Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

emm_1968 написа: Имало е проект за "скоростен трамвай" и от този проект и изработен само прототип това е познатата на всички трамвайна мотриса (ТМ) тип Т6МД 1000 М с инв. № 4027. Това е проект, който и да не е бил последен писък на технологията в момента, то за нашата страна е на доста добро ниво ... Но по някакви причини (не ги коментирам) 4027 остава единствена бройка ...
Ако имаш възможност пусни същите данни и за този вид !
Благодаря за представената информация !
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Що се касае до 4027, ето няколко мои снимки на интересната мотриса:

Общ вид
Изображение

Кабина за управление
Изображение

Контролер
Изображение

Тягов двигател и барабанна спирачка
Изображение
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Помежду другото има интересни "експонати" в депо Красна Поляна, както и в Трамкар. Естествено от тези експонати са останали предимно изгнили ламарини.

Трябва да се направи нещо от наша страна и за възстановяването им. emm_1968 може да ни каже със точност, кои са историческите мотриси в Трамкар и Красна. Също може да сподели с нас и за специализираната техника като вагони, релсоподбиващата машина Plasser, произведена специално за нашето междурелсие и камионите за междурелсие 1009 и 1435 мм.

174 - София 70, имаше Комсомолец останал, Графинята 601 (което си е електровоз) - поне това е което се сещам сега.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

ТМ тип Т6М 400 (инв.№№ 4**):
Трамвайната мотриса Т6М 400 е 6-осна, за еднопосочно движение, с директно управление и се състои от два съчленени модула, свързани постоянно и неделимо.
Ходовата част на ТМ Т6М 400 се състои от два типа талиги: двигателни Т 65 и опорни Тср 65, като І. и ІІІ. са двигателни, а ІІ. е опорна.
Талигите Т 65 и Тср 65 са с двустепенно ресорно окачване състоящо се от цилиндрични-винтови пружини, шпинтонно водене на буксите, рамата на талигата е отворен тип има Н-образна форма.
Тяговите електродвигатели са четири, окачени опорно-осево, по един за всяка двигателна колоос тип ДС 50 / 300 М с номинално напрежение 300 V. Управлението им се извършва от пусково-спирачен контролер последователно включващ различен брой резистори разположени на покрива на първия модул.
Предавателните механизми се състоят от: цилиндрични редуктори (т.нар. в практиката „ангренажни предавки”), чиито изходящи валове са двигателните колооси.
ТМ е оборудвана с комбинирана /комплексна/ спирачна система, състояща се от следните независимо действащи системи:
- Електродинамична - ТЕД се поставят в генераторен режим.
- Въздушно-механична - система от челюстно-барабанен тип с двустранно за-държане директно върху барабани на колоосите.
- Ръчна (френ) - действува само на І. и ІІ. талиги, като чрез лостов механизъм се действа на челюстите от въздушно-механичната. Тя осигурява 50 % спирачен товар и задачата й е да задържи ТМ на място след окончателно спиране.
- Магнитно-релсова - състои се от шест броя електромагнитно-релсови блока, по два на всяка талига. Работното напрежение на магнитно-релсовите блокове е 24 V.
- Аварийна спирачна система - има два начина на задействуване: чрез изтегляне на ръкохватката, намираща се на стената на ватманската кабина от страната на салона за пътници и от бутоните за аварийно спиране, намиращи се до вратите в салона за пътници. При задействуване на посочените уреди се прекъсва верига на нормално затворени контакти, изключва се захранването на контролера апарат, подава се въздух към спирачните апарати на опорните талиги, включват се магнитно-релсовите спирачки и се подава звуков сигнал във ватманската кабина.
Салона за превоз на пътниците е разположен по цялата дължина на коша, като в предната част е оформена кабината на водача и органите за управление на ТМ. Предвидени са четири броя врати за пътници с размери 2270 × 1300 mm, като предната е по-малка с размери 2270 × 800 mm и обслужва и ватманската кабина. Прозорците са с раз-мери 1350 × 1140 mm, като в горната си част се отварят чрез плъзгане по рамката. В пода са предвидени отвори за достъп до двигателните талиги /660 × 600 mm/, опорната талига /Ø 2040 mm/.
Т6М 400 притежава следните технико-експлоатационни показатели:

Колооосна формула: B0′ 2′ B0′
Междурелсие: 1 009 mm
Дължина на ТМ, в т.ч. прикачните съоръжения: 20 750 mm
Максимална ширина на коша: 2 250 mm
Бази на модулите между централните болтове на талигите: 2 × 6 300 mm
База на талигите: 1 600 mm
Дължина на конзолните части: 3 700 mm
Височина на покрива от глава релса (под тара): 3 140 mm
Височина на стъпалата от глава релса (под тара): 350 mm
Височина на пода на коша от глава релса (под тара): 930 mm
Диаметър на колелата по кръга на търкаляне: 700 mm
Работна височина на токоприемника от глава релса:
минимална: 4 140 mm
максимална: 5 900 mm
Собствено тегло (тара) на ТМ: 24 000 kg
Тягова мощност – ТЕД тип ДС 50 / 300 М: 4 броя
обща продължителна: 200 kW
обща часова: 230 kW
Конструктивна скорост: 60 km/h
Максимално преодоляван наклон: 70 ‰
Тягово напрежение в контактния проводник: 600 V (-20 %; +30 %)
Напрежение в спомагателните и управляващи вериги: 24 V
Минимален радиус на вписване в крива: 18 m
Пътниковместимост – седалки в салона: 32 места
номинална – 5 пътника / m2: ≈ 120 места
максимална – 8 пътника / m2: ≈ 192 места
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

ТМ тип Т8М 300 (инв.№№ 3**):
Трамвайната мотриса Т8М 300 е 8-осна, за еднопосочно движение, с директно управление и се състои от три съчленени модула, свързани постоянно и неделимо.
Ходовата част на ТМ Т8М 300 се състои от два типа талиги: двигателни Т 65 и опорни Тср 65, като І. и ІV. са двигателни, а ІІ. и ІІІ. са опорни.
Талигите Т 65 и Тср 65 са с двустепенно ресорно окачване състоящо се от цилиндрични-винтови пружини, шпинтонно водене на буксите, рамата на талигата е отворен тип има Н-образна форма.
Тяговите електродвигатели са четири, окачени опорноосево, по един за всяка двигателна колоос тип ДС 50 / 300 М с номинално напрежение 300 V. Управлението им се извършва от пусково-спирачен контролер последователно включващ различен брой резистори разположени на покрива на първия модул.
Предавателните механизми се състоят от: едностепенни цилиндрични редуктори (т.нар. в практиката „ангренажни предавки”), чиито изходящи валове са двигателните колооси.
ТМ е оборудвана с комбинирана /комплексна/ спирачна система, състояща се от следните независимо действащи системи:
- Електродинамична - ТЕД се поставят в генераторен режим.
- Въздушно-механична - система от челюстно-барабанен тип с двустранно за-държане директно върху барабани на колоосите.
- Ръчна (френ) - действува само на І. и ІІ. талиги, като чрез лостов механизъм се действа на челюстите от въздушно-механичната. Тя осигурява 50 % спирачен товар и задачата й е да задържи ТМ на място след окончателно спиране.
- Магнитно-релсова - състои се от четири броя електромагнитно-релсови блока, по два на двигателните талиги. Работното напрежение на магнитно-релсовите блокове е 24 V.
- Аварийна спирачна система - има два начина на задействуване: чрез изтегляне на ръкохватката, намираща се на стената на ватманската кабина от страната на салона за пътници и от бутоните за аварийно спиране, намиращи се до вратите в салона за пътници. При задействуване на посочените уреди се прекъсва верига на нормално затворени контакти, изключва се захранването на контролера апарат, подава се въздух към спирачните апарати на опорните талиги, включват се магнитно-релсовите спирачки и се подава звуков сигнал във ватманската кабина.
Салона за превоз на пътниците е разположен по цялата дължина на коша, като в предната част е оформена кабината на водача и органите за управление на ТМ. Предвидени са пет броя врати за пътници с размери 2270 × 1300 mm. Прозорците са с раз-мери 1350 × 1140 mm, като в горната си част се отварят чрез плъзгане по рамката. В пода са предвидени отвори за достъп до двигателните талиги /660 × 600 mm/, опорната талига /Ø 2040 mm/.
Т8М 300 притежава следните технико-експлоатационни показатели:

Колооосна формула: B0′ 2′ 2′ B0′
Междурелсие: 1 009 mm
Дължина на ТМ, в т.ч. прикачните съоръжения: 26 530 mm
Максимална ширина на коша: 2 250 mm
Бази на модулите между централните болтове на талигите: 6 300 / 6 420 / 6 300 mm
База на талигите: 1 600 mm
Дължина на конзолните части: 3 700 mm
Височина на покрива от глава релса (под тара): 3 140 mm
Височина на стъпалата от глава релса (под тара): 350 mm
Височина на пода на коша от глава релса (под тара): 930 mm
Диаметър на колелата по кръга на търкаляне: 700 mm
Работна височина на токоприемника от глава релса:
минимална: 4 140 mm
максимална: 5 900 mm
Собствено тегло (тара) на ТМ: 29 500 kg
Тягова мощност – ТЕД тип ДС 50 / 300 М: 4 броя
обща продължителна: 200 kW
обща часова: 230 kW
Конструктивна скорост: 60 km/h
Максимално преодоляван наклон: 70 ‰
Тягово напрежение в контактния проводник: 600 V (-20 %; +30 %)
Напрежение в спомагателните и управляващи вериги: 24 V
Минимален радиус на вписване в крива: 18 m
Пътниковместимост – седалки в салона: 40 места
номинална – 5 пътника / m2: ≈ 200 места
максимална – 8 пътника / m2: ≈ 320 места
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

С изключение на типа на талигата и тяговото оборудване тези ТМ не се различават съществено от другите (публикувани преди време).
Допълнително ще публикувам и данните на двата типа талиги защото:
1. талигите са основната разлика между типовете ТМ;
2. концепцията им е принципно различна.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Благодарим за чудесната информация. Ще бъде интересно ако се пусне описание на Дюваг ГТ4/6/8 и евентуално някакви чертежи.
64.19
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

lok45111 написа:... и евентуално някакви чертежи.
Да бе [-X , да започнете да произвеждате трамваи и да пропадне идеяна на арх. Диков за завода в Гара Искър ... :lol:

За Deuwag съм срещал по сайтовете и форумите много изчерпателна информация. Но за нашето производство - не. И понеже са си наши (макар и несъвършени) - трябва да ги познаваме.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

emm_1968 написа:
lok45111 написа:... и евентуално някакви чертежи.
Да бе [-X , да започнете да произвеждате трамваи и да пропадне идеяна на арх. Диков за завода в Гара Искър ... :lol:
Никой няма да седне да прави трамваи, отдавна мина времето на секретността, нека не изпадаме в комунистически простотии.
64.19
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

lok45111 написа:
emm_1968 написа:
lok45111 написа:... и евентуално някакви чертежи.
Да бе [-X , да започнете да произвеждате трамваи и да пропадне идеяна на арх. Диков за завода в Гара Искър ... :lol:
Никой няма да седне да прави трамваи, отдавна мина времето на секретността, нека не изпадаме в комунистически простотии.
Предположих, че ще схванеш иронията ...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ами ирония е нормално да има! Кой нормален инвеститор ще прави трамваи по стара документация?! Но арх. Диков може да си мечтае и има това право.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Арх. Диков трябва да получи двойна стая в Карлуково, ако ме питате мене ама на...

Иначе благодарим на Емо, за хубавата информация :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

Понеже не намерих къде, затова тук ...

Честито Рождество Христово !
Пожелавам на всички участници във форума ЩАСТИЕ и КЪСМЕТ !!!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес пътувах с мотриса №4413 от парка на депо Искър, която е една от тези с възстановена кабина "В" и втори пантограф, пригодена за пенделно движение. От табелите, които открих в кабината, разбрах, че "двуглавите червеи" от серия 44ХХ, на които се възстановяват кабина "В" и се монтира втория пантограф, ще обслужват новата линия №23, която ще ходи до жк. Дружба и Цариградско Шосе.

Ето снимки на мотрисата:
Изображение

Изображение
64.19
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

Линията ще се обслужва с пендел временно докато се изгради трасето до Младост и обръщателно колело. После ще има нормално трамвайно движение.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация