
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Напълно правилно, Ванка!NiGhtPiSH написа:Ммм отново грозна картинка....И все пак си мисля, че това, което казах веднъж на Марио за конфискацията се оказва все по-правилно и правилно....
Ако имаше такава възможност дадени единици музеен ПЖПС да се поставят под запрещение и контрол на любителските организации и форуми, то сега нямаше да се чудим къде е музейната ретро - композиция. Вчера Ръководителката на отдел "Музеен" при БДЖ г-жа Румяна Вълчева, разбираемо беше "в отпуск" след поредната форумна бомба за изчезналите скъпоценни експонати.
64.19
В района на гара Варна се е намирал Eilzug вагон през 2006-та, но може би точно той е станал отоплителя сега. Нека някой да провери там какво е положението. Най-вероятно е собственост на ЖПС Варна.
http://railwaymodeling.com/gallery/albu ... CT0031.JPG Става въпрос за този вагон.
http://railwaymodeling.com/gallery/albu ... 11%7E2.jpg Този е представител на Eilzug отново, но е отоплител.
http://railwaymodeling.com/gallery/albu ... CT0031.JPG Става въпрос за този вагон.
http://railwaymodeling.com/gallery/albu ... 11%7E2.jpg Този е представител на Eilzug отново, но е отоплител.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Аз съм в грешка значи, но в зелената ливрея въобще не съм си и помислил такова нещо...assen5 написа:Второто е междинен вагон от 18-ка. Може линка да е грешен

"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Администратор

Администратор
В рамките на посещението ми в Пловдив, с колегите Ивайло Атанасов и Атанас Гълъбов посетихме ВР депо Пловдив, където зад ремонтния цех за пътнически вагони на гаражен коловоз, попаднахме на интересна тривагонна ретро композиция, която се оказва част от изчезналия от Илиянци музеен състав. Композицията е тривагонна, какво следва:
Фургон №50 52 93 20 069-5 Двуосен вагон - фургон, датиран визуално като производство от средата на 40-те години на 20-ти век. Вагона няма липси, боята на коша е силно дефектирала, но при извършване на възстановителен ремонт с малки капиталовложения е подходящ за включване в атракционни влакове. Последна ревизия: 03.95 г.
Пътнически 4 осен вагон №50 52 20 20 035-4 Вагона е българско производство на завод "Андрей Жданов" - Дряново. Датиран по фабрична табела на талигата - производство 1956 г. Вагона е със запазено вътрешно оборудване, има липсващи дребни елементи, както и счупени част от прозорците. Боята е силно повредена. Ходовата част и спирачното оборудване са на лице и след ревизия и възстановителен ремонт с малки капиталовложения, вагонът може да бъде включван в атракционни пътувания. Последна ревизия: 31.11.95 г.
Пътнически 4 осен вагон №50 52 20 20 152-7 Вагонът по външен вид е аналогичен на "Иранки"-те, но тъй като фабрична табела не успях да намеря, не се наемам да кажа къде е произведен. Снабден е с талиги "Гьорлиц ІV", окомплектовани и колооси с баднаж с доста голям остатъчен ресурс. Вагонът е с напълно запазено вътрешно обзавеждане, има минимални липси и леки повреди в салона. Датиран визуално като производство 40-те години на 20-ти век. Последна ревизия: 03.95 г.
Снимки:



Фургон №50 52 93 20 069-5 Двуосен вагон - фургон, датиран визуално като производство от средата на 40-те години на 20-ти век. Вагона няма липси, боята на коша е силно дефектирала, но при извършване на възстановителен ремонт с малки капиталовложения е подходящ за включване в атракционни влакове. Последна ревизия: 03.95 г.
Пътнически 4 осен вагон №50 52 20 20 035-4 Вагона е българско производство на завод "Андрей Жданов" - Дряново. Датиран по фабрична табела на талигата - производство 1956 г. Вагона е със запазено вътрешно оборудване, има липсващи дребни елементи, както и счупени част от прозорците. Боята е силно повредена. Ходовата част и спирачното оборудване са на лице и след ревизия и възстановителен ремонт с малки капиталовложения, вагонът може да бъде включван в атракционни пътувания. Последна ревизия: 31.11.95 г.
Пътнически 4 осен вагон №50 52 20 20 152-7 Вагонът по външен вид е аналогичен на "Иранки"-те, но тъй като фабрична табела не успях да намеря, не се наемам да кажа къде е произведен. Снабден е с талиги "Гьорлиц ІV", окомплектовани и колооси с баднаж с доста голям остатъчен ресурс. Вагонът е с напълно запазено вътрешно обзавеждане, има минимални липси и леки повреди в салона. Датиран визуално като производство 40-те години на 20-ти век. Последна ревизия: 03.95 г.
Снимки:



64.19

Акредитиран фотограф

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Няма да е никак лошо, да се пусне проект за пловдивските вагони. Чрез него ще може да се получи по-детайлна информация относно техническото им състояние. Трябва да се провери и къде е направена последната ревизия. Документите би трябвало да се пазят. На вагон 50 52 20 20 035-4 поне на пръв поглед ще е нужна повече работа, поне от страна боя и смяна на строшени и изтърбушени джамове.

Администратор
Днес се пуска проект за 11.12.2009 г.Labros написа:Няма да е никак лошо, да се пусне проект за пловдивските вагони. Чрез него ще може да се получи по-детайлна информация относно техническото им състояние. Трябва да се провери и къде е направена последната ревизия. Документите би трябвало да се пазят. На вагон 50 52 20 20 035-4 поне на пръв поглед ще е нужна повече работа, поне от страна боя и смяна на строшени и изтърбушени джамове.
Ще се изиска достъп до интериора на вагоните и ще се прави опис. След завършване на проекта, всички снимки и констатации ще бъдат качени във форума.
64.19

Глобален модератор
Браво, момчета!
Нито един от трите вагона не фигурира в "червената книга". Трябва да са огледат и опишат, от там нататък ще действаме за ремонт.
Фургонът е Ганц, производство 1940, доставка 1941г. Дължина б-б 18 м, к.ск. 120 км/ч. Такъв фургон ни е страшно нужен.
Има няколко стари вагона на лъчите на обръщателя в депо Пл. Там също има фургон от същата доставка, както и цистерни. Те също не са включени в списъка, но ръководството на депото е благосклонно да ги варди от разграбване. Трябва да са отиде и там (фургона е описан подробно и по него няма да са губи време).
Нито един от трите вагона не фигурира в "червената книга". Трябва да са огледат и опишат, от там нататък ще действаме за ремонт.
Фургонът е Ганц, производство 1940, доставка 1941г. Дължина б-б 18 м, к.ск. 120 км/ч. Такъв фургон ни е страшно нужен.
Има няколко стари вагона на лъчите на обръщателя в депо Пл. Там също има фургон от същата доставка, както и цистерни. Те също не са включени в списъка, но ръководството на депото е благосклонно да ги варди от разграбване. Трябва да са отиде и там (фургона е описан подробно и по него няма да са губи време).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Не само във Форума, но трябва и да се набият на бюрата на музейните мързели. Все пак целта е опис, заснемане и подаване на събраната информация до компетентните служби, относно евентуалното възстановяване на вагоните. То ако беше само за лично (форумно) ползуване, по-харно щеше да е въобще да не се захващаме със задачата.След завършване на проекта, всички снимки и констатации ще бъдат качени във форума.

Администратор
Днес по повод тези вагони ходих в Отдел "Музейно дело", където получих информация, че тези 3-те са част от общо 6 вагона, пътували като атракционна композиция до 2004 - 2005 г. Три от вагоните са на отговорно пазене на друго място, което сега няма да разкрия, но ще спомена, че обявения за нарязан "айлцуг" вагон, всъщност е непокътнат на охранявано място. Заедно с един първокласен и още един второкласен вагон.
За тези трите:
Фургона 50 52 93 20 069-5 е "Ганц", както каза Баето. Има още един такъв фургон, запазен;
Вагон 50 52 20 20 035-4 е произведен от Deutz - Германия;
Вагон 50 52 20 20 152-7 е чешки - производство на Tatra;
На трите вагона има направени и остойностени описи на необходимите ремонти.
50 52 20 20 035-4 се е намирал в Димитровград, където е хванат младеж да демонтира прозоречните му рамки, което обяснява липсите на прозорци. Има и други липси, освен това са необходими 4 бр. колооси - моноблок с диаметър на колелото 1000 мм;
50 52 20 20 152-7 има 1 бр. счупено стъкло на коридор, липсваща брава на WC, 2 бр. багажници с мрежа, 14 бр. ръкохватки на купейни врати, ръкохватки на летящите врати - 2бр, клекало на WC - 1 бр. Освен това, вагонът е без осветление, което означава, че трябва да се изгради на ново осветителната инсталация, да се монтира генератор. И тук трябват 4 бр. колооси - моноблок с диаметър на колелата 1000 мм, необходими са ревизии съгласно нормативните документи;
За тези трите:



На трите вагона има направени и остойностени описи на необходимите ремонти.
50 52 20 20 035-4 се е намирал в Димитровград, където е хванат младеж да демонтира прозоречните му рамки, което обяснява липсите на прозорци. Има и други липси, освен това са необходими 4 бр. колооси - моноблок с диаметър на колелото 1000 мм;
50 52 20 20 152-7 има 1 бр. счупено стъкло на коридор, липсваща брава на WC, 2 бр. багажници с мрежа, 14 бр. ръкохватки на купейни врати, ръкохватки на летящите врати - 2бр, клекало на WC - 1 бр. Освен това, вагонът е без осветление, което означава, че трябва да се изгради на ново осветителната инсталация, да се монтира генератор. И тук трябват 4 бр. колооси - моноблок с диаметър на колелата 1000 мм, необходими са ревизии съгласно нормативните документи;
64.19
Информация
Модератори