Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Да точно това е.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Да. Само че на този има и червена стрелка е за главния въздухопровод.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Когато на 01.05.2009 г. осъществихме пътуването до Подкова пътувайки по 4-та линия с ПВ 40101 преди Дъбово всички чухме как вие 114. Сигурен знак, че подпираха с реостата в надолнището. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:И аз за 74 говоря. Има някои много безшумни.
На 63 не съм им търсил манометрите. На 74 са в единия край на вагона до тоалетната.
На 63-та серия манометрите са в преддверие №2(без ел. таблото) на колонката за пожарогасителя. Показват налягането само в СЦ.

Реостата се комбинира с работата на АВС много лесно. Това се казва координация на спирачките и за него е необходим тензодатчик за налягането в ГВ. Управлението на "Батир"-а може да се прекара и през този датчик, но при това положение трябва значително изменение на схемата на реостатната спирачка на ЕЛ 44/45 и непременно привеждане в работоспособност на самия реостат. Но иначе не е трудно да се направи. На 44 001/2, 46200, ZS441, 444, HZ 1141-300, 1142 я има тази координация и съм я пробвал при всички посочени от мен серии по - горе. Най - добре се справи "лепа брена", чиито реостат е класически от 441, но с използване на зоновите регулатори като възбудителни. При намаляване на налягането в ГВ с 0,5 bar, локомотива събира реостатната схема и при по - нататъшно намаляване повишава спирачния ток. В този случай, локомотивната спирачка няма да задържи, дори и да не сме натиснали разхлабителя. При нашите 44 001/2 и 46200, координацията е изпълнена по подобен начин, но има някои слабости.
64.19
Мнения: 13
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 8:18 pm
Местоположение: Горна Оряховица

Мнение от красимир »

lok45111 написа:
bdz46 написа:И аз за 74 говоря. Има някои много безшумни.
На 63 не съм им търсил манометрите. На 74 са в единия край на вагона до тоалетната.
На 63-та серия манометрите са в преддверие №2(без ел. таблото) на колонката за пожарогасителя. Показват налягането само в СЦ.

Реостата се комбинира с работата на АВС много лесно. Това се казва координация на спирачките и за него е необходим тензодатчик за налягането в ГВ. Управлението на "Батир"-а може да се прекара и през този датчик, но при това положение трябва значително изменение на схемата на реостатната спирачка на ЕЛ 44/45 и непременно привеждане в работоспособност на самия реостат. Но иначе не е трудно да се направи. На 44 001/2, 46200, ZS441, 444, HZ 1141-300, 1142 я има тази координация и съм я пробвал при всички посочени от мен серии по - горе. Най - добре се справи "лепа брена", чиито реостат е класически от 441, но с използване на зоновите регулатори като възбудителни. При намаляване на налягането в ГВ с 0,5 bar, локомотива събира реостатната схема и при по - нататъшно намаляване повишава спирачния ток. В този случай, локомотивната спирачка няма да задържи, дори и да не сме натиснали разхлабителя. При нашите 44 001/2 и 46200, координацията е изпълнена по подобен начин, но има някои слабости.
Като ще използувам АВС за какво да използувам реостатна.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

За по-добър спирачен ефект. Комбинирано. :wink: 8) :D :twisted:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

красимир написа:Като ще използувам АВС за какво да използувам реостатна.
Много логичен въпрос.
Реостата трябва да може да се ползва без задържане на влака, иначе няма смисъл от него.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На описаните серии локомотиви, реостата може да се ползва и независимо от АВС, тъй, че въпроса е не само нелогичен, но и заядлив! Координацията на спирачките не обуславя непременно използване на АВС. Винаги мануално с лоста "движение - спиране" може да се избере електрически спирачен режим независимо от налягането в ГВ.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Така вече е по-ясно. Не беше уточнено горе и излезе, че реостата може да се ползва само заедно с АВС.
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Реостатната спирачка е достатъчно ефективна за да се контролира с нея скоростта на състава. А по въпроса с неработещите - питайте си приемчиците, в Пд никой няма да изпише машината от планов ремонт с неработещ реостат.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ама на ТП и МПР не се хващат проблемите с охлаждане, контактори, котвени вериги и др.
На товарната проба пробва ли се спускане на яко надолнище с реостат?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Ама на ТП и МПР не се хващат проблемите с охлаждане, контактори, котвени вериги и др.
На товарната проба пробва ли се спускане на яко надолнище с реостат?
Тук ще подкрепя Тодор, че в Подуяне на "Р" спирачката не се обръща почти никакво внимание. Нито се духат съпротивления, нито се чистят контактори, а това на ТП трябва да се прави. А и какво да искаме, след като вкарват електровоз за ТП и след 3 часа е готов и изписан. :?: :roll:
64.19
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

5 души * 10ч.=1ден
1 ТП = 97ч.
:-k
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

bdz46 написа:Ама на ТП и МПР не се хващат проблемите с охлаждане, контактори, котвени вериги и др.
На товарната проба пробва ли се спускане на яко надолнище с реостат?
Задължително! Например при товарна проба от Иваново до Русе реостата работи постоянно.Също и при слизане от Балкана.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Бориславе, вие в ГО си държите на реостата, което е една от характерните черти на вашите "Р"-ки 8) Аз съм имал щастието да пробвам реостата на няколко ваши машини - чудесен е.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация