Горещи (какви ти горещи, направо парещи) новини от мястото на събитието в гара Чб. Днес, 20-ти Август 2009 г. на гара Червен бряг УБВ 2607 "ЯНТРА" пристигна +20'. Тъй като закъснях около 1' докато стигна до гарата тъй като не бях предвидил изобщо да ходя на Янтрата, когато отидох...
що да видя... всички пътници евакуирани, дежурните и ревизорите се разтичали, машинистите слезли от лок (44 137.8 теглеше влака), а от талигите на 5-те вагона (4 второкласни и 1 първокласен) се вдигаше гъст сив дим, който още от около 50 м от самата композиция надуших, че е от спирачките. Най-вече вниманието на ревизорите беше насочено към А вагона и дори на 2 пъти се задържаше с влаковата спирачка и се лашкаше... оказа се, че по нанадолнището от Карлуково към Чб е имало извънредно спиране в междугарието пак заради пушек от спирачките... машинистът призна, че е задържал по-продължително и рязко вследствие на което спирачките започнали да пушат... а интересно защо при напълно изправен реостат на лок не се използва, а се задържа с влаковата спирачка... айде ако беше на депо Пловдив или на друго депо, където реостатните спирачки на локомотивите не се поддържат щеше да им е простено, но е грехота при такава качествена поддръжка да се оставят да събират прахоляк реостатите... направо ме ядосаха... егати неграмотниците, егати чудото... съветът на ревизора към машиниста беше оттук към ГО да задържа и с влаковата и с директната спирачка, като с влаковата по-малко, а с директната повече... много мислех да се включа в инак разгорещената дискусия и да им тегля една, че не провяват никакъв професионализъм... влакът престоя почти 10' и така закъснението набъбна до 29' то ги кажи направо 30'. Яд ме е, че не бях подготвен и не си бях взел апарата, иначе някаква лелка притича до лок и с професионален апарат понащрака 10-тина снимки... сега смятайте колко ще се раздуха по медиите и какво плюене ще падне още от утре като гръмнат основните вестници като Стандарт, Труд, Телеграф и т.н. ... сигурно и по телевизията ще го оповестят... в крайна сметка някои пътници плахо и неуверено се качиха, след като влакът беше обявен, че заминава, а спирачките се бяха поохладили малко въпреки, че не се използваха никакви охлаждащи средства - нито пожарогасител, нито нищо... тук идва въпросът има ли такива във влака и изправни ли са за употреба... всеки случай доста народ се събра да гледа зрелището... таксиметрови шофьори, други случайни минувачи... дочух нещо, че бил препълнен влака, че налягането не било спадало... каквото и да са правили рязкото и продължително задържане на влакове с дискови спирачки в нанадолнищата предизвиква прегряване на спирачните дискове и пушек... дано се вземат мерки и започнат да се използват реостатите... не да седят за украса...
явно целият парк на БДЖ - и локомотиви и вагони трябва да се подмени... защото в Южна България калодковите вагони дават проблеми - САБ регулаторите разлашквали при движение по слаб път с голяма скорост и невъзможност след това да се спре при задържане с влаковата спирачка (дори при екстрено), на вагоните с дискови спирачки при по-продължително и рязко задържане в надолнища започват да пушат дисковете, локомотивите се експлоатират без използване на реостатни спирачки, експлоатират се морално остарели локомотиви (конкретно визирам серия 42)... извинявайте, но всичко това може да се случи само в България... да вземат да изпобракуват и нарежат всичко, да се достави нов ТПС и да се решат проблемите, стига сме се мъчили и ние, и пътниците, и работещите.
Абе ти нямаш ли си работа че си вреш носа където не ти е работа?И акъл даваш дали да използуват реостат.Реостата ако искат ще го използуват.Защо да им бръмчат вентилаторите.А ми дисковите спирачки са пълен боклук.Nikss написа:Горещи (какви ти горещи, направо парещи) новини от мястото на събитието в гара Чб. Днес, 20-ти Август 2009 г. на гара Червен бряг УБВ 2607 "ЯНТРА" пристигна +20'. Тъй като закъснях около 1' докато стигна до гарата тъй като не бях предвидил изобщо да ходя на Янтрата, когато отидох...що да видя... всички пътници евакуирани, дежурните и ревизорите се разтичали, машинистите слезли от лок (44 137.8 теглеше влака), а от талигите на 5-те вагона (4 второкласни и 1 първокласен) се вдигаше гъст сив дим, който още от около 50 м от самата композиция надуших, че е от спирачките. Най-вече вниманието на ревизорите беше насочено към А вагона и дори на 2 пъти се задържаше с влаковата спирачка и се лашкаше... оказа се, че по нанадолнището от Карлуково към Чб е имало извънредно спиране в междугарието пак заради пушек от спирачките... машинистът призна, че е задържал по-продължително и рязко вследствие на което спирачките започнали да пушат... а интересно защо при напълно изправен реостат на лок не се използва, а се задържа с влаковата спирачка... айде ако беше на депо Пловдив или на друго депо, където реостатните спирачки на локомотивите не се поддържат щеше да им е простено, но е грехота при такава качествена поддръжка да се оставят да събират прахоляк реостатите... направо ме ядосаха... егати неграмотниците, егати чудото... съветът на ревизора към машиниста беше оттук към ГО да задържа и с влаковата и с директната спирачка, като с влаковата по-малко, а с директната повече... много мислех да се включа в инак разгорещената дискусия и да им тегля една, че не провяват никакъв професионализъм... влакът престоя почти 10' и така закъснението набъбна до 29' то ги кажи направо 30'. Яд ме е, че не бях подготвен и не си бях взел апарата, иначе някаква лелка притича до лок и с професионален апарат понащрака 10-тина снимки... сега смятайте колко ще се раздуха по медиите и какво плюене ще падне още от утре като гръмнат основните вестници като Стандарт, Труд, Телеграф и т.н. ... сигурно и по телевизията ще го оповестят... в крайна сметка някои пътници плахо и неуверено се качиха, след като влакът беше обявен, че заминава, а спирачките се бяха поохладили малко въпреки, че не се използваха никакви охлаждащи средства - нито пожарогасител, нито нищо... тук идва въпросът има ли такива във влака и изправни ли са за употреба... всеки случай доста народ се събра да гледа зрелището... таксиметрови шофьори, други случайни минувачи... дочух нещо, че бил препълнен влака, че налягането не било спадало... каквото и да са правили рязкото и продължително задържане на влакове с дискови спирачки в нанадолнищата предизвиква прегряване на спирачните дискове и пушек... дано се вземат мерки и започнат да се използват реостатите... не да седят за украса...
явно целият парк на БДЖ - и локомотиви и вагони трябва да се подмени... защото в Южна България калодковите вагони дават проблеми - САБ регулаторите разлашквали при движение по слаб път с голяма скорост и невъзможност след това да се спре при задържане с влаковата спирачка (дори при екстрено), на вагоните с дискови спирачки при по-продължително и рязко задържане в надолнища започват да пушат дисковете, локомотивите се експлоатират без използване на реостатни спирачки, експлоатират се морално остарели локомотиви (конкретно визирам серия 42)... извинявайте, но всичко това може да се случи само в България... да вземат да изпобракуват и нарежат всичко, да се достави нов ТПС и да се решат проблемите, стига сме се мъчили и ние, и пътниците, и работещите.
Мнения: 25
Регистриран на: Пет Фев 10, 2006 10:53 pm
Nikss в цялата работа си мисля, че ти си най - големия неграмотник и смешник.Nikss написа:
Горещи (какви ти горещи, направо парещи) новини от мястото на събитието в гара Чб. Днес, 20-ти Август 2009 г. на гара Червен бряг УБВ 2607 "ЯНТРА" пристигна +20'. Тъй като закъснях около 1' докато стигна до гарата тъй като не бях предвидил изобщо да ходя на Янтрата, когато отидох... Shock що да видя... всички пътници евакуирани, дежурните и ревизорите се разтичали, машинистите слезли от лок (44 137.8 теглеше влака), а от талигите на 5-те вагона (4 второкласни и 1 първокласен) се вдигаше гъст сив дим, който още от около 50 м от самата композиция надуших, че е от спирачките. Най-вече вниманието на ревизорите беше насочено към А вагона и дори на 2 пъти се задържаше с влаковата спирачка и се лашкаше... оказа се, че по нанадолнището от Карлуково към Чб е имало извънредно спиране в междугарието пак заради пушек от спирачките... машинистът призна, че е задържал по-продължително и рязко вследствие на което спирачките започнали да пушат... а интересно защо при напълно изправен реостат на лок не се използва, а се задържа с влаковата спирачка... айде ако беше на депо Пловдив или на друго депо, където реостатните спирачки на локомотивите не се поддържат щеше да им е простено, но е грехота при такава качествена поддръжка да се оставят да събират прахоляк реостатите... направо ме ядосаха... егати неграмотниците, егати чудото... съветът на ревизора към машиниста беше оттук към ГО да задържа и с влаковата и с директната спирачка, като с влаковата по-малко, а с директната повече... много мислех да се включа в инак разгорещената дискусия и да им тегля една, че не провяват никакъв професионализъм... влакът престоя почти 10' и така закъснението набъбна до 29' то ги кажи направо 30'. Яд ме е, че не бях подготвен и не си бях взел апарата, иначе някаква лелка притича до лок и с професионален апарат понащрака 10-тина снимки... сега смятайте колко ще се раздуха по медиите и какво плюене ще падне още от утре като гръмнат основните вестници като Стандарт, Труд, Телеграф и т.н. ... сигурно и по телевизията ще го оповестят... в крайна сметка някои пътници плахо и неуверено се качиха, след като влакът беше обявен, че заминава, а спирачките се бяха поохладили малко въпреки, че не се използваха никакви охлаждащи средства - нито пожарогасител, нито нищо... тук идва въпросът има ли такива във влака и изправни ли са за употреба... всеки случай доста народ се събра да гледа зрелището... таксиметрови шофьори, други случайни минувачи... дочух нещо, че бил препълнен влака, че налягането не било спадало... каквото и да са правили рязкото и продължително задържане на влакове с дискови спирачки в нанадолнищата предизвиква прегряване на спирачните дискове и пушек... дано се вземат мерки и започнат да се използват реостатите... не да седят за украса... Evil or Very Mad явно целият парк на БДЖ - и локомотиви и вагони трябва да се подмени... защото в Южна България калодковите вагони дават проблеми - САБ регулаторите разлашквали при движение по слаб път с голяма скорост и невъзможност след това да се спре при задържане с влаковата спирачка (дори при екстрено), на вагоните с дискови спирачки при по-продължително и рязко задържане в надолнища започват да пушат дисковете, локомотивите се експлоатират без използване на реостатни спирачки, експлоатират се морално остарели локомотиви (конкретно визирам серия 42)... извинявайте, но всичко това може да се случи само в България... да вземат да изпобракуват и нарежат всичко, да се достави нов ТПС и да се решат проблемите, стига сме се мъчили и ние, и пътниците, и работещите.
Администратор
Момчета, успокойте топката малко!
Наистина накладките за вагоните с дискови спирачки напоследък са от някаква калпава партида, но това не предполага непременно реостат. Все пак знаем, че само на 46 и 46200 реостата работи добре(и не винаги), тъй, че никой колега не смее да си рискува хляба заради евтини боклуци на някой чичов или вуйчов собственик на фирмица за накладки.
Наистина накладките за вагоните с дискови спирачки напоследък са от някаква калпава партида, но това не предполага непременно реостат. Все пак знаем, че само на 46 и 46200 реостата работи добре(и не винаги), тъй, че никой колега не смее да си рискува хляба заради евтини боклуци на някой чичов или вуйчов собственик на фирмица за накладки.
64.19
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Администратор
Да, всъщност дисковата спирачка не е с калодки, а с фрикционни елементи - накладки. Имаше по едно време доста лоша партида от фрикционни елементи, които загряваха и пушеха доста, а спирачния ефект бе по - малък от нормалното. Доколкото знам от тази партида вече не би трябвало да се ползват, тъй като ги сменяха по едно време.
64.19
Без значение за какво превозно средство става въпрос , при спускане на продължително надолнище е препоръчително / абе , направо си е задължително /използването на т.нар. двигателна спирачка ! Спирачните елементи , дали ще са накладки , калодки или др . при достигане на критични температури губят свойства ,от което драстично намалява спирачния ефект ! И тук не става на въпрос за качествени или некачествени такива , просто това става при различна температура !
Администратор
Това е ясно, Станко,
но като на повече от половината ел. локомотиви, реостатната спирачка или не работи или работи, но както трябва, кой машинист ще рискува да запали машината?
Според мен, вагонните дискови спирачки трябва да бъдат с три спирателни диска, а не с два на колоос както са 63-та и 74-та серии. Поне лично мое мнение.
но като на повече от половината ел. локомотиви, реостатната спирачка или не работи или работи, но както трябва, кой машинист ще рискува да запали машината?
Според мен, вагонните дискови спирачки трябва да бъдат с три спирателни диска, а не с два на колоос както са 63-та и 74-та серии. Поне лично мое мнение.
64.19
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Техник
Освен да я запали, ако дълго време не се ползва реостатна спирачка и ти решиш да я пробваш, така се залепват контакторите, че после трябва да ръгаш с доста голяма отверка да ги разделиш в нормално положение, което е мъка..lok45111 написа:Това е ясно, Станко,
но като на повече от половината ел. локомотиви, реостатната спирачка или не работи или работи, но както трябва, кой машинист ще рискува да запали машината?
Според мен, вагонните дискови спирачки трябва да бъдат с три спирателни диска, а не с два на колоос както са 63-та и 74-та серии. Поне лично мое мнение.
Последно промяна от n0_aLoNe на Нед Яну 17, 2010 4:34 pm, променено общо 1 път.
Информация
Модератори