Виж сега, скоростта на тока (насоченото движение на електрически заряди) се изучава още в 7-ми клас. Това означава, че точно преди 2 години си ги изучавал тези неща в училище. Ако, както казваш, след 2s от включване на ключа за пантографа се задейства вентила за пантографа, то значи имаш чиста двойка по физика за 7-ми клас. Ако е така извинявай, не знаех. Ако обаче си си взел физиката, не се прави на сърдитко, ами се поправи вместо да се фръцкаш.
Nikss написа:Айде като сте такива професори още едно разсъждение да размишлявате...
0,5 секунди от ключа до вентила и още около 4,5 секунди за вдигането и в крайна сметка нормалното вдигане е 5-6 секунди. Виждал съм локомотив да сваля пантограф, каретката на същия само се отлепва от проводника, а останалата част остава в изправено положение и чак след още няколко секунди се сваля и тя. Това показва проблеми с вентила (командния).

На какво може да се дължат проблемите с него

Ма какви 0,5 секунди бе момче. Евстатиев ти говори за задействието на бобината
lok45111 написа:Действието на вентила не е мигновено - от порядъка на 0,5 сек. е поради инертността на бобината и задължителната въздушна междина между котвата и стержена на вентила.
което е спорно.
Скоростта на насоченото движение на електрически заряди или още
скорост на тока (
не го бъркай със скоростта на самите заряди) е колкото скоростта на светлината

Това означава, че за да измине 5-те метра или 10 от втора кабина от ключ до вентил на тока ще му трябват около 3.10(-8 ) секунди (
0,00000003 секунди). Правиш ли разликата мужду 0,5 секунди и
0,00000003 секунди 
Самия заряд обаче се движи със скорост около няколко милиметра в секунда.
Тоест учителя ти по физика не те е научил, че има:
- 1. Скорост на насочено движение на носителите на електрически заряд (скорост на тока) = скоростта на светлината
2. Скорост на самите носители на заряда = на няколко милиметра в секунда
Самото споменаване за скоростта на тока от ключа до вентила при сумирането на някакви времена за закъснение при вдигане на пантографа е АБСУРДНО.
Nikss написа:Виждал съм локомотив да сваля пантограф, каретката на същия само се отлепва от проводника, а останалата част остава в изправено положение и чак след още няколко секунди се сваля и тя. Това показва проблеми с вентила (командния).

На какво може да се дължат проблемите с него

Чолаков ти обясни подробно защо има 3 интервала на движение - един среден бърз и 2 крайни бавни и това се управлява от самото бутало на работния цилиндър и се регулира от дроселиращи дюзи. Както спомена има регулируема дюза и сътветно от нея зависи бързината на 2-та крайни бавни интервала. Вероятно не е регулиран правилно или проблем с командния вентил както ти каза. Не знам устройството на този вентил, но при всички положения скоростта на тока не е виновна

и не споменавай - от ключа до вентила еди колко си секунди и да сумиш.
ОТ КЛЮЧА ДО ВЕНТИЛА СА
0,00000003 секунди и няма нужда да ги сумираш с другите времена

предполагам се сещаш защо.
И сега е редно г-н учителя ти по физика да купи една каса бира за форума за гдето му свършихме работата от преди 2 години.
