Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Нe това че е стоял е износило разпръсквача. Подобни разпръсквачи може да пробвате да намерите и в някой бивш техникум по двигатели, където имат все още подобни двигатели. Тук в пловдив се сещам за един магазин за товарни автомобили, и ако намеря визитката утре ще опитам да се обадя да проверя дали имат.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44-134 написа:Нe това че е стоял е износило разпръсквача. Подобни разпръсквачи може да пробвате да намерите и в някой бивш техникум по двигатели, където имат все още подобни двигатели. Тук в пловдив се сещам за един магазин за товарни автомобили, и ако намеря визитката утре ще опитам да се обадя да проверя дали имат.
Ще съм благораден много :)
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Марио, провери във Хенри Форд и на Възраждане също може да има.

Другото е има един магазин за части (за какви ли не автомобили, леки, товарни и камиони) на Евл. Георгиев м/у Паренсов и Графа.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:Марио, провери във Хенри Форд и на Възраждане също може да има.

Другото е има един магазин за части (за какви ли не автомобили, леки, товарни и камиони) на Евл. Георгиев м/у Паренсов и Графа.
Мерси за съветите, Иване! Ще проверим и там и ако има ще се поръчва.

Иначе да добавя новости по темата. В петъка станаха готови от никелиране ръкохватките на директните спирачки и калпаковидната гайка на влаковия кранмашинист. Утре ще се правят директните, ще се боядисат и след изсъхване на боята, ще сложим ръкохватките. Междувременно се продължава работата по кабината и пулта. Да се надявам, въпреки срещнатите трудности, до края на месец Ноември, локомотива да е предаден за експлоатация и необходимите гости да бъдат поканени на първото пробно пътуване из клона на "София - Мел" АД.
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Марио работата да върви нали но трябва да се почива и от време на време а не цял ден без да се спира, както ноправи вчера трябва от време на време поне бира пауза. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:Марио работата да върви нали но трябва да се почива и от време на време а не цял ден без да се спира, както ноправи вчера трябва от време на време поне бира пауза. 8)
Веско, работата която свършихме беше изключително добра, пък и накрая имаше достатъчно "весела част" за добре изпълнените задачки.

Да кажа за останалите членове на форума, които се интересуват от тази тема, че вчера бяха демонтирани спирачните апарати, бяха ревизирани и боядисани, готови са и детайлите от никелиране, както и се боядиса част от кабината за управление. Идния Четвъртък, работата продължава и желаещи форумци са добре дошли да помагат.

Освен това, г-н Шойляков натовари снабдителката на "София Мел" АД да търси разпръсквача, който спъваше работата по ДД. Колегата amon пък се нае със смяната на гарнитурата на 4-та глава и реглажа на ДД.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Нека внеса още малко информация по хода на този форумен проект!

Днес специалиста по цилиндрови глави Димитър Димитров извърши демонтаж на проблемната 4-та цилиндрова глава на локомотива, като при демонтажа се установи, че главата е качвана без гарнитура, поради което са хвърчали огньове, както се изразиха машинистите при предаване на локомотива за ремонт и възстановяване. Утре ще бъде изработена гарнитура за упрътнение между главата и цилиндровата втулка, както и гарнитури за генерацията.

Освен това, инспектирах как върви съхненето на нанесената вчера боя в кабината и върху спирачните апарати. ЗА сега всичко е по план.

Ето снимките от вчера и днес:

Колегата Веселин Тодоров извършва подготвителни работи за боядисване на спирачните апарати
Изображение

Боядисване на спирачните апарати
Изображение

Работната маса в депото на мелницата
Изображение

Кабината преди първия етап на боядисването
Изображение

Боядисана е вече първата част от кабината
Изображение

Майсторът по цилиндрови глави се подготвя за демонтаж на 4-та глава
Изображение

Ето я проблемната глава
Изображение

И за финал една снимка на нашия красавец
Изображение
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Предстои ревизия на спирачния цилиндър или по точно голамото цапане и обмазване . :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:Предстои ревизия на спирачния цилиндър или по точно голамото цапане и обмазване . :lol:
Цилиндъра е най - малкия проблем. Все още не е намерен дюзоразпръсквач, главаря не си е събрал 4-та глава поради изгубване на гайка втулкова на повдигач и поръчване на нова. Освен това, в кабината има работа за цяла армия.

Роди се вчера иначе една идея. Оригиналната "Фау"-ва свирка(всички знаем как свири 52-ра серия), да бъде заменена с тритонална свирка за товарен камион - продава се такава за 25 лева на битака в София, чисто нова и с 24V бобина. Мисля, че това ще допринесе за атрактивността на локомотива. Тук обаче искам мнения по въпроса :wink:
64.19
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

Според мен-оставете старата сФирка :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

refil написа:Според мен-оставете старата сФирка :lol:
Старата сФирка според мен не е достатъчно подчертаваща за локомотива. А и с нея ще свири като най - обикновена 52-ка. Търси се артистичност и лека загадъчност. Първоначално мислех да му трясна свирка от ТЭМ(която е последната ми налична), тогава щеше да прави особено впечатление като ревне откъм ОП Слатина в посока Пионер. Пред ПЖИ-то ще се чудят какво е туй дето иде. Но вчера като видях тритоналната свирка, очите ми останаха в нея. Наско може да потвърди.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Свирката от 52 е нормална за такава машинка.
Неслучайно е такава.
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

Е кво сега-оценка за артистичност-цигански оркестър.
Нека всичко е автентично. :rock:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

refil написа:Е кво сега-оценка за артистичност-цигански оркестър.
Нека всичко е автентично. :rock:
Ако говорим за автентичност, германците си имат достатъчно V10, V18 и V22 с подменени свирки. Все пак това е локомотив и трябва да свири като такъв. Но за това и повдигнах дискусията, за да се филтрират мнения и да се реши какво да се прави.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Няма да е лошо да се пробва с тритоналната свирка.
Заключено

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация