
Глобален модератор
Добре. Значи, концентрираме са върху вагоните и друг стар подвижен състав, намиращ ИЗВЪН базите и разхвърлян по цялата железопътна мрежа. Първата стъпка е събиране на сведения къде какво са намира. Нека всеки да обиколи из района си и да съобщи какъв подвижен състав е открил, като запише номерата, евентуално и да го заснеме. Като са съберат такива данни втората стъпка ще е да са провери статута на всяко едно возило - на кого са води, бракувано ли е, включено ли е в защитения списък, правен ли му е опис и т.н. Третото е съставяне на план за посещения и огледи. По-нанататък ще са мисли кой къде и кога да ходи.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
Бае,
напълно те подкрепям, че е редно да се направи такъв списък както по типове, брой и номера, така и по състояние в техническо и естетическо естество. Тъй като не всички форумисти са навътре в техническо отношение, което не е срамно, ще посоча няколко критерии, които да следят при описването на вагона:
1. Година на производство(намира се на фабричната табела, която се намира предимно под някоя от страничните врати)
2. Номер на вагона(ако се вижда)
3. Тип на вагона
4. Външно състояние
5. Окомплектованост и вътрешно оборудване
6. Ходова част, дебелина на бандаж(мери се с рулетка), окомплектованост
7. Спирачна система - наличност на лостовата система, калодки, спирачни цилиндри и арматура
8. Местонахождение на вагона
9. Подробно фотозаснемане на същия
напълно те подкрепям, че е редно да се направи такъв списък както по типове, брой и номера, така и по състояние в техническо и естетическо естество. Тъй като не всички форумисти са навътре в техническо отношение, което не е срамно, ще посоча няколко критерии, които да следят при описването на вагона:
1. Година на производство(намира се на фабричната табела, която се намира предимно под някоя от страничните врати)
2. Номер на вагона(ако се вижда)
3. Тип на вагона
4. Външно състояние
5. Окомплектованост и вътрешно оборудване
6. Ходова част, дебелина на бандаж(мери се с рулетка), окомплектованост
7. Спирачна система - наличност на лостовата система, калодки, спирачни цилиндри и арматура
8. Местонахождение на вагона
9. Подробно фотозаснемане на същия
64.19

И аз бях подхванал такава подобна идея за пътнически вагони, ето и темата във форума: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1473

Глобален модератор
Виж, достатъчно е засега да пообиколят и да запишат къде какво са намерили - туй сам човек посмъртно не може да свърши. Обиколил съм навремето да търся парни машини многократно де що има релса из България, убийствено е, вярвай ми! После вече са ходи на място и са прави оглед по типов списък с позиции, където са описва състоянието на съответните части. Но да тръгнеш тъй, на късмет по линиите, и два живота няма да ти стигнат.
Не само пътнишки - всичко. Какъв е смисъла да обикаляш веднъж за пътнишки, втори път за товарни, трети път за нам кво си.Saruman написа:И аз бях подхванал такава подобна идея за пътнически вагони, ето и темата във форума: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1473
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Е да, просто бях тръгнал с такава цел! Но Царева Ливада и Плачковци са ми близо могат да се посетят отново.

Глобален модератор
Ами много добре! Даже не е лошо да са разходиш по 4-та от Горна до Дъбово. Наблизо ти е, като пуснат движението между Па и Крс, за 2 дена ще претръшкаш целия участък. Най-много време ще ти отнеме ГОР, щото е грамадна - и по дължина, и по коловози. Само недей да ходиш по тъмно за да не реши някой че крадеш, пък и е опасно.Saruman написа:Е да, просто бях тръгнал с такава цел! Но Царева Ливада и Плачковци са ми близо могат да се посетят отново.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Прав си за ГОр, може да я обиколя и задължително през деня. Там предполагам има доста вагони всякакви. Не съм много по техническата част, ще се надявам да има човек, който да поражкаже кое какво е било.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
В Интернет наскоро попаднах на снимки от гара Перник , където бяха фотографирани някакви странни товарни вагони (предполагам стари):
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_4.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_7.jpg
А това аз съм заснел на Димитровград.
Всички те влизат ли в категорията "Стар подвижен състав" , посочена от Баето , за да знам горе - долу какво да търся?
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_4.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_7.jpg
А това аз съм заснел на Димитровград.
Всички те влизат ли в категорията "Стар подвижен състав" , посочена от Баето , за да знам горе - долу какво да търся?

Глобален модератор
Не е нужно да си по техническата част. Просто вземаш си едно тефтерче в джоба, обикаляш и като видиш някой стар вагон или друго старо возило, записваш му номера и къде точно са намира.Saruman написа:Прав си за ГОр, може да я обиколя и задължително през деня. Там предполагам има доста вагони всякакви. Не съм много по техническата част, ще се надявам да има човек, който да поражкаже кое какво е било.
Баш точно такива.VESO написа:В Интернет наскоро попаднах на снимки от гара Перник , където бяха фотографирани някакви странни товарни вагони (предполагам стари):
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_4.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car ... rnik_7.jpg
А това аз съм заснел на Димитровград.
Всички те влизат ли в категорията "Стар подвижен състав" , посочена от Баето , за да знам горе - долу какво да търся?
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Добре , благодаря! Ясно значи исках да се ориентирам какво да търся.Само едно последно уточнение - вагоните трябва да са забутани и занемарени , дори и с растителност , забравени от Бога.Защото ето на какъв стар вагон попаднах веднъж на Пзк , но той беше в движение , в състава на кантарен влак.

Администратор
Идеята да се събере информация за музейни вагони е повече от чудесна. Аз за сега няма да мога да се включа с особен материал поради заетостта си както със служебни задължения, така и с администраторските ангажименти към форума, но обещавам, че ще се включа още тези дни с един интересен и леко позабравен вагон.
64.19

Глобален модератор
Не е задължително да са забутани, може и да са в движение, като тоз, който показваш. При тях е по-лесно, че поне се знае първо че не са бракувани, и второ на кого са водят, което спестява ровене из архивите.VESO написа:Добре , благодаря! Ясно значи исках да се ориентирам какво да търся.Само едно последно уточнение - вагоните трябва да са забутани и занемарени , дори и с растителност , забравени от Бога.Защото ето на какъв стар вагон попаднах веднъж на Пзк , но той беше в движение , в състава на кантарен влак.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
Веднага се сещам за едни стари пътнически вагони, които поне до скоро бяха на гаражните коловози в гара Илиянци. За тях дори имаше питания от страна на потребители на форума. Днес и утре съм възпрепядстван, но ще се постарая в Сряда да отида до гарата и да проверя какво е състоянието на тези вагони към този момент и да ги заснема.
64.19
Информация
Модератори