Администратор
2004 г., Джамбазки и Тодор(bdz46) я подкараха да свети на 220V, но само прожекторите. След това, за времето, през което изпълнявах длъжноста "техник по тренажорите", имаше идея да се направят още работи, но катедра ЕОЖТ нямаше пари, поради ударното изграждане на тренажор за 45-та серия. Освен това, при повреди по тренажора в 1-ви корпус, части се вземаха от 42 072. За 45-тата серия в 5-ти корпус, също се ползваха части от нея, поради което доста релета липсват.amon написа:Светела е в доброто старо време, когато парите бяха пари и волгата беше колаbdz46 написа:Машината светеше... А калксони за какво са им?
По-добре да подкарат ЗУ и веригите за управление да щракат ГВП и АТП.. Сега няма здрав кабел по нея.
Като цяло иначе машината е дошла от Дупница в доста тежко състояание вътре. Вероятно още в депото, докато е била на боя, са свалени резервни части за движещите се машини серия 43 там, което е обяснимо с кризата, налегнала БДЖ от години насам.
64.19
Администратор
Това, което са направили с 42 072 е пълна гавра с техниката... заслужават да бъдат навряни във високоволтовата камера на Р-ка или между плуга и резервоара... малАумници. Да си вземат една 42 100 от оградата във Варна и да я правят каквото искат - така или иначе повече няма да тръгнат, но за ламинатна 42 е престъпление така да я съсипват.
Администратор
42 072.9 е извадена от оградата на Долапите и лично за мен е радостно, че вместо да бъде нарязана, машината е пратена в Дца да се лъсне и след това да бъде изложена като експонат във ВТУ "Т. Каблешков". А и гледам, че хората имат желание да я нагласят, което е похвално.Nikss написа:Това, което са направили с 42 072 е пълна гавра с техниката... заслужават да бъдат навряни във високоволтовата камера на Р-ка или между плуга и резервоара... малАумници. Да си вземат една 42 100 от оградата във Варна и да я правят каквото искат - така или иначе повече няма да тръгнат, но за ламинатна 42 е престъпление така да я съсипват.
64.19
Какво желание виждаш? Кога се сещат? Когато е изгнил покрива, протекло е солидно количество вода за няколко години в машинното, свалени са дузина части - най-вече релета, сега се сетили да й направят козметичен ремонт и да възстановят веригите за осветление. И това ми било желание.
Като толкова са искали да я изложат като експонат защо не са я пратили някъде където да стои и да не се пипа, а не да я доят постоянно. 
Администратор
За проблемите на 42 072.9, аз мисля, че датират от времето, когато е стояла с години на първи коловоз в Долапите до онези добре познати седмаци. Свалянето на части пък смятам, че е започнало също от Русе, след това при едноседмичния престой на машината в депо Подуяне също я обработиха, накрая като е отишла на боя в Дца, там е довършено каквото трябва - набавили са си някоя и друга част за движещите се машини. Във ВТУ "Т. Каблешков"са сваляни някои елементи, но далеч това не е болка за умиране. Машината е опоскана много преди да я изтърсят на звено в училището.
64.19
И въпреки всичко пак има някаква далавера в цялата работа... могли са да я отделят за музейна и да си я съхраняват някъде... добре, че русенци са запазили 077... шапка им свалям. Пък с 072 да правят каквото искат - това, което са направили е по-голяма простотия от модернизацията на серия 42 в ЖПЗ и модернизацията на 44 в Кончар взети заедно, но да са живи и здрави и дано да си я поддържат.
Съдбата на 072 е била предрешена - солидно обрана да седи и гние пред ВТУ. Ако я нямаше 077 жална им майка на тия, които са я изтъргували 072 за жълти стотинки.
Съдбата на 072 е била предрешена - солидно обрана да седи и гние пред ВТУ. Ако я нямаше 077 жална им майка на тия, които са я изтъргували 072 за жълти стотинки.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Администратор
Основните и важни части са си там - контакторната автоматика, спомагателните машини, трансформатор, АТП. Липсват главно дребни релетии, някой и друг диод от грубите, пакет 015-7, както и част от елементите в кабините - конектори, черва за манометри, някой и друг ключ. Това са все набавими еща, имайки в предвид броя на бракуваните вече по различни причини електровози по депата. Въпроса е, че още преди предаване във ВТУ "Т. КАблешков", трябвало е да не се пипа машината и да бъде предадена като действащ за демонстрации модел. Например, ако оперативните вериги бяха налични, то спокойно след съответното свързване на силовите вериги към мрежа 220V, можеше да се правят демонстрации на студентите за действието на електровоза, без дори и да се излиза от района на училището.Labros написа:Както и части. Като ги няма на нея, нали трябва да се вземат от някоя(и) машина(и)...
64.19
Има възможност да се възстанови локомотива до възможност да служи като нагледен модел на действието на електрически локомотив, но ще бъде трудно. Проблема са не веригите за набиране и реверсиране а спомагателните машини. Ще е нужно възстановяване на веригите за управление на спомагателните машини.
П.П. Някой дали би могъл да даде подробности за използвания на 42 - серия контролер за управление. Той е близък до 19КR, но има все пак някой разлики разлики.
П.П. Някой дали би могъл да даде подробности за използвания на 42 - серия контролер за управление. Той е близък до 19КR, но има все пак някой разлики разлики.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Информация
Модератори