Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
:!: Предварително искам да благодаря на авторите на част от снимките!
___________________

:arrow: Като за начало ще започнеме с локомотив 41 - 09. В момента състоянието на машината, намираща се в депо Подуяне е ТАКОВА.

:arrow: Локомотив 41 127 е по - голям късметлия, макар и да е "закотвен" като вагон - отоплител на Централна гара. За външният му вид поне се полагат някакви грижи, а миналото лято се сдоби и с нова боя.

:arrow: Локомотив 41 103, както беше споменато в историческия преглед е работил до 1998 г., когато е опожарен и нарязан в последствие. Тази машина беше уникална по рода си, не само с използваните за изграждането и възли от най - различни локомотивни серии, но и с новият за електрическите локомотиви на БДЖ външен вид на локомотива и изпълнение на командните кабини. Тази машина имаше врата за излизане навън само от страната на помощник - машиниста, а от страната на машиниста имаше плъзгащ се страничен прозорец. ПУЛТЪТ ЗА УПРАВЛЕНИЕ на 41 103 също е уникален с принципно новата си конфигурация. От снимката се забелязват осезаемите разлики спрямо пултовете на която и да е от сериите 41, 43 или 44/45.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

А някой да си спомни за ТОЗИ локомотив?
Имам и един въпрос-коя е машината на пощенския плик?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тази на пощенския плик е 41 - 100. Другата не знам коя е.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

41112-6.А гарата е Вакарел.Локомотивът заминава с тов.влак в посока София.
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Фев 20, 2006 4:29 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от ventc »

Тази на пощенския плик не ми прилича на 41 100.41 100 беше цялата небесно синя без червена черта а и беше с пантографи "пачи крак".
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Eх какви хубави и трогателни снимки.Жалко че вече няма 41 в движение. :cry:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Няма, защото никой не го беше еня да запази поне една действаща машина. За съжаление нищо не може да се направи вече, защото няма с кщакво да се възстанови 41, всички части за 41 отдавна са изкрадени и продадени за скрап :cry:
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Жалко че не ги опазихме.Вижте как са Чехите.Дори модернизираха техните и си дърпат влаковете(прототипите на 41).
Да се надяваме 44/45 да работят още дълго време. :wink:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

rexkos написа:Жалко че не ги опазихме.Вижте как са Чехите.Дори модернизираха техните и си дърпат влаковете(прототипите на 41).
Да се надяваме 44/45 да работят още дълго време. :wink:
Всъщност 41 са прототипи на техните машини. Нашите са първия опит на Шкода за строителство на променливотоков локомотив и резултата е плачевен, подлаган на три модернизации, едната едва 2 години след производството.
Мнения: 32
Регистриран на: Нед Окт 22, 2006 9:23 pm
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:
и аз да кажа

Мнение от benslavovski »

Така цели три години се друсах на тия кошници бяха 5 помощни във пунк Карлово . Най големия дефект беше оставането на междинна позиция и охлаждането.А тия снимки дето ги гледате на тия пликове това всичкото е от резервните части и така г-н Василев ни скара със чехите.Тогава хората искаха да им дадем две стари за една нова но Василев не ее ще си ги рецеклираме и така една по една понеже охлаждането им беше под всякаква критика започнаха да се самозапалват .
Гост
Гост
Re: и аз да кажа

Мнение от Гост »

benslavovski написа:Така цели три години се друсах на тия кошници бяха 5 помощни във пунк Карлово . Най големия дефект беше оставането на междинна позиция и охлаждането.А тия снимки дето ги гледате на тия пликове това всичкото е от резервните части и така г-н Василев ни скара със чехите.Тогава хората искаха да им дадем две стари за една нова но Василев не ее ще си ги рецеклираме и така една по една понеже охлаждането им беше под всякаква критика започнаха да се самозапалват .
Не ли е имало начин това охлаждане да се оправи.Дори и по"БЪЛГАРСКИ"начин.С познатите ни средства(пиронче и телчица :lol: ) :?: :?: :?: :arrow:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Проблемите със спомагателните машини при оригиналното изпълнение на ЕЛ серия 41 идва от факта, че вентилаторите работят при ниско напрежение - 110V и освен това вентилаторните шахти не са добре проектирани. Друг проблем се явяват алуминиевите проводницзи и многото връзки мед - алуминии, които увеличават преходното съпротивление на веригата и предизвикват загряване, в следствие на което не малко пъти е имало случаи на запалвания от хлабави връзки или недостатъчна вентилация на апаратите.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Изображение

Пулт за управление на ЕЛ 41-00 ЗАВОДСКО ИЗПЪЛНЕНИЕ!!! Много ценна снимка, за която благодаря на човека който я предостави.

п.п.: От батко ви Рико
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Красота :P
И тоз машинист сигурно я ръчка яко :wink:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Красота :P
И тоз машинист сигурно я ръчка яко :wink:
А пулта съблазнява :wink:
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серии 41 и 41М | Electric locomotives series 41 and 41M”

Информация