се издават. :?
Ми работа е лесна. Ако пътуваш до Благоевград с 361 с билет за 5621, в най-лошия случай ще те свалят на следващата гара, тоест на Благоевград, защото дотам влакът никъде не спира. :D
А какво ще стане ако на гарата ти попълнят бланков билет? тогава ще си с напълно редовен билет :twisted:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Кондукторите се правят на важни и не го признават.И напомнят , че във влака могат да пътуват хора , имащи само международни билети за Гърция.Дори веднъж един на 361 даже повиши тон: "Какво непрекъснато пробвате да се качвате в този влак до Благоевград и постоянно създавате проблеми? Нали си имате друг след 40 минути , защо ви е мерака да пътувате точно с този?" и с тези думи ни отпрати , тъй като билетите ни до Бг бяха за 5621.Явно и други като нас пробват да се качват по този начин сутринта от центр. СФ и понякога номерът явно минава.
Мнения: 72
Регистриран на: Нед Май 24, 2009 11:25 pm
Местоположение: Перник

Мнение от pepino1990 »

Аз често пътувам от Перник до Благоевград,най-често с 5611 понякога с 50110,но това не е важно.Интересно ми е какъв им е проблема да се пътува и с международните влакове,които и без това спират на Благоевград.Днес сутринта забелязах че на Благоевград спря един международен(не знам кой точно) и след спирането просто изчака да му дадът разрешение да тръгне което отне най-много минута.То ако само за това спира да изчака ръководителя да излезне отвън и да вдигне палката по добре да го пускат транзит :idea:
Публикувай отговор

Обратно към “График за движение на влаковете | Trains schedule”

Информация